I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

världen om 50år ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-04-17 17:45

världen om 50år ?

Hur tror ni världen ser ut om 50år ? Hur tror ni att tron på Gud osv ser ut ? Hur styr man landet? vad kommer hända skriv vad du tror.

2008-04-17 17:48
big brother värld
 www.RekFoto.se

Poet

2008-04-17 22:28
Jag tror det nyss kommer att ha varit världskrig då, och USA är typ som i Fallout.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-17 22:54
Typ som idag.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-17 23:33

Jag tror att vi kommer leva i ett "storebrorssamhälle" där alla ha mikrochipsimplantat som kommer fungera som ID-kort, passerkort, o.s.v.  Det kommer fortfarande finnas en religiösa fanatiker (de är sega som kackerlackor). Sedan så tror jag att vi kommer leva mer tätbefolkat pga polarisarna har smält och därmed har vattennivåerna "slukat" en del land vid kusterna.

Har inte kollat men detta handlar om hur världen kan se ut då:

http://video.google.com/videoplay?docid=8083176223409666456
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-18 00:23
Jag tror världen kommer vara fyrkantig, alltså att blommor och bin kommer sväva med fyrkantiga vänner brevid sig. Eld och hav kommer givitvis följa hack i häl efter dom andra. Vart och när dom åker iväg vet vi inte, men denna jord kommer alltså vara fyrkantig framöver..

2008-04-18 12:58
JanieJones F23, tror precis samma sak som du, + då att yttreandefrihet och andra rättigheter kmmer att vara borttagna.
Eller så är vi alla DÖDA om 50 år.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Moderator

2008-04-18 13:20
Som nu fast lite bättre på så gott som alla sätt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-04-18 13:34
Som filmen children of men fast barn kommer fortfarande att födas, + massa virus o sjukdomar. jorden kanske blir platt också
-----> http://www.photoshop.nu <-----

2008-04-18 16:26

PrimusC P20: Ja, inga rättigheter (eller avsevärt få) - eller så är vi alla döda! *dramatisk musik*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-18 16:33
Så här tror jag det kommer se ut:

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

2008-04-18 21:19
tror att asien är världsledande, såsom usa varit fram tills nu.

tror att vi kommer ha svårt med el, bensin används inte för vanliga bilar, vatten kommer vara en bristvara i stora delar av världen, vilket kommer leda till en försämrad hälsa om man inte ger ngn lösning på problemet.

aids/hiv kommer vara lika vanligt som cancer,men lika mkt chans till att botas som tex bröstcancer. kommer ha kommit minst två till sjukdomar i virus form att vara rädd för.

vi kommer inte ha speciellt mkt regnskog kvar.

sverige kommer ha drygt 15 miljoner invånare. (höftar)

levnadslängden kommer gå tillbaka ett tag, frågan är om den är tillbaka vid nutida sveriges mått om 50 år.

pension kan man mer eller mindre glömma. barnen tar hand om sina far o mor föräldrar.

stockholm- som nu stärcker sig till södertälje i syd, kommer troligen sträcka sig till nyköping eller nära på.

2008-04-18 21:20
bara spekulationer såklart..

2008-04-18 23:42
Varmare klimat, vilket kommer resultera i en mängd olika naturkatastrofer. Kaos kommer uppstå pga av alla flyktingströmmar från drabbade och obeboeliga områden. Det kommer krigas en hel del, främst i jakt på rent vatten.

2008-04-19 02:54
Asien. Kommer köra Rysslands klassiska strategi med mindre teknologi men 10 gånger fler soldater.
Kommer britterna sitta där med sina värmesökande missiler vilket hjälper föga när det kommer en miljard indier och pakistanier rusande med gamla Sovjet-gevär.

2008-04-19 03:37
50 år är fan inte ens mycket, kommer komma ny teknik, design på olika föremål och sånt shit.
Annars ingen större skillnad från det vi ser idag.

Det som jag tror kommer ändras mycket är MUSIKEN för speciellt senaste 10 åren så har det testats mycket och kommit fram massa sound. Tänk då om 50 år, undrar hur fan musiken låter och om hiphop fortfarande skapas!?
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2008-04-20 18:32
plz. utveckla era inlägg med lite mer än tre ord..
justja, jag rensade allt som var i stil med "som i filmen 'Filmnamn'"
vadå? jag dyster?

2008-05-05 09:14
Kineserna är redan idag på framåtmarsh, och där blir mellan dem och USA som skon klämmer. Vad beträffar exempelvis Skandinavien så har infrastrukturen gått till det bättre. Klyftor finns naturligtvis fortfarande, men de är inte lika tydliga. Den övre medelklassen svävar runt i små Jetson-bubblor, fast naturligtvis inte på samma bisarra skyhöjd som i den tecknade serien, utan mer realistiskt. Dömda brottslingar registreras med ett litet mikrochip. De som har en historia med substance abuse likaså. Det sistnämnda (alkohol, tobak, narkotika*) är dock utstakat till den absolut lägsta rännstänen, och där mest aktuellt bland de suicidala som sakta vill släcka sin gnista. Detta då common sense beträffande gifterna får var man att framstå som en idiot om han skulle stå och suga på en tagg. Internet är för länge sedan strypt, Bolivia tog igår ett steg framåt med att civilians får ha hemdator, men om femtio år har hela västvärlden tagit fem steg bakåt. Yttrandefriheten är jml. konstitution något de inte lyckats bräcka rent teoretiskt/byråkratiskt, men när det kommer till praktiken så står det upp till var man att vakta sin tunga samt se över sin högra axel..

2008-05-06 11:41

Interkontinentalt resande är reserverat för enbart dom rika och de som är politiskt "VIP", med hänvisning till "miljön". Agendan är egentligen att vi vanliga arbetarmänniskor ska hållas, i så hög grad som möjligt, inom små kontrollerade zoner, och minsann inte flyga runt i världen och vidga vyerna (eller få frihetliga griller i huvudet).

"Miraklet" Kina och resten av the asian uprising, är inte så himla långt före. Dom har kommit långt sen mao-misären, men tack vare sin för stora iver och totala arrogans inför miljö/mänskliga rättigheter har dom många projekt som kollapsat innan dessa kunde nå sin fulla och hållbara potential. (Enligt principen 3 steg framåt, 2 tillbaka ungefär)

2008-05-06 16:09
vet iaf att bil tekniken komemr ha ändrat på sig sjukt mycket.

ja menar kolla på future cars. WOOOHO jag längtar.
 www.RekFoto.se

2008-05-09 18:10
om vi har otur finns inte världen, eller den finns men den är inte beboelig.. med tanke på Nibiru aka Panet X, som forskarna har sagt ska kollidera me oss  1229, om vi har tur hinner dom skaffa teknin till att "thrusta" bort den, men den kommer igen efter det år 1238 pga sin omloppsbana som går helt emot jordens.. sök på nibiru på google så ska ni få sebilder på omloppsbanan.. det finns även på utube a en snubbe som kallar sej NiburuExposed. Peac.e.

2008-05-12 21:37
Med tanke på att det bara är 50år det handlar om så tror jag inte mycket mer än att:

-Tekniken kommer utvecklas såklart
-brist på olja och skog m.m
-Folkmängden kommer öka otroligt och det kommer bli ett problem
pallar inte tänka mer...
Medicc
Manager

2008-05-12 23:18
fast du vet att det är 2008 nu va?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-05-13 13:16

Ja hoppas att nån ha sprängt upp världen innan allt detta händer
O det kommer att hända vi e typ inne i sista stadiet
Det enda som fattas är att Iran ska utveckla kärnvapen
Och sälja de vidare till andra länder i mellanöstern

2008-05-13 15:44
Globaliseringen kommer ta ett steg tillbaka då oljan börjar ta slut. Samtidigt kommer internet att expandera ännu mer- fler och fler kommer börja jobba på distans. I väst kan vi gå mot en 'shut in' kultur, där människor lever och jobbar hemma, och sällan ger sig ut. I USA ser vi redan 'gated communities' där medelklassen bor i små skyddade områden där ingen släpps in utan tillstånd.

Miljökatastroferna kommer bli värre och värre. Vi kommer inte lyckas vända trenderna snabbt nog då indien och kina rör sig mot en ökad materiell standard. Detta kombinerat med de ökade kostnaderna för transporter, och en allmänt ökad xenofobi, innebär att västvärlden i mångt och mycket kommer lämna tredje världen åt sitt öde.

Länderna i skandinavien kommer klara sig relativt bra då vi har gott om resurser och stor landyta i förhållande till befolkningen. Vi har i enkelhet mycket mark vi kan odla upp, och när vattennivåerna stiger har vi någonstans att ta vägen. Jag tror att indien och kina kommer drabbas av svåra problem; deras växande ekonomi kommer falla samman när västvärlden inte importerar så många produkter därifrån. Den extremt höga folkmängden leder till problem när det blir svårare att transpotera mat, och klimatförändringar reducerar skörderna. Ryssland kommer resa sig som en ny supermakt. USA riskerar att splittras, men dett finns en möjlighet att nordamerika istället stärker banden.

Det blir inget nytt världskrig. Istället kommer vi se flera exempel på nykolonialism; de rika länderna kommer ockupera områden med värdefulla naturresurser.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-05-13 19:31
våra barn kommer sitta i en soffa o spela playstation 8

Fsyfdldfø'

2008-05-13 22:51
Underbar tråd, vi håller på med det här i skolan just nu, samma siffra och allt.

tror allt kommer vara som idag, fast smutsigare, mer kriminalitet med mera sånt...
bla.

2008-05-13 23:15
Fan vad alla är negativa.

Jag tror att nationalism och rastillhörighet kommer tappa betydelse. Gränser kommer utsuddas och människor kommer identifiera sig med varandra baserat på värderingar och personliga egenskaper snarare än klasstillhörighet och materiell status.

Mycket kan hända på 50 år..

2008-05-14 15:55
Svenskar blir minoriteten i Sverige. Och majoriteten av människorna tror fortfarande på religionerna. Men det kommer skitballa tv-spel.

2008-05-16 12:48
Vi bor i kloaker och blir jagade av robotar som utvecklat ett eget medvetande och ibland tränar vi kung-fu i en overklig värld som vi egentligen tror är den riktiga världen. Vi kanske befinner oss i den just nu... *tittar sig hastigt omkring, flackar med blicken*
Careface..

2008-06-12 10:16
väldrn går under och vi åker runt i rymdskepp
(\_/)<br> (O.o) <br> (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2008-06-12 10:26
har svårt och tro att värdeln kommer bli sämmre eller att den går under..

tror det mesta kommer vara som nu lite mer high tech, och inte alls lika många religösa sammandrabbningar.. elller så blir det helt tvärtom

2008-09-29 04:00
Tror inte vi ar korda. Tror dock mycket har andrats under dom har 40 aren som kommer
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2008-09-29 16:54
om 50 år är allting olagligt i detta land i allafall, och ingen jävel jobbar nästan som sverige ser ut idag, hejs !

2008-09-29 17:39
USA skulle nog kunna splittras inom 50 år, eller att de olika staterna i alla fall får mycket mer makt.

2008-09-29 17:58
allt som vi har nu kommer bli nyare och så ah ni fattar sen kommer varje stad bli ett eget land tror jag också

Groupie

2008-09-29 18:13
2012 lr ngt får man ju hoppas.
För då har ju allt haft en mening fram tills dess.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Groupie

2008-09-29 18:14
Racken P19

allt som vi har nu kommer bli nyare och så ah ni fattar sen kommer varje stad bli ett eget land tror jag också

haha
stadstatssamhället har vi ju utvecklats ifrån, menar du att utvecklingen ska gå bakåt?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-09-29 18:14
Jag kör på Fallouts teori. Kina invaderar USA genom alaska, och USA annexerar Canada militärt och dessa två strider mot varandra om världsherravälde. Europa håller på att bryta ihop av oljebrist och krig utbryter mellan de europeiska länderna och ingen vet riktigt vem som avfyrar den första atombomben, men efter det går det mycket fort och sen är det över.
Detta utspelar sig år 2077
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2008-09-29 18:49
"a big smoking ball of shit" //George Carlin
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-09-30 22:58
Jag tror att det kommer att finnas TV-apparater som visar saker i 3D.
Zittla - The Fatal

2008-10-01 13:30
haha men de kommer ju inte va så jävla anorlunda kolla en typ sci fi rulle från 70-80 talet där det kommer upp en text där det står typ år 2002 då trodde dem att de skulle finnas flygande bilar och sånt men vi har inte ett skit mer saker nu än då förutom att vi funnit snö på mars hahaha tror inte det kommer va nån skilnad med en oljebrist och sånna saker men vi har nog inte flygande bilar då heller faktiskt känns lite knepigt
Kolla inte ens på mig när du vet att du är ful!

2008-10-01 16:51
Alkolismen!

eftersom tekniken går frammåt så är det större chans att vi ska kunna ha "flygande bilar" om 50 nu än om det hade vart 1968.
 www.RekFoto.se

2008-10-01 19:45
har svårt att se en ljusare framtid för världen än total jävla anarki. men världen är seg så man vet ju aldrig.. lär väll dröja innan nån tar tag i saken å låter naturen få sitt uttrymme. så länge vi motarbetar naturen närmar vi oss vår egen undergång, så för mig är det egentligen kvitt eller dubbelt. antingen dör vi allihop, which is fine. eller så dör dom flesta av oss medans en minoritet överlever och lär sig leva i fucking harmoni med naturen.. vad som är att föredra ur mänsklig synvinkel är helt ovesäntligt.
naturen kommer förhoppningsvis endå att överrösta oss i slutändan endå. så då lär vi inte ha något annat väl än att anpassa oss till den.. så ju fortare vi når den insikten desto bättre.
personligen tror jag dock inte att vi lär hinna i tid. för människor är så jävla sega och rädda när det gäller förändring. men vad bryr jag mig? inte det minsta. vi är alla endå dömda till döden iom att vi föddes från första början...
så bränn hela skiten, så länge ni gör det helhjärtat så är jag på!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-10-02 00:41
som en blandning mellan waterworld och madmax.hela jorden är en stor lehög och så har vi sådana kläder dom har..
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2008-10-02 08:49
Lepra

de är ingenting jag kan säga varför de blir så, jag tror bara att de kommer bli så !vet inte varför dock

2008-10-02 10:42
50 år, ja gud. Jesus och apostlarna har kommit för att hämta mig och ni alla brinner i helvetet. Hur låter det?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-10-09 00:00
alla människor kommer dö av nya sjukdommar eller så svälter alla ihjäl!..
eller så halkar vi alla i duschen
BIT POP is taking over klockan 8

2008-10-09 02:51
Du kan vara halkad i duschen. Om alla vore negativa så kommer vi ju ha en skitvärld.. ni måste ju föröska se dom posetiva sakerna med framtiden.. som i tex madmax och waterworld
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2008-10-17 17:17
jag tror att jorden kommer att gå under! antingen naturkatastrof, komet eller något annat från rymden. eller så kommer de sluta med att olja och andra viktiga ämen kommer att ta slut på många ställen, sen kommer de att bli krig om det. och något land kommer vilja spränga ett annat helt, men spränger hela jorden istället.. eller så kommer det uppfinnas riktigt avanserade robortar som kommer att kunna tänka själva och allt sånt. sen kommer dom att bli smarta nog att dom inte ska toffla för människan och ta över hela jorden.. något av de tror jag..
HeterAis

2008-10-20 11:54
nanorobotar kommer äta upp all materia innan vi hinner göra något åt det!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.