I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömmar om att döda för svek?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Promotor

2009-03-08 11:42

Drömmar om att döda för svek?

Hört att alla drömmar ska ha nån slags betydelse?

Jag vaknade betydligt mycket tidigare än vanligt, idag.. För jag drömde att jag matade på, okontrollerat, mot en av mina bästa kompisar, med en kallegrafi penna, tills han inte visade några livstecken! Detta är en kompis som jag litar på till 100% och tror aldrig han skulle göra nånting ens liknande det jag drömde om! Jag drömde nämligen att han hade stadigt förhållande med mitt ex, bakom min rygg :/ Och att jag klev in i ett rum och kom på dom på bar gärning...

Skulle kunna vara lite mer precis, men tror inte att en mer utförlig förklaring skulle vara till nån större betydelse...

Någon som vet om det finns en förklaring till min dröm? Annars e det bara o skrota tråden!!

Har ni andra vart med om nån liknande dröm?

tack på förhand!

2009-03-08 23:08
Jag har drömt att jag misshandlat en gammal barndomskompis säkert 10 ggr tills hans ansikte blivit typ blått och helt knöligt

Promotor

2009-03-09 00:36
Exe-Poused

haha finns det nån anledning, eller blir det bara så?

2009-03-09 13:31
Optimistisk jag har ingen aning faktiskt,jag har iofs bråkat en del med den kompisen

2009-03-09 13:36
Freud säger att det är motorvägen till det undermedvetna :D Du kanske har sett små flirttecken dom emellan som egentligen tytt på att dom ligger bakom din rygg. Ditt medvetna avfärdar den som osant. Anlita en privatdetektiv att stalka ditt ex och din bästis eller gå till en spåkvinna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor

2009-03-09 16:05
Erkan P24
Vem är freud? :P Min kompis och mitt ex har haft kontakt 1 gång allt som allt, och dom pratade knappt med varann.. Så jag tror inte det handlar om att jag är rädd för nåt liknande ska hända osv.. Jag skiter i henne, så stalking är uteslutet haha, men jag har imot att polare håller på med polares ex/flickvänner osv..

Exe-Poused
Jaha okej.. Där finns ju en anledning isåfall :) Själv har jag aldrig bråkat med min polare, och vi har alltid varit tighta sen day one!

2009-03-09 18:04
Optimistik

Även om man är riktigt tighta så kan man ibland känna vissa irritations-punkter mot den personen... Har du känt att du spenderat för mycke tid me din polare eller att ni typ haft helt skilda åsikter om vissa saker den senaste tiden som typ klämt en nerv eller nått?
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2009-03-11 11:13
Optimistisk
Även om du skiter i din flickvän så vore det ett svek av din sjukt bra kompis :) Som optimistik sa, du kanske börjat tvivla på att din kompis är en särskilt bra sådan den senaste tiden. Något han gjort/sagt inte gjort/sagt etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-03-11 13:49
Mord, Mördare: En aspekt av personligheten är nedtryckt och psyket gör av sig med den genom att mörda. Det kan finnas skuldkänslor som man måste >göra sig av med<. Har man varit med om något mycket svårt i verkliga livet kan detta resultera i starka mordkänslor som hålls i det undermedvetna och som sedan dyker upp i drömmarnas värld.

Otrohet: Oro över att bli lämnad i en relation kan resultera i drömmar om otrohet, oavsett om man är den som är otrogen eller själv blir drabbad.

-----------------------------------------------------------------------------

Det där är tolkningar av drömsymboler, från ett drömlexikon.
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
Rappare

2009-03-12 00:41
Jag drömde att Clint Eastwood var min mördarmentor (coolt ord, skriv en låt om det) och lärde mig massa coola tips om hur man dödar folk med kondomer. Mina närmaste kompisar, min mamma och Peter Pan (den riktiga Peter Pan, inte moderatorn) strök med den natten.

Kapten Krok var för övrigt snut och jagade mig som fan, men jag hade ju så klart fått flygförmåga när jag dödade hans ärkefiende så jag klarade mig.

2009-03-12 21:37
Skulle vilja höra Freud tolka den där haha
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2009-03-19 17:01
Hahaha Finns inget bättre än när ens drömmar innehåller mord, vapen och blod. Har själv haft en del sånna som man säkert skulle kunna gjort film på. Antagligen hade Steven Segal spelat mig.
inYaface

2009-03-19 17:51
Optimistisk P19
Det betyder förmodligen att du är arg men har svårt att få utlopp för det och att du känner dig förnedrad, förtvivlad och maktlös.
Att du är rädd att visa din ilska eller känslor för att du är rädd för att bli bestraffad för dem.
Jag antar att du skulle ha dåligt samvete om du dödade personen och att där en symbol för att man kommer bli straffad.

Det är bra att drömma, fantisera, gråta, morra och slå på saker occh prata med någon man litar på så man får utlopp för sådan känslor så man inte gör något som skadar sig själv eller andra. Att ta kontrollen över sitt liv och sina val så inte människor som sviker en tar besluten åt en.

En av de värsta mardrömmar jag haft var när jag var 5 år, jag drömde att mamma var arg på mig, jag blev rädd för henne att hon skulle skada mig, arg och ledsen och slog henne i huvudet med en sten hon dog och det sista hon sa var jävla ungjävel.
Jag vaknade i panik och grät och skrek i säkert 10 min tills mamma kom in och höll om mig och jag fattade att det bara var en dröm.
Vi hade bråkat den dagen och som barn ofta gör kände jag mig missförstådd och orättvist behandlad och maktlös för ingen lyssnade eller ville förstå.

Rappare

2009-03-19 18:25
snapphona

Det är bra att drömma, fantisera, gråta, morra och slå på saker
Enligt vad jag har hört så är det bara en faktoid att man avreagerar sig genom att slå på saker. Uppenbarligen blir det bara värre och man blir ännu mer aggressiv.

2009-03-19 18:39
scrotum P19
nej det är bara nyttigt, folk som är våldsamma har bara inte slagit på kuddar tillräckligt och inte löst problemen i övrigt

Jag har aldrig mått så bra och varit så stabil och glad och snäll som när jag tränade kampsport.
Jag har aldrig tärffat mer avslappnade, stabila och mindre våldsamma människor än vissa kampsportstränare.

slå på kuddar gör man för att få utlopp och sen kunna tänka klarare så man kan hitta lösningar
hade inte jag fått slå på kuddar och sparkat soptunnor hade jag dödat folk för längesen
Rappare

2009-03-19 19:04
Jag vet iaf att på Bullshit (värdelöst program egentligen, men de säger en hel del vettigt) så påstår de att det är just bullshit. Men de kan lika gärna ha fel. Googlade lite på det, men fann ingenting. Länka gärna om du hittar belägg för det du säger.

Jag tycker iaf att det låter jäkligt logiskt att man skulle bli mer aggressiv i pressade situationer om man tillät sig göra utlopp för dem varje gång man blev förbannad. Alla kickers i min stad är typ kampsportsutövare.

2009-03-19 19:24
scrotum P19
gillar du det programmet finns det nog inget hopp
de dissar andra för att inte vara vetenskapliga men de är inte ett dugg bättre själva.
skaffa en utbildning istället för att titta på skräptv
du har ju intresset för samhällsfrågor, läs statsvetenskap eller något då

ja det är bara att läsa psykologi och beteendevetenskap och testa själv

ja det finns aggressvia idioter som är tränare oxå, men de går ofta på droger, dvs flyr från sina problem

att säga att man blir aggressivare av att slå på kuddar är ungefär som att säga att alla kommer börja döda folk för att de har sett motorsågsmassakern...
Rappare

2009-03-19 19:34
Jag menade precis på det att det var ett kasst program, men jag har inte så mycket annat att gå på förrutom vad mor har sagt. Lita aldrig på mor.

Men samtidigt gör ju inte Motorsågsmassakern att man blir mindre mordbenägen heller ;)
Jag vet inte hur mycket jag tror på att man blir våldsammare av att slå på kuddar, men samtidigt så är jag långt ifrån övertygad om att man blir lugnare också.

2009-03-19 19:50
det finns bevis för att fysisk aktivitet dämpar ilska och ångest, för många fungerar det med att springa eller simma, andra mår bättre av kampsport eller brottning, andra kanske knullar.
Rappare

2009-03-19 21:10
När du lägger fram det så så blir det iofs tydligare att det faktiskt kan hjälpa. Men samtidigt vet jag inte om jag tror på att det hjälper när man inte gör annat än att banka i väggen eller i en kudde.

Själv slog jag sönder både väggar och speglar för att jag var arg när jag var yngre, men mådde inte bättre för det.

2009-03-19 21:26
scrotum P19
nej men man behöver inte slå sönder saker, det ger ju oftast bara dåligt samvete
och så mår man sämre, det är inte samma sak som att slå på en kudde, det är liksom ett medvetet val, jag slår på kudden för jag är arg men vill inte skada mig själv eller någon annan eller slå sönder mina grejer eller min kompis grejer för då blir allt bara värre.

har även brottats med vänner när man är upprörda, dock med vänner som har kontroll över sina känslor
Rappare

2009-03-19 21:27
Jo, det är sant. Men jag tvivlar ändå på att enstaka slag i en kudde gör att man mår bättre.

Jag och en vän brottas hela tiden. Brottas är najs.

2009-03-19 21:32
Drömmar betyder inte ett skit.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-03-19 21:36
scrotum P19
det löser inte alla mina problem att slå på en kudde, men jag blir av med den värsta frustrationen så jag kan tänka mer klart och då är man bättre i stånd att lösa saker så på så sätt jo man mår faktiskt lite bättre av att slå på kudden, man hanterar ilskan och lugnar ner sig fortare så man slipper lida länge i onödan....

2009-03-19 21:57
en gång drömde jag att jag lekte med en gat o blastade med homie flera ggr i kroppen tills det var jätte mkt blod, sen kom jag på vad jag gjort, sen kom 5-0 o ambulans o allt det där och jag fick fett med ångest o vaknade :O..

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Rappare

2009-03-20 15:20
man frågar fan inte vem Freud är, googla hans namn så ser du ganska snabbt vem han var. jag litar inte ett piss på hans teorier bör tilläggas.

2009-03-24 14:03
Jag tror mer på allt som Dr: Phil har att säga. Han känns så trovärdig och påläst. Sen att han säger samma saker helatiden har inget med saken att göra. Det fungerar ju verkligen för dom stackarna. Not.
inYaface