I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att få livskärleken att "försvinna"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-08-17 02:20

Att få livskärleken att "försvinna"

Vad gör man efter så många år tilsammans?
När dem varit allt för dig o nu är dem bara borta..
När dem börjat festa som fan o dejtat, medans man står där o bara tänker o tänker.

Vad gör hon?
Vem är hon med?
Varför gör hon allt detta nu?

Alla har väl haft en sådan kärlek o hur kom ni över henne?
Jag har kommit till den punkten då ja inte längre mår bra över att tänka på henne, då ja önskar jag slapp allt detta.

Hur kom ni över han/hon?
Just nu känner jag bara att ja vill knocka henne och knocka killen som hon går med. Hjälp mig innan polisen tar mig.

tack bÿllen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-17 02:26
Ändra dina tankebanor.
Lär dig att de platser, låtar, filmer, maträtter som var så "speciella för er" bara är helt vanliga platser, låtar, filmer, maträtter o.s.v.

Helt enkelt: hjärntvätta dig själv (eller snarare: avprogrammera dig själv från den "frivilliga" hjärntvätten som kärlek är)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-08-17 02:33
Och hur gör jag detta?
Jag jobbar just nu o gör det en stor del av dagen då ja också vaktar själva stället ja jobbar på så e där 15 timmar om dagen typ.

Ska man radera nr? Åka andra vägar som inte hon kan gå på osv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-17 02:57
al3, sitter i EXAKT samma sitts som du just nu, skulle också behöva hjälp för att komma igenom det här så smärtfritt som möjligt.

Skicka msg om du behöver snacka.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-08-17 06:45
Försök att jämföra med tidigare förhållanden.
Om hon inte var über kommer du förr eller senare att inse att du bara var kär i kärleken, att du kommer att kunna göra dessa saker med en annan person som är dig bättre lämpad.
Ja, Radera nummer.
Ta bort bilder från nattduksbordet.
Ta bort bilder från datorn, om du vill ha kvar de, bränn ut dessa på CD-Skiva och ge den till en familemedlem som gömmer den på ett ställe du inte kommer att hitta den på.
Andra vägar är lite av ett moment 22 eftersom att du förmodligen kommer att stöta på henne(?) på dessa, och om du tar andra vägar kommer du förmodligen att tänka på henne för att du tar en annan väg, eftersom att hon är anledningen att du tar den vägen.

Ett tips är att inte rusa in i något förhållande direkt efter, eller att hålla på att knulla runt. Det förstnämnda brukar resultera i att du konstant jämför den nya flickvännen eller pojkvännen med ditt ex, vilket inte är bra för dig eller rättvist mot den ev. kommande partnern.
Det andra kommer förmodligen att resultera i att du mår dåligt och saknar henne.
Mitt bästa råd är, Må dåligt ett tag.
Försök bearbeta det hela och om möjligt, krydda tillvaron. Umgås med vänner, gör saker du tycker om.
Unna dig själv saker som gör dig gladare, om än för stunden så länge du inte får sota för det efteråt.
Men det viktigaste är att du bearbetar det hela, annars kommer du aldrig komma över henne och då kommer du att må ännu sämre.

Lycka till och hoppas att allting löser sig.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-08-18 01:26
Admin sa det, Ändra dina tankebanor..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-08-18 04:30
radera hur mkt  du vill, ändra hur mkt vägar du vill osv, men hon finns inte där, utan i dina tankar, vart du än går.

tid, min vän, det låter nog inte så kul, men tid är det enda du har, det svider illa, men det läker ut. tro mig, jag lovar dig. var stark.

tillåt dig själv att må sjukt dåligt, det är ok, det är mänskligt. men fastna inte.

theres plenty of fish in the sea! :)
Producent

2007-08-18 05:43
jag var nästan som besatt av ett x en gang i tiden. det funkade att dra till "det förbjudna stället".. alltsa där vi haft en fin stund tillsammans. och sedan säga adjö till det samt peka fuck you till alla som gick förbi. när jag kom hem bestämde jag mig för att aldrig mer tänka pa honom, och om tankarna började komma sa tänkte jag "jag har lagt det där bakom mig nu med den där gesten, och jag vill inte ga igenom helvete igen" och ansträngde mig verkligen för att tänka roliga tankar istället.

funkade perfekt
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-08-18 13:26
Första kärleken är den största kärleken, och den man kommer ihåg hela livet. Men det behöver ju inte vara negativt?

Alltså sure, det finns fler fiskar i havet, men det är som första gången man får en nickokick, man vill tillbaka dit om och om igen, samma sak med fisken.
Jag har tillexempel både sätt och läst om personer som går och letar efter just en sådan person som "denne" var, folk som ser likadana ut, pratar och går likadant.

Men, en sak vet jag säkert al3 du "glömmer bort" henne, men det är bättre att du låter det ta sin tid, för då finns det ingen chans att personen återtar samma känsla i ditt huvud när du tänker på henne igen om sisådär 10 år.
Elller, faktiskt träffar henne. Låt det ta tid, låt såren ta sin tid att läka. För precis som blodet koagulerar så stelnar minnen efter ett tag.

(C

Poet

2007-08-18 13:43

Ta Mabandes råd.

At the gates of Eternity...

2007-08-18 22:45
det finns fler fiskar i sjön.
Men ibland så får man bara upp sjögräs.

2007-08-18 23:31
det tar nog bara olika lång tid för olika människor att komma över sånt där. men allt löser sej alltid det är de fina

2007-08-22 01:10
al3: För mig har det gått 2 år och jag är fortfarande fast, kan inte gå vidare...trodde det skulle kännas bättre efter 2 år men icke...
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2007-08-22 18:08
Tiden läker alla sår!De första veckorna är alltid värst, men sen inser man att man faktiskt inte går under jorden för att kärleken har gått snett. Visst hade ni det kanske jävligt bra och så, men det betyder inte att det inte kan komma någon ny och få dig att känna likadant! Tro mig =) Sen är ett tips att du ska underhålla dig själv och göra så mycket saker du kan, så du får annat att lägga tankarna på ;)

2007-08-22 18:25
What goes around comes around ;)
We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.

- Captain Howdy
Moderator

2007-08-22 19:03
Se till att du lär dig något ur förhållandet så har du åtminstone något positivt kvar i efterhand.

Sen håller jag inte med cissor, första kärleken är inte alltid största kärleken. Fan jag har så gott som bara blivit mer och mer kär för varje förhållande jag har varit i för man lär sig mer och mer vad som får en att må bra och hur man får andra att må bra.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-08-26 16:14
Finns typ tre saker som funkar..

polare, göra saker man gjorde innan förhållandet, musik!

Blev dumpad nu i sommar efter ett par år, skit tungt var det först, men seriöst man har inte hur lång tid på sig som helst innan man kolar så va fan livet är för kort och bruden är för tjock!

Ta polarna, stick och gör stan osäker!
Allt försvann i tvätten!