alla vill till himlen men ingen vill dö
har ni tänkt på innebörden av de här orden nån gng? ja, jag vet de e timbuktu som gjort låten, en del aknske inte diggar den, men nu e jag mer inne å spånar på vad betyder egentligen de orden. jag tänker så här... alla människor vill må bra o ha ett bra liv men hur ska människan göra o handla för att må bra? ingen vill dö... e de så? jag menar, mer filosofiskt tänkt, att du e en person, med visa egenskaper o intressen. men... du mår fan inte bra, du jagar nåt... men e du beredd att kolla på dig själv o göra nåt åt dig, för att uppnå nåt som du själv skulle känna e bättre än de du har ida? skulle du kunna va beredd att rannsaka dig o förändra dig själv, för att ''komma till himlen'' här på jorden, innan du verkligen dör på riktigt? vad tänker du?
och..???
han snodde uttrycket från nån i afrika..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
päronpung, han sa det i en intervju ja, men det känns ju som att han lär ha lyssnat på Peter Tosh, som har sagt det.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
enligt vissa konservativ kristna är målet med livet att komma till himlen.. men inte fan vill de dö :S
"if tomorrow i was leaving for zion, then i wouldnt stay a minute more" - Black Uhuru, "leaving for zion"
Mabuhay!
winny ja, de stämmer juh... men stämmer de, haha, på svaren jag fått (inte dig då) bara av hittills så verkar de juh va så...
och..???
Jag tror att timbuktu snackar om ett slags dilemma! Asså, du vill inte dö, men när du dör vill du ha det ultimata, och det e nått slags mål! P.S. Detta kan nån redan skrivit här, men jag pallar inte läsa igenom allas comments!D.s.
Du skriver talspråk.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Alla vill bajsa men ingen vill lukta på skiten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
men vad är svårt att förstå.. dessutom beskrivs det bra i timbuks låt.. man vill ha men inte ge helt enkelt. och skulle timbuk påstå att han inte blivit inspirerad av equal rights med peter tosh är det ju bara löjligt
jag tror tyvärr inte att mänskligheten är så komplicerad... Jag tror bara att de tar stopp... Ingen himmel, inget helvete, ingenting...
...
"Att äta kakan och samtidigt ha den kvar."
spliff macht frei
davvie vad har du svårt att förstå? jag frågar bara va de väcker för tankar när man hör texten, de klart, de finns en kontext som han lägger fram, men berör den dig på nåt sätt???
och..???
moln: Grattis, du har upptäckt vad en metafor är ;) Hursomhelst, om man inser sina egna brister och inte ändrar sig är man enligt mig en idiot som inte sväljer sin stolthet, för ofta basunerar man ut sina egenskaper och har svårt att ändra sig inför andra, för att man stått för något förut.....vilket är ren och skär bullshit, för människor förändras, och ens värderingar måste också göra det när man lär sig mer...annars lär man sig inte mer, och lär man sig inte mer...ja, då avstannar man).
Redline!
DrOctagon, tack för den ödmjuka upplysningen!! hehe... på tal om stolthet ;oP
och..???
Fuck ödmjukhet...60-talet är förbi!
Redline!
Alla vill bajsa men ingen vill lukta på skiten. word up, summerar det hela rätt bra för övrigt så är väl en stor del av den refrängen bara andra förklaringar på vad han menar
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
moln men det var ju inte dig det var riktat till.. läs inläggen innan mitt så hänger du kanske med bättre
davvie okej =) hehe som trådskapare tar jag väl de som riktat till mig ;oP i vilket fall, de här e inte riktat till dig personligen, heller, men om de nu inte framgick av min första fråga, så undra jag vad de väckte för tankar, den frasen, o om de stämmer för en personligen, eller erfarenhetsmässigt.... o rent känslomässigt, om man nu vill till himlen, (vad nu de betyder för dig) hur tänker du dig att de han sjunger säger om vad som krävs för de?
och..???
sole (anticon) säger i sin låt dumb this down från skivan live from rome "everybody wants heaven but noboby wants to die". lite kul att det typ ordagrannt är samma fras. bara så ni vet, hehe
Jag är starkat i världen
Kryptonite gå å lägg dig...
alla vill till himlen men ingen vill dö. det är därför droger finns.