I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

känner du han?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-13 20:02

känner du han?

Har alltid haft tankar kring det där, när känner man egentligen en person? Har flera gånger när jag fått frågan, verkligen tänkt efter om jag känner människan. När man festat ihop några gånger, träffats när man varit med en annan, umgås i skolan, gick i samma klass/skola i högstadiet och dylikt? När säger ni att ni känner en person? haha

2007-03-13 21:15
hum, definitionsfråga? ganska intressant iaf... själv säger jag att jag känner personen när jag går från att bara säga "hejsan! läget? okej soft. jo tack bara bra! hejdå!" när jag träffar den på tex stan. sen kan man ju känna folk på olika plan.. ett djupt eller ett ytligt, vilket menar du? :)
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-03-13 21:57
Beror la kanske lite på vem personen är också, om det är en person man "vill känna" eller en man "inte vill känna"
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2007-03-13 22:00
citat: "Ja, jag känner honom. Vad heter han!"
Skåne!

2007-03-13 22:11
Beror på vem man pratar med också, Man känner ju en person mer än den andra personen om han(hon inte känner han/hon.

Det är en definition utifrån personen som fråga och utifrån vem personen man pratar om är.

Jag känner folk när jag umgås med dom, men sen "känner" jag också folk som jag träffar i skolan, på jobb eller ute bara.

Peaze

2007-03-14 09:32
"känner och känner, jag vet vem han är"

2007-03-14 10:03
Jag anser att man känner en person när man träffar den mer än på fester. Typ går ut och tar en fika, som någon annan sa. Och att man dessutom vet mer om den än just hur den mår och vad den gör.

Sånna man träffar på tillexempel fester anser jag vara mer som den stil som chomperzchompa framförde det: Att man helt enkelt vet vem personen är (bekant, om man nu kan säga det?). Det vill säga att man snackat med varandra men ändå inte har full koll på vem den andra egentligen är.
Ungefär som en klasskamrat som man aldrig umgås med, men som man ändå kanske har gjort något grupparbete med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-14 13:02
ja man kan känna en person men man känner endå aldrig någon riktigt endå, alla bär vi på våra säckar och självklart finns det alltid saker man aldrig delar med sig av
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-03-14 21:10
chomperzchompa F20
"känner och känner, jag vet vem han är"

haha den där drar man ju alltid :)
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2007-03-14 21:36
det heter "känner du honom"

2007-03-15 05:09
"känner och känner, vi är bekanta" :p
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-03-15 10:17
Bekant är alltid en trevligare term eftersom man slipper tänka efter hur väl man känner en person (även fast många säkert av slentrian säger att de känner personer även om de bara är löst bekanta, polares polare, arbetskamrater o.s.v.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2007-03-15 12:18

Något jag brukar gå på, är när man kan umgås med en person, pratar på i några timmar och sedan när det blir tyst så blir det ingen obehaglig känsla. Man kan glo på tv, läsa en tidning, somna, vad som helst! Utan att det känns som en obehaglig tystnad. Men när man pratar om: "Känner du honom?" Så svarar man ju "ja" bara om man festat ihop några gånger o tagit en fika. Man frågar väl oftast för att veta om man känner till den personen och haft någon slags kontakt.