I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

myt om flygplan och lite till..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2008-04-19 04:12

myt om flygplan och lite till..

Jag och min kompis satt och snacka om massa saker och då bland annat om vad som är rätt eller fel, först säger han att diesel (bränslet) är bensin, nemen asså hur fan kan han få till att diesel skulle vara bensin?? Fan diesel är ett bränsle och bensin är ett annat bränsle, lika så etanol. Orkade inte me han och försökte förklara, men han höll fast vid sitt.

Sen fråga han va man pratar för språk i amerika, så svara jag amerikanska, han ba NEJ ENGELSKA. Okej de finns inget språk som heter amerikanska MEN det heter väl för i helvete AMERIKANSK ENGELSKA och man pratar det i amerika, OCH amerikansk engelska skiljer säg väl ifrån såkallad "vanlig" brittisk engelska som vi lär oss i grundskolan och som dem talar i England? Han vägrar hålla med och säger att de inte finns något som heter amerkansk engelska och att vad som skiljer mellan den engelska man talar i England och  USA är endast dialekt, MEN NEJ fler ord än vad vi tror är annorlunda!
Snälla kan någon konstatera detta..

Och nått som topic lyder, han sa att han hade sett något program på tv gällande myter om flygplan, och de va dehär att om man flyger i luften och typ en dörr skulle öppnad eller lossna så tänker väl ni och dem flesta att alla stolar slits loss och att allt sugs ut, ellerhur? Men detta är tydligen en myt, de ska inte hända någonting om en dörr öppnas i luften, sånt är bara skit man fått för sig genom filmer. Detta kan ioch försej vara rätt logiskt eftersom om man tänker på folk som ska hoppa fallskärm, dem står ju precis vid en öppen dörr innan dem ska hoppa, och inget verkar sugas ut då..



aja skulle va kul och se va andra tycker =)

hon var snygg långt ifrån..
..men långt ifrån snygg