I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behandlingshem, Vad tycker du ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-02-04 19:55

Behandlingshem, Vad tycker du ?

Har själv suttit på antal ställen under 6 års tid, tycker du det är ett bra sätt att sätta en grupp ungdomar varav alla har problem av alla dess slag under ett och samma tak, tror du på iden att ungdomarna i frågan på dessa ställen ska komma till rätta med sig själva och börja ta del av ''behandlingen''. för behandlingen handlar till största del om att ungdomen i fråga ska bli så pass ''mogen'' att dom kan tänka om och börja tänka i deras banor.

Jag säger att om dom har problem med att passa in i samhället så gör det verkligen inte saken bättre att sätta dom på ett ställe med allt från 4 till 12 andra ungdomar med problem söker du dig till en annorlunda del av samhället så är det inte mycket svårare där än i ''friheten'', ( för man hittar på en massa skojj där med)

av min egen erfarenhet så lyder mina siffror att 1 av 10 ungdomar klarar detta på rätt sätt och blir utskriven som en ''bättre'' persson och verkligen har lärt sig något,

6 av 10 ger bara med sig efter ett tag orkar inte tjafsa bråka och vill inte vara kvar längre, dom har dock inte lärt sig något eller lättare sagt dom skiter fullständigt i allt som perssonalen har tryckt i dom, dom har bara lärt sig spelets regler och spelar efter dom tills dom blir utskrivna.

3 av 10 ''slår'' sig ut därifrån och forslas vidare till hårdare anstalter osv.

Snabb skrivet men jag hoppas ni förstår vad jag försöker få fram och att ni delar med er av era åsikter kring detta och inte klankar ner på mina, alla har rätt till att tycka vad dom vill. !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-04 20:06
Du behöver inte ha personlig erfarenhet av detta för att ha en åsikt, vill bara veta vad folk tycker om det. !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-04 20:28
Tycker alla kids borde veta att när soc/liknade säger att man ska iväg på en 3 månaders utredning på något hem innebär detta långt ifrån att du kommer hem efter 3 månader.
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2009-02-04 20:34
Jag tror det är svårare med ungdomar som hamnat på glid och som inte har skyddsnät, inga förebilder och så vidare, och dessutom med tough love-shitten som de kör med på såna här ställen.

Det är mycket som måste komma inifrån när man går ifrån ett missbruk, och när man själv inte vet vad som händer eller vem man är finns det en trygghet i att vara utanför hela samhället, och därmed återgå till fucka ur-mode. Detta i sin tur leder till rätt skeva människor när man väl vuxit upp.

Vet inte om det är ineffektivt i den mån att det inte finns så mycket annat som är mer effektivt. Min erfarenhet med folk som missbrukar är att de inte är så jätteberoende av själva drogen, utan allt som medföljer.

Med det sagt är det klart att man kan hamna i ett beroende, men jag vill ändå mena att det är mer psykiskt än fysiskt.

2009-02-04 20:51
Kan inte säga något annat än att ni båda har rätt i det ni båda skriver, som PESSO sa så var det för mig dom sa 3 månader på mitt första hvb hem jag kom därifrån efter 8,

Och ´VERBOSE helt rätt det sitter till större delen i psyket, man vill helt enkelt ''fly'' slippa tänka på allt jobbigt skit som snurrar runt i hjärnan, som exempel.

Tycker soc först och främst borde försöka placera dessa ungdomar i ett lungt ´tryggt och stabilt familjehem, där framför allt persson kemin mellan ungdom och ''förälder'' stämmer överens och först ha en pröva tid,

Länk till http://www.myspace.com/ackeboy

2009-02-04 23:41
har polare på behandlings hem, tycker fan att det är skit löjligt..
Det finns bättre lösningar helt klart..

Varför inte låta killen snacka med en kurator/psykolog istället?
de om några skulle väl kunna hjälpa någon som honom att få koll på sitt beteende?

Behandlings hem för mig känns som en dålig ursäkt för staten att forsla undan ungdomar som utsätter samhället för problem..

2009-02-05 03:00
lite samma problematik som fängelse där. att klumpa ihop människor med liknande problem och låta dom vara varandras enda sociala nät så när som på personalen är ju att bädda för katastrof.
Fokus borde ligga på vad som händer efter behandlingshemmet, som jag upplevt det är det ju då man behöver hjälp. Vad hjälper behandlingshemmet om man likförbannat kommer hem till samma gamla skit som man lämnade från första början liksom. Jag ser behandlingshem som en start men det hjälper ju ingenstans om det bara blir ett tillfälligt break. Ofta tycker jag att man blir rätt så nedbruten och det är ju då man är som sårbarast. att då sen bara skrivas ut (eller var man nu vill kalla det) och lämnas vind för våg är ju rent nonsens.

2009-02-05 12:07
alla vet att rehab inte håller nån jävel ren
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-02-06 09:43
Pusherman: det kan säkert vara till stor hjälp för 1 av 10 men 9 av 10 som hamnar rehab/behandlingshem blir tvångsplacerade och blir man placerad m,ot sin egen vilja så är man inte så sugen på att jobba med perssonerna i fråga där.

angelface helt rätt !

2009-02-06 11:32
Jag satt på behandlingshem bara för jag rökte och inte gick i skolan. Inga andra droger eller så. Fattar inte att man kan spärra in nån för en sån sak. Var 3-4 månader på låst och sen typ 7 på öppen. Den låsta hade mycket bättre personal och sysselsättningar kan jag säga. Jag kan inte säga att jag fick ut något bra utav att bo på behandlingshem. Ingen som jag har pratat med nu efteråt som jag bodde med har slutat med droger eller kriminalitet. Det kostar bara massa pengar att hålla ungdomar så. Dom 3-4 månader jag bodde på låst så kostade jag 3-4 tusen om dagen. Hur varje ungdom kan kosta så mycket vet jag inte men allt kostar ju pengar men lägg pengar på nått vettigt istället för att försöka fixa haschrökande ungdomar som ändå kommer börja röka när dom kommer ut.

2009-02-06 12:55
Det intressanta i frågan är väl snarare vad man ska göra istället för att låsa in folk...
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-02-06 13:35
Det är ju den konstanta frågan och svaret är ju ofta för komplicerat och för långsiktigt för att det ska satsas något på det. Det handlar ju om att från grunden förändra människors attityd till sig själva och andra. Nu börjar vi snacka politik men honestly det är ju inte direkt okänt vilka det är som hamnar på behandlingshem och vad de har för bakgrund (generellt sett förstås det finns alltid undantag). Det är samma som med folk som sitter inne. Man måste börja fråga sig varför, och då menar jag inte varför började du poppa piller som om det vore läkerol utan varför fanns pillren där från första början. get my drift?
det handlar om ett destruktivt behov som måste ifrågasättas och analyseras och att spärra in alla och låtsas som ingenting är som att lägga locket på när grytan kokar över istället för att sänka värmen eller att behandla symptomen utan att undersöka vad som orsakar den.

2009-02-07 12:08
Vad jag har märkt av polare som suttit sådär har det inte hjälpt ett skit. Snarare tvärtom. Iofs så är dom rena under tiden dom är där, vilket är bra. Men efter nån månad efter dom kommit ut så är dom tillbaks i samma spår. Känns utjatat att nämna det men många skaffar sig bara fler kontakter "därinne".
Rappare

2009-02-07 22:45
Tycker alla kids borde veta att när soc/liknade säger att man ska iväg på en 3 månaders utredning på något hem innebär detta långt ifrån att du kommer hem efter 3 månader.

- så jävla sant, haha.

2009-02-08 14:24
Låt aldrig någon sätta klorna i dig, dom släpper aldrig. I övrigt kan jag bara instämma i den kritik som tagits upp i tråden. Behandlingshem skadar långt fler människor än det hjälper, helt absurt att samhället står bakom och dessutom kastar miljontals kronor rakt i sjön för att stilla sin inre moraltant.
cry me a river!
--> thcrew

2009-02-08 20:45
Man borde förståss sluta lyssna på soc-personal o dylikt folk o börja lyssna mer på vad ungdomarna själva skulle tjänat på.

Men någon form av verksamhet är ju förståss viktig!
Men jag har inte så stor insikt, så min åsikt utifrån vad jag vet är att man ska pröva lite mer annorlunda metoder, nya metoder osv o inte bara gå på den gamla socmodellen.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-02-13 20:25
Tycker dom framförallt borde försöka sätta in hjälp i hemmet, omd etta inte skulle fungera så ett tryggt stabilt där kemin stämmer i ett familjehem.

2009-02-13 23:24
Vad jag förstått jobbar många rehabiliteringsklininker enligt det religöst grundade och genom decenier totalt oförändrade 12-stegs programmet: Din självkänsla ska brytas ner till ingenting för att sedan bygga upp dig igen med guds hjälp, vilket ju är skitlyckat i väldens mest sekulära land.

Någon som kan dementera/konfirmera det förstnämnda?
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2009-02-14 06:52
mjea, jag skulle nog inte säga att 12stegsprogrammet är sådär jättedominant inom den tvångsvård som diskuteras här iaf. håller inte heller egentligen med om 12stegsprogrammet som nedbrytande även om jag personligen är rätt anti allt vad 12stegsprogram heter. jag hör ofta det där om att 12steg skulle vara bryta ned bygga upp, men det känns mer som myt än sanning i ärlighetens namn.
cry me a river!
--> thcrew

2009-02-16 21:02
joda och rytger.
Jag vet inte om de var pågrund av 12-steg eller annat. Men när en kille kom ut från rehab så under sin tid där hade han gått från att supa groteskt, poppa pillz o annat. sen komma ut och på ett hjärntvättat vis inte röra något av de igen..(det höll dock inte länge verkar de som)

Har hört av folk som snackat om svenska rehabs att vissa kör me denna !12stegs"grejjen. Personen kallade det för ren hjärntvättning, att de skulle "forma en in till en annan person, en modell som passar i samhället."
I detta programmet skulle man tydligen ha cirkelmöten, där man skulle få höra hur värdelös man är, att man bara var en jävla narkoman,osv sen skulle de bygga upp en igen.

På själva ämnet så tror jag inte svenska rehabiliterings/behandlingshem i stor utsträckning inte funkar alls. Då många jag vet som åkt in på dem har kommit ut och åkt in på ett annat nästan direktefter. nästan lite som de spenderat 5år med att slussas till olika hem o rehabiliterings kliniker i vårt avlånga land..

Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-02-16 21:38
Det är rätt poppis att hata på behandlingsmodeller, särskilt 12stegsmodellen beskylls både för det ena och andra (mycket pga sin ledande position antar jag). Jag känner dock inte igen den bilden av 12stegsprogrammet och känner nog ingen som gör det heller. Jag är kritisk mot 12stegsprogrammet, men inte av den anledningen.

Ja, 12stegsrörelsen är i mångt och mycket, en självhjälpsrörelse med betoning på gruppdynamik, att det skulle handla om att höra hur värdelös man är tycker jag dock inte stämmer. Det handlar överhuvudtaget inte om att någon säger särskilt mycket om dig utan att du och andra pratar om dig själv. Sen ingår även en utbildningsdel med sjukdomsbegrepp osv, men det handlar mer om att förstå själv vad man gjort fel, förstå sina brister, acceptera sin situation och därefter förhoppningsvis med detta i bagaget i fortsättningen göra bättre. Jag tror ingen talar om "jävla narkomaner" då alla deltagande i regel är missbrukare själva, däremot tror de på sjukdomsbegreppet och att man ÄR en missbrukare. Ingen annan bygger, eller bör heller försöka bygga upp dig i 12stegsrörelsen än du själv. I den mening 12stegsprogrammet handlar om att få höra något om sig själv är det genom att genom att höra hur andra tänker förstå sina egna tankar bättre. Det stora undantaget är sjukdomsbegreppet och därigenom accepterandet av sin maktlöshet inför missbruket - saker som jag själv ser som skadligt.

Somsagt, det finns mycket jag anser att man kan kritisera 12stegsrörelsen för, men hela "bryta ner bygga upp" myten tycker jag är lite played out och pubertal.
cry me a river!
--> thcrew

2009-02-28 05:44
Jag har 2 vænner som genomgått 12 stegprogrammet och idag ær helt rena och fått ordning på sina liv. Dessa två var innan djupt nere i ett tungt blandmissbruk.
MEN vad som funkar før vissa funkar inte før alla!!
"Peace and Love"

2009-02-28 10:46
Jag har också vänner som gjort det med bra resultat.. och vänner som gjort det med dåligt resultat.. säger mer om individen än metoden i mina ögon.
cry me a river!
--> thcrew

2009-02-28 12:33
min polare jobbar 12steg nu och det fungerar för honom, men man måste ha viljan annars spelar det ingen roll vilken typ av behandling man genomgår
har man viljan kvar att vara flummig varje dag så blir man aldrig ren så enkelt är det, man måste känna att det är Värt att vara nykter annars bör man fan inte ens försöka
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-03-10 14:30
kul att så många skrivit, kan inte säga att någon har fel även om jag tycker annorlunda gemfört med vissa.

2009-03-11 17:01
JAG BLEV SINNESJUK

2009-03-30 10:20
Funkar för vissa.

Var själv inskriven på ett HVB hem i 18 månader (Soc sa 3 månader) för en massa skitgrejer.
Det kan vara rätt jobbigt, iofs var det ett öppet behandlingshem, och det är ju nice. Förutom när man blir uppsliten klockan sex på morgonen för att lämna pissprov.

Kan säga att nästan ingen av dom jag var inskriven med är ren idag. Man kan lika gärna flytta till en fritidsgård om du frågar mig.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-03-30 10:23
Nu säger jag ju inte att alla behandlingshem är så, finns självklart bra ställen också.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-03-30 10:31
jo, typ 1/100 och endast om du hamnar med rätt personer vilket i sig är 1/10000

rätt schyssta odds med andra ord.
cry me a river!
--> thcrew

2009-03-30 19:12
hmm, tycker att det flödar av förutfattade meningar i denna tråd. 12stegsproggramet bygger inte på att bryta ner dig för att sedan bygga upp igen, utövas föga religiöst och fungerar bra för vissa. Men som alla andra behandlingsmetoder kommer den att vara bättre för vissa än för andra.

När det gäller olika typer av behandlingshem är det viktigt att skilja på ex HVB och de du lägger in dig själv på i princip, pga missbruk. HVB hemmen skiljer sig åt väldigt mycket och min största kritik till dem är dess dåliga struktur, personalens kunskap och intresse är A och O på dessa ställen.

Blir dock less på att höra de som klagar på att det är så mycket "rutiner" där osv, om jag vill att du ska kunna göra din egen frukost när du är 17år och bemöts med ett "dra åt helvete, kärring" och könsord på det, då kommer inte relationer att byggas....funkar väl lite som många andra områden i livet...mycket blir vad du gör det till. Men verksamheten borde ses över och det krävs större transparans för att kunna göra en fullgod bedömmning.
"Smrt fasizmu i sloboda narodu,
i mene ce moja mati pijonirom zvati"
Groupie

2009-03-31 17:26
Intressant tråd, men jag har ngn fråga.

NÄR får folk (ungdomar) skickas till behandlingshem? Måste de begå ngt brottsligt eller hur funkar det?

Får det ske ut målsmans tillåtelse?
VEM bestämmer längden på vistelsen? Får föräldern säga stopp efter ett tag, eller måste de fullfölja behandlingen?
Finns det inte psykologer på plats?:O
Tacksam för svar
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-03-31 17:51
Lepra
1) När socialtjänst, samt i fråga om tvång när rätten beslutar om det (antingen via brottsmål eller tex LVU men även LPT). LVU och LPT är inte straffrättsliga påföljder och kräver således inte att ett brott har begåtts.

2) Målsmans tillåtelse är i samtliga fall ovan inte nödvändigt. Vilket inte är så märkligt om man ser till lagarnas syfte.

3) Längden, när det gäller tvångsvård, beslutas av ansvarig myndighet, beslut fattas dock i slutändan genom myndighetshierkin för att slutligen avgöras av rättsinstans (vet inte med säkerhet om avgörande alltid sker i rättsinstans, men alla beslut går att överklaga dit i vanlig ordning - som i alla fall av myndighetsutövande).

4) Då vård inte baseras på förälderns tyckande kan denne inte säga stopp. beslut om avslut fattas beroende på omständigheterna av olika myndigheter i enlighet med lagens syfte. Avslut ska, med betoning på ska, ske när skäl inte längre föreligger för fortsatt vård i enlighet med den lagtext som ligger till grund för vårdinitiativet.

5) Det finns så vitt jag vet inget krav på psykologer vid ett HVB hem, många HVB hem använder dock psykologer av olika slag i sin behandlingsmodell.

cry me a river!
--> thcrew

2009-03-31 18:04
err, svar 1 blev konstigt.
Socialtjänsten beslutar inte om LPT (egentligen inte heller LVU). Socialtjänsten gör en anmälan om LVU (och LVM) som sedan behandlas av socialnämnden om sedan om socialnämnden vill gå vidare med ärendet avgörs det i länsrätt (och kan därefter överklagas till nästa instans etc.) LPT går kortfattat från (vårdintyg till) överläkare via länsrätt. omedelbara insatser kan dock ske utan att rätten fattat beslut i frågan (i alla nämnda fall) om man inte kan invänta rättens beslut (akut vårdbehov osv). Om så sker prövas först det omedelbara omhändertagandet av rätten och senare prövas det vårdbehov som ligger till grund för tvångsvården som sådan.

Hoppas det blev klarare så.
cry me a river!
--> thcrew

2009-03-31 22:35
Soc ville att jag skulle skriva på ett papper om frivillig placering på Staplebacke. Vägrade och blev LVU placerad på ett annat ställe. Tur för mig B-)

2009-04-01 02:20
Den, den berömda frivilligheten. Antingen går du med på vård eller så tvingas du till den. Tackar du nej är det sedan något som används som skäl för att motivera tvångsvården. Wohoo.
cry me a river!
--> thcrew
Groupie

2009-04-01 17:43
Tack för svar joda...

Men helt sjukt ju. Om någon försökte spärra in min unge mot min vilja så vettifan vad jag skulle ta mig till....
(så länge han inte begått brott dvs)

2009-04-03 00:40
min bror _började_ knarka under sin tid på ett "behandlingshem" ...

i min mening är det inget bra så länge inte barnet i sig vill det.. och det händer ju aldrig , right?
Get Random!

2009-04-03 00:48
king phil, rätt vanligt att folk blir värre av att sitta där, iaf gör värre saker sedan dom kommer dit, för att sedan behöva sitta där i flera år till. riktigt bra system måste jag säga.
cry me a river!
--> thcrew

2009-04-03 09:17
joda

menar ju det.. soc. har ingen aning om vad det är. fuck systemet! -.-
Get Random!

2009-04-03 19:42
jag blev sinnesjuk efter behandlingshemmmet
Groupie

2009-04-04 05:48

Jag skulle bli helt jävla galen om ngn låste in min bror (spec han) eller ngn annan jag älskade helt "appropå saker".
Fyfan vad jag hatar statens kontroll över individen.. Fy faaaaaaaaaaaaaaan säger jag bara...
Det finns bara en Lepra och han krigar ihjäl sig själv.. Jävla kärringar fy faaaaaaan säger jag bara, svensk jävla mentalitet...
så jävla tragiskt att man skäms över att vara falukorv va fan.......
:(

2009-04-04 23:10
statens kontroll över individen är svår att separera från statens övriga ansvarstagande vad gäller skola, vård och omsorg i allmänhet. tar man ansvar så gör man det i alla lägen, inte bara när det sker smärtfritt. även om jag inte heller gillar det har jag svårt att motivera varför vi överhuvudtaget ska ha sådana välfärdssystem. handlar det bara om "positiv nytta" kan vi ju lika gärna privatisera allt och låta folk sköta sin egen trygghet på ett eller annat sätt.
cry me a river!
--> thcrew

2009-04-05 13:45
Jag har själv aldrig suttit på ett behandlingshem, men i stort sett alla mina bekanta har det.
Jag vet folk som hamnat på riktigt usla behandlingshem där de blivit kränkta m.m, och de flesta av mina bekanta har börjat med tyngre droger & kriminaliteter när de väl kommit ut, eftersom de fått sitta med andra som har diverse problem, och att de utbytt egenskaper med varandra och lärt sig mer om de tyngre grejerna. (vet inte riktigt hur jag ska förklara det, menmen, hoppas ni förstår)
jag har själv hållt på med en jävla massa skit som jag inte borde ha gjort, och jag är säker på att om jag skulle hamna på ett behandlingshem skulle det hela bli mycket mycket värre.
Jag skulle inte haft psyke nog till att klara det då. En bra trevlig familj som sträcker ut sin hand tror jag är det som de här ungdomarna behöver.
Men, min pojkvän är föredetta amfetamin missbrukare (injicerade då) och hade ett riktigt förjävligt liv, han var b.la hemlös i 5år osv.. Han hamnade på ett skitbra behandlingshem och har varit ren sen dess (2år nu). Men det var inte själva behandlingshemmet som hjälpte honom, utan det var den hjälp han fick med att reda ut varför han började från första början. När han rett ut och tagit itu med all skit som gjorde så att han ville fly, kunde han tillslut sluta fly och leva ett normalt liv

En annan sak också, att låsa in ungdomar som tar en spliff lite då och då tycker jag är
onödigt slöseri på resurser. Det finns värre problem att ta itu med, och ungdomar som behöver mer hjälp!

Just my thoughts n stuff.. :)

2009-04-21 11:41
dom borde försöpka jobba mer i hemmen, vilket dom tyvärr inte gör ( med en bra perssonal eller bra insatser )
funkar inte det borde dom kolla efter ett stabilt och tryggt familjehem där ungdomens persson kemi stämmer överens med familjern, under en lång tid bör det prövas..............

men socialen tänker PENGAR PENGAR PENGAR

2009-06-04 16:30
jag har polare som suttit på hem och, vet att de e massa droger på hemmen, folk hamnar i mer skit men får mer kontakter med liksinnade som dig själv (precis som på kåken) och när man kommer ut e man mer insyltad i skiten. man kan inte sätta nån sålänge dom SJÄLVA inte vill.. man måste NÅ BOTTEN så man själv väljer att sluta annars funkar det inte.

En annan sak också, att låsa in ungdomar som tar en spliff lite då och då tycker jag är
onödigt slöseri på resurser. Det finns värre problem att ta itu med, och ungdomar som behöver mer hjälp!

Just my thoughts n stuff.. :)

Det är mycket som måste komma inifrån när man går ifrån ett missbruk, och när man själv inte vet vad som händer eller vem man är finns det en trygghet i att vara utanför hela samhället, och därmed återgå till fucka ur-mode. Detta i sin tur leder till rätt skeva människor när man väl vuxit upp.

Word!!

2009-07-10 08:38
behandlingshem e bullshit
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2009-07-25 13:21
Jag fick ett val av min sockärring. Antingen gå in frivilligt på ett hem eller få lvm. Känns inte som jag hade speciellt mycket att välja på. Det roliga var också att de drog in mig och tog bort mitt morfin som jag var tvungen att ta för en cysta jag hade i ryggen. Jag kunde inte komma upp ur sängen utan smärtlindringen, men sockärringen gjorde allt för att jag inte skulle få det, och hon lyckades.

Fick bara panodil och jag kom inte ur sängen. Drog till apoteket och hämta ut de fina grejerna så jag inte bara var sängliggandes. Aja, det hela sluta med att jag råka överdosera och hamna på sjukan pga det och blev utslängd från hemmet. Blev ett jävla liv på kärringen och jag fick dra från staden några veckor för det skulle lugna ner sig.

Jag tycker de kör med så jävla fel metoder.