Förhållanden håller inte när tjejen tar fulla initiativet?
Saken är den att jag träffar en tjej just nu, me likes her, she likes me. Men det är inte det som är poängen. Det dröjde typ en månad innan jag tog initativet till att fråga om vi borde träffas, för jag är van att tjejen tar initiativ till sådant, hon i sin tur tyckte att det räckte att hon visat intresse från första början och tolkade som att om jag inte vågade mig fram (vilket jag gjorde till slut), så hade jag tydligen inte varit så pass intresserad ändå. Och hon säger dessutom en till rolig sak, hon säger att förhållanden (enligt statistik, kommer inte ihåg vart hon hade läst det) visar att utav 100 av 100 tillfrågade män, så har förhållanden aldrig fungerat när kvinnan tagit initiativet till att träffas/inledande till förhållande etc. Och jag kunde inte riktigt argumentera emot det, då jag nu ser tillbaks på det hela, så har mer eller mindre alla förhållanden jag haft, varit förhållanden där tjejen tagit de första stegen och inget av de har hållt. Kan detta på något sjukt stämma? Låter ju inte troligt egentligen, jag menar vad spelar det för roll, eller?Love!
At the gates of Eternity...
Mitt ex var efter mitt ett halvår och ja, som sagt. Han är ett ex. Jag tror inte på den teorin, för det är nog annat som spelar in om förhållandet skiter sig eller inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
efter "MIG ett halvår" ska det såklart vara. Inte "mitt ett halvår"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min tjej tog initiativet till att träffas, vi firar fem år tillsammans nu på fredag så det där tror jag inte på.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Och alltså, alla förhållanden tar ju slut utom ett, det sista...
Sittin sideways...
Bra, fortsätt diskutera! :)
Vad är det för konstigt påstående? Varför skulle det stämma?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Tror man måste vara på samma nivå i iniativ-tagande överhuvudtaget i ett förhållande .. sen om man börjar tänka i banorna att man gör slut med alla brudar som tagit iniativ osv kanske det blir så att man omedvetet påverkar en relation i de banorna .. .. men som i allt: det handlar om att geeee och taaa, balaans.
jag är discoverys ansikte utåt
jag tog initiativ till min nuvarande...snart 1 år..men verkar som han börjar dra sig ur..han åkte till norrköping nästan utan att ha sagt nått till mig..fick reda på att där hade han sökt massa jobb..och nu har han inte svarat i telefon på 2 dagar..:( men ändå sprider han runt till alla han möter att vi är förlovad och har det jättebra.. senast igår dök 3 jättegamla vänner upp och sa: jasså?jag hörde att du och X ska gifta er..jag vart helt chockad...Va?!?!? sa han verkligen det. inte ens hans bästa vän svarar i telefon..:(
CH klad o dä
Jag har aldrig tagit ett initiativet, jättejobbigt. Hur gör man?
de flesta förhållande tar slut för eller senare, stop living in a dream world and wake the fuck upp.
B.Boy 4 life
Skivsamlare
2008-02-06 10:09
Hur kan man tro att ett förhållande inte fungerar beroende på vem av parterna i relationen tog initiativet eller ej? Firar 1,5 år ihop med min flickvän i helgen, och hon tog initiativet - svart på vitt I guess.
Yes! In Concert — For the love of music
Jag tror tjejen jag träffar ville få fram att hon anser att killar som låter sig vänta tills tjejen tar första steget, i grund och botten inte är särskilt intresserade och bara lata.
framfusig tjej + blyg kille fungerar inte i längden?
Tror det måste finnas en balans i initiativtagande för att det ska funka. Om det bara är en som hör av sig kommer nog insikten att den andra inte är så intresserad upp till ytan förr lr senare...
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
hahaha vafan... att de 100 tillfrågade männen i det där testet skulle svarat samma sak måste ha bara ha varit en slump! och förresten, inget varar för evigt, så... inte så troligt att deras förhållanden ska ha tagit slut just bara pg a att tjejen tog första intiativet ^^
va
man måste ju tillfrågta 100 män i lyckade förhållanden också isåfall, om deras tjej tog initiativet.. som någon sa så tar ju alla förhållanden slut utom ett liksom.. en sån undersökning funkar liksom inte.. vadå var det hundra män vars förhållanden tagit slut som man frågade om tjejen tog initiativet eller frågade man bara hundra män varför deras tidigare förhållanden tog slut.. låter ju jävligt märklig den där undersökningen.. å andra sidan tror jag nog det ligger lite i garyowens idé där uppe.. men att dert skulle gälla i 100 av hundra fall, knappast..
jag är glad igen. jag tog modet till mig och åkte hem till honom ..var beredd att det skulle ta slut..var nästan på väg att spy av nervositet på bussen dit.. han var inte hemma..gick till hans granne som ringde efter min karl..han kom och förklarade allting..min karl har ju vart bortrest en vecka med..så inte sett han på 10 dagar...men äntligen fick jag höra " vi har en relation, jag älskar dig".. kände mig så lättad..pheeeew..*pusta ut*
CH klad o dä
Jag snackade med henne igen, och så här förklarade hon det (vilket jag fortfarande tycker låter märkligt haha). Hon tycker att om en kille tar initiativet, så är han genuint intresserad. Men om en tjej tar intitiativ, så är killen bara lat och ointresserad. Vilket i sin tur leder till att förhållandet inte funkar. Still makes no sense at all haha
BC99 P24 jag tror du helt enkelt dejtar en tjej som är lite bakom flötet.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Öhh, va? Finns det tjejer som tar första initiativet? I Sverige? :SNotera generaliseringen..
GAIA : Skojar du med mig? De senaste... fan vad vet jag, 15-20 dejterna jag haft de senaste 1,5 året har bara varit tjejer som bjudit ut mig. Misery : Yeah det eller så är hon fast i könsrollernas regler.
Hihi, vaddå initiativ?
toffelhjältepartyt här asså?.. Jag måste nog säga som trådskaparens flickvän.. utan lite jakt förlorar hela förhållandebiten lite magi. Det kanske kan dras något likhetstecken där mellan bekvämligheten och bristen på manliga jaktinstinkter? Hehehe..
mama said knock you out
DegenereraD : Vi dejtar bara varandra! Du kommer jinxa detta åt mig nu haha
Helt ärligt, vem bryr sig om förhållandet tar slut pga det eller inte?
1. alla förhållanden tar slut.
2. orsaken kan aldrig vara endast att tjejen tog initiativet
3. Återgår till nr 1 o säger HA KUL under tiden istället!!
För att snea lite på er:
Tjejer vill ha
The Man och
The Man är känd för att ta initiativet,
The Man är inte rädd att ta för sig för det han vill ha! Nu snackar vi inte På Flugne Pelle som framstår som en sexuellt frustrerad dejtrape när han tafsar - utan om
The Man som är charmig med glimten i ögat, rolig och spännande, typ som David Hustlehoff =)
http://www.myspace.com/murderdem
Är inte The Man också att vara the Mack Daddy som inte lyfter på ett finger och brudarna just runs into his arms?
BC99 The man är gentlemannen med humor och hjärta. Mack Daddy är mer playern som till slut blir kär i någon han inte kan få =)
http://www.myspace.com/murderdem
Nate : Sounds like me with other words...
Jag har varit tillsammans med min tjej i över tio år nu. Hon tog initiativet, och jag gjorde verkligen jack för att hjälpa. Jag försvårade till och med processen. Men att första mötet har något att göra med vem som tar initiativ i förhållandet etc är också skitsnack. Hon kankse är mer intresserad än vad han är i början, men det betyder inte att han kan ändra uppfattning. Folk förändras.
Redline!
Det stämmer nog vad du säger.Sen kommer feministerna och påstår att det inte finns kön, att allt är "sociala konstruktioner".
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Har haft ett långt förhållande. Blev uppraggad och blev brutalt dumpad. Sade en bit in i förhållandet, när jag visste hur mina känslor låg till, att hon var den som skulle göra slut för att jag ville leva med henne för resten av mitt liv. Så blev det. Ingen slår min kärlek! ;P
vad är det för bull