I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-05-30 21:05

sniglar

under de senaste dagarna så har mina tankar ett flertal gånger susat iväg till ämnet sniglar. det började med att en snigel gled (det är väll det bästa uttrycket) upp på min sko. då tänke jag "vad fan gör den där". det va då tanken slog mig, är det möjligt att självaste snigeln inte häller viste vad fan den skulle upp på min sko att göra.

någon gång till o från så händer det ju att man själv tex går till köket men kommer på sig själv att man inte har en aning om varför man gått till köket och tänker "ja ha, skit samma då" och går tillbaka där man kom ifrån.

gäller detta sniglar trots deras förfärligt långsamma framfart? eller är det så att dom är fruktansvärt måls inriktade och vet exakt vart dom vill och vart dom ska, som upp på min sko till exempel. ja hade ialla fall varit mer måls inriktad och efektiv om ja va så långsam.

senast idag så fick jag mig ytterligare en tankeställare. jag såg nämligen en snigel som hade varit på väg över en väg men som tydligen hade ångrat sig och va nu på väg tillbaka. var det kanske så att snigeln glömt varför den va på väg över vägen. eller va det kanske så att snigeln i fråga kom på att han hade glömt spisen på hemma?

vad tror ni?

jag vill inte höra något om att "men sniglar kan ju inte tänka ju, dom e ju inte smarta alls". så länge ni inte är en nära vänn till en snigel eller i själva värket är en snigel så kommer jag inte lyssna till dessa kommentarer. faktum är att om ni påstår att ni är något av dessa alternativ så kommer jag inte lyssna på vad ni har att säga iallafallja menar vem fan hade gjort det.

www.enigmatic.se