I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Du som dras till kriminella personer

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-01-15 10:05

Du som dras till kriminella personer

Jag har länge undrat vad det är som gör att vissa personer dras till människor med kriminella anknytningar.
Dels för att jag tycker det är intresant men även för att jag har en liten sådan "läggning" själv.
När jag var yngre, typ 12-19 hade jag i stort sett bara vänner som livnärde sig på olika brott osv.

Det är väll ganska ofta ett resultat av en ostabil uppväxt, finns det någon koppling till film och musik?
När jag växte upp fanns det inte så mycket gangster musik eller film i mitt liv så tror inte jag var särskilt influerad av detta men hur är det för dagens ungdommar?

Jag är själv dragen till sådana människor men håller mig ändå medvetet borta från den typen eftersom jag vet vad det genererar.
Tror på något sätt att det inte alltid handlar om att vara cool eller farlig, utan att bli respekterad och accepterad för hur man igentligen är innerst inne.
De flesta tror att detta är en fasad och att alla är nallebjörnar innuti, men borde det inte också finnas ett stort antal människor som känner att det "vanliga" livet är själva fasaden?
Tycker jag har ganska stor självinsikt men kan för allt i världen inte placera mig själv i någon av kategorierna, jag gillar entrepenadskapet hos kriminella och är fachinerad av hur dom lever, men det kan även vara något sorts behov av godkännande för mitt tidigare beteende.

Det finns ju t ex väldigt många sk svenssons som också tycker detta är en intresant värld även om dom inte har någon personlig koppling till det själva.

Jag fick nyligen frågan av en vän som är fritidspedagog, som ville veta varför man dras till en sådan livsstil eftersom det skulle hjälpa honom i arbetet, men har lite svårt att svara för min egen del.
Någon som har lust att dela med sig?

Rock out with your cock out!