I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min teori om att teleportera sig.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-05-15 11:56

Min teori om att teleportera sig.

För att min teori ska fungera, krävs väldigt många undantag.
Ni måste också ponera att människan inte har en själv, ok?

Teleportmaskinen har två mottagare.
I den första går man in, maskinen gör ett avtryck av dina atomer exakt, och sönder informationen till den andra teleporten.
Därefter skjuts du eller dylikt, man kan även spara materialet till att bygga upp någon annan som transporterar sig.

Teleportmaskin nr.2 tar emot informationen och bygger upp dig, och vips slipper man gå.

Är teorin genomförbar, om man skulle ha ett system för att kopiera atomer?
Skulle du va dig själv, bara atomerna kopieras?

Det är natruligvis inte särskilt vetenskapligt byggt, mer än rolig filosofisk tanke, eller något sådant.

Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2009-08-05 15:48
Sjabbigt läge om bläckpatronen i "faxen" på andra sidan tar slut nånstans mitt i.
dmn! motherf sht!

2009-11-14 01:19
btw,tror inte det är inte din teori om att teleportera sig..antar att du såg det på ett avsnitt av the big bang theory.

"Charge it to the game, Ill bill myself"

2009-11-14 10:04
Vi kan ju redan teleportera enskilda partiklar som fotoner, elektroner etc.

Inte riktigt, man har lyckats teleportera kvanttillstånd hos ett fåtal partiklar, alltså dess egenskaper. Det har man lyckats genom att utnyttja kvantmekanisk sammanflätning. Det betyder att det finns partiklar som är sammanflätade och är mer eller mindre ett och samma kvantsystem även om dom är rumsligt åtskilda. Om man ändrar egenskapen hos den ena partikeln så kommer man påverka den andra partikeln ögonblickligen.

Vad jag förstår är inte människor uppbyggda av såna partiklar; eller är vi? Ödlorna kanske har hittat andra delen av våra ledares sammanflätade partiklar och på så vis styrs ledarna av ödlorna från en annan dimension!!! Nu förstår jag vad cliche pratade om. Vi får lägga våra öden i Tor ty det är endast hans mäktiga hammare som kan krossa ödlorna.
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat

2009-11-14 13:55
raiz,

inte så att BBT tar upp något nytt. säkert över 10 år sedan jag hörde talas om det angreppssättet första gången.

Testify,

amen, hail thor!
cry me a river!
--> thcrew

2009-11-18 22:36
var 6:e år eller vad det var så är väl alla celler i kroppen utbytta mot nya?

så som vissa skrivit här, så kanske ni påstår att jag inte är jag var 6:e år iomed att alla celler i min kropp som tillsammans blir jag, byts ut till nya?
eller anser ni att det är en annan sak iomed att alla celler inte byts ut på en o samma gång?

Men men, men men.

Vad är jag? är det mina minnen som är jag?
tappar jag minnet, är jag, jag då?
Jag minns ju då inget om mig, men jag e ju såklart jag.

Tappar jag däremot minnet och aldrig får tillbaka det och det går 6 år, då har jag inget minne av mitt gamla jag och vartenda cell av mitt gamla jag är utbytt.

Vad fan? hur ska jag sova nu? :P

vad är jag? =|
En mans logik är vansinne för en annan

2009-11-18 22:52
7:e, iaf huden. om jag inte minns fel. gäller dock inte alla celler.
cry me a river!
--> thcrew

2009-11-18 22:55
oki :)
En mans logik är vansinne för en annan

2009-11-19 00:44
Reza_The_Slacker P24
neuroner (hjärnceller) byter inte ut sig överhuvudtaget och det är ju där "du" definieras.
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat

2009-11-21 13:47
Nej, jag kan försäkra att det är jag som har kommit på teorin själv.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2009-12-08 01:41
Du må ha kommit fram till tanken själv men iden i sig är lika gammal som star trek TOS, om inte äldre. Det du beskriver är f.ö snarare en replikator och det enda den kommer göra är att bring piracy till ett helt ny stadie.

Groupie

2009-12-08 14:26
Någon skrev att vi "är" energi och inte kroppen.

Visserligen kan jag hålla med den personen, på spirituell nivå, men jag skulle då aldrig påstå att vi skulle kunna fungera utan våra fysiska kroppar och ej heller en millinanonsekund utan den.. För isf skapar man ju en klon! (=x), vilket inte är du(=y).

Det är, i såfall lika effektivt för y som att kalle anka skulle komma fram som x, eftersom subjekt y faktiskt dör, även om "du" kommer fram som x, så är ju fortfarande y död......

Jag tror inte man kan överföra "energin som vi är" från x till y och att det isåfall fortfarande är samma individ.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Graffare

2009-12-26 06:08
Om man skulle kunna åka snabbare än ljuset så kan man "teleportera" sig.

2009-12-28 13:11
Nej, man skulle bara kunna åka snabbare än ljuset.

En av grejerna med teleportation är att man ska dyka upp på en plats (B) i stort sett samma ögonblick som man lämnar en annan (A). Om du bara färdas "snabbare än ljuset" så kommer det se ut som att du teleporterar dig så länge du håller det till korta avstånd, men om du skulle till månen skulle det ta nån sekund. Något som är betydligt längre än vad man kan kalla ögonblickligt.
Även om du färdas dubbelt så snabbt som ljuset så kommer Jorden / Månen ta över en halv sekund. Då är det nog effektivare att utnyttja rumtidens veckning :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda