I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför väljer man ett öppet förhållande?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-01-11 16:04

Varför väljer man ett öppet förhållande?

Något fenomen jag har stött på under senaste tiden är "öppna förhållanden", what the f* är det? Helt ärligt talat kan någon förklara för mig vad ett "öppen förhållande" är? Min tvistade uppfattning av det är att antingen killen eller tjejen i förhållande känner att de har tappat spänningen med sin respektive, och därför vill ha ett öppet förhållande för att kunna få sin spänning samtidigt som de behåller sin trygghet? Am i right or what? Ser nästan ingen annan anledning till att man har ett sådant förhållande, you must be stupid, man byter väl inte till att ha ett öppet förhållande pga omständigheter heller? Så det alternativet är bara att stryka, eller ni kanske tänker "jo men det klart". Så hur ser ett sådant scenario ut? "Älskling, jag tänkte nu när du ändå ligger i sjukan och har 10 olika fragment i högerben och en kniv i ryggen. Kan inte vi börja ha ett öppet förhållande?" Haha sjukt överdrivet exempel, jag vet. Min dumma humor bara. Så okej vi stryker hälsoskäl, vad kan det vara då? Om någon flyttar långt bort? Ska man ha ett öppet förhållande då? Så att den som flyttat får leva livet while you aint seeing nothing. Nu tänker vissa säkert "jamen älskar man varandra så håller man ändå inte på med andra", ahmen varför ha ett öppet förhållande då?

Regel#1:
Dina tankar blir till idér
idér till lösningar
lösningar till åtgärden
åtgärden till din framtid

Så förr eller senare är det stämplat att falla samman med ett "öppet förhållande", enligt mig. Eller finns det någon där ute som överlevt sådant förhållande? Någon som ens känner någon som klarat det? Dont think so..


Jag kan vara ute och cykla som en idiot här, så rätta mig om jag har fel. Vad är din definition av ett "öppet förhållande" ?


Klippt ifrån min blogg: mylifestylesight.blogg.se

RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL