I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Personlighetsefterlysning....

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-09-22 19:39

Personlighetsefterlysning....

Jag bryr mig om en person väldigt mycket och försöker därför få fram en vetenskaplig analys av dennes lite udda personlighet.

Denne är en tjej som

1. Är deprimerad och osäker
2. introvert och brukar dra av sig håret på huvudet
3. egoistisk, otrevlig och lätt för att bli arg.
4. När man försöker få reda på hennes nestämdhet så ljugs det mycket. Ena dagen är det en fruktansvärd barndom, andra dagen påhittade lögner om svek, allting, känns det som, i ett genomskinligt försök till att erhålla sympati elr som ursäkt för ett dåligt beteende.
5. ofta tar väldigt orationella beslut.
6. knappt har några vänner alls.

Jag kan ibland inte sluta dra parallellen mellan henne och Tonys mamma i sopranos, va hette hennes sjudom/ störning?

2008-09-22 20:07
låter i mina öron som en bipolär störning eller depression
jag har något som heter cyklotymi o känner väl att rätt mkt stämmer på mig- dock rycker jag inte ur mig mitt hår, och jag får maniska skov ibland.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-22 20:09
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-22 20:13
jag är även testad för Hyperthyroidism som kan ge liknande symptom som cyklotymi, då min mamma har ämnesomsättningssjukdom.

2008-09-23 09:46
Tonys mamma har Anti Social Personlighetsstörning .. Anti Social Personality Disorder i den störningen räknas sociopat och psykjopat.. det du beskriver låter inte det minsta som det tycker jag..

2008-09-23 10:32
Är emo erkänt som en sjukdom ännu?

Okej, allvarligt

Hur gammal är personen? Och hur länge har det här pågått? Har det alltid varit så här, och om inte, kom förändringen plötsligt eller gradvis? Grejen är att personen kan vara kroniskt deprimerad, det kan vara en reaktion på någon tragisk händelse eller ett övergrepp, eller också kan det vara puberteten...
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-09-23 15:45
fråga nån som verkligen vet, tvivlar på att nån här inne kan ge dej proffesionella tips.

Låter illa, så kontakta psykolog.
Groupie

2008-09-23 15:52
Ljugandet om anledningen till problemen kan ju bero på att det är flera skäl till hennes sinnesstämmning. Det är ju inte alltid ett problem, utan ihopkoket av det..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-09-23 15:54
Jag tror peppis länk om cyklotymi var det jag letade efter.
Personen i fråga är i tidig vuxen ålder, och har väl varit mer eller mindre deprimerad under olika perioder i flera år. Har begått självmordsförsök genom att försöka överdosera piller vid något tillfälle för flera år sedan, men det egentliga jag försöker få bukt med är den destruktiva olyckligheten som formar en närmast negativ, pessimistisk och osäker person.

Det jag tyckte liknade Tonys mamma i jämförelse till "personen" är att båda två jämt är så beronde av uppmärksamhet, och hur mycket man än ger så räcker det aldrig till och då har dem en tendens att bli elaka/onda och begår i detta tillstånd olika "fel" så att säga. När dem sen blir medvetna om felen så ursäktar dem det med olika former av lögner.

tex När tonys mamma anser sig vara bortglömd av sin son, fastän han har henne i tankarna hela tiden. Då blir hon manipulativ och börjar spela spel i syfte att försöka få han mördad, när detta sedan uppenbaras så ursäktas det av att alla hatar henne och vill henne ont. Nu är det ju inte så att den jag menar försökt mörda någon men det är i alla fall i samma slags sjargong.

2008-09-23 16:27
fast som tidigare sagt är de ju tecken på sociopati inte direkt bipolär sjukdom :-)
men ingen av de diagnoserna ställs direkt över whoa. brukar ta många år o få rätt diagnos.

2008-09-23 16:28
och

de låter mer som personen är deprimerad än ngt annat.
må hända svår depression.
men då är de inte cyklotymi.

2008-09-23 18:32
zzzz sjukdomar, symptom. zzzz
vi vet inte ens vad medvetandet är för något, hur ska vi då fastställa "så kallade" sjukdomar som påverkar det? zzzz get real plz
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-09-23 19:00
ja det inlägget var ju extremt givande.

tror du inte på psykiska sjukdomar kanske du inte bör ge dig in i en tråd om psykiska sjukdomar

2008-09-24 12:48
Fråga valfri brud du hittar på nätet, de e lite sådär allihop. Duggar förbannat tätt med dem om inte annat
mama said knock you out

2008-09-24 15:01
knarkerimissbruk om du frågar mig
Blood on my dick or shit on my knife

2008-09-27 17:14
annars är ju borderline en perfekt slasktrattdiagnos som passar in på alla människor som är jobbiga.

2008-09-27 17:24
Zatmara- ye jag är förvånad att jag inte fått den slängd på mig. är tydligen extremt vanlig "diagnos" ja.

2008-09-28 18:12
Tony's mamma i Sopranos var borderline om du nu känner dig trygg med att ställa en diagnos baserad på en tv-serie. Men googla så får du mer kött på benen och kanske kan ställa en mer genomtänkt hobby diagnos.