lucida drommar pa bestalling
tradar om lucida drommar brukar dyka upp da o da. d finns tekniker att ga fran vaket stadium direkt till dessa. upptackte att ja kunde gora d har en gang i somras. lag o sov och sa borjade farsan o brorsan stoka runt i rummet letandes efter en tagbiljett. ja blev sur av att bli vackt o forsokte verkligen somna om men hade blivit for pigg. ville verkligen inte ga upp. sa ja bara lag o forsokte tanka pa ingenting. sa plotsligt fick ja somnparalys------ ja vaknade (trodde jag) men rummet sag lite annorlunda ut. d va storre och nar ja titta ut genom fonstret markte ja att d va pa bottenvaningen fast lagenheten ligger pa tredje vaningen.. ja forstod att d va en lucid drom. o testade o flyga vilket fungerade utmarkt =) nu brukar ja gora d har ganska ofta nar ja har tid pa morronen. imorse sa vaknade ja till lite o bestamde mej for att kora lite soul travel hehe. som vanligt kanns det forst som verklighet tills man testar o flyga. ja oppnade dorren o utanfor stod en brud som va fett lik Cameron Diaz. ja har testat o ha sex i drommen forut men vaknade nar ja blev for upphetsad, sa ja bara chillade me tjejen o gick utomhus. dar va d ett stort gang kids som korde brannboll. fett soft. antar att jag sjalv som liten va en av kidsen.. sen vaknade jag strax efter..ja undrar om d e nan annan av er som lyckats med "wake induced lucid dream".
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
det här är some deep shit!
Du ska se filmen "Waking Life" av Richard Linklater.
har sett den. den e nice
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
dom som har haft en san vet hur soooft d ar. allt ser helt verkligt ut fast man ser allting mycket skarpare o fargstarkt
haha försökte du sätta på "bruden" i drömmen? haha månadens skönaste grabb!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har haft d ett antal gånger:). isofu P3 Jag tycker att d e fett grymt att du kan typ kontrolera d lr kan göra d ofta iaf. Jag skulle sj vilja göra d ofta, jag undrar om d finns teknik för att man ska kunna få lucid dröm ofta lr när man vill?
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Salvador P18: d gor det, fast det funkar inte alltid for mej. d e sjukt svart att ga fran HELT vaket stadie till drommen sa basta e o forsoka direkt nar man vaknat till. annars kan man missa chansen. Vad jag gor e att blunda o forsoka tanka pa ingenting. ja fokuserar pa kroppens position. samtidigt forestaller jag mej att jag fardas snabbt i en tunnel o koncentrerar mej pa endast det. om ja lyckas med det har sa far ja somnparalys. da tror kroppen att man sover fast man ar medveten. da ar man helt forlamad o kan inte rora sig. vissa far panik av d, men man ska bara slappna av o "folja strommen". allt vibrerar o man hor ett susande hogt ljud. nar d lungnar ner sig sa tittar ja uppat. ni vet sa man doljer pupillerna. fortsatt koncentrera dej o sen pang! sa e man i sitt undermedvetna. d har e WILD-tekniken. d finns metoder som ar lattare for nyborjare som MILD-tekniken
King-Size: hahaha there"s no eeend to the possibilities!
ja kom ju in bakvagen sa att saga. borjade me den svaraste oavsiktligt. men kolla MILD och DILD langst ner i min wikipedia lank.
ok tack;D. ska nog Försöka med WILD. med annars låter DILD som bra övningsteknik för att få en vana. Sj kommer ja ihåg en natt när ja lyckades få 3 lucida drömmar, alla var otäckadrömmar.Efter första drömmen var jag jätte rädd o panikslagen men försökte andå somna om o då var ja så rädd att inte få en till somnparalys, så att jag fick en till .osv. Jag tror att jag var rädd att inte somna men ändå ville sova. så d blev en blanding mellan sova o inte sova(drömma med medvetnehet). Rädslan bidrog nog att jag såg otäcka saker....hehehe hopps ni fattar va jag menar=P
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
jo ja vet. sa kan d va me somnparalys. man maste ta d chill
Sånt här är ju fett kul! Har dock bara lyckats en gång själv. :( Men jag ska försöka lite mer aktivt. Det där med att vakna ur en dröm och sen försöka somna om är så jag lyckades. Visste inte då att det var någon speciell teknik, men det var ju kul. Ett annat tips som kan framkalla "lucid dreams" är att ha en slags drömdagbok. Skriv så mycket du kan om dom drömmar du minns när du vaknar, helst inom 5 minuter. Skriv allt du minns och minns du inget, skriv bara något du har för dig. Detta kommer ha en positiv verkan på din förmåga att minnas dina drömmar.
A historian is a prophet in reverse
fan asså, ja vill så sjukt gärna kunna få lucida drömmar! aldrig fått en men försökt flera gånger, har därimot kunnat kontrollera mina drömmar ett antal ggr och fått sömnparalys nåra ggr. men då visste ja inte va de va så ja fick panik direkt. ska testa att göra de när ja vaknar ur en dröm istället, men oftast så orkar ja inte ens tänka på ingenting när ja e så trött så ja bara struntar i de
Men vad är det för skillnad på UKU (utanför kroppen upplevelser) och lucida drömmar? Eller är det samma sak?
d e samma fenomen sett ur 2 olika perspektiv. New Age flummare snackar om UKU och astral projektion. Om ja trodde pa det overnaturliga sa skulle jag nog oxo trott att ja lämnade kroppen. For det kanns verkligen som man gor det.
"Men vad är det för skillnad på UKU (utanför kroppen upplevelser) och lucida drömmar? Eller är det samma sak?" För mig är det olika uppleveser. Lucida drömmar är drömmar där man är medveten om att man drömmer (vilket kan göra att man kan medvetet ändra på dem mer). Utanför kroppen uppleveser är uppleveser där det känns som man inte är inne i sin kropp och kan ibland se sig själv etc.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
har haft några stycken, tycker det där med flyga är läskigt som fan.. har lite höjdproblem. :D annars är det ruskigt underhållande
mama said knock you out
ni som e sugna, testa att stirra på era händer innan ni somnar.. alternativt digitalur på armen, ...tidsuppfattning i drömmarna ska vara omöjligt och därav kommer alla klockor ni ser när ni drömmer agera helt vridet. det enda man behöver är en fast punkt att fokusera på.. tex ett klädesplagg.. och sen just medvetenheten om att man nyss inte befann sig på samma plats. funkar bäst när man e ganska utsövd men ändå kan somna om... typ morgonkvisten efter en god natts sömn..
mama said knock you out
Shit detta verkar helt sjukt fett, allså kan det inte vara farligt på något vis ?
va
haha shit vad sjukt, fick en sån häromdan.. Det var så sjukt verkligt så att jag blev rädd. Men jag vill nog minnas att det var rätt kul samtidigt.
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!
Bboy_Squirrel heh, nej det är bara en dröm, ok att det kan vara lite läskigt.. hade en jobbig upplevelse i en för några månader sedan, jag var på något disco när jag insåg att jag drömde (jag låg dvs i min säng).. och började ösa helt sjuka moves på dansgolvet.. travoltagrejer och backflips ala elitgymnast.. men mitt i en backflip så var golvet inte längre golv utan en pool.. så det sa plums och jag fick simma in till kanten chockad och frusen som fan. Kunde inte ta mig ur drömmen efter det, blev helt manisk och försökte med isvatten i drömbadhusets dusch (som jag befann mig i). Till slut så kom en tjejkompis i drömmen å sprutade på mig med en vattenslang. Då vaknade jag.
Utan täcke och pissnödig som ett jävla as. så drömmen hade ju sina förklaringar.. det var vinter och balkongdörren stod på glänt :D snorkallt i hela lägenheten
hur som helst så blir sådana känslor du har irl ganska jobbiga att hantera till en början, men när man väl lärt sig fatta att man drömmer så kan man minnas drömmar hur länge som helst.
För den svagsinte kanske det e lite svårt att hantera.. just om man drömmer väldigt realistiskt. Min fantasi är helt jävla ute i rymden så det e ingen chans att jag tar fel iaf. men det e upp till var och en.
mama said knock you out
För mig är det olika uppleveser. Lucida drömmar är drömmar där man är medveten om att man drömmer (vilket kan göra att man kan medvetet ändra på dem mer). Utanför kroppen uppleveser är uppleveser där det känns som man inte är inne i sin kropp och kan ibland se sig själv etc. ja sa kan man man val definiera det. och d e klart man upplever det olika beroende pa hur man ar. man jag ar hundra pa att d e exakt samma fenomen. sarsklit uppenbart om man kor WAKE-tekniken. forskare har oxo kommit fram till likheter mellan lucida drommar och UKU
DegenereraD P26: later skumt d dar me att du inte kunde vakna. man brukar vakna pa en gang fran lucida drommar om man vill. laskig skit
Jag höll på att få en igår natt men under själva sömnparalysen vad det nåt som viskade "die" så jag avbröt... hatar att det alltid är nåt skitläskigt som ska hända varje gång. jag var dock jävligt nära, landskapet i drömmen höll på att formas när jag avbröt
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Jag får lucida drömmar oxå, Om man drömmer med ögonen öppna ser man dubbelt, alltså både sitt rum och drömmen, de e rätt sjukt.
har bara lyckats få en sömn inducerad lucid dröm hittils, skrev drömdagbok ett par dagar och försökte på minna min själv om att jag skulle komma ihåg vad jag än drömde när jag vaknade sen. när jag väl somnade och började drömma så direkt när jag förstod att jag hade en lucid dröm, och tänkte tanken: Jag drömmer! då vaknade jag av lyckoruset av att ha lyckats :D sen dess har jag inte haft nå fler lucids, ska väll börja träna på de där, fan vad WILD låter fett alltså. förresten äre skillnad på OBEE (aka UKU) och Astrala Projektioner. Astrala Projektioner är ren fantasi egentligen, men grejjen är att AP kan upplevas som ut ur kroppen. OOBE är egentligen mest droginducerade, även om det går att komma till tillståndet med andra medel. Nära döden upplevelser kan ofta uppenbara sig så. Det som är mest intressant av Lucida Drömmar och Astrala Projektioner är att man kommer i direkt kontakt med sitt undermedvetna. Precis som vid Hypnos. Är man tillräckligt välbevandrad inom dom ockulta mysterierna så förstår man vikten av att besitta goda kunskaper i framförallt det Astrala. Kan inte heller nedvärdera anändandet av en Dröm Dagbok . Det är en vädigt viktig del i att utforska det outforskade. Att föra journaler över alla sina experiment är jävligt viktigt oavsett eftersom man i efterhand kan göra väldigt intressanta upptäcker, om framförallt sig själv och sitt inre.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Fick en klardröm häromdagen, ballt som vanligt. Borde eg satsa mer på detta, med en dagbok som Pusherman föreslår eller kanske diktafon för att förenkla. Att man kan få UKU i en klardröm ser jag inte som nåt konstigt alls, man kan ju göra i princip vad man vill så varför inte se sig själv utifrån? Dock är det ju viktigt att komma ihåg att det är en dröm, att börja kalla det Astralprojektion leder lätt tankarna till att det skulle vara nåt övernaturligt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Men det skumma är ju att de som upplever UKU kan beskriva exakt samma upplevelser så kan det vara mer än bara fantasi? Om det är fantasi skulle man ju lätt kunna uppleva allt möjligt men att alla är med om samma sak är väl lite skumt ändå
Vad menar du med "exakt samma upplevelser"? Det lär de väl ändå inte ha.
Jag har själv vart med om UKUer och när man är med om en märker man skillnad mot en lucid dröm... Varför säger ni att Uku är droginfluerat??? så är inte alls fallet:P Men en Uku är på tok mer verklig än en klardröm och man kan uppleva saker i realtid. De som vart med om det beskriver samma känslor och många upplever liknande saker
så coolt fenomen detta. anledningen till att man har lättare att lucid-drömma på morgonen är för att lucid-drömmer kräver mer tankeverksamhet och tyngre sömn går ut på att vila dvs totalt stänga av tankeverksamheten, typ att man blir mer kreativ när man är i ett vaket tillstånd? men man har fortfarande ett "fritt sinne" eftersom man blundar, inte har några referensramar till verkligheten etc. om det absolut tyngsta stadiet av sömn innebär ingen kreativitet pga lite tankeverksamhet och ett totalt vaket tillstånd innebär att man är totalt medveten om verkligheten och därför har svårare att föreställa sig overkliga saker torde de bästa lucid-drömmarna ligga exakt i mitten av det intervallet? bara en teori.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag fattar inte riktigt hur man ska veta när man fått en lucid dröm? kan man ha haft det utan att helt självklart veta om det? Många drömmar känns ju skrämmande verkliga och många gånger har man ju tänkt i drömmen: Äh, jag drömmer ju bara... jag skulle vilja få en.... nästa gång jag drömmer på morgonen ska jag prova att få en...vore coolt
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
en helt ny hobby har skapats haha
NBS - Nothin' But Skillz
Det märker du, nästa gång du vet att du drömmer försök att göra saker och bestäm hur din dröm skall vara... Går inte att missa en lucid dröm
Jag ska lära mig det, det verkar sjukt fett. Den enda drogen staten aldrig kan förbjuda, den är gratis också. Kan man göra vad man vill? Om jag vill ut i rymden, kan jag upfylla det då? Ps. Jag får aldrig till det med dem snygga tjejerna i drömmarna, kan jag det i lucida drömmar?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Haha, ja med träning klarar du allt! Det är sjukt ballt att sätta på tjejer i drömmen:D
coolt.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
egypternas djupaste mysterier...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
jag har har hört att man ska dricka nåt som heter "lucid coke" i en lucid dröm för att göra drömmen så klar som möjligt. detta funkade inte för mig och det smakade bara kolsyrat vatten.. en grej jag glömde att göra sisst är att träffa min "spirit guide" det sägs vara en cool upplevelse. har för mig att man drar till nån hiss och trycker på spirit guide knappen så kommer han/hon att stå där när dörrarna öppnas.
zombastic fantastic
jag har har hört att man ska dricka nåt som heter "lucid coke" i en lucid dröm för att göra drömmen så klar som möjligt. tycker du själv det låter rimligt?har för mig att man drar till nån hiss och trycker på spirit guide knappen så kommer han/hon att stå där när dörrarna öppnas. nej man drar till korsningen odengatan/sveavägen. det är där han/hon står.
"Att man kan få UKU i en klardröm ser jag inte som nåt konstigt alls, man kan ju göra i princip vad man vill så varför inte se sig själv utifrån? Dock är det ju viktigt att komma ihåg att det är en dröm, att börja kalla det Astralprojektion leder lätt tankarna till att det skulle vara nåt övernaturligt." När jag pratade om UKU i mitt förra inlägg så var det inte UKU i en klardröm jag menade, utan UKU i "vanliga livet".
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
så man kan inte nå astralplatåerna på lucida dreams?
En gång när jag var ute och gick stog det en 3 meter hög revolver mitt i stan, så jag klättrade in i den och sköt iväg mig. Jävlar vad det gick! rakt fram, och hann precis styra undan husväggar, sicksack eller över. stålmannen-känslan fast ännu snabbare. underbar kick och jag drog uppåt och kollade över stan, såg allt tydligt och hade full kontroll. Flög ner och landade perfekt på fötter bland folk, sen flög jag över lite ängar och grejjer, sen tillbaka till stan och landade. Men sen skulle jag styla för folk och visa att jag kunde flyga, då kunde jag bara hoppa några decimeter.
Två gånger. Mitt problem är att jag börjar oroa mig för vad min kropp håller på med i den verkliga världen, jag blir så nervös och orolig att jag vaknar.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
har knoppat in i samma lucida dröm 3 ggr.. eller, ja två.. vaknade i den, tvingade in mig i den igen, åsså samma sak igen.. sen vare dags att stiga upp.. no more
cry me a river! --> thcrew
Mvh P17: man kan gora PRECIS va man vill. fast ja foreslar att du satsar mest pa att halla sig kvar i drommen sa lange som mojligt.. Om man bara "foljer strommen" sa kanns det som man bara gar runt i en alternativ varld. se sig omkring lixom. Men om du helt enkelt forestaller dej en naken brud framfor dej kommer hon sta dar haha. men som jag sa tidigare sa e d svarare o halla sig i kvar i drommen om man blir exhalterad. btw rymden va en bra ide =)
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"
Hmmm jag hamnar ibland i något tillstånd som är någonstans mellan att drömma och att vara vaken. Det har dock enbart varit sjukt obehagligt för det som har hänt är att jag har sett en person (typ nån jag känner) stå bredvid mig i det mörka rummet där jag ligger i min säng. Och jag har sett personen tydligt, men fått panik av detta då jag insett att personen omöjligen kan vara där då den inte kunnat ta sig in i lägenheten utan nyckel mitt i natten osv. Och jag tolkar det där och då som att jag hallucinerar vilket i sig är läskigt för man är rädd att hjärnan är pajj. Så min reaktion har varit att, trots att jag är så jävla rädd och verkligen ser någon stå där, sträcka mig fram för att vifta i luften rakt genom personen och eftersom det endast är så att jag ser personen, jag kan inte känna den utan då är det verkligen bara luft, så upplöses personen/jag vaknar ur tillståndet. Efteråt kan jag inte säga om jag verkligen viftat i luften eller bara legat stilla men när jag vaknar så ligger jag ner så jag antar att alltihop pågår inuti huvudet och egentligen är en dröm. Vet inte om det är nåt åt det hållet, har aldrig läst om sånt här förut. Usch nu kommer jag inte våga gå och lägga mig ;-/