I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att leva med psykiska sjukdomar livet ut

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-11-27 01:27

Att leva med psykiska sjukdomar livet ut

Först vill jag bara skriva att jag har funderat på att göra denna tråden hela dagen, men inte vågat för jag har varit rädd att nån pajjas skulle komma in och försöka spela rolig och det klarar jag inte av just nu så snälla låt bli.

Under det senaste året har jag legat på psyket 6 gånger i sammanlagt lite över 4 månader. Jag börja må dåligt i januari för snart 3 år sedan. Jag fick inte den hjälpen jag behövde i rätt tid, så jag börja med droger för att slippa smärtan jag hade inombords. Sen blev det ett beroende och jag var hög varje dag och vakna med abstinens och hade alltid piller liggande brevid sängen och ett glas vatten för annars orkade jag inte gå upp alls.

Sist jag var där fick jag göra ordentliga psyktester så de kunde se vad det var som var fel i huvudet på mig. När alla dessa tester var klara fick jag ha ett möte med psykologen och läkaren för att få reda på diagnosen de kom fram till. Jag lider av 7-8 psykiska sjukdomar om vissa kommer jag få leva med resten av livet.

De senaste 3 åren har jag varit helt känslokall och inte visat några känslor, vilket resulterade i att jag förlora många av mina närmsta vänner, för jag svarade inte i mobilen, msn eller på irc så de sket i mig till slut. Läkaren berättade för mig att det var drogerna som hade gjort mig så. Jag blev utskriven för en vecka sedan och slutat med pillerna för jag vill verkligen bli ren.

Nu till problemet; eftersom jag nu varit ren i 11 dagar så kommer 3 års känslor tillbaka som jag inte klarar av att hantera. Idag har jag suttit och gråtit hela dagen utan den minsta anledningen till det.

Jag går till psykolog och samtalsperson 1-2 gånger i veckan och får snacka av mig lite, men de har själv inte mått dåligt så de vet inte hur det känns. De har bara läst om det i böckerna.

Jag har så mycket känslor just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag hoppas verkligen att detta försvinner snabbt så jag kan må som jag gjorde för 5 år sedan.

Denna tråden är ingen "tyck synd om mig" tråd, utan jag vill få hjälp av personer med egna psykiska problem och få tips på hur de gör för att klara av dagarna.

Hoppas det finns någon på whoa som läser detta och vet exakt hur det känns och kan berätta hur de har gjort för att ta sig ur det / mår bättre.