I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag är semi vegetarian (läs)

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-08-17 03:02

Jag är semi vegetarian (läs)

Jag kom just hem från en mindre lyckad släcktträff, allt började med att vi skulle äta mat. Min mormor hade gjort en dålig "kyckling"gryta med ris.

Jag vet att min släckt vet vad jag äter och inte äter, men när min mormor skiter totalt i det så får jag fan damp.
Jag kräver självklart inte att dom ska anpassa maten till mig (det är ju mitt problem att jag inte äter den maten dom lagar), men är det skinka i maten ska man fan inte fråga "du äter kyckling va?" som om det endast skulle vara kyckling i hennes vidriga skinkgryta.

Jag är alltid noga (om jag inte gjort maten själv) att se efter så det verkligen bara är fåglar/fiskar och inget annat. I mormors så kallade kycklinggryta hittar jag iaf små små skinkbitar så jag ber min mamma att smaka, hon är ju inte lika paranoid som jag eftersom hon äter allt kött så hon säger att det säkert bara är svamp. Jag vänder mig till mormor och frågar vad det lite rödaktiga är för nånting så svarar hon "det är bara skinka".

Det är då jag får lite av ett damp och börjar skrika att mormor försöker lura i mig äta sönderhackade grisar.

Några andra kommer direkt in i köket, men nu orkar jag inte skrika mer så jag tar några ljupa andetag och försöker lungna ner mig när min moster aggressivt ifågasätter varför jag ens ska orka bry mig när jag ändå äter kyckling.

Jag hatar att disskutera detta ämne, stämning blir typ jämt helt fuckad sen är hela dagen förstörd. Men jag kunde inte låta bli att ta upp mina brutala åsikter.

Det börjar ofta med att jag säger att jag inte har moral nog att döda varken hästar, grisar eller kossor och att jag tycker det är jävligt fegt att blunda för vad som händer och istället bara betala dessa slackatare för att själv slippa vara med när dom skjuter djuren.

Alltså pliiiiiiz, 80% klarar inte ens av att bryta nacken av en äcklig liten fisk, är inte det en sån sjuk dubbelmoral så ni får tårar i ögonen?

Jag mår bra när jag dödar fåglar och fiskar, ibland tuggar jag också sönder deras lik till slamsor (steker och kryddar givetvis först), men det är också där jag drar min gräns. Det är djur jag mår bra av att döda och äta vilket gör mig till en semi vegetarian.

Det är helt enkelt lamt att äta djur du själv inte kan döda, så tänk efter, vart går egentligen din gräns?

Testa döda lite olika djur. Börja med grodor, fiskar osv, mår ni fortfarande bra så kan ni testa döda en kyckling. Jag rekomenderar inte att ni försöker döda hästar/älgar direkt, chansen finns att ni mår mycket dåligt.

/Micke

Abou, prata inte med mej jao.