|
|
|
|
|
The Secret (Law Of Attraction)
Någon som läst boken eller sett filmen "The Secret"?
Vad tyckte ni?
The Secret är en film med 24 inspirerande ledare och tänkare som lär oss om lagen om attraktion; det vi tänker och fokuserar på får vi mer av. En kunskap som tidigare bara några få kände till, men som nu sprids med vinden.
Rhonda Byrne, som tagit initiativ till att göra filmen, hade egna problem i livet. Hon fick höra talas om hemligheten och sökte sedan rätt på människor som tillämpar lagen om attraktion. Det hon fann ledde till att hon ville sprida kunskapen så mycket som möjligt
http://thesecret.tv/
www.myspace.com/LegendBeats
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag försöker leva efter den modellen så mycket jag kan... mitt liv har varit tumult ända sen så långt jag kan minnas, och det är dags för vissa förändringar nu.
|
|
|
Har den givetvis på DVD. Var sedan tidigare inte religiös, men det här är en religion helt i min anda. Om man tänker på det har filmen åtminstone gett mig hopp och en vilja att förbättras.
|
|
|
om jag tänker mycket på snygga brudar får jag fler snygga brudar? om jag tänker mycket på skägg får jag mer skägg? om jag tänker mycket på fördelarna med ett sunt leverne så får jag mer fördelar med ett sunt leverne? jag förstår inte riktigt vad det handlar om, men jag har ju varken sett filmen eller läst boken.. vill ni utveckla lite? :)
vadå? jag dyster?
|
|
|
men är det så svårt att söka innan? finns redan hur många trådar som helst om the secret
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
|
|
|
Pusherman: gör det? Sökte hittade inte en enda, kanske sökte fel :/
|
Skivsamlare
2008-01-31 15:34
|
Överskattad film / bok.. Förstår inte varför varje medelsvennson ska ha sig ett ex, diskutera om den över de små fikarasterna och inbilla sig själva ett bättre liv efter att ha sett den "revolutionära" DVDn som ger ut svaret till hemligheten.. Ouuuh jag ryser. Som om den tog upp något nytt.
Yes! In Concert — For the love of music
|
|
|
Önska på, men försök ha önskningar som gör världen bättre. =)
http://nimaihuset.blogspot.com/
Govinda
|
|
|
Bluff och båg... Vissa saker har de därimot rätt i. Men i stort sätt så handlar det bara om att inte ge upp på sina drömmar så kommer man lyckas till slut, vilket är väldigt logiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
tycker den är jättebra.. följer vissa saker dom säger i filmen med..
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
|
|
|
Alltid levt så. Alltid lyckats med det jag velat. Så ni som är anti kanske borde ta er funderare om ni verkligen är där ni vill vara i livet...
|
|
|
eftersom folk tydligen har så svårt att söka i forumen så ska jag leta upp dom gamla trådarna,pallar inte behöva förklara för er hur The Secret EGENTLIGEN fungerar ytterliggare en jävla gång
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
|
|
|
|
|
|
Det är ett faktum att man kan tillämpa law of attraction för en viss förändring i sitt liv.
Kära kritiker, det handlar om fokus:
När du fokuserar på att vara glad, så hittar hjärnan snabbt bevis för din fokus för att driva den längre - du börjar se fler anledningar till att vara glad. Hjärnan är byggd att hitta så mycket bevis som möjligt för teorier och teser, mycket pga vårt sökande i existensen.
Fokuserar du på negativa saker blir du en negativ person, det säger väl sig självt?
Sedan jag började tillämpa LOA har jag blivit mer öppen som person, men jag har faktiskt alltid haft det tankesättet i grunden eftersom jag stött på det långt innan The secret släpptes. Tex i boken "Att växa genom möten" av Kay Pollack.
Men som teoretiskt bevis; man tänker på en person som man inte tänkt på under en lång tid och vips så dyker personen upp samma dag eller någon dag därpå. Aldrig hänt er?
Jag o tjejen kommer på nya saker varje dag, så sitter vi helt berusade på "va läskigt" känslan som LOA ger :)
http://www.myspace.com/murderdem
|
|
|
|
|
|
Men som teoretiskt bevis; man tänker på en person som man inte tänkt på under en lång tid och vips så dyker personen upp samma dag eller någon dag därpå. Aldrig hänt er?
Nu när du säger det så.. tänkte på en artist jag hörde namnet på här om dagen (inte hört om artisten på väldigt länge) och började tänka på vad den där kända låten han gjort heter (som jag inte heller hört på länge). När jag kommer hem på kvällen och ska sova sätter jag på radion och efter ett tag kommer plötsligt just den låten på (Cyndi Lauper - Time After Time var det förresten..)
Har hänt liknande saker massa gånger innan precis som du säger..
Coincidence? i dont think so :D
Ska kolla på filmen nu.
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
|
|
Nej det var nog boken som beordrade radion att spela låten
|
|
|
Har inte läst boken men har sett filmen. "Hemligheten" handlar väl mycket om magnetism..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Jag tyckte filmen var lite töntig och överdriven, men man vill väl alltid överdriva när man ska göra en dokumentär om något.
Det finns något som man kallar dom universiella lagarna. Det är en komplett beskrivning om att världen är en bekrivning av hur vi ser på den och tänker om den. Det är dom lagarna som alla stora helgon har levt utifrån ( som till exempel jesus och martin luther king )
|
|
|
http://www.spiritwarrior.se/din_andlighet.htmOm ni inte orkar läsa allt så skrolla ner till våra 19 andliga och kosmiska lagar
|
|
|
Läs hellre The Prophet. Funkar bättre, utan att ge direktiv eller hänvisa till den och den forskaren och den och den professorn.
•pave paradise•
|
|
|
filmen verkar lite töntig tycker jag, sån typisk "gör det själv"-crap med löjliga effekter och utdraget amerikanskt bullcrap, löjliga da vinci effekter och dramtaiserade hemliga lösningar m.m. jag pallar inte med det, man vill ha renodlad basic fakta inte massa "genvägen till ett perfekt liv" babbel. ge mig trade craft inte massa generaliserande bs. att tänka positivt och på det man vill ha attraherar oftare det man vill ha, det köper jag.
|
|
|
Det handlar väl bara om att följa sin inre kompass, som Simund Freud sa, och vara positiv.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|
|
|
Ja, en naturlag är det ju inte men ett psykologiskt verktyg är det absolut. Det handlar i grund och botten om att sätta upp mål i sitt liv och att detta mål ska vara en så stor del av din tankeverksamhet att du kan utnyttja situationer för att uppnå det på bästa sätt. Och, ja alla genier och stora män i vår historia har varit närmast sjukligt fixerade i det de gjorde.
Om man ska göra en liknelse, tänk att man vaknar sur som fan, allt du vill är att nån stackars jävel tjafsar så du kan sätta nån på plats. Tänk dig att nån nu lägger en negativ kommentar. Alla orden och insults som du skriker fram träffar mitt i prick och lämnar personen som la kommentaren i ett halvkvävt gråt. Hade det varit en vanlig dag hade du kanske gått därifrån och kommit på vad du skulle säga först efteråt.
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
|
|
|
Erkan Klart det är gör det själv-crap, vem annan än du ska kunna förändra ditt tankesätt och liv?
http://www.myspace.com/murderdem
|
|
|
hela grejen med o tänka positivt e ju fan bra
|
|
|
Jag har sett filmen och tycker att filosofin är god, men allt runt omkring känns som new age bullshit.
De upprepar självklarhet efter självklarhet i stil med: fokusera på en dröm, "leva i linje" med den, så når du resultat m.m. Mixar allt med en fysisk vetenskaplig lag, och kör det gamla att man inte behöver förstå för att det ska funka (bra då slipper vi tänka efter!).
Spela lite på slumpmässiga händelser för att öka tron, och glöm de som aldrig slog in (döljer med regeln: tänk inte negativt). Blandat sen in lite citat tagna från sitt sammanhang från diverse historiska personer på det också. Tryck extra på att livet kan vara fantastiskt. Klart vissa kommer bli fanatiska. Finns mycket mer som spädde på min skeptism, har inte ens gått in på deras magnetism och var det brister där.
Men nej de som medverkar i filmen/har skrivit boken/ligger bakom hemsidan vill ju bara vara snälla och sprida en ge oss hemlighet som ger oss oändlig makt, inte tjäna pengar.
Men fatta mej inte fel, jag tror att människan kan göra vad den vill i livet, och att vara positiv är alltid bra. Men här kommer allt i fel förpackning. OBS endast min syn på saken.
|
|
|
Semestrar mig i Thailand just nu och darfor kan jag inte fa med svenska bokstaver..
Energi ar magnetisk.
Som man sar far man skorda!
The Secret hor hemma bland dessa nya filmer som haller pa att forandra var varldsbild, bland andra "What the bleep do we k(now)", "Samtal med Gud" om Neale Donald Walsch och "How to know God" av Deepak Chopra.
Universum uppstar ur tanken. Vi ar skapare, inte bara av vart eget ode utan ocksa av universum. Vi hanger alla samman, och vi ar alla Ett.
Du ar energi och energi kan inte skapas eller forstoras. Energi andrar bara form. Du kan inte sluta vara. Pa en djupare niva vet du det. Kan du forestalla dig att inte finnas till? Du kan inte forestalla dig det, for det ar omojligt. Du ar evig energi.
|
|
|
Energi är inte nödvändigtsvis magnetisk, däremot är magnetism en slags energi. Att den elektiska impuls som uppstår när vi tänker på ett äpple, attraherar just ett äpple känns väldigt.. Speciellt när jag tänker på alla 6 miljardes tankar, och hur de enligt law of attraction skulle verka mot varandra.
Sedan ett sånt påstående (ett slumpmässigt från filmen) att en positiv tanke är 100x mer kraftfull än en negativ, är det bara min bullshitklocka som ringer. Jag kan och förstår energins principer. Att vi är energi är ju lite halvsanning. Vi "förbrukar" hela tiden energi genom värme och rörelseenergi. Energi som vi hela tiden förnyar genom ex. mat. Efter vi dör så finns det energi kvar i kroppen, det utnyttjar bl.a. likmaskarna när de bryter ner/käkar vår kropp till stoft På så sätt går energin runt, på en vetenskaplig nivå vet du det. Sen att vi alla (law of attraction verkar ju överallt, för alla, vare sig vi vill eller inte) skapar sitt öde genom sitt tänkande och tro, passion känns ju som en spark i ansiktet. Inte personligen jag menar alla de barn som dör av aids och hunger i afrika och andra ställen runt jorden, gjorde dom fel? Skapa de sina problem själv? Saknar dom tillräcklig tro? Kan någon förklara varför dom dog? (från law of attractions synvinkel då). Jag blir äcklad av det tankesättet. Sympatiserar fortfarande för positivt tänkade och att vi är fria att göra vad vi vill i livet (krävs vissa grundförutsättningar trots allt, som hälsa m.m.).
|
|
|
Lustigt att såna här "livshemligheter" alltid verkar gå ut på att göra författaren stenrik!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
|
|
lever mitt liv efter secret! ..har blivit till en slags tångstanke...secret har farmkallat mycket i mig..men mest en tvångstanke / rädsla till att inte tänka på ett visst sätt...ja secret är fett..
|
|
|
sexysoul:
det lät rätt ofett iofs.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
|
|
Folk letar så desperat efter något att få tro på att dom köper vad som helst
|
|
|
The Real Secret: Snacka mindre och arbeta mer för det du vill uppnå. Period.
|
|
|
den svarta snubben med fläter ser så jävla hård ut i filmen.
RATED R!
|
|
|
eastend
du är ganska bitter va?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
|
|
|
bevis på att du är bitter är att du kallar mig en snorunge och att du är trött på såna som mig! har du ens en enda aning om vem fan jag är? vad jag gör? hur jag är? nej. så håll käften och ha en bra dag!
(offtopic)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
|
|
|
börjar bli trött på snorungar som eastend, kan du nått annat än klaga?
|
|
|
Har man ingen som helst förmåga att uppnå det man vill så blir man antagligen bitter (eastend).
|
|
|
eastend:
Kolla killen som är hela ett år äldre.
Fortsätt med din bittra attityd, jag kan verkligen tänka mig hur du livar upp din omgivning...
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
|
|
|
eastend hade kanske en poäng som var ganska svår att se :) Om man inte kan finna samma sanning inom sig själv så ska man inte tro på det helt enkelt! Om det inte blir din egen upptäckt föreslås det att du inte tror på ett enda ord av vad det säger. Positivt tänkande och affirmationer försöker skifta balansen mot den positiva polen i den mentala kroppen. Faran här är att de negativa aspekterna kan försvinna under jorden och fortsätta att fungera från det undermedvetna.
|
|
|
eastend,
problemet med denna filmen är att dom överdriver. Alla kan få det dom vill om du önskar det av hela sitt hjärta. Men om din önskan inte kommer från botten av ditt hjärta så är det något som du egentligen inte önskar dig utan tror dig önska dig. Det är skillnad på att vilja ha något och behöva något och på att önska sig något... förstår du vad jag menar? Jag har fått allt jag har önskat mig i mitt liv, o dom sakerna jag inte har fått har ja kommit på att ja inte ville ha egentligen ändå.
|