Om du fick börja om ditt liv!

Övrigt - Vardagsfilosofi

Om du fick börja om ditt liv!

Om du fick chansen att börja om ditt liv från början, vad hade du gjort annorlunda?
Vilka beslut skulle du inte ha tagit som du har gjort?

Peace

Highfive anyone, anyone?
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Vet man om att man lever om sitt liv? Låter jobbigt att måsta gå igenom allt igen, när man vet att allt blir så mycket bättre när man är äldre.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Skulle man leva hela livet igen? Om man då skulle ändra på någonting, skulle det i sin tur ge upphov till andra okända konsekvenser. Och om då framtiden skulle ändrats, skulle man antagligen ställas in för nya val. Då är det ju inte säkert att man skulle välja "rätt" i dem valen.

Jag diggar mitt liv som helhet. Vill inte bli av med mina "misstag", det är ju dem och mina andra erfarenheter som bland annat har format mig som person. Och jag gillar den jag är.
Delam tange barat
Rachel sa det!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Joo thats true....
Men om vi bortser från konsekvenserna som ett val har, så
undrar jag om ni har nått ni verkligen ångrar?
Kanske att ni inte sattsa på en sport som ni va grymma på..
Eller att ni börja supa för tidigt, röka, valde fel riktning i skolan..osv
Highfive anyone, anyone?
Jag skulle skippa mina fyra senaste flickvänner.

What was I thinking?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
hahaha! Ja tjejer är väl något man ofta ångrar :)
Highfive anyone, anyone?
jag skulle nog ha bangat mina fula fixade frisyrer, och kanske inte haft westside kläder i åttan
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här
hehe jo! Fast det är ju rätt småsaker som kanske inte förändrar så mycket i ens liv..
Highfive anyone, anyone?
Jag skulle inte ändra på någonting.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com
Skulle inte hoppat av högstadiet och sköta mig i skolan redan från start.
one spliff a day keep the evil away!
jag skulle aldrig gått till skolan
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Moderator

2008-12-08 15:13
skulle inte motsätta mig att flytta in till stan i mellanstadiet som jag gjorde. fast å andra sidan med tanken på att jag kom hit när jag gjorde och gick i skolan när jag gjorde träffade jag det folk jag gjort.
skulle valt annorlunda i gymnasiet och sånt också.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
mitt liv har och är inte det bästa men jag skulle inte gjort om något om jag fick chansen
jag är den jag är på grund av mina val i livet ,.å jag trivis med mig själv ,.-
csavargo från ruff runkers
Jag hade inte velat födas om bara bli barn igen, hade ändrat allt.
inte varit så stökig och så.. fan när jag tänker efter har jag nästintill aldrig varit guds ängel.
alltid varit skit :/.. fan nu lät jag som ett emoö.
http://soundcloud.com/dustycreek
Jag skulle ha dansat på mellanstadiediscona och på så sätt fått en taktkänsla, vilket jag nästintill saknar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha =)

Hade jag vetat hur rika idrottsstjärnor blir
så skulle jag träna som fan o vart rik idag :)
Highfive anyone, anyone?
flytta från sverige vid första vintern för det finns fan inget tråkigare än sveriges vinter..
saaaru..
Jag skulle maxat agility och intelligence, satsat på science, repair och steal och hackat och lootat mig genom livet! Och inte spelat så mycket fallout :(...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2008-12-23 19:44
Jag hade förmodligen inte börjat röka iaf. Fast jag misstänker att jag hade haft en helt annan bekantskapskrets isf, men det hade iofs också kunnat vara spännande.

Jag hade förmodligen knullat mer också.
börja om sitt liv? min värsta mardröm vore att börja om från första klass igen men fortfarande ha kvar allt jag kan och har lärt mig till idag. Sitta i den där mörka salen med svarta tavlan som utsikt och fylla ark efter ark med A A A a a a B B B b b b etc..

å andra sidan vilket jävla geni man skulle vara
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Rappare

2008-12-23 21:20
YoL

Det hade varit grymt kul att sitta och diskutera politik som fem-åring (och faktiskt kunna sin sak).
Jag hade nog tatt skolan på större allvar..

Ex-flickvänner och all sån skit skulle jag nog vilja ha kvar.. annars skulle jag ju ändå vara lika korkad i mitt nästa förhållande osv osv.
YoL

Det hade varit grymt kul att sitta och diskutera politik som fem-åring (och faktiskt kunna sin sak).

Fast dom som var duktiga i skolan blev ju mobbade :P
Hangaround

2008-12-24 07:42
Skulle inte hoppat av högstadiet och sköta mig i skolan redan från start.

Amen!
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Hade man skött skolan, i alla fall gymnasiet, så skulle jag vara nöjd.
Rappare

2008-12-24 17:53
Fast dom som var duktiga i skolan blev ju mobbade :P
Fast man får ju göra det på ett coolt sätt.
Pluggat mer i låg-högstadiet, sparat varenda krona till 2008 -ekonomiska krisen LOL
Jag har ingen personlighet
scrotum P18 : Låter som en plot i någon dålig collage film haha..."En man vaknar en dag och inser att han är tillbaka i sina tonår. Hans enda önskan i livet är att ha gjort bättre från sig i skolan... NU HAR HAN SIN CHANS och skall därmed visa att SCHOOL IS COOL!"
Rappare

2008-12-25 00:22
Vikktorius

Hahaha, klockren/värdelös filmidé.
Producent

2009-01-08 17:21
skulle inte ändra något, snarare ta lärdom ifrån det som man annars säkerligen skulle kunna ändra på så att dagsläget inkluderade en god ekonomi, fast jobb osv..

men nä, jag litar på livet och mig själv

I am, that's all I need to know, and the time is always now
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Börjat på en annan gymnasielinje.. :/
>:D

I rz 3vul g33nuz
jag skulle utbildat mig till målare på gymnasiet istället för att kasta bort 3 år på världens sämsta it/media linje...tror nästan att jag hellre vill bli målare än fritidspedagog. å andra sidan så bör det inte vara omöjligt att sadla om, tror knappast att alla målare har gymnasieutbildning inom just det fältet.

å andra sidan, hade jag läst till målare på gymnasiet så hade jag inte börjat plugga lärarpogrammet på universitetet och hade jag inte gjort det så hade jag inte träffat min sambo..och med tanke på hur jävla miserabel jag var som människa större delen av tiden innan jag träffade henne så är det nog en vinst för alla att jag inte går tillbaka och ändrar något. fast om jag fått leva om mitt liv med all kunskap som jag har nu så hade jag ju kunnat hooka upp med henne hur lätt som helst ändå genom att ragga upp henne i kafeterian eller nåt...

Håller med Demento på en grejj. Hade inte gått Media.

För det första så hade jag pluggat mer och faktiskt försökt att få bra betyg i högstadiet. Aldrig lämnat den flickvännen jag hade då och aldrig sökt in till media. Jag hade nog gått handel istället. Där kan man iaf bli något.

Självklart finns det ju tusentals småmisstag jag aldrig gjort om. T.ex. Så hade jag aldrig somnat med en fiskgratäng i ugnen igår. Fail^^
www.myspace.com/lucasrhyme
www.znapmusic.com/lucasrhyme
Rappare

2009-01-10 13:42
Där kan man iaf bli något.
Ha! Att bli något är ju sååå nittiotal.

Det är därför jag går på Ljud- & Bildskolan.
Egentligen skulle jag nog inte vilja ändra på någonting. Jag har utvecklats fett mycket som människa pg.a mina misstag och osköna perioder i livet.
Men hm... eftersom att chansen är rätt liten att man skulle få leva om sitt liv så skulle jag nog endå säga; pluggat mer när jag gick i klass 6-9, valt en annan linje än den jag gick i gymnasiet och inte hoppat av skolan.
 Creativity
Hade satsat mer på musik och börjat med det tidigare... eller iallafall hoppats att jag upptäckt det tidigare. Sen om det är en möjlighet att välja hade jag valt att vara född runt 1960-nånting för att som 18-19-20-åring kunna uppleva 80-talet, eller varför inte 70-talet och bli snuskigt rik på att spela trummor.
Jobba jobba, kämpa och slita
dewilicious P21 hahaha jadu fallout e ett roligt spel... beroende framkallande.... men jag e chill....kanske bara testa nu ... lite gran... ska spela fallout brb!
Man har tänkt en hel del på "fan att man inte...blablba", men nu när jag tänker efter så ångrar jag inget jag gjort i mitt liv. Kanske ångrar man att man sårat nån person hit och dit vilket har varit rätt onödigt, dock så har det givetvis inte påverkat mitt liv särskilt mycket.

Jag är nöjd helt enkelt!
shit vad många som tror att skolan verkligen är nått att sträva efter`? vart i helvete är världen på väg egentligen... *fäller en tår*
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
jag skulle satsat på högstadiet (då jag vet idag hur simpelt det igentligen var) och jag skulle inte bangat pianolektioner som man hade tusen chanser att satsa på som liten..
Jag skulle inte legat så mycket. ONÖDIGT!!!
My heart lives in my vagina.
pluggat mer i högstadiet, skitit i dom där svinen man hängt med, inte gått igenom den där fjortisperioden i sjätte klass. that's pretty much it!

Jag skulle varit singel hela livet, fan vad mycket tid man har slösat bort på meningslösa människor. I övrigt, ingenting.
hållt mig borta från alla dessa cp moden som snorungar kommer på med baggypant osv utan bara haft skjorta o kostym o plastiga pilotbrillor
o
|\_o <------ Guzzar som vill pröva langa PM
)) \
Säger bara,"i choosed printing as a proffession, now ima alcoholic"
största misstaget i livet
Begå så mkt brott som möjligt tills man fyller 15, händer ju endå inget!
skulle gått i betong istället för fucking snickeri....
Låter som en plot i någon dålig collage film haha..."En man vaknar en dag och inser att han är tillbaka i sina tonår. Hans enda önskan i livet är att ha gjort bättre från sig i skolan... NU HAR HAN SIN CHANS och skall därmed visa att SCHOOL IS COOL!"

HAHAHA
Skulle inte blivit intresserad av flickor, bara bekymmer.
Jag skulle inte gått till skolan skulle stannat hemma o lekt och spelat boll!