Lyricist
2007-01-16 10:53
Vad får en människa att begå självmord?
Personer tar sitt liv dagligen och än mer misslyckas. Men vad driver en person till att ta sitt liv? Har man något fel i sig? Jag menar, om man som person är jätteledsen och känns som att man inte orkar med sina motgångar... vad är det då som gör att man bestämmer sig för att ta sitt liv? Är det en hjärnskada som hindrar en att stå emot det? Någon här har säkerligen försökt ta sitt liv, blev det bättre efter försöket eller känner man sig mer misslyckad? hur fungerar det i huvudet hos en självmordsbenägen? Jag lever ett liv vars det precis tagit slut med flickvännen efter tre år, jag har inte haft en inkomst senaste halvåret och det står helt tomt på kontot, samtidigt som det öser in räkningar varje månad, samt kronofogden/inkasso efter mig, har inte lyckats ta körkort, har ingen nära vän, lever i en splittrad familj fylld av misshandel och alkoholmissbruk, hatar att vakna om dagarna och mängder av andra motgångar... känner själv att jag inte orkar mer, jag vill ge upp. Kan inte få något jobb (bor väldigt dåligt). Personligkonkurs liksom. Men jag kanske inte har det som krävs för att ta mitt liv, eftersom att jag inte skulle kunna tänka mig det. Såå, vad kan möjligtvis få en person att döda sig själv? (jag vet att hur många som helst har det värre än jag, gav bara ett exempel)
Det du går igenom, Här finns
tips på hur du skall göra det.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Ja, Jag är en hemsk människa, Jag vet.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Lyricist
2007-01-16 11:13
det där intresserar väl inte jättemycket.
Det behöver ofta inte vara att man har de dåligt, utan att man få såkallad dödsångest/panikångest - attack....då blir allt myyyyycket värre, om bara för nårra timmar, dom timmarna kan göra att du tar ditt liv! du kan tycka att allt är illa, men när du får en sån attack så hatar du verkligen allt/alla, finns inget som inte vill dig illa eller nått ljus överhuvudtaget, fast de kanske e upp till varje person :S?
BAHA!
*man mår offtast dålig dagligen med
BAHA!
Lyricist
2007-01-16 16:14
Vill inte påstå att jag är självmordsbenägen ifall det uppmålas så:) Jo att flytta är en god sak, men att ha råd att flytta utan inkomst än värre. JAg har svårt att tro faktiskt att man kan ta sitt liv pågrundutav panikångest tillexempel, jag drabbades av panikångest och nåntingnånting, kommer ej ihåg vad termen var, förra veckan. JAg står fast vid att jag tror att det är ett fel i skallen redan från födseln faktiskt, vissa föds oerhört svaga. För jag tror inte att vem som helst kan ta sitt liv
Jag tror knappast att självmordsförsök tyder på en hjärnskada om det är det du försöker säga. Jag tror att alla kan slitas ut till den gräns där skillnaden mellan liv och död inte känns väsentlig. Sen är det säkert skillnad hur mycket skit, och vad för skit, som krävs för att nå dit, där personens personliga livsfilosofi säkert spelar roll. Sen tror jag att det är jävligt sällsynt att man bara efter lite lugnt filosoferande konstanterar att sitt liv luktar arsle och att man kanske ändå borde ta det ifrån sig, utan jag tror att det oftast rör sig om panikångest eller bara total depression, då allt du ser kastar svarta skuggor som hatar dig, då största delen av tankeverksamheten går ut på att se ned på dig själv och din existens.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
jobba på en korvmoj eller liknande, då borde du ju få mat samt pengar och kunna ragga på brudar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jadu, allt brukar ju ofta gå att lösa eller iaf bli bättre, så att begå självmord är ju igentligen så sjukt. min mammas morbror tog livet av för att han hade kronisk huvudvärk varje dag i flera år. han klarade inte av med
Fegon_ Vill inte påstå att jag är självmordsbenägen ifall det uppmålas så:) Det fattade vi med när vi läste: Men jag kanske inte har det som krävs för att ta mitt liv, eftersom att jag inte skulle kunna tänka mig det. Vilket i sin tur svarar på din fråga dvs: man måste skulle kunna tänka sig det, är en ganska god fingervisning om vad som krävs för att göra det.
FREE Ayatolla.
självmordstankar.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
kaffe
"I like rhymes that be quick as we be takin' the bars, but I hate everybody that don't like electric guitars!"
jag vet inte om jag tror att det beror så mycket på situationen man befinner sig i för tillfället utan mer att en person som begår självmord helt saknar en tro på att det någonsin kommer bli bättre. många har säkert känt att det finns tillfällen då man vill dö, men dom allra flesta vet också innerst inne att det kommer bli bättre. men vad vet jag, jag lever trots allt fortfarande.
Rehab is for quiters.
Ladda ned filmen Sympathy For Mr Vengeance. Det kanske svarar på din fråga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Breakare
2007-01-18 10:11
har en polre som har dödsångest o shit, dåligt uppväxt, men egentligen vet man inte vad det e, grabben har försökt o begå sjmord men varje gång så misslyckas han, sj har man änna haft sånna tankar men aldrig gjort det eftersom som stark troende katolik hamnar jag där nere om jag begår suicide, det enda jag vet är att dom som försöker begå sjmord utan att göra det ordentligt vill bara höras....det är dom tysta man ska va jävligt iaktsam över!!!!
HERB, bust a cap in yo ass
Föreställ dig att du inser att hur du än gör, hur bra ditt sociala umgänge än är, oavsett hur mycket pengar, brudar, bla bla bla du har, oavsett hur fett allting ser ut på papper så kommer du ändå alltid att må jävligt dåligt.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Det behöver ofta inte vara att man har de dåligt, utan att man få såkallad dödsångest/panikångest - attack....då blir allt myyyyycket värre, om bara för nårra timmar, dom timmarna kan göra att du tar ditt liv! du kan tycka att allt är illa, men när du får en sån attack så hatar du verkligen allt/alla, finns inget som inte vill dig illa eller nått ljus överhuvudtaget, fast de kanske e upp till varje person :S? Det där lät väldigt skrämmande... Mitt liv har varit hittills väldigt bra, men vem vet vad som kan hända i framtiden... Kan man lära sig att bli immun mot ångest? Eller kan man på något sätt kontollera ångesten. Det enda jag har haft är typ skolångest p.g.a. många läxor osv, inget mer.
ibland är det den enda lösningen på att få allt att sluta göra ont. så har det iaf varit för mig många gånger.
Ta sitt liv - djävuskt ångest laddad. Misslyckande och oseriösa försök med ett fattigt och trubbig rakblad - för mycket emo.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha