I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Påfågelteori - Hiphop föder arrogans och narcissism

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2008-09-18 12:27

Påfågelteori - Hiphop föder arrogans och narcissism

(obs - förmodligen främst riktat till rappare)
rappare är som påfåglar - vem har finast färger?


hehe, inget världsomfattande problem direkt, men jag har ärligt talat aldrig fattat varför 99% av hiphoparna i sverige springer runt och leker överlägsna... Hiphopkulturen kan enl mig uppfattas som en ganska skön laid back stereotyp annars.
Trots denna laid back, sköna stämning så har hiphopen jävligt twisted moraler, Konservativa buggar inom kulturen som gör att tex en hel folkmassa verkligen måste dra handen upp å ner på hiphop-jamen som i en jävla 8-mile film osvosv... å säger man inte mayne i varenda mening så är man färsking eller nåt sånt(kanske är lite överdrivet) Men jag fattar aldrig det där självbedrägeriet...
Hur en person som hållt på med musik tex, lagt 16 softa bars på en låt kan hävda att han e gud bara för att han sa det i sin vers, när ska folk sluta ljuga för sig själva?

jag vet inte vad folk allmänt här tycker, kanske borde dra upp ämnet i nån dålig gratistidning istället, men vill bara veta om det är fler som har märkt av att hiphopen får folk å låtsas vara helt tomma i skallen... "det är coolt å vara lika efterbliven som 50cent"

Desvärre är det väl försent för mig med vissa av dessa "buggar" har börjat inse det här nu iom att det ställs vissa krav på en när man blir äldre, har fan också rackat kannor på bensinmacken som 13-14åring och gått runt i baggies(gör jag nog fortf ibland)
Jag dömer ingen, klandrar nog mig själv mest för att jag va korkad nog å gå med på hela det här påfågelspelet ett tag...

PRO.