I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Du och en till i hela världen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-04-20 23:08

Du och en till i hela världen

Tänk er om du fick reda på att det endast var du och EN till person av motsatta könet kvar på hela jorden. Och du fick inte reda på VART hon befinner sig, hon kan vara bakom hörnet eller på andra sidan jordklotet.

Hur hade ni gjort för att hitta henne/honom?
Mat och sånt skulle ju inte vara särskilt svårt att hitta med tanke på att du är den enda som finns kvar och du kan plundra vafan du vill.

Fatta vad oberoende man skulle vara av pengar?

Jag hade fan skrivit/skyltat med plats och tidpunkt, låt oss säga "Möt mej vid eiffeltornet den 10:e Juni" så har du en jävla tid och resa runt o skylta överallt, utan att få problem med polisen :D

Om personen nu inte kommer så bestämmer man en ny plats och tid ock fortsätter så :)

Hur hade ni gjort?

^ Smart sagt.

2007-04-20 23:10
i stort sett get upp hoppet. tänk om det är babben.

jag kan bara tänka på hur utråkad jag hade blivit.

2007-04-20 23:14
Färdats till alla större städer, hängt ut en vecka eller så och klottrat / satt upp lappar centralt och vid alla infarter + skickat upp nödraketer varje timme eller så.
Texten jag lämnar ska naturligtvis meddela planen för vart jag ska och när jag beräknas återkomma, plus var jag har varit :)
Lugnt och metodiskt och jag hoppas hon är värd det ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-04-20 23:15
whatone 
Vadå uttråkad!?
Du skulle ha vad fan du ville, dock helt själv, men ändå!
Varje jävla sportbil hade vart DIN, du hade äntligen fått chansen att göra en fet piece på varje jävla polishus, du hade äntligen fått chansen att plundra varje jävla affär på vad du ville.

Och låt oss nu säga att den andra personen är den du anser vara snyggast i hela världen :)
^ Smart sagt.

2007-04-20 23:17
Haha tänk så är den jävel dryg och ligger inne i sin lägenhet och degar hela dagarna medans man själv sliter arslet av sig för att hitta henne/honom :D

Eller när man väl hittar henne/honom så händer det precis en olycka och hon/han dör.
^ Smart sagt.

2007-04-20 23:18
ja, och sen då? när jag bränt det där konungsägget över brooklyn bridge och lagt den där NY-tuben alla drömmer om. vem ska se det? usch, fan vad tomt. visst skitkul i två tre dagar, sen skulle jag bli sällskapssjuk.

2007-04-20 23:19
whatone 
Yep, då är det kanske dags o leta reda på personen då? ;)
^ Smart sagt.

2007-04-20 23:22
ja, jo. men tänk om det är babben, sen då? hon lär ju vara svältfödd på kärlek vid det laget. och det spelar ingen roll hur roligt hon låter.

2007-04-20 23:30
whatone - Om det är Babben så lär hon smalnat av i jakt efter nån att mysa med, plus att när ni väl hittar varandra så kommer du nog tycka att hon duger ;)

Poker_face - Måste lägga till en grej: Jag skulle skaffa en bärbar radiosändare också och lägga till min sändfrekvens på infon jag lämnar efter mig (plus att jag skulle scanna av samtliga frekvenser lite då och då) :)

10-4, over...

2007-04-20 23:31
så länge det finns får så har inte babben nån chans.

2007-04-20 23:39
Mabande
Ja sant fan!
^ Smart sagt.

2007-04-20 23:57
skulle skylta med mitt mobilnummer !
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]

2007-04-21 00:02
jag tror inte jag skulle ta mej så långt om jag var ensam på jorden...då kan man ju inte åka flyg eller tåg eller nåt sånt,jag kan inte ens köra bil fast det ska väl inte vara så svårt.men iaf,jag tror jag skulle ge upp.
AayFukYuuuu :@

2007-04-21 00:06
Fegis! Det går ju alltid att lära sig, plus att du har all tid i världen ;)

10-4, over...

2007-04-21 02:46
ja hade dratt till nån tv grej å sänt ut nyheter till hela världen..

MEDIA - THE KEY TO SUCCESS!

haha

2007-04-21 02:47
å förståss bestämt plats via media, ifall de inte gick fram till alla.

2007-04-21 03:52
hade tagit över internet, stängt alla sidor och skapat 1 enda som det stod mitt mobilnr på!
 Procreate, receive compensation.

2007-04-21 05:26

undrar hur bra man skulle trivas efter ett tag bland alla övergivna djur och liknande? jag hade skaffat många vapen! -först och främst :o

- men nog om dig nu.

2007-04-21 08:18
whatone: Babben?! Du fick mig precis att skratta högt framför datorn :D
suck it up!

2007-04-21 09:34
fatta vilken bra film detta skulle kunna bli! btw så tror jag inte att din mobil skulle funka om du o en till var de enda människorna kvar på jorden....behövs människor som håller igång sånt där!

2007-04-21 11:10
NOOOO det här är MIN idé, hoppas ingen söker upp ett filmbolag och säljer idén för ett par millar..

Men halva grejjen med en dyr bil är ju att man vill ha uppmärksamheten, men vem fan kommer kunna se det då? :(

Men asså en crosshojj och ett nice vapen skulle jag nog glida runt med.
^ Smart sagt.

2007-04-21 11:31
  Poker_face P1

"Men asså en crosshojj och ett nice vapen skulle jag nog glida runt med."

SAAAAAAAAAAAAAAANT!
- malmØ, för helvete..

2007-04-21 11:39

I ain't no McGyver så jag skulle nog irra runt som en galning och hoppas att personen skulle hitta mig innan all mat i affärerna gick ut/innan vinter kom och grödorna utomhus blivit förstörda och så skulle jag hoppas att han/hon skulle vara en hejare på att odla, framställa mat i fabrik, köra bil/båt/flyg samt i allmänhet vara ett tekniskt geni och kunna laga saker och fixa igång allt igen (elnät etc) så att man skulle kunna se på TV, gå ut på nätet, höll på att skriva ringa hehe men det skulle ju vara onödigt... :P

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-04-21 11:43
Tänk att komma in a de större matvaruhusen, mycket där håller ju fan i flera år, men tänk er typ grönsakshörnorna, lär ruttna och stinka sönder efter ett tag :P

Jag skulle suttit mej i Bush's stol i vita huset med skitiga skor på bordet. Bara för att.
^ Smart sagt.

2007-04-21 11:43
varför skulle man vilja gå ut på internet? det finns ju bara två personer i hela världen. och vem skulle sköta tv-stationerna åt er?

2007-04-21 11:58
it's a sticky situation asså!

2007-04-21 12:00
whatone: ladda ner låtar (vissa låtar kan vara svåra att få tag på i skivbutikerna) och glo på roliga klipp såklart! Sedan behöver man väl bara bryta sig in i en tv-stations arkivrum och sedan glo på tv-serierna och klippen i nåt redigeringsrum eller nåt?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-04-21 12:03
folk måste ju dela ut låtarna för att man ska komma åt dom. och elen lär ju inte ha gått på autopilot hela tiden så dom flesta datorer lär vara döda eller uppstartade utan rätt program igång.

2007-04-21 12:58
Hur skulle man resa runt över jorden då? Bil och så funkar ju men det räcker inte.. SKa man långt behöver man flyga ohc jag kan då inte sköta ett flygplan...
Så det så!!

2007-04-21 13:28
Little_Shine F20
Cruisa runt med din helt egna viking line båt :)
^ Smart sagt.

2007-04-21 13:43

whatone: Ja, ifs...

2007-04-21 13:44
men om alla andra är borta då funkar väl inte allt det andra, media säger ni... ska ni trycka en tidining själva, ta er in på en tvstudio och spela in hur och sända var?

mäh. jag vet att jag är tråkig nu men vafan

2007-04-21 13:58
Vad skulle ni göra om ni hittade henne/honom då? försöka återuppbygga mäskligheten genom incest? Eller bara leva me varran?
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2007-04-21 14:22
Sökt efter hennes id-bricka som ligger under hennes hud med en satelit
*snaark*

2007-04-21 14:45
Hmm, det blir svårt att leta runt jorden på egen hand... hur mycket pengar och prylar som helst... men vem ska flyga planet, vem ska man behöva betala???
Hade iofs kanske gått med vissa satelitbilder och hittat personen

2007-04-21 15:36
peter-rabbit P21
"vem ska man behöva betala???"

Precis, ingen. Skönt eller vad?

ajjja
"Vad skulle ni göra om ni hittade henne/honom då? försöka återuppbygga mäskligheten genom incest? Eller bara leva me varran?"

Haha, fyfan, men se det från den ljusa sidan, DU kommer att ha skapat hela mänskligheten, DU kommer vara bossen över alla :D
^ Smart sagt.

2007-04-21 15:56
Jobbigt om denna någon är en naturindian mitt inne i amazonas djungler utan någon kunskap i det engelska språket eller hur världen ser ut överhuvudtaget

Jobbigt om den ena är nazibrud och den andra en blackpowahrootsniggah
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-04-21 16:04
Har för mig att det är någon som har skrivit en bok på liknande tema, kan vara vonnegut?

Chansen är rätt stor att det är någon på en annan kontinent, lite jobbigt. Eller en kinesisk bonde.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-04-21 16:32
Ja men nu ska vi tänka oss att det är den perfekta som du letar efter :P

Om ni nu hade letat runt på jorden och väl hittar henne/honom efter ett antal år, Vem hade ni helst velat att det var?
^ Smart sagt.

2007-04-21 16:37
Poker_face

Boss över mänskligheten ;)

men vilka ska våra barn föröka sig med? incest. Mänskligheten kommer bli mongolid :P kommer aldrig funkaa. aah!

2007-04-21 18:27
det skulle vara lite roligare om det iaf fans typ 5 st till, det skulle kännas mer värt då ju, plus att det inte skulle behöva bli incest haha.
PAO!

2007-04-21 19:56
coolt coolt coooolt..hoppas någon gör en film om detta...verkligen underbar ide...

2007-04-21 20:49

Jag hade fixat en fet roller o färg o målat överallt "möt mig vid eiffeltornet 1 juni 2010".
Sen hade jag på kvällarna gått o lyst med en jävligt stark ficklampa upp i luften !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-21 21:24
Pepper

en stark fick lampa!? oj.. varför itne ta fem? varför inte ta riktigt grova lampor. varöf inte raketer å nödbloss?

2007-04-21 21:25
Men hur skulle du ta dig till Paris? Blir ju lite jobbigt när det rör som andra kontinenter.. då måste man ju flyga/köra båt själv..
suck it up!

2007-04-21 21:26
tänk om om hon bara kan ett språk.. som inte du kan, å hon inte fattar benderollerna å det du skrivit.. bara tiden.. hmm

2007-04-21 22:09
jag hade skitit i att leta efter den andra personen och låtit den leta efter mig, och tills dess att den hittar mig hade jag rökt gräs och lyssnat på musik och ätit upp alla livsmedelsbutiker
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-21 22:39
hm efter en tanke så hade ja nog knarkat sönder mig o lyssnat på musik o målat en massa utomhus........ typ
- malmØ, för helvete..

2007-04-21 23:16
En annan person i världen? Antagligen begå självmord, alternativt knarkat dygnet runt tills dagen jag dog...

Om det däremot fanns ett hundratal personer skulle det vara mer värt att leta reda på folk!
<3

2007-04-21 23:20
Men fan tänk om är ass gammal. Varför skulle du vilja träffa henne?
Jag skulle haft tuff som fan, Jag har en fakked up fantasi så skulle nog inte behövt den tjejen. Jag och mina låtsas kompisar har det bra själva. =)

2007-04-22 01:50
Säg jag och tio sköna kvinnor, då blir kidsen iallafall bara halsyskon. Hehe sköna fantasier man hade om sånna situationer back in the days... oh glory (då snackar jag om de tio kvinnorna inte halsyskonen, det blir deras problem)
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.