|
|
|
|
|
Att dö för någon.
Skulle ni kunna tänka er att dö för någon?
Tänk er t.ex. att det stod mellan att du själv eller någon i din familj/flickvän/son/dotter etc. fick lov att dö, och du fick bestämma vem det skulle bli.
Finns det någon som du skulle ta en döende kula för?
Jag har tänkt som fan på det, och jag vet inte riktigt om jag skulle kunna leva med att jag sett någon riktigt nära dö när jag själv kunde tagit smällen?
^ Smart sagt.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
de klart.
www.viktorb.com
|
|
|
Muntac X20 Förklara, för vem/vilka? Hur väl skulle du få lov att känna personen?
^ Smart sagt.
|
|
|
ter-g X16 hahahahaha jag skulle kunna dö för min familj lätt.
|
|
|
|
|
|
lätt o säga att man är redo att dö för någon.. men frågan är när man väl står där hur stark överlevnadsinstinkten är.. men ja.. jag e redo att dö för en familjemedlem lätt!!
Hiphop Wont Stop!
|
|
|
ja hade nog tatt kulan tror ja..skulle aldrig palla o se nån man verkligen älskar dö framför ögonen på en..
en död moderat är en bra moderat
|
|
|
Japp, skulle kunna göra det för familjen och tre vänner.
•pave paradise•
|
|
|
Nej, det skulle jag inte göra. Det eftersom de som jag helst skulle göra det för är min familj, i vilken jag är yngst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Beror på, vad är mest hemskt, (om vi tar mamma som exempel) låta henne dö, hon har levt 50 år, fått leva alltså 32 år mer än mig? Vem har mest kvar att uppleva & leva? Sen, vem tar smällen bäst? Vill jag att min mamma ska få leva resten av sitt liv med att sin son kola för henne? osv..
work some magic
|
Hangaround
2007-10-23 16:40
|
Jag skulle dö för mitt ex. Utan att tveka. Nu direkt, imorgon eller om 10 år, spelar ingen roll.
/r/whoapunktnu
|
|
|
haha jag med. familjen absolut, tjejer man har älskat osv. Ganska många när jag tänker på det.
|
|
|
döende kula: ja dödande kula: ja
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Att dö e överskattat..
Vem hade klarat att ägna hela sitt liv åt en enda person?
|
|
|
klart inget snack om saken pang på rödbetan... hade kunnat va en på stan som man försöker rädda ifrån en buss och man själv blir påkörd...
|
|
|
döende kula? haha..skoj.
men om du menar dödande kula, så är min första tanke att jag hade tagit en kula för min lillebror. hade nog inte kunnat ta en kula för mina föräldrar, mest för att det suger att ens barn dör före en själv.
We call them winerbrods.
|
|
|
det vet man ju inte förns man är i den situationen, men jag tror jag hade gjort de för t.ex. min mamma, pappa, flickvän mm..
BOOYAH!
|
|
|
Sen tror jag att det beror på hur mycket tid man har på sig att fundera.
Om det är en instinktiv handling, som att ta en kula för ngn(bodyguard?^^) eller knuffa någon urvägen för en lastbil, tror jag att de flesta skulle kasta sig utan tanke faktiskt...
Om man däremot får ett val, alá psychokiller som tvingar dig att välja vem som ska leva och vem som ska dö.Då tror jag att det är mycket svårare. Jag vill tro att jag skulle kunna dö för någon även då... men det är svårt att veta. ^^
You're just jeallous 'cause the voices only talk to me
|
|
|
JA, jag skrev fel på döende/dödande kula, någon mer som vill anmärka det? Go on..
^ Smart sagt.
|
|
|
Skulle ha gjort det utan att tveka för min första tjej. Vet inte om jag skulle göra det för någon nu, men om det faktiskt kom till kritan antar jag det.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
|
|
skulle kunna ta en dödskula för mig själv..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
|
|
|
För min flickvän, för min lillebror, för min lillasyster och kanske för någon kompis.
Att ta en kula för en kompis alltså, man kanske hade velat, men riiktigt tveksam. Mina föräldrar har levt så mycket längre än mig och jag tror inte att de velat att jag skulle ta en kula för dem. Jag tror folk förstått både mig och mina förälder i den situationen. Men alltså, att dö. Hela hjärnan lägger ju av, då finns man ju inte längre, man kan ju inte njuta av att ha offrat sitt liv för en annan, men man slipper leva med skammen.
Men min lillebror, min flickvän och lillasyster - definitivt. Hoppas bara att min lillebror gjort något vettigt då och inte vart så jävla korkad, lat, egoistisk osv.
|
|
|
när man sitter framför en data ärdet ju jättelätt att säga att man skulledö för någon, men vette 17 om jag skulle säga "döda mig istället" när det väl gäller liksom.. det är lite som att säga att man absolut inte skulle stödja hitler om man bodde i tyskland under 2a vk. jag tror iaf jagär en såndär feg jävel som inte skulle offra mitt livför någon annan.. kanske tänker annorlunda sen när skaffar familj dock.
|
|
|
apelsinjos:
tycker det är tvärt om. svårt att lova bort sitt liv såhär en vardag, men när man väl står och någon man älskar ska dö, då tar man nog kulan.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
|
|
jag skulle dö för min bror. han är för vacker för att lämna denna värld. han har fortfarande otroligt mycket att ge. jag skulle inte tvivla en sekund.
skulle gärna ta en asswhipping för honom när som helst. han är viktigare än mig. hna betyder mer för mig själv än jag gör. jag gillar mig själv oxå, men han är mitt hjärta och mitt blod.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
nej, det skulle jag inte.
när jag tänker på det lite grann som koncept så skulle väl familjen och pojkvännen vara några jag skulle kunna tänka mig att dö för att rädda. men om jag verkligen stod i en sådan situation skulle min överlevnadsinstinkt definitivt ta över. det enda jag skulle oroa mig för det dåliga samvete jag skulle få dras med.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
|
|
|
För min pojkvän, av egoistiska själ. Jag skulle hantera det bättre att dö före honom än efter.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
|
|
|
Enligt mig så handlar det bara om vem som klarar smällen värst. Jag hade tagit en kula för min flickvän om jag visste att hon inte visste att jag dog för hennes skull.
|
|
|
Ja, det hade jag nog kunnat göra för en person.
|
|
|
tänkte på en annan sak idag som inte är så långt bort från ämnet ändå... lite OT kanske :)
Egentligen bryr jag mig ju inte om jag dör. jag vill ju bara inte dö för att jag vet att folk i min närhet skulle lida, och det vill man ju inte att dom ska göra. men egentligen skiter jag fullständigt om mig själv. om jag var helt 100 på att ingen brydde sig så skulle jag nog gå och dö nånstans.
jahopp, då vet ni vad jag tänkte på idag på jobbet!
"life's a garden, dig it."
|
|
|
Mamma är nog den ända jag skulle kunna dö för :)!
Don't!
|
|
|
familjen o ev någon annan släkting skulle det väl bli, får helt enkelt hoppas på att det finns fler liv
|
|
|
Familj ja, resten kan ju gå o hänga sig.
=)
http://www.myspace.com/murderdem
|
|
|
Jag skulle tagit en kula BARA om jag skulle skadas svårt, istället för dö. Vill ju få besök på sjukhuset sen där folk kommer och säger "Ooohh du är en hjälte" lalala vilken fantasi =P
|
|
|
Hur vet du att du skadas svårt o inte dör?
http://www.myspace.com/murderdem
|
|
|
Ah, har alltid haft tur ;)
|
|
|
Skulle kunna ta en kula för min familj och mest för min fästman. Lätt utan att tveka en sek.
What I said, yo!
|
|
|
För mina framtida barn, only. Jag skulle inte dö även fast det skulle rädda halva jordens befolkning. Bara mina barn.
|
|
|
Om jag kände mig upp för det just då, helt ärligt. Ibland är jag generös.
|
|
|
Hur gör man då om personen som man kan tänka sig att offra livet för tänker likadant? Börjar ni tjaffsa på plats eller plockar ni upp ert största ego och väljer att leva vidare? Kanske inte så ofta en mor skulle låta sonen/dottern offra livet för denne? Flummtankar så här på kvällsvisten.
biffko to di world
|
|
|
hade offrat mig för alla släktingar, kusiner,syskon föräldrar, och min morfar även om han är 87 no doubt up in dizzz assholaaa
jag kommer och går som runkande fotgängare...splatt
|
|
|
förrsten så såg jag en väldigt intressant inervju en gång med en man som var med i andra världskriget, hans skolklass värvades visst på nåt sätt ihop när de var 15, och när de blev beskutna så fick de för att överleva gömma sig bakom varandra och efteråt så fick de själva göra sig av med liken. han sa att man vill gärna tro att man skulle dö för sina närmsta, men hur mycket man än tror det så är överlevnadsinsinkterna så starka att när de väl börjar regna bomber så dyker du ner bakom din gamla mamma om det så krävs, man går på reflex och "överleva" är det enda man vet då.
jag tror (tyvärr?) att det ligger något i det.
|
|
|
Seriöst. Tror ni att man tar en kula för nån annan? När överlevnadsinstinkten sätter in? Okej, för ens barn liksom. Men för andra? Alltså jag vet inte. Jag kan nu säga att jag lätt skulle ta en kula för alla som betyder något för mig. Men gör man det egentligen när det verkligen gäller?
|
|
|
Pfft, för det personer har gjort till mig så är dom värdiga mycket, mycket från mig och min sida. Så wtf not.
What I said, yo!
|
|
|
PhilAhz0phee F22
jag tror inte det handlar om hur mycket man tycker om eller tycker de är värda, utan att det är mycket möjligt att man går på ren instinkt i såna situationer.
|
|
|
|
|
|
nej, aldrig någon, någonsin.
Rehab is for quiters.
|
|
|
Skulle vilja ta en kula för vem som hellst, men tror jag är för mesig när det gäller...
|
|
|
haha sammanträffande fick precis höra att ja e så självisk att ja aldrig skulle kunna dö för nån
när man väl hamnar i situationen vet man ju inte riktigt, men nu innan vet ja ett par stycken ja hellre skulle se leva än mig själv
|
|
|
Skulle dö för min mamma, pappa, syster.. Skulle kunna dö för ett par av mina närmsta vänner aka brorsorna också..
Varför inte?
fullfjädrad när jag kickat en gås..
|
|
|
Min lillasyster. Resten? Njääh. Jag vill leva. :)
My oral illustration be like clitoral stimulation
|