I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Udda syner, nahmean?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-04 00:03

Udda syner, nahmean?

Har upptäckt en underlig sak som händer mig då och då.
Ibland - oftast när jag ligger i sängen på kvällen och blundar - så ser jag bilder i huvudet.
Bilden kan beskrivas som en "känsla". Nästan som en déjà vu-upplevelse.
Om jag ska beskriva en "känsla" jag minns så är den inte helt olik stalaktiter i en grotta.

Jag undrar om det är någon som varit med om samma sak?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 00:19
hell no? fan jonka du gör mig rädd ibland

2007-01-04 01:38
jo sånt händer måste jag påstå... frågan är hur du reflekterar över när dessa stalaktiter växer och stänger in dig i din säng...
däremot undrar jag hur du reflekterar dig själv? om jag skulle vara i din sits skulle jag fundera över hurvidare du blir en stalagmit eller ej....
 MVH DR Meccatförmycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 01:48
Iofs tror jag att det bästa som kan hända dig skulle vara som för min syster: när hon snodde en affisch med en stor sumobrottare på från en busskur och hängde upp den i taket ovanför sin säng... tidvis nog ramlar saker och ting i det formatet faktiskt ner från ett tak och roligt som det var så vaknade hon med en sumobrottare över sig.... det skulle faktiskt jag vilja kalla en rejäl stalaktit....

2007-01-04 01:53
hahaha jag dör

2007-01-04 02:02
Jonka F17
jo det trodde nog hon med...haha

2007-01-04 02:57
utgångspunkten var faktiskt seriös

2007-01-04 03:24
får hemska bilder i huvudet väldigt ofta när jag blundar nu för tiden, typ som att jag blir påkörd, mina nära dör osv

kan nån förklara varför?
fett jobbigt när man rycker till som fan och tar andan typ och folk undrar vad det blir med mig

har det nånting med depression att göra så blir jag inte förvånad.
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!

2007-01-04 03:25
kan även va att det blir som ett högt ljud i örat när man slappnar av, blir skiträdd ;/
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!

2007-01-04 03:30
besynnerligt, dock undrar jag fortfarande om någon delar mina "syner"?

2007-01-04 03:32
 feeble 
om du röker något halucinogent som tex hash kan det nog vara en bidragande effekt....

men hurvidare man reflekterar över det låter det mer som en paranojja bara. kan vara en sån enkel sak som att nånting hänt dig en gågn i tiden som får dig att inte vilja att det skall hända igen... det kan vara så att du bryr dig så mycket om dina när och kära att det ska hända dem nånting... om du identifierar det som depression är det nog det... men annars i ditt fall låter det mer som kärlek bara...

2007-01-04 03:42
du är helt ute och cyklar. detta är absolut inte en emotionell känslobild, utan enbart fysisk/psykisk.

2007-01-04 03:49
Jonka F17
nu hänger jag inte med... feeble är väl inte samma som Jonka?

2007-01-04 03:52
sry, my bad. men fortf, ingen förstår grunden av mitt problem

2007-01-04 03:58
KarlKadaver 

Så du påstår att du upplever samma skit som mig

2007-01-04 04:00
jag börjar bli fett irriterad över att vara den enda som inte förstår... förklara gärna vad som menas......

2007-01-04 04:04
jag-meccar 

omöjligt, MYCKET speciellt fenomen.
tror inte att många delar denna förmån.

2007-01-04 04:07
okok jag vet jag är en tjatmajja... det är dags för mig å släppa detta inlägg det var aldeles för djupt för mig....

2007-01-04 08:20
Jag brukar också se vissa saker när jag blundar. Känns som om det är som vanliga bilder man har i huvudet, men på något sätt så blir de mycket tydligare och nästan som om man ser de på riktigt.

2007-01-04 09:51
Varit med om samma tror jag.. déjà vu i typ psykadeliska mönster/former när jag är i stadiet att somna in..
Vanligare för mig dock är att jag får en déjà vu i tankeformat om ni fattar.. en tanke poppar upp som jag känner att jag funderat på ett tag men intellektuellt vet jag att så inte är fallet.. också detta när jag är på väg att somna..

2007-01-04 14:13

Jag gjorde en sjuk grej en gång när jag skulle sova efter jag blazeat. Så blunda jag å koncentrera mig på en punkt som jag hela tiden följde, efter ett tag så blev den punkten nått heeelt sjukt som jag såg riiktigt skarpt blev riktigt chockad så jag öppna ögonen livrädd.
Sen dess har jag försökt göra det ibland när jag sover men har har bara lyckats halvt, å då har jag gjort det utan att ha blazeat.

Det borde ni prova :)

2007-01-04 14:23
ni är inne på mitt spår nu.

Quas 

jag tror det är något liknande jag brukar syssla med

2007-01-04 14:40
dafute P20
att röka vid liknande ögonblick har en rätt så dålig effekt... som om du hade käkat svamp förmodar jag... lite för psykadeliskt topic...

2007-01-04 17:09

Quas

amen jaja klart får jag hela tiden

2007-01-05 02:52
visualiserar tankar o kännslor, vanligt

men själv har jag tappat det, så nu är det bara öfullständiga ord o meningar som trängs o valöser varann i skallen på mig. (tack brajjet)

men jag ska träna upp den förmågan igen..

om jag ens fattade det du skrev rätt

2007-01-05 02:59
meditation och astral projection, klerovians, utomkroppsliga upplevelser

det går och tränna upp ens psyke till mycket genom vilja, lära sig kontrollera sina tankar o fokusera