I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur många är genuint lyckliga?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2008-09-29 12:06

Hur många är genuint lyckliga?

1. det är är INTE en skryttråd om hur jävla duktig du är :)
2. det här är INTE en emo tråd.

Tänkte fokusera lite på dom lyckliga som koncept, oftast de som mår dåligt eller som har diverse problem som står i fokus i detta forum.

Jag kan med fullt allvar säga att jag är genuint lycklig... tror jag, visst finns det motgångar, och saker jag hade önskat var bättre, men inget så trivialt att det påverkar mitt liv i allt för negativ utsträckning.
Ofta kan det vara svårt att hitta saker att prata om i sådana här lägen, eftersom det inte finns något som ska fixas, lösas eller mottagas goda råd om.

Själva fenomenet att vara lycklig i sig, är svårt att förstå. Ofta undrar jag om lyckan hade bestått utan de saker i livet som gör det till en inte allt för stor motgång, som familj, jobb, vänner osv.
Jag vill tro, att min egen lycka är genuin, alltså inte en produkt av lön och umgänge, eller att andra människor tycker bra om mig... sådana saker.
Att den är självständig och inte skulle påverkas av att dessa saker försvann i en sådan grad att den skulle försvinna, även om jag går emot motgångar.

Är lycka, en biprodukt av yttre påverkningar, eller kan den finnas innom en, som ett eget... jag vet inte vad man skall kalla det?

Rock out with your cock out!