I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Paralella universum?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-03-12 16:57

Paralella universum?

För runt två eller tre år sedan hände det mig något mycket märkligt. Jag hade under en längre tid studerat om astrala projektioner och existens. Det mesta av min "vakna tid" gick egentligen åt att försöka sova, drömma mig bort. Ständigt i jakt efter att få en lyckad lucid dröm. Jag hade varit drogfri, i drygt ett år och behövde någon form av drog. Så att drömma mig bort och filosifera om existens, försöka hitta ett paralellt universum var en bra kompensation.

Det var en tidig morgon, i början på våren. Jag var ruskigt trött och behövde få sova ut lite, men hindrades ständigt av att mitt stundentboende hade blivit ett lopphus. Just denna gången var det en brud som var väck på tjack, vi satt nog uppe fram till fyra och pratade. Omöjligt att underhålla denna tjejen. Jag minns att jag sa till på skarpen, att jag var tvungen att sova lite. Jag föreslog att hon kunde kolla på en film eller sitta jävligt tyst i ett hörn. Hade liksom inte hjärta att slänga ut henne. Där låg jag, försökte somna in i tjatet om att hon kunde städa osv. Till slut gav jag henne bara korta svar. Jag minns så väl vad som hände, min hjärna var helt klar. Då det plötsligt kändes som att något delade på mig, precis som splitscreen för att förenkla det hela. Där låg jag, såg henne städa rundor, pratade med henne. Samtidigt som en del av mig var hemma aldeles själv, gjorde helt andra saker. Plockade upp på golvet, funderade på provet jag skulle färdigställa dushade osv. Kan dock inte fastställa tidsbegreppet hur länge det pågick. Jag minns alltihopa, klockan på mobilen ringde nämligen ett par tre timmar senare. Då hon fortfarande gick fram och tillbaka i rummet. Jag kände mig heller inte ett dugg utvilad. Jag var sjukt upprymd resten av den dagen och funderade mest på vad jag upplevt, varför och vad det var. Känns inte som att det var en dröm, inte en astral projektion heller. Har man kanske vittnat om något stort?

Är det någon av er som har en idé eller har upplevt liknande saker? Eller andra teorier om livet, tiden och dimensioner.

Är det liksom möjligt att vara fysiskt vaken och mentalt på två olika ställen?

PEACE!

//Crooked//