I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett svårt beslut.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-09-04 17:23

Ett svårt beslut.

Det är såhär att jag går i tvåan på gymnasiet. En massa nya vänner och sånt. Men jag hatar en lärare som även är min klassföreståndare. Han har stått och gapat på mig ett antal gånger inför alla och han säger att man ska prata med honom om något är fel, det hade jag försökt i ungefär 2 veckor, men det enda han gjorde var att inte lyssna och gå därifrån. Pekar ut mig ett antal gånger för vissa saker. Tycker verkligen inte om honom och jag mår verkligen dåligt av honom. Men jag vill inte gå och prata med rektorn eller att mina föräldrar ska prata med honom för då vill jag knappt gå på hans lektioner.  Då hittar han bara på något annat att anklaga mig för. Och om jag struntar i att göra det som han vägrar lyssna på mig för så "hotar" han att man får IG.

Försökte byta till en skola där jag har flera kompisar men som är lite längre bort. Även ridinriktning. Fanns inte plats just då men nu finns det plats. Och eftersom jag hoppar in i tvåan då så har jag väldigt mycket att ta igen dvs mycket plugg. Är även inte så förtjust i att hoppa som man gör en gång i veckan med en lärare som skriker.  Klarar inte av sånna människor. Och eftersom jag ska plugga dom andra ämnena som dom hade i ettan så kommer jag få gå själv ganska mycket och det ser jag verkligen inte fram emot.

Saken är den att jag måste bestämma mig väldigt snart.. annars missar jag på båda ställen vad jag än väljer. Vad ska jag göra? Tycker det här är skitjobbigt..