I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-22 17:14

Ta en paus?

Min flickvän och jag har varit ihop i 9 månader nu, och så igår så berättade hon att hon ville ta en pause i förhållandet för hon ville vara ensam ett tag. Hur fan ska man ta det här? asså jag blir sjuk, får ångest attacker varje gång jag tänker på det. Och kommer det här att skada vårt förhållande om vi nu blir ihop igen.
Tack.

2006-03-22 17:20
Det kommer skada ditt förhållande rejält.. lika bra nån säger det.. mitt ex ville också ha paus för att få va ensam.. nu är det inte vi..
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-03-22 17:23
Låter som en snällare variant av "jag vill inte ha med dig att göra längre för du är en tölp" om jag ska vara helt ärlig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-22 17:26
Det behöver inte alltid betyda det värsta..
Hon kanske känner att de börjar bli för vardagligt mellan er och hoppas att efter en paus kommer allt att bli lite nytt igen..
Eller att hon kanske vill att ni ska sakna varandra lite.. Eller helt enkelt att hon vill känna efter lite..

2006-03-22 17:29
låt henne vara.. försök få henne att sakna dig genom att inte ringa lika ofta eller ta initiativ..
men vänta samtidigt inte på att hon kommer tillbaka, ha inga förhoppningar..
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-03-22 18:16
det brukar inte sluta bra det där iaf.. brukar nästan alltid leda till ett slut :S

sorry men så e det... :(
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2006-03-22 18:18
Hekam jag har blandade erfarenhter från det där. En gång har det gått bra, och det gjorde att vårt förhållande blev bättre efter det för att vi inte tog varandra för givet längre. Och nu senast (slut i måndags) gick det inte alls bra.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-03-22 18:31
...ni kommer aldrig bli tillsammans igen...trust me...
.....

2006-03-22 18:41
hon vill äta kakan och ha den kvar.

sedan så är det en playertaktik också. hon tar två steg bakåt och får dig att följa henne, sedan tar hon ett steg fram så du känner dig älskad, sedan två steg bakåt och du följer henne. till slut har hon dig helt i sitt våld!
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-03-22 18:45
det är väl precis vad man gör när man begär en paus? begär tid för att få konfrontera sina känslor?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-03-22 18:57
dindin F14
Läser du Frida?

Hakam
Jag tycker att du ska prata med henne. Precis vad du känner och vad du tror. Och be henne att vara ärlig, och visa att du kan ta de hon säger. Även om det känns som att världen rasar så är det endå det bästa... så du vet exakt hur hon tänker så du inte får för dig några falska förhoppningar. "amen hon kanske säger så bara för att....." osv.
Får du också ångestattacker.. då är vi två. Har nog samma känsla som dig...

ääääääääh jag suger på att svara på sånthär.
behöver ni funkis så bjinga bilen!

2006-03-22 19:45
jag tycker ett förhållande bygger på ärlighet och inte nått
"ha kul och se till att hon får reda på att du har kul.." och liknande saker. Då blir det katt och råtta leken och sällan som man tänkt sig.

2006-03-22 21:51
dindin
okej men min kille blir kåt när jag är ärlig och pratar ut.

2006-03-22 22:40
mitt ex och jag tog en paus. funkade jättebra att komma tillbaka till varandra sen. vi var ihop i 4 år efter den pausen. paus behöver inte betyda slut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-22 22:48
tack för era svar, vissa svar var bättre än andra men iaf, tack!
Hon säger att hon fortfarande älskade mig också, men alltså när jag snackade med henne idag så svarade hon såhär: Hon kan inte vara med mig nu om hon bara gillar vår kärlek och våra rutiner, hon vill vara med mig för att hon är kär i mig, och så känner hon inte nu. Därför har hon valt att ta en pause och tänka över saker och ting, hon vill vara för sig själv ett tag bara. Alltså visst jag kan förstå henne på ett sätt, jag känner inte likadant som henne men, om hon känner så så kanske det blir bäst om vi låter det "vila". Hur som helst så ska jag bjuda henne på middag nästa helg och ge henne blommor, bjuda henne på bio osv. Är det nån mer än jag som tror det kan va en bra "start"?

2006-03-22 23:00
"Hon säger att hon fortfarande älskar mig också," så ska det va ;)

2006-03-22 23:18
Pause = Inte bra.. Inte bra alls!

2006-03-23 09:31
Har varit med om samma sak, trodde allt va över och mådde verkligen skit...
Men jag försökte låta henne få sitt "space" och de lyckades väl sådär...blev nån gång som jag minns att jag skickade 3sms irad, typ "du ska få den tid du behöver bla bla bla men jag älskar dig"
sen direkt efter de; "vill inte stressa dig eller nått ville bara du skulle veta bla bla bla" sen skickade jag ett till direkt efter me nått liknande som meddelande 2 hehe...

men nu till saken...hon fick den tid hon behövde och nu snart ett halvår senare är vi fortfarande tillsamans och har de mycket bättre än innan pausen, så det kan bli bättre av en paus...
X-Art goes A-Art efter ett par bärs!

2006-03-23 09:32
förresten vem bestämde att du skulle bjuda på middag?
X-Art goes A-Art efter ett par bärs!

2006-03-23 09:34
Ett uppehåll är väl lika med finito egentligen, det är i alla fall mina erfarenheter av sånt shit. Gick med på att ta en paus med mitt ex, bara för att dagarna kort därefter få reda på att hon slängt sig i sängen med första bästa slödder. Det var iförsig jävligt bra på så vis att det fullständigt massakrerade alla små känslor som jag hade kvar för henne.
En otrevlig jävel med ett hjärta av smultronpaj.

2006-03-23 09:40
Fråga dig själv om du vill vara hennes livlina in case of dick-urging-emergency. Det vill du inte. Torka bort kladdet och avancera.

2006-03-23 10:04
åh nej, får ångest av att majoriteten av inläggen är negativa... :/ min pojkvän har också nyligen taigt en paus för han behöver tid att tänka vad han vill med vårat förhållande.. min första magkänsla var att det kommer bli bra, men nu börjar jag tvivla...
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2006-03-23 10:26
It's now or never dude =/ Bit i det sura äpplet och säg att du inte vill fortsätta igen om hon ska ta en paus för att du helt enkelt inte klarar av det.

"Fråga dig själv om du vill vara hennes livlina in case of dick-urging-emergency. Det vill du inte. Torka bort kladdet och avancera."

Det där gör ont, men det är fakta.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2006-03-24 01:15
Men era små snorungar(och ni som är lika gamla/äldre än mig är fortfarande snorungar rent mentalt så tyst med er.)... Varenda jävla vecka kommer det upp en tråd om pauser och varenda jävla gång svarar en massa nötter att hennes/hans partner minsann använde pausen som en väg ut ur förhållandet. Jaha, bara för att din partner var feg och dumpade dig på ett riktigt fult sätt behöver det inte vara så i just det här fallet. Alla som väljer att ta en paus är inte ute efter att knulla runt. Det finns lika många anledningar till en paus som det finns människor att ta dem så sluta upp med att projicera era negativa (och uppenbarligen ouppklarade) känslor för era pauser på den här snubben, för ni förvrider bara hans hjärna med en massa tjabbel.

Nu till saken hekam: Du får helt enkelt tro på vad hon säger och ge henne den tid hon behöver, visst kan det gå åt helvete, men det behöver inte göra det. Mer än så kan jag inte säga, för jag vet ju inte vad hon har för anledningar till att ta en paus egentligen, du har ju inte varit så precis med detta.. Men var glad för att hon känner att det finns nånting värt att ta en paus för, alldeles för ofta gör folk bara slut utan att tänka efter på vad de lämnar. Hon är i alla fall mogen nog att tänka över beslutet. Och om hon nu behöver vara själv, så kanske det inte har någonting med dig att göra övht utan bara är så att hon måste ta sig igenom sina egna issues själv. Ta det lugnt, kväv henne inte och inse att det inte är så kört som alla i tråden fått det att verka. De är inte du och deras partners är inte hon, så vad som hände dem behöver inte hända dig.
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2006-03-24 11:40
Demirel: Och vilken statistisk undersökning bygger du det på? Du kan inte vräka ur dig "de flesta" om du inte har nåt bevis för det. Det är ju inte jag som tror att jag är vandrande sanningen utan snarare du som helt sonika utan några bevis konstaterar vad "de flesta" gör och inte gör utan att egentligen veta nånting. Och använd inte empiri som argument nu, jag tvivlar starkt på att din omgivning är så varierande att din statistik är tillförlitilig.

Poängen med mitt inlägg var att understryka att för varje person som väljer att ta en paus, så finns också en individuell anledning. Och den som tog en paus i ditt eller nån annans förhållande hade sin anledning och den är antagligen inte likadan som hekams tjejs anledning för att människor är ändå ganska olika. Så jag påstår inte mig veta om hon kommer dumpa honom eller inte, till skillnad från en jävla massa i tråden inklusive dig som bestämt att en paus innebär göra slut. Jag ville bara att han inte skulle deppa ner sig bara för att en hög tankeläsare på whoa fått för sig att han kommer bli dumpad.

2006-03-24 13:50
pauser är skit.. jag gjorde bort mig rejält en vecka efteråt, vi bestämde oss för att han en paus
Holden makes a great deal to australia

2006-03-24 18:23
Supafly
Nästan enda vettiga inlägget, tack!
Jo anledning till att hon tog en pause var helt enkelt att hon inte kände sig riktigt "kär" när vi träffades, som hon gjort innan, så hon bestämmde sig för att ta en pause och va ensam ett tag, vet inte hur länge men hon få ta sin tid.
Peace.

2006-03-24 18:37
Gör slut och gå vidare. Använd Bluesmusik, och lär dig att detta är en del av människors liv. Om du bryter så kan det eventuellt bli något senare. Låt dig inte konserveras, väntande.

2006-03-24 18:54
Lättare sagt än gjort.

2006-03-25 05:28
Mest troligt så kommer det att ta slut mellan er.

Ledsen du, verkligen.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-03-25 09:44
Prata...

2006-03-25 13:54
hekam: Ja jag kände att diskussionen behövdes styra upp. Men du säger att hon inte kände sig riktigt "kär".. Det kanske vorde en bra idé att prata med henne och få henne att förstå att man inte är sådär nykär hela livet... Jag tror nog att det är det som är problemet, hon tror att hon måste ha fjärilar i magen för att det ska vara kärlek, men så är det ju inte...

2006-03-25 16:22
Tack ! Sant. Ska snacka med henne, hon skulle kanske ringa ikväll sa hon så, får ta upp det med henne då.

2006-03-26 21:48
Hon är för feg för att göra slut. Varför ta en paus om man älskar någon? Hon älskar dig inte, hon vågar inte säga det rätt ut och hoppas antagligen på att nåt ska hända under er paus så du fattar det utan att hon behöver säga det rätt ut.

Dumpa henne och gå vidare. Sorry mate.
Vem är du, tjänsteman?

2006-03-28 16:47
Finns bara en sak att säga: Love hurts...
Running free with lsd.
WemVlchillers

2006-03-28 18:24
Allt beror ju på hur ert förhållande är. Det kan både skada och hjälpa.
Träffas ni "för" mycket, så kan det vara skönt med en paus. Hon kanske känner att hon behöver vara ifrån dej för att känna hur hon känner för dej, om hon saknar eller om allt bara går på ren rutin.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-03-28 21:01
Supafly F22

Den ända här som har koll på läget,

Demirel P19

Poängen med ditt inlägg spelar inte så stor roll när du inleder med "era små snorungar". Jag tror knappast läsarna blir fler av att du kommer och spyr galla över folk bara för att de, antagligen enligt deras egna erfarenheter, säger att förhållandet kan komma att ta slut. Om det tar slut eller inte vet knappast DU mer än mig, vi låter det vara osagt. Men jag sa dock att det mesta pekar ditåt och jag vill gärna kunna ha min åsikt utan att du kommer och kastar glåpord och spelar mangas.

Du säger att ingen vet om det kommer ta slut, sen säger du att det pekar ditåt för att det det vanligaste eller vad?

Och bättre om vår käre trådskapare kanske börjar acceptera en förlust ifall den sker, än att sitta och grubbla över ett svar som ska komma från en annan person. Man blir dum i huvet om man vistas i ovisshet, bättre att bearbeta sorgen innan förlusten IFALL förlusten kan komma att bli ett faktum.

Det är som att spela fotbollsmatch med iställning att förlora

™™™™™

2006-03-28 21:06
Demirel P19

kanske, kanske inte! allt beror på hur man ser på saken,

™™™™™

2006-03-28 22:08
hänt precis samma sak för mig nu.. d e fucked! känns som man lika gärna kan göra slut dirr för att spara tid. men samtidigt så tycker man om personen ifråga och hon säger att hon tycker om en tillbaks som fan. vad gör man när man inte vill att d ska ta slut men heller inte vill fortsätta i ett halvdant förhållande...
Fäll ner pungen o landa..

2006-04-05 13:08
Se bara till att pausen inte innefattar "Får träffa andra" så e det lugnt dawg...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2006-04-05 13:53
AiQue
Jepp, correktamundo, finns inte den lilla klausulen med i kontraktet så är ett fortsatt förhållande dömt till helvetet.

2006-04-05 14:09
finns inget som heter paus i ett förhållande, man stänger inte av kärlek. hon försöker maska en dumpning, tåget har gått. :(
mama said knock you out

2006-04-05 14:50
nej, redan på skiss-stadiet låter en "paus" som något väldigt motsägelsefullt. Typ, "jag tycker om dig... men... jag vill inte träffa dig samt ha möjligheten att träffa andra". Gör slut istället, för att någon gång i framtiden eventuellt och om ambitionen finns börja om på nytt.

2006-04-05 16:28
Ledsen att säga det, men en paus är för mig ett "snällare" sätt att göra slut på. Fast egentligen anser jag det inte vara särskilt snällt alls...

Nä, bättre att du försöker komma över henne och umgås med polarna istället. Verkar som om erat förhållande är över!
REC #26<br>Team EA-Racing

2006-04-05 16:54
Garion
Dumpa bitchen .

Bra sagt där doktor love ...

2006-04-06 01:13
du får ta det hon säger...för du har inte så mycket att säga till om det.
Ta en paus och se hur det känns...om ni tar upp förhållandet så gör ni det, annars gör ni inte det.

det är väl aldrig snällt att göra slut?

men jag förstår paus tanken absolut..ibland krävs det lite distans för att kunna uppskatta någon på samma sätt som tidigare.
jag är medveten om att ta paus ofta är en ursäkt för att få träffa andra och ha ryggen fri eller något i den stilen. Men nog tror jag många bara vill vara själva ett tag? på samma sätt som att folk kan göra slut inte för att de har träffat någon annan utan för att de inte känner det som de har kännt eller är peppade längre.

gazt.tumblr.com

2006-04-06 17:23
jag får en klump i magen när jag hör orden "paus" och "förhållande" i samma mening...
“I have all the money in the world but I’d trade it all for a little more.” -Charles Montgomery Burns
Rappare

2006-04-06 23:12
När ni väl kommit till uppehållet är de bara att packa väskorna och se sig om igen för vad livet har att erbjuda härnäst för sånt där leder bara till elände.
facebook.com/idiomatisk - fan page