I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En fundering jag har...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-09-05 20:47

En fundering jag har...

Ibland läser jag aftonbladet etc. och de har stått om allt från att en komet kommet förstöra jorden om ca 20år och inlands isen smälter å dränker oss och växthuseffekten förstör allt... sen läste jag i tidningen idag att år 2040 kommer kvinnor ha samma lön som männen? Vad fan spelar e för roll om jorden ändå kommer gå under innan de?

God is a part of us all.

2007-09-05 20:56
haha :D

Det som aftonbladet skriver är för övrigt skit. För det mesta är det bara hypoteser greppade ur luften. Man får söka sin egen information helt enkelt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-09-06 11:59
Att en riktig komet faktiskt träffar jorden har väl hänt ungefär 1 gång de senaste 100 miljoner åren. Däremot slår ju NASA och en massa andra rymdforskare larm så snart en komet kommer så nära att den SKULLE kunna träffa jorden (för att motivera att deras jobb behövs).
Angående växthuseffekten så kommer den knappast leda till att jorden går under. Det kommer inte finnas mycket kvar av Bangladesh år 2040, men för Sveriges del lär den enda kännbara konsekvensen bli att vi måste utomlands för att åka skidor.

2040 kan bli ett toppenår, sammanfattningsvis=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 12:44
"Lyssna inte på forskare, dom är bara människor och vet inte bättre än någon annan btw"

Det där stämmer ju bara inte.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-09-08 08:08
Vi kommer ändå att smälta samman med Andromedagalaxen tids nog
Solen kommer slockna tids nog.

yawn

Producent

2007-09-08 22:24
alla sadana apocalypssaker inom varan livstid är bara skitsnack fran blaskorna/morgon-tv. jag tror seriöst inte det kommer hända ett smack under varan suck pa jorden.. möjligtvis nagon slags epedemi pa sin höjd.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-09 00:15
saweet!!! om jorden går under 2040 så gör det inget att jag inte pensionsparar. då är det ju bara att slappa och få sin underbetalda biologlön varvat med sommarjobb på risiga dykbåtar och kröka upp de sista korvörena utan att behöva må dåligt över det. nu blev jag helt plötsligt gladare
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-09 00:54
bperb P25
Du gjorde min kväll. De där var de roligaste och bästa jag läst på länge.
...

2007-09-09 02:35
* en komet kommet förstöra jorden om ca 20år
* inlands isen smälter å dränker oss
* växthuseffekten förstör allt
* år 2040 kommer kvinnor ha samma lön som männen

Du tror jag blev lättad när jag läste 4:e punkten och insåg att det inte var en seriös tidning du läst utan snarare en dingding värld. :p
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...