I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2019, Året vi får kontakt !

Övrigt - Vardagsfilosofi

Producent

2006-06-09 23:23

2019, Året vi får kontakt !

Har grubblat länge på när vi äntligen fångar upp en signal från en annan civilistation någonstans i Universum.
Jag gissar på året 2019.
Det har jag kommit fram till, 13 år från idag exakt kanske till och med.
Jag tror inte vi får så mycket frågor besvarade dessvärre, bara förvåningar från båda parterna som har letat efter intelligent liv i mer än 30 år...

Eller vad tror ni ?
Kan det dröja ännu längre ?

Jag hoppas min chansing är rätt!

Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-06-09 23:28
ehh? knappast det kommer ta hundra år innan våran radiosänding vi skickat ut når närmaste solsystem från vårt så tidigast 2106
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-09 23:43
fan vad jobbigt att få kontakt med en ny planet....tänk alla saker man skulle blivit tvungna att förklara för dom
att bara förklara för dom att bajen är bäst och hur mycket dif och aik suger skulle ta en heldags kurs....tänk hur mycket allt annat skulle ta tid...sen skulle vi lära oss om dom
usch orkar inte tänka på såna grejer

Producent

2006-06-09 23:52
Men då blir VM större, de blir liksom UM istället :D
Vår planet mot deras osv...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-06-09 23:54
aa fan....tänk om man är först att möta dem...och de är otroligt iq befriade, så typ, lyder de än och allt....och så råkar de ha en massa guzzar som är fett snygga och allt...mmmm då ja kan de komma

2006-06-09 23:54
hehe UM
fan va coolt..

men vilka planeter syftar ni på?
dom mesta har ju man fått reda på att typ ingen bor på.. och har dom missat en fläck på tex mars så lär ju knappast den personen vara HIGH-TECH?
www.gbg031.se

2006-06-09 23:55
ämen dom teleporteras hit från något ställe långt långt härifrån....asså där man kan leva då

2006-06-10 02:02
micKillah

hur kom du fram till just 13 år?
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-06-10 13:07
vi kommer inte träffa några utomjordingar
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-06-10 14:13
Kan bli intressanta fotbolls matcher.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2006-06-10 14:32
Tror det kan ta hur länge som helst faktiskt. Eftersom faktorerna för liv som vi har på jorden är näst intill idyliska och vi inte ännu lyckats se någon till planet med liknande förutsättningar så måste närmsta sånn planet vara väldigt långt borta, med rätt atmosfär, gravitation, avstånd från stjärnan o.s.v. så att vi skulle få vara med om kontakt med en annan intligent livsform är väldigt liten eftersom vi inte redan varit med om det.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-06-10 16:07
inte nog med att vi har politiska problem på jorden så har vi en till planet att slänga in i spelet.. tänk så har de värre styre än USA?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2006-06-10 16:10
Rainmaker

men det behövs ingen planet precis som jorden för att liv ska finnas... lär ju knappast vara den enda typ av planet som liv kan existera på
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Rappare

2006-06-10 16:14
psyjunta
Jorden kan mycket väl vara den enda planeten inom ett överskådligt område som är beboelig. Och låt mig upprepa mig själv: 'Liv som vi känner till det' och det är inget 4 dimensionellt väsen.

2006-06-10 16:49
jag tror det kommer att tystas ned. Tror inte att vi kommer att få veta om vi får kontakt med en annan civilistation.

Jag menar. Hej då religion! Det kommer aldrig att gå. Det kommer bli kaos.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-06-10 17:16
typ, aldrig någonsin? allting ligger för långt bort för att det ska vara möjligt, om vi inte lyckas färdas snabbare än ljuset dvs...
Opinions are like rap careers, everybody's got one.

2006-06-10 17:42
Men det är väl så att man knappt sett några andra planeter att leta efter liv på...

Om vi inte blir kontaktade (vilket skulle kunna hända närsomhelst eller redan har hänt) utan vi själva måste ta kontakt så tar det nog ett antal generationer....

Om det nu finns något att ta kontakt med.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-06-10 17:58
enligt mayakaledern kommer vi -träffa- utomjordingar den "Nov. 24th, 2006 - Nov. 18th, 2007" :)

http://video.google.com/videosearch?q=Se crets+of+the+Mayan+Calendar
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION

2006-06-10 17:59

2006-06-11 19:25
"Tellus- jävla skitplanet!"

Jag tycker det skulle vara riktit pinsamt om det kom högintelligenta, fredliga utomjordlingar som såg hur korkade vi människor är och hur illa vi missköter vår planet.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-06-13 19:25
Rainmaker,
eh, vadå, att jorden skulle vara ultimat för liv? vi har ju på senare tid hittat liv på jorden där vi trodde det var helt omöjligt (tex, som inte använder solen överhuvudtaget) och "återuppväckt" liv där vi trodde det var helt dött.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Rappare

2006-06-13 19:34
gorrit Hur pass intligent var det livet då? Nog smart för att svara på en radiosignal?

2006-06-14 14:23
Rainmaker,
näevisst, så klart inte (iaf inte vad vi vet ;)) men det jag menar är bara att det inte är så otroligt att det skulle finnas liv därute.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-06-15 02:18
Vi kan säga så här, det kommer nog inte hända under våran livstid.

Rappare

2006-06-18 09:12
eftersom att mars eden mest tänkbara planeten att bo på efter jorden då, och eftersom dom genomsökt mars och inte hittat nån livsfrom så ifall det finns några andra rymd snubbar så lever dom intei vårat solsystem, då lever domsäkert då i ett liknade solsytemsom vårat med en jord osv osv osv ... skulle ju dock vara coolt om vi fick nån radio sändning från en annan planet under våran livstid, fundera kan man ju alltid göra :P
visar du din visar jag min

2006-06-18 13:40
nänä marsianerna kommer ju å tar över världen i slutet på 90 talet ingen som har hört jeff wayne - war of the worlds där har ni alla svaren
Ingen mera rosa banner

2006-06-20 01:37

2006-06-20 03:38
haffad

Ja visst. Vi vet med allra största sakerhet att det inte finns liv pa nagon annan planet, av de fa vi hittat. Om det stammer att universum ar oandligt och hela tiden expanderande ar det val lite naivt att tro att vi ar det enda liv som existerar. Om det ar oandligt borde det finnas ett gang planeter med exakt samma förutsattningar som jorden.

Den dar flacken pa mars kanske inte ar sa mycket att tanka pa?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-07-02 16:20
candide P23
precis min åsikt har alltid tänkt så att om universom är oändligt som folk säger så är d i stort sätt omöjligt att vi kan vara d ända fysiska livet i något som är oändligt
Ingen mera rosa banner

2006-07-03 12:21
egnam : om det inte finns nu så måste det ha funnits.
har du sett ansiktet dom hittade på mars?
http://ufo.whipnet.org/digital.proof/lar ..
dom har uttydigt att halva är ett lejon och halva människa.. därav "sphinxen från mars".

studera mayakaledern om ni är intresserade att veta vad som händer 2012, den har faktiskt inte haft fel på flera tusentals år så varför skulle den ha det nu. :)

2006-07-06 10:58
men om universum inte är oöndligt, vad finns då efter?
när universum har tagit slut, vad är det då?
bara vitt/svart och tomt eller?
jag vet inte.

2006-07-07 23:49
seel: hehe ;) men jag tror inte vi behöver frukta nån ny domedag, enligt mayakaldern är det inte slutet utan bara att det börjar om, på en ny cycel. så ja tror det är till det bättre och inte tvärtom.. men det är ju alltid bra att vara förberedd.

universum är oändligt stort för våra sinnen att uppfatta iaf.
tänkt dej att det finns 400 miljoner stjärnor i våran galax.. och sen att det finns lika många galaxer! :)
det mest logiska är att det kryllar av utomjordningar överallt, allt tro annat är igentligen bara idioti..

fridens!

2006-07-08 02:13
finns ju en av jupiters månar som är en isplanet som man har fotat dess sprickor på....under isen kan det mycket väl finnas vatten och kanske tillochmed liv
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2006-07-08 02:20
det lär finnas alines på jorden redan

2006-07-09 01:22
Närmsta planet utanför vårat solsystem ligger väll typ 100 miljoner ljusår härifrån?

Så när vi ses att ett litet tekoppsformat ufo kommer åkan mot oss kan vi börja att bygga på världens största jävla kanon så när de kommer fram så spränger vi bort dom till helvetet!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-07-09 03:57
vem vet, vikanske redan har kontakt med dem? bara att babylon tystar ner det?
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2006-07-09 17:57
bengan123

jo de har ju redan gått ut med det offentligt, The Disclosure Project, men det snappades inte upp av media.. kan bero på att det var strax innan 11 september men också som du säger, babylon vill inte att detta ska komma ut!

http://www.disclosureproject.org/npcwebc ast.htm
View the First 10 Minutes Here Online!

2006-07-09 17:57
http://www.disclosureproject.org/npcwebc ..
View the First 10 Minutes Here Online!

2006-07-09 19:20
babylon förtrycker oss civilia,tur att det finns intellektuella som lyckad snoka upp den riktiga sanningen
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2006-07-09 20:57
det kommer nog ta en miljon år tills vi hittar nåt annat liv där ute...

2006-07-10 00:29
greken klart de tar tid att misslyckas att lära någon att ens titta på Bajen.. haha men de e bara visa Aik:s match tröja för att folk ska bli förälskad i laget.. lr ta me dom till Norra Stå föresten..
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2006-07-11 22:20
Jaha och om vi får respons från SETI disken som de skickade upp nångång på 1970 talet tror nån att den dumma allmänheten skulle någonsin få ta del utav responsen. Sen skulle en miljon skeptiker skrika om att det hela är en bluff som vanligt när det rör paranormala saker.

2006-07-11 23:17
Tänk på att det komer ta lika lång tid tillbaka.. om de inte har snabbare signaler tillbaka...
<br>http://edvinalam.wordpress.com<br>

2006-07-16 19:08
atlien har verkligen stått för det värda i den här tråden...

2006-07-16 22:30
hur kom du på 2019?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-07-17 23:56
acceptera att de inte blir någon banankontakt av tredje graden... människan är och förblir ensam:P kanske efter döden att vi upptäccker något spännande!

2006-07-18 00:03
oldpk

det är bra att du i din allsmäktighet kommer in och skolar oss andra om vad som finns och inte finns. nu kan jag dö fridfullt.

2006-07-18 00:07
fredros_nukklz

allmäktighet, jo man tackar^^
gissar på att du dock inte håller med, du förbliro en sarkastisk drömmare:P

2006-07-18 00:38
alltid.

2006-08-29 20:56
Tänk om alienbrudar är asheta och dom bygger strippklubbar över hela jorden. Fy faan va nice. Och så har dom en helt ny cannabisplanta på deras planet som man blir dubbelt så go av.
I whip your head, boy...your ass could get killed.

2006-08-30 13:51
ahum vi har redan haft kontakt med utomjordiskt liv.
har ni helt missat den sanningsenliga independence day dokumentären?