I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-23 00:36

Whoa = Burka?

Klockan närmar sig 1... Så här tänker jag just nu:

Jag bestämde mig för att ge Whoa lite mer tid, och att utvöver beatsraggning, okså försöka få kontakt med lite sjysst folk. Automatiskt blev det då så att jag skrev iväg några mess till några användare med bild och sjyssta presentationer.. Jag kollade runt lite till och märkte att rätt många användare är tjejer (inget konstigt i det, varför skulle det inte vara det?) men sen så fick jag en tanke..

I dagens samhälle vet jag att en del (kanske många) tjejer känner sig objektiviserade och utsatta bara genom att finnas till!
Kanske är ställen som Whoa då ett skitnajs sätt att få uttrycka sig utan att nån snubbe först spanar in dom och beräknar sina chanser att få "ligga, sätta eller trycka" henne. Att tjejen i fråga kan få säga sitt på ett sätt som annars kan vara svårt.
Om det stämmer är ju samhället typ lika sjukt som jag redan innan tyckte.. Men Whoa desto bättre?

Liknelsen vid Burka får ni klura på själva! :)

massorna har talat.

2006-10-23 00:43

ja jag förstår din liknelse men nu är det så att många har bild på sig..

internet är däremot alltid ett bra sätt om man vill utmärka sig själv för det man säger och inte hur man ser ut. ja
Femme fatale

2006-10-23 00:46
MEN. En bild är knappast samma sak, för det första är den frivillig och man har valt hur folk ska se en. Du behöver inte sminka dig för killarnas kritiska ögon varje gång du bänkar dig bakom Whoa.. vale?
massorna har talat.

2006-10-23 00:51
Rebellion. nu låter jag klyschig men jag känner inte att jag "behöver" någonting vare sig de är här elelr irl, vad gällande att bli granskad.

tvärtom så föredrar jag att prata med folk irl. internet kan vara skön avkoppling men jag känner inte att jag blir då dåligt bemött att internetvärlden skulle gynna mig mer.

Femme fatale

2006-10-23 00:56
eller det är klart att du kan ha rätt, många som kanske är osäkra rent socialt kanske tycker det är skönt att "dölja" sig bakom en skärm.

kanske är jag som tycker att jag ändå blir lika bra bemött, med eller utan smink, sen vet jag inte vad som rör sig i killars hjärnor men jag tror knappast att socialt möte ansikte mot ansikte skulle påverka kvalitén på samtalet. på internet saknar man minspel, ansiktsuttryck osv som förstärker det man menar.
Femme fatale

2006-10-23 00:58

du kanske inte tillhör den delen som har problem med detta. För, som tur är, finns det ju många tjejer som kan leva ett sjysst liv utan att snubbar inkräktar på deras integritet.. yo?

massorna har talat.

2006-10-23 01:04

hahaha nja vettefan ,finns ju idioter överallt men överlag så känner jag att jag får den respekt jag tycker jag förtjänar. :D och den har jag inte fått tack vare utseendet så det borde itne vara något problem för någon. det handlar väl mest om man har haft tur elelr inte, fått ut sin personlighet rätt elelr inte
Femme fatale

2006-10-23 01:13

bara sådär spontant vill jag fråga.. För eller emot kvotering?

massorna har talat.

2006-10-23 01:15
mot, hellre lottning om de ändå är lika bra på sitt jobb
Femme fatale

2006-10-23 01:17
om de har haft olika förutsättningar på vägen dit, eller snarare har olika stor chans att få det då?
massorna har talat.

2006-10-23 01:18

om vi säger typ ett jobb som är mandominerat. så vill de kvotera, men ska de kvotera kvinnor eller invandrare? eller annat.

rent spontant så är jag emot. det måste inte vara en perfekt klinisk fördelning, en lyckad arbetsplats anställer eftr kompetens, är de sedan likvärdiga men de finns bara fåtal platser så kör man lottning

Femme fatale

2006-10-23 01:19
rebellion, hur kan man avgöra det? bara för att man är invandrarae har man inte automatiskt haft det svårare. vem avgör förutsättningar? det blir så personligt att döma varje fall, kommer finnas massa som kommer ljuga, osv

onödigt
Femme fatale

2006-10-23 01:22
om de har haft olika förutsättningar på vägen dit, eller snarare har olika stor chans att få det då?

Vid en jobbintervju kan ju ändå personer utmärka sig själv och har man en gripande historia eller melidande arbetsgivare så kan man ju få jobbet ändå på det viset. som vanlig imponering vid intervjuer.

man kan inte tävla i utanförskap, det finns och förekommer på så många olika sätt, barn från misshandelfamiljer, flykting, etnisk minoritet, traumatisk barndom, särskilt funktionshinder, etc,

man kan inte tävla i "vad är värt" eftersom alla tål och påfrestas och påverkas olika mkt. det är en individuellfråga och alldeles för svår att bedöma för att bli mall
Femme fatale

2006-10-23 01:24
alltså tävla i "vem har de svårast"

det beror på så jävla hårt från person till person, jag t.ex. som både är utländsk och tjej tar för mig rätt mycket och har aldrig känt mig överkört i ett offentligt rum dvs, auktoritär situation i skola, arbetsliv etc pga mina "förutsättingar"

det beror på mig och min personlgihet
Femme fatale

2006-10-23 12:17
Grejen med internet är ju att man kan börja chata med två separata människor samtidigt och skriva deras meningar till varandra så att båda tror att dom pratar med en själv fast dom egentligen pratar med varandra.

Det är lite svårt irl faktiskt.

2006-12-11 22:52
...hur ligger man någon?
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-12-11 23:53
Steem F19

mjo men det kan man ju välja att låta bli om man så behagar.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?