I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-04-21 21:52

Fobi?

Jag har en enorm orm fobi.
Fan. ja skakar bara jag skriver ordet, ush!

Jag vet på fullaste allvar inte vad jag ska göra åt den.
Den håller på att ta över mitt liv. Jag kan inte ens sova ensam på kvällarna längre, kan inte gå på toa som ja vill, mamma måste alltid kolla under badkaret, i toa stolen, under sängen, under täckena på sängen, under sängen, alltid öppna min garderob först om ja ska ha nått därifrån. kan inte gå ut å ta promenader i skogen längre. Det va okej på vintern då snön täckte en massa.
Det har tillåme gått så långt att jag inte ens tittar på tv eller läser några tidningar. Jag går heller aldrig in på okända sidor på nätet...

Jag vill flytta hemmifrån, men kan inte göra det heller eftersom jag är så beroende av mamma. Jag kan inte resa till en massa softa och intressanta länder.

Värst är ändå på kvällarn, vågar inte ens blunda. för då dyker dom upp och är där. Lyckas jag göra det och sedan öppna dom igen så är dom tillåmed hos mig, över allt. Det är då paniken kommer, kan inte andas känns det som. bara ligger ner , gråter och skakar sammtidigt som jag försöker andas. Det kanske låter töntigt och så, men det är verkligen jätte hemskt! Har pratat med mina vänner om det, men dom tycks inte vilja förstå! "Jaja men så farligt kan det inte vara" är det enda svaret jag får av dom!

Det här börjar verkligen bli ett problem nu!
Snälla, är det nån som har nått råd? Vad ska jag ta mej till? Jag mår verkigen inte bra av det här. Känns som att jag kvävs mer och mer för varje dag som går!

Ni som har liknande problem. hur upplever ni det? Hur kom ni över det hela? Hur hantera ni situationen?

Om jag tar på din kuk älskar du mig då?