I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ta igen sömn ....

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-02-13 16:40

ta igen sömn ....

jag lider av trötthet en rätt vanlig åkomma...
många påstår att det är helt meningslöst att tex sova ut på helgen och vila om man varit uppe sjukt länge ...

alltså typ ett exempel ...

man går upp kl 06:00 och jobbar till kl 16:00 sen käkar man middag och krökar med vänner å bekanta å landar i sängen kl 04:00 då har man varit vaken i 22 timmar ...

om man då skulle gå upp kl 09:00 så har man fått sova i fem timmar vilket är rätt lite ...

men om man därimot går upp kl 15:00 så har man sovit i 11 timmar ... då är man ju helt dubbad i både kropp å själ ...
men man tycker ändå på något sätt att man tagit igen förlorad sömn för hela veckan ...

jag vet inte ... men nånstanns så känns det som att man kanske inte kan ta igen sömn ... men samtidigt krävs det att man åtminstone håller sig inom rimliga ramar ... men om man tex skulle sovit bara 8 timmar vilket är tillräckligt så känner man ju sig ändå helt slut .... så jag vet inte hur man ska lösa det här ....

någon har har bra rutin på det här?

- da locos crew -