I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lita på tjejen igen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-23 17:45

lita på tjejen igen?

Jag undrar om man någonsin kan lita på sin tjej helt igen.
innan vi blev tillsammans strulade hon runt rätt mycket, men nu har vi varit ihop i i ca 14 månader och hon har hunnit med att vara otrogen 2 gånger.

efter senaste gången, gjorde jag slut, men vi blev tillsammans igen typ 5 dagar senare, eftersom ja älskar henne, och när ja ringde låg hon å grät, 4 dagar va hon borta från hennes plugg, men ajaja bla bla..

hon slutade festa på ett tag, det kändes skönt (festar nästan aldrig tillsammans, eftersom ja inte får följa me hennes tjejgäng)
men nu har hon börjat festa igen, 4gånger va hon på fest senaste 2 helgerna (1 gång va ja med).

vi börjar alltid tjaffsa om när hon ska på fest,
jag vet inte om jag litar helt på henne, hur ska man kunna lita fullt ut på en person som vart otrogen 2 gånger?
(plus massa andra rykten)

men vill ändå inte direkt stoppa kedjor på henne, så ja får väl låta henne festa..

ja känner typ såhär.

imorgon ska hon och nån klasskamrat hem te några snubbar, jag vet inte vilka dom är, å typ hänga, dom är förmodligen 17-19 år.
ja säger att jag vill träffa henne, eftersom vi inte har träffats sen i söndags, plus att om vi inte träffas imorgon så träffas vi inte förens på fredag, och då ska hon förmodligen festa igen, utan mig.
och sånt stör jag mig jätte mycket på, är det normalt för en snubbe i min position?

vi har pratat rätt mycket om de här, men näste helg äre fest iaf.
sena nätter, sover över hos folk som hon inte känner..
men det händer inte så ofta längre..

aja, men ja säger att jag inte orkar bry mig längre, så blir hon irriterad.
men om ja bryr mig, och säger att ja inte vill att hon ska festa nånstans ute i bushen, sova hos nån som heter jens, så bryr inte hon sig, känns det som..

aja, nån som vart med om liknande, hur löste ni det?

tack å hej

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-23 17:48
får  du inte följa med?
varför?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-01-23 17:49
jag var tillsammans med en tjej i sammanlagt 4 år och hon var otrogen mer än jag kan räkna och det finns inget jag ångrar mer än att jag lät henne hålla på. hon har varit otrogen 2ggr redan? släng ut henne. hade hon respekterat dig så hade hon tagit det lite lugnare efter son otrohet för att du skulle få chansen att lita på henne igen.

bildlänk.

2007-01-23 17:53
men gud ....
torsk varning?

kasta henne helt och hållet..och gör det snabbt...hon leker ju med dig...
um dois...

2007-01-23 18:08
läste första raden.. dumpa henne..

2007-01-23 18:13
men för i helvete dumpa bruden, en gång otrogen alltid otrogen, tyvärr men det är oftast sant.
man ska aldrig ta tillbaka någon som man gjort slut med speciellt inte efter den anledningen att den vart otrogen , har man gjort slut så är det en anledning till det.
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.

2007-01-23 18:28
tyvärr så ser det mörkt ut med respekten för dig som hennes pojkvän. uppenbarlgien är hon inte redo för dig som sin pojkvän.
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2007-01-23 18:33
Håller med ovanstående talare.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-01-23 18:44
Jag är med om ungefär samma sak, inte riktigt ordagrant, men i princip samma! Så jag vet hur du känner dig,jag hoppas att det fixar sig för dig mannen!

Du fixar det! :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-01-23 18:49
men herregud.

man kan aldrig lita på tjejer. har du inte lärt dig?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-01-23 18:54
Ja dumpa henne.. du är så ung så det är inte värt att bli bränd gång på gång oavsett om du älskar henne..
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2007-01-23 18:55
har man lovat varandra att vara monogama är man ett veritabelt svin som bryter den överenskommelsen, SPECIELLT om man gör det först en gång - ber om ursäkt och drar den sedvanliga jag-gjorde-ett-misstag-men-ångrar-mig harangen - för att sedan göra om det. för mig handlar det om respekt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-23 19:13

Slå sönder henne. Hur fan kan du palla med sån där jävla skit ? Bull shit det dära med ånger och grejer. okej 1 gång ingen gång 2 gånger va fan gör hon. Sen att du älskar henne är en annan sak men kärleken gör fel och brister minimala och man kan inte se det. Sen att hon ska hem till killar som du inte ens vet vilka de är och du får inte följa med va ere för jävla skti.

2007-01-23 19:16
Du är sexton. Dumpa henne hårt och skoningslöst. Du kommer att bli kär igen.

2007-01-23 19:19
"en gång e ingen gång , två e lika me noll"
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.

2007-01-23 19:21
okej att otrohet är rutteten att uppmuntra honom att slå henne
skärp er.

2007-01-23 19:33
Shit, de visste jag inte patrik, äre därför du stannat hemma?

aja skriv på msn eller ring eller ngt om du vill snacka.

BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-01-23 20:24

äh vilken brud. vadå får inte följa med?
Tycker inte hon verkar ta hänsyn til dig elelr fattar att när man är tillsammans med någon gäller det att värna om varandra.
om hon känner sig kvävd, tror jag inte hon är mogen för ett förhållande riktigt, eller för tillfället
i ett sunt förhållande ska man vilja vara trogen, inte känna att man måste
jag skulle aldrig kunna säga till min pojkvän: du får inte följa med. jag personligen ahde tagit jätteilla vid mig om han hade sagt så. som om man är en belastning eller så.

sen så får man ju ha lite vett o låta sin partner ha kul med vännerna själv, men ni verkar ha djupare problem än så att lösa.

jag förstår om du är kär, men ärligt talat verkar hon inte behandla dig emd den respekt du förtjänar, och framför allt, om hon är så ångerfull så borde hon inte vara så taskig och inge låta dig hänga med?

om en kille skulle förlåta mig TVÅ gånger för otrohet så skulle jag göra allt för att få d funka. jag hade bjudit honom tusen gånger på de fester jag ska på och skulle alltid se till att han inte har skäl att oroa sig
Femme fatale

2007-01-23 20:27

sen att vara otrogen... nu är alla otrogna av olika anlendingar, men ofta är de för att man är frestad och i studnens hetta glömt allt vad respekt heterför sin partner.
jag tror man kan vara otrogen och älska sin partner, men jag tror inte man kan vara otrogen och ha respekt för sin partner.

ibland kan otroheten lära den otrogna en läxa, t-ex- att de inte alls varså mkt grönare på andra sidan staketet och sen få dåligt samvete och lida för det. kanske genom då att ha berättat och få se sin älskling så pass sårad-

men HUR kan man vara otrogen TVÅ gånger, när man har såratnågon så djupt och sett? Jag har vart otrogen mot tidigare killar jag haft, inte den senaste och inte alla, men en del som jag varit emd har jag varit otrogen mot. hade han kommit på det och jag hade sett hur sårad han blev hade jag definitivt varit avsräckt till att göra om det.

Femme fatale

2007-01-23 20:28

alltså, det kan komma något gott ur otrohet för den som är otogen. man lär sig en nyttig läxa, kanske för livet. men om man gör om det, vilket visar att personen inte varit tillräckligt rädd för att förlora sina partner. då mann ästan har varit där förr.

det fattar inte jag.
Femme fatale

2007-01-23 20:36

vi ordar fueldog

Femme fatale

2007-01-23 21:34

ett stort TACK till alla som skriver.

men första gången det hände nåt me en annan kille för henne, var när vi vart ihop i ungefär en månad.
Hon va på nån liten fest någonstans, ringde sen på kvällen då sa hon att dom sjungit kareoki å chillat, å inte druckit...
dettta var på en lördag, å på söndagen träffades vi på kvällen,
hon sa att allt va lugnt å så..

Men dagen efter i skolan (gick i samma plugg då) kom de fram två tjej kompisar å sa att hon hade strulat me en snubbe där på igår.
Ja snackar me henne, men hon säger att hon pussat han på munnen, å inge mer..
han skrev på msn te en annan tjej polare att dom strulat.
tjej polaren hade vart där, hon såg att hon satt i knäet på han, höll i handen aa vettefan..
ja ringer å snackar me han, han säger ingenting.
sen fick ja reda på att dom va där på söndagen också, hon å en tjej polare..
tog de inte så allvarligt... men..

Senare, kanske i oktober i år
så började hon å hennes 3 polare, åka in te stan på nätterna..
dom liksom tar bussen från älvsjö te gullmars sen in te stan, för att senare hitta fester..

första gången hamna dom på fest i vällingby, å de e på andra sidan stan.. dom åkte taxi dit med nåra 20åringar som sedan hade efterfest, dom sov där..
jag vart arg.

sen åkte dom te alby på fest, sov hos nån snubbe där me hennes tjejpolare.
jag vart arg

sen åkte dom te skinnis en annan kväll, klockan kanske var 04? träffa nåra 20 åringar, drog upp i nån av deras lägenhet
20 åringarna bjöd på absinth,
de gick åt helvete..
strulade.

ringde sen på morgonen, då låg hon hemma hos en tjej polare,
hörde att nåt va fel, så ja fråga va som hänt.
hon säger att allt e lugnt, ja frågar om ja måste vara orolig, hon säger nej..
men ja visste att nåt hänt..
kunde inte träffa henne den dagen för hon skulle bort.

dagen gick, va me mina polare träffade henne på kvällen..
aja hon sa va som hänt, jag kände mig inte ledsen, mest arg..
hon stor grinade, frågade om ja ville göra slut.
sa, du gjorde slut me mig igår.
allt va lugnt, snacka ett tag, drog hem.

trodde ja skulle klara de rätt bra, men när ja kom in i mitt rum,
satte mig på huk på golvet, kände spy-panik känningar.
tårarna sprutade ut, kände, ni vet där där stora klumpen i hela bröstet, satt på golvet ett tag..

gick ut å ringde min bästa polare, men ja fick knappt fram ord.
han åkte å mötte mig jävligt sent den kvällen också, de va på en vardag..
satt själv ute vid vattnet å bara grät..

men gjorde det i 1 dag, sen kändes det bättre..
ringde henne lite då å då för att ja vill träffa henne å snacka,
hon låg hemma hur länge som helst, i sin säng, hon grät varje gång hon svarade..
träffade henne en gång till sist..

vi gjorde upp vilkor, vi skulle försöka igen, men hon skulle dra ner på festandet, inte sova hos någon okänd, inte åka in på stan på natten osv..

hon höll att hon skulle dra ner på festandet, ett tag.. nu äre rätt mkt igen, 2gånger senaste 2 veckorna han hon vart långt härifrån..
ifos har hon åkt å sovigt hos mig..

för inte så länge sen sov hon över hos nån snubbe nånstans i stan med en tjejpolare..

men de e jobbigt att tjaffsa me henne.

Klarar absolut inte dumpa henne, för ja älskar henne,
plus att vi ska åka te dominikanska republiken i april.
(bokat)

hon brukar fråga, vad äru orolig för? att ja ska hålla på med någon annan? klart jag inte gör...
svarar då, det är mest synd för mig, men jag är orolig att det ska hända dig något om du e ute på sthlms gator sent på kvällarna..

Men nu får vi inte va för mycket åt ena hållet, hon gör mycket bra saker också, och vi har alltid väldigt kul.

sen att ja inte "får" följa me på fester..

1. på deras fester kan inte killarna komma in, förutom dom som e där.
2. hon ska alltid sova hos nån så hon kan vara där hela natten,
det kan inte jag, och jag orkar inte åka hem 2-3 på natten från stan själv..
iofs har vi inte varit på samma fest sådär, men hon kanske skulle åka me mig hem, (tror nästan det) men ja kommer ju ändå inte in..

aja skönt å skriva lite, tack igen

2007-01-23 21:38
resor går att boka om /ställa in. och om ni nu satte upp riktlinjer som hon övergett efter två veckor så är det inte mycket till kvinna.

2007-01-23 21:53
whatone 

typ oktober/november bestämde vi d, 4-3veckor sen värkade det avbrytas.

prata me henne nyss, hon ska vara med mig imorgon:)

2007-01-23 21:59
Jag har inte läst de dom andra skrev men du fan , jag har oxo haft de så , fasst värre :) Hon e troligtvis ute efter , du ska toffla efter henne , Hon vill bara ha dig efter , O Gör du slut , så blir hon ledsen likoms fö r hon inte har någon efter sig längre... She's Don't Gives a Damn About You Man!

2007-01-23 22:10
någon som varit otrogen är tyvärr inget att lita på... 1 gång är till och med för mycket. Du kommer bara bli sårad om och om igen, jag kommmer aldrig kunna lita på någon som varit otrogen mot en.
Rappare

2007-01-23 22:10
HLY

Testa det här: Sluta höra av dig till henne. Helt och hållet. Låt vänta tills hon kommer till dig.

2007-01-23 22:14
kanske,
men bara så alla förstår att hon är underbar när vi träffas, vi har bra kommunikation, (kanske lite klent på den här fronten), vi träffas nästan varje dag i veckorna..

asså de mesta av de här hände för månader sedan, (otrogen grejjen) men hon festar nu, ingenting har hänt, så varför skulle det vara så farligt...
men man e fet nojjig..
ja kan ändå inte sätta kedjor på henne..

okej nej ja kommer inte dumpa henne, men prata ut.. kanske visa tråden, ha =D

2007-01-23 22:21

"asså de mesta av de här hände för månader sedan, (otrogen grejjen) men hon festar nu, ingenting har hänt, så varför skulle det vara så farligt..."

vissa av oss tycker det är illa nog att hon varit otrogen flera gånger för bara några månader sen...

2007-01-23 22:26
okej, där fick jag svaret på min fråga,

jag kommer aldrig lita på henne igen, fast de trodde jag inte innan men..

Tack till alla seriösa användare på whoa:)
puss

2007-01-23 22:27
Misery_chick
Att se det utifrån eller vad jag nu ska kalla det för, är mycket enklare att se det som kanske egentligen är rätt.

När man verkligen har man verkligen för lätt att förlåta, vilken kanske inte är så bra alla gånger, men men.

Är man otrogen ska man inte få något förtroende, tycker jag, och i ett förhållande måste man lita på varandra.
Men patrik, jag skulle inte påstå att jag skulle göra ngt annat än vad du gör, kör på det som känns rätt för dig, men passa dig för å bli sårad gång på gång.

Peeys, puss.

2007-01-23 22:28
Shit, jag är för trött.

2007-01-23 22:29
Omoral P16

ja det är jag fullt medveten om, och jag är inte så säker på att jag själv hade agerat så värst annorlunda. men det var ändå min reaktion på vad han sa.

2007-01-23 22:30
"När man verkligen har man verkligen för lätt att förlåta, vilken kanske inte är så bra alla gånger, men men."

ska NOG vara " När man verkligen är kär, har man verkligen lätt att förlåta..."

2007-01-23 22:32
Misery_chick 
Word, håller med fullständigt.

2007-01-23 22:33
Hey dude. Förstår att det här är jävligt jobbigt och att du skulle må skit om du gjorde slut eftersom att du älskar henne. Men hon respekterar dig inte. Det är inte ett sunt förhållande och låter du det vara så här så kommer du inte att vara normal i ditt känsloliv senare, för se på det med nyktra ögon, du är 17 år och kommer troligen inte att vara tillsammans med henne resten av ditt liv. Jag var tillsammans med min första flickvän skitlänge, i 6 år, och jag ångrar att jag slängde så mycket tid på det.

Det förhållande som du har med din flickvän verkar vara jävligt destruktivt och jag råder dig starkt att avsluta det nu, medsamma. Hon kommer troligen att vara otrogen igen om hon nu har varit det två gånger redan, säkert är det ju inte. Dessutom så kommer det att gå över, smärtan av att göra slut menar jag, den där klumpen du känner i bröstet kommer att försvinna med spyänslorna.

Ta hand om dig, tänk på dig själv, du är det viktigaste som du har.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-01-23 23:36
HLY> Lika bra att göra slut, ni är för unga. Hon vill strula runt och träffa massa olika killar låt henne göra det utan att hon behöver ha skuldkänslor.
shimmy shimmy yo

2007-01-24 00:03
Gör slut förfan, om hon inte har respekt och mogenhet nog att inte vara otrogen eller göra slut själv för att hon vill syssla med andra killar så är det inte så värt.
Follow the dao, right about....NOW!

2007-01-24 10:19
okej tack tack

2007-01-24 10:31
byta ut tjej mot kille så vet jag hur de känns.. fast han va bara otrogen 1 gång
Med en påse över huvet så kan allt funka...

2007-01-24 11:02

är jätteledsen för att ditt förhållande int mår bra, men efter avd du senast skrev om henne, låter hon som en typisk gymansiefjortis som går och letar efter fester ? alltså, nej
det är något som tar emot när jag läser din beskrivning av henne.

umgås aldrig du hon på helgerna?

En gång otrogen, ALLTID otrogen

BULLSHIT
Femme fatale

2007-01-24 11:03

TVÅ gånger otrogen, antagligen alltid otrogen
Femme fatale

2007-01-24 11:03
jag undrar lite om trådskaparen har tahit ett ordentligt snack med henne om det här nyligen?

2007-01-24 12:10
Dumpa henne.

Och jag hoppas att jag inte ens behöver motivera mig till varför.

2007-01-24 12:35
Känner igen en ung daviden i det här.
Det jag lärde mig (den hårda vägen) var att avsluta det i tid, i ditt fall verkar det ju bara bli värre med.

Som någon sa, hon borde kämpa varje dag för att vinna din tillit igen.
Är fester verkligen så viktiga för henne att hon kan låta dig gå runt och må dåligt?

2007-01-24 14:37
dumpa dumpa dumpa.

2007-01-24 18:22
fan va löjlig du är, vem är tjejen i förhållandet egentligen :P
jävla toffel, var en man och sätt ner foten och dumpa den lilla slynan om hon är otrogen, och ge henne en lavett när du ändå håller på..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2007-01-24 20:09
Hur kan du hålla kvar henne...
hon har ju noll respekt för dig..!
Hur kan du låta henne fortsätta fy fan

Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2007-01-24 20:11
ge henne en käftsmäll..
förlåt, men din brud är en hoe.

2007-01-24 22:21
Vafan skärp till er förfan.

Tyck vad ni vill om bruden men fattar ni inte att det trycker ner honom också.

2007-01-24 22:43
Håller med Herr Omoral. Det är inte ok att kalla henne hora. Personangrepp like whoa! Tycker dock att trådskaparen ska dumpa sin flicka.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.