I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orkar man inte älska längre vid en depression?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-06-14 22:32

Orkar man inte älska längre vid en depression?

Nu menade jag inte som i "make love", utan att ha känslor, vara kär i någon.

Har en närstående som nämner att hans tjej är inne i en depressionsfas och hon säger att hon inte vet hur hon känner för honom längre, ibland vet hon att hon älskar honom och ibland vill hon inte ens se honom osv. Hon tror att det beror på en depression.

Efter att jag hört det så händer det mig också. Jag träffade en kille, han sa att han gillade mig och vi sågs väldigt ofta ett tag. Jag visste redan från början att han har nån sorts av depression o nu dom sista dagarna har han inte ens orkat träffas. Jag har läst mycket om depressioner och jag vet att man oftast inte orkar göra någonting. Bara att gå upp ur sängen kan kännas jobbigt. Men kan det även gälla känslor? Att man inte oorkar ha känslor för någon? När jag gillar nån så vill jag se den ganska mycket, alltså tror jag inte att jag självmant skulle välja att inte se den på flera dagar även om jag var deprimerad. Iofs så har jag aldrig haft riktig depression. Kanske har svårt o förstå mig på det.

Sååå till frågan. Vad tror ni? Har ni någon erfarenhet av detta fenomen?

Hehe, tacksam för svar :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.