I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är sex så himla viktigt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-07-27 21:38

Är sex så himla viktigt?

Sex sex sex, verkar som att ALLT kretsar kring det.
En fråga främst till det manliga könet: Är det helt otänkbart för dig att vara med en person (dejta, förhållande osv) utan att ha sex?

Har ofta hört att det värsta man kan göra mot en kille är att hetsa upp honom och sen inte fullfölja hela grejen. Stämmer det?

Anledningen till att jag frågar är att jag av olika skäl valt att "spara mig" tills jag gifter mig eller åtminstone inlett ett låångt förhållande med någon. Men ett sådant förhållande verkar vara omöjligt att inleda om man inte har sex under tiden. Jag har på sista tiden träffat ganska många "intresserade" killar och en del har jag också blivit intresserad av, allt är bra i början, man kommer bra överens osv. men till slut spricker allt. Och jag tror starkt att det beror på avsaknaden av SEX! : /
Det här är ganska personligt, inget jag skulle ta upp här om det inte retade mig så mycket som det gör. Så gärna seriösa inlägg kring temat, dela med er av erfarenheter, tankar osv. Brukar va till hjälp :)

Peeaace :-)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-23 14:16
Sex är det viktigaste som finns, och dessutom en av de mest naturliga saker som finns. Man kan inte ha ett förhållande utan bra sex, men jag respekterar absolut folk som av olika skäl sparar sig men då ska man nog försöka hitta en likasinnad annars kommer det inte fungera.

Sexet är det viktigaste i ett förhållande, även om andra saker är viktiga också. Om sexet inte är tillfredställande så är inte förhållandet det heller. Jag har gjort slut pga dåligt sex, eller för lite sex

2009-08-23 14:55
Latinaa F20

hade jag varit i ett förhållande där sexet var det viktigaste hade jag brutit, för det hade inte varit värt, jag håller inte med alls o att sex är viktigast, det är en viktig del, visst, men absolut inte viktigast.

är sexet skitdåligt så är det klart att det blir en stor grej i förhållandet, men in ett förhållande med bra sexliv så är det enligt mig något fel om det man uppskattar mest är sexet.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-08-23 15:46
Misery_chick

Jag uttryckte mig nog lite fel, jag menade inte att sexet måste vara på högsta nivå hela tiden, jag menade mer att ett fungerande sexliv är det viktigaste (iaf för mig) i ett förhållande. Jag har varit i förhållanden där allt har varit bra utom sexet och då blir det genast ett stort problem som påverkar hela förhållandet.
Det är naturligtvis olika för alla, men för mig iaf så är sexet det viktigaste.

2009-08-23 16:04
men varför ens ha ett förhållande isåfall, om sexet är det viktigaste, varför inte ha en KK istället?

2009-08-23 17:27
Alltså.. sexet är viktigast men bara för det så betyder det inte att jag struntar i hur resten är . Allt måste fungera i ett förhållande, men för mig (och jag kan ju endast tala för mig själv, min personliga åsikt ÄR) är sex väldigt viktigt.
Som sagt, alla är olika, alla tycker att olika saker är viktigast i ett förhållande. Och för mig så är det sex

Rappare

2009-08-28 13:22
Jag har varit i förhållanden där allt har varit bra utom sexet och då blir det genast ett stort problem som påverkar hela förhållandet.
Självklart är det ett problem som påverkar hela förhållandet, men enligt mig är det inte ett problem som är tillräckligt stort för att jag skulle kunna bryta med min partner på grund av det. Jag antar att oavsett hur sexuell man är som person så tycker man nog att för dåligt sex påverkar förhållandet negativt.

2009-09-08 23:32
Nu vände du ju dig i första hand till killar men ja, för mig är det otänkbart att vara i ett förhållande och inte ha sex alls. Helt uteslutet!!
REC #26<br>Team EA-Racing
Rappare

2009-09-10 15:07
Vände jag mig till killar? På vilket sätt då?

2009-09-11 22:18
Att vara i ett förhållande utan sex hade för mig känts som att något fattades, det blir ju ännu en faktor som för en närmare varandra och en annan nivå att lära känna varandra på. Och så är det jävligt nice och något man ju vill dela med den man är kär i.
Nödvändigt såklart inte, hade jag träffat en herre eller dam som ville vänta av någon anledning hade jag nog respekterat(säger nog för har aldrig träffat på än och man vet fan aldrig hur man reagerar innan man är i situationen) det om jag verkligen var into den här personen, lena handén gör ett rätt bra jobb också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-11 22:35
Hahah tänk om man inte skulle ha sex eller ens se varann innan man gifter sig asså epic fail om han har fett liten! xD haha bara en tanke som slog mig
De vet du
Rappare

2009-09-11 23:14
Snara

lena handén gör ett rätt bra jobb också.
Jag tänkte påpeka att uttrycket "Lena Handén" bara funkar på killar, men kom på att så inte var fallet.

2009-09-11 23:16
haha, jag och lena har en mycket nära relation, jag lovar att hon funkar aldelles utmärkt på damer också:)
Groupie

2009-09-15 15:28
Om jag inte kan dela ett sexliv med den jag tycker om så kommer det alltid finnas en barriär mot total hängivenhet åt varanndra. Den barriären kommer förhindra 100% tillit till varanndra och det kommer slutligen att förtära och förstöra hela förhållandet.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-09-15 17:47
e det bara jag som tycker att sex e det som sabbar allt? allt brukar vara skitbra fram tills det att man har sex och då sabbas det. då blir allting så komplicerat och man vet inte var man har varandra. om man aldrig har sex så kommer elden inte slockna så att säga.
Zittla - The Fatal

2009-09-15 17:57
Jafari Jag känner inte alls igen mig i din beskrivning..jag måste faktiskt fråga.. Är du säker på att du gör rätt? Alltså, helt säker?

Ps.. Du kan PM:a mig ifall det känns pinigt.. Ds

2009-09-15 22:35
Jafari

Det är sex som visar om förhållandet är något att satsa på :P

2009-09-16 01:07
asså det jag menar e att den där starka dragningskraften som man har till varandra försvinner efter man börjar ha sex, lr åtmintone när man haft det några gånger.
Zittla - The Fatal

2009-09-16 02:19
jafari

vad är vitsen med att må skit i två veckor? då kan man ju lika gärna skita i det och må bra istället.

Ar inte det typ som att saga - vad ar vitsen med att leva nar man do? Man kan bli pakord av en bil vilken dag som helst.

Har en flickvan just nu och det ar fett najs. Men vem vet vad som kommer handa? Vi kanske kommer gora slut om en manad. Visst, kommer va lite ledsamt men jag kommer klara mig. Kommer vakna nasta dag och forsoker fixa en ny brud. London kryllar av hunniez:)
Man kan inte halla sig borta fran grejer bara for att det finns en risk for misslyckande. Kan inte va halsosamt.

2009-09-16 08:49
Jafari P22

den där starka dragningskraften som man har till varandra försvinner efter man börjar ha sex, lr åtmintone när man haft det några gånger.

det har jag aldrig varit med om, men om det nu blivit så för dig så kanske det var en bra sak, att tecken på att det inte var så mycket mer än bara ytlig fysisk attraktion som rätt snabbt bärjade avta.

bättre då att få reda på det tidigt och inte gå runt och vara kåta och tråna efter varandra svinlänge och bygga en relation på det.

2009-09-16 15:00
Uhh

jag tror du missförstod vad jag menade. när jag sa må skit i två veckor preatade jag inte om att bli dumpad utan om hur man mår efter att man har haft sex och dylikt. sen e det rätt så konstigt att du pratar till mig som en främling när du vet vem jag e.

Misery_chick

det var en intressant tanke att det bara skulle vara så att säga fysisk attraktion, men i sådant fall har jag aldrig varit kär i någon på riktigt och så e inte fallet.
Zittla - The Fatal

2009-09-16 15:31
Sitter du på kåken eller? Varför mår du dåligt i flera veckor efter att du har haft sex?
Walking the street of dreams

2009-09-16 19:48
Jafari P22

kär på riktigt men slutade vara det när ni haft sex?

2009-09-16 20:41
Jafari

Haha, ta det lungt:) Visste inte att det var du. Allt bra eller? Kom till London och fixa dig en najs brud;)

2009-09-16 20:43
jepp, kär på riktigt. nej jag sitter inte på kåken och har ingenting konstigt för mig. man skulle säkert kunna analysera om uppväxt o allt möjligt om man vill analysera varför det funkar så för mig. men hur som helst trivs jag med att leva i celibat och tänker fortsätta med det.
Zittla - The Fatal

2009-09-16 21:13
Jo, jag kom på det efter att jag hade postat. Lite onödigt av mig.
Walking the street of dreams

2009-09-17 02:32
Sabrin

Träffar jag en tjej som säger att hon är oskuld och sparar sig hade jag bara blivit imponerad av henne för att lyckats hålla fast vid sin princip, dock så hade jag fortsätt träffat henne även om jag visste att jag inte skulle få något.
Sex är bara ett telefonsamtal ifrån, däremot så hade jag tappat allt seriöst intresse för en brud som har sex med mig redan efter ett par träffar.
och vem fan är du?

2009-09-20 20:37
Sabrin: Undra om du skulle tycka att det är okej om du är tillsammans med en kille som onanerar dagligen för att tillfredsställa sig själv sexuellt?
(killar med flickvän tänker oftast inte på sin partner när dom "tar saken i egna händer" kan man ju tilläga)

Och jag tycker att man ska vänta ett tag med sexet efter som att förhållanden där man lär känna varandra som kompisar innan. brukar oftast bli mer framgångsrika/ långvariga.
LeeRoyJordanJr.7.2

2009-09-20 22:29
Har ofta hört att det värsta man kan göra mot en kille är att hetsa upp honom och sen inte fullfölja hela grejen. Stämmer det?

varför skulle man göra det?
Zittla - The Fatal
Groupie

2009-09-21 12:02
wa

Sabrin: Undra om du skulle tycka att det är okej om du är tillsammans med en kille som onanerar dagligen för att tillfredsställa sig själv sexuellt?
(killar med flickvän tänker oftast inte på sin partner när dom "tar saken i egna händer" kan man ju tilläga)

Och det skulle vara någonting dåligt menar du?

2009-09-21 12:27
skiter i om någon annan sagt det redan.

Det värsta är väl inte att du hetsar upp honom och sedan håller igen. Problemet uppstår först om du låter honom tro att han ska få något. Så länge du är tydlig med att det inte blir något så spelar det väl ingen större roll. Visst, man blir väl lite sexuellt frustrerad, men inte så att det är hela världen direkt. Inte så att det är hela världen oavsett, men för stunden kan man ju bli lite putt om man tror att man ska få sig något och sedan kammar noll :)

nåväl, var tydlig med vad som gäller och sen får det väl gå som det går?
cry me a river!
--> thcrew

2009-09-29 10:50
Lepra: menar och menar^? jag undrade bara om hon tyckte det skulle vara okej om killen onanera under deras förhållande?
LeeRoyJordanJr.7.2

2009-09-29 16:46
Självklart är sex oehört viktigt, det är en stark drift och för det andra är det helt enkelt jävligt nice - inget man vill vara utan alltså!

Om en tjej är av typen "vill vänta", innebär det att hon har låg sexdrift enligt mig - och är en sån som har "känslosex" (vanligare hos tjejer) medans vi killar vanligare har "fysiskt sex".

Självklart spricker förhållandet lätt om sex uteblir, både tjejer och killar vill faktiskt ha sex.

Dock ska man ju inte ha sex om man inte vill, däremot får man ju räkna med att andra människor väldigt gärna vill ha det - och med all rätt blir besvikna om de inte får något så enkelt som sex. (Det är gratis och skönt, så vad är problemet?)

Tyvärr måste jag nog säga att din "spara dig"-inställning är hopplöst utdaterad, synd om det verkligen är så du känner, men så är det.

Och ja - att vara "teaser" - hetsa upp en kille och sen avbryta för att retas, det är ett säkert kort om man vill för evigt bli ansedd som helt jävla dum i huvudet av en kille. Tänk dig själv att du väntat i evigheter på en resa, du har sparat, planerat, packat, köpt sololja, längtat - sen på flygplatsen drar planet innan du hinner med - och du får ingen ersättning av flygbolaget.

Jag kan tänka mig att dejta någon jag gillar utan att ha sex, förutsatt att jag var tillåten att ha sex på annat håll med t.ex en KK. Men frågan är hur länge man skulle orka. Att vara attraherad av någon utan att få utlopp för det - att vilja ha något men inte få det - är ju sjukt frustrerande i längden.

2009-09-29 22:30
jag har märkt en sak när jag läst i det här forumet. det e en jävla massa snack bland er tjejer att killar tänker för mkt på sex men i verkligheten är ni likadanna själva.
Zittla - The Fatal

2009-09-29 23:50
vem avgör om att spara sig är utdaterad, det är väl snarare upp till var och en och situation, snarare en tidslös konstruktion

2009-09-30 14:09
Mörten

vem avgör om att spara sig är utdaterad, det är väl snarare upp till var och en och situation, snarare en tidslös konstruktion

Vem avgör om min häst och vagn är utdaterad? Det är en tidlös konstruktion!

;)

2009-10-01 03:16
Har inga som helst problem med att vara utan sex. Träffar jag en tjej som vill vänta tills hon gifter sig så fine 4 me.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2009-10-01 12:12
jävligt naivt nu, men varför ska man ha en tjej-/pojkvän om man inte har sex? jag menar, då kan man väl lika väl bara vara väldigt bra kompisar?
Jag skulle aldrig kunna leva i ett förhållande utan sex, men det är ju väldigt individuellt. Jag skulle känna att det skulle ta för mycket energi om man inte fick göka då o då....det behövs ju för att rensa shit i förhållanden också, det måste ni ju hålla med om!?

2009-10-01 12:48
theflatlander

Efterbråk-sexet. Vad gör par som INTE har sex när dom bråkat om något för att få bort frustrationen? Onanerar på varsitt håll? Mediterar?

2009-10-01 16:19
Sabrin F20

Bra av dig och vänta med sex.
Din man kommer nog snart. Sex ska man inte ta för givet, psykisk förnedring och hopplöshet då man gett sig till nån som inte mena allvar, och det vill du inte..

Stay Strong. You will attract your kind!
Rappare

2009-10-01 17:39
Att vänta till äktenskap innan sex är som att feströka. Du kommer ta till första bästa ölburk för att få ta den där cigaretten.

Det kommer att sluta med att du - på tisdagen - slösat alla dina pengar på Hansa medan polarna dricker finöl i helgen.

2009-10-02 13:35
Är sex så himla viktigt?
-A.

Är det helt otänkbart för dig att vara med en person (dejta, förhållande osv) utan att ha sex?
-Omöjligt

-Stämmer lika mkt som Usa!
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop

2009-10-02 13:38
Mognare än så kunde de nog inte bli
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop

2009-10-05 12:15
sex för killar och tjejer skiljer sig, i alla fall enligt min erfarenhet.
Penetration har länge fått stå för sexualitet, det eftersträvansvärda sexet.
Penetration är inte något som jag upplever som det skönaste i sex. Det absolut värsta som finns är då någon är i mig utan mig, om ni förstår vad jag menar? Man brukar säga att kvinnan ger och mannen tar. En väninna till mig trodde att så fort en kille närmade sig henne och hade förväntingar på henne var hon tvungen att fullfölja det påstartade. vilket resulterade i en hel del smärta. Hon var rädd varje gång hon och hennes pojkvän gick och la sig, om han skulle vilja ha sex kände hon sig tvungen att ha det. efter många år och många män har hon fortfarande inte fått en orgasm under sex. Jag har känslan av att sex, så som mina mänliga bekanta beskriver det, i princip alltid är skönt för dom. Medan det för en tjej inte kommer automatiskt hur och vad som ska göras för att komma till njutningens höjdpunkt. Ett problem är nog att tjejer pratar så lite om onani, sexualitet, njutning när dom är yngre. framförallt att sexualundervisningen inte fokuserar på vad som är skönt för en tjej! klitoris nämndes aldrig under våra biologilektioner. då pratades det om penetration och kondom. Vad jag vill komma fram till är inte att sex är något dåligt, eller skrämmande.. utan att det är otroligt viktigt att kunna säga vad som känns bra och inte känns bra, att kunna säga stop! Och då förstår jag absolut känslan att vänta med sex tills du hittar den som du kan lite på och vågar släppa så nära. för det är en väldigt speciell känsla att ha någon inuti. Sen behöver det inte alls göra ont första gången, det är oftast rädslan att det ska göra ont som gör att du kan spänna dig och då dras vaginan ihop.. om man är riktigt upphetsad och verkligen vill kommer det inte att vara något problem! Kom ihåg att sex är så mycket annat än penetration! ibland kan det vara nog så nervkittlande att bli kysst över hela kroppen eller att någon viskar i ens öra. om du inte onanerar eller känner upphetsning ibland så kan det ta ett tag att väcka sexlusten. ju mer du håller på med erotik, alltså smeker dig själv eller fantiserar osv.. så kommer lusten att växa. jag tänkte på det där med kondom, vissa kvinnor tycker att det är en stor skillnad om killen inte har kondom på sig, att det blir skönare. Men jag tycker att det är sak samma. Har killen dessutom kondom på sig så räcker samlaget längre.. och man slipper kletet! Ta reda på vad du tycker är skönt, utforska din kropp, så att du sedan kan leda din käreste på rätt väg. Onanera mera! http://www.rfsu.se/upload/PDF-Material/praktika_for_klitorissex.pdf

2009-10-23 21:22
sex ska komma spontant och kännas rätt inte för att man känner att det är för tidigt eller något sådant.

2009-10-23 22:58
Sånt här kan du läsa i frida tidningar för 13 åringar skärp dig och skapa en egen uppfattning. jesus hur dum får en kvinna bli igentligen.

2009-10-25 09:34
Förutsett att du inte träffar en man som sj är oskuld så kommer det nog bli en rätt tråkig bröllopsnatt, iaf för snubbens del.

Jag pallade inte läsa alla inlägg men som nån sa, sex är en träningssak. Man blir inte per automatik duktig på det första gången.
Personligen tror jag det finns 2 faktorer som spelar in i vad som krävs för ett långvarigt förhållande.
Det ena är personligheter, man ska komplettera varandra helt enkelt.
Det andra är sexet, ett par som slutar ha sex efter ett tag eller har allmänt dåligt sexliv är jag 100% övertygad om kommer ha ett jävla dåligt, surt och tråkigt liv ihop.

Om vi ni går vidare till de moraliska flosklerna.
Vi killar är komplicerade när det gäller alla former av relationer.
Personligen så skulle jag inte se ner på en tjej som släppte till första gången, varför det? Om jag är ute efter att göra henne till min tjej så skiter jag väl i om vi har sex första gången vi ses eller efter en vecka.
Om jag bara är ute efter sex, så bryr jag ju mig inte om tjejen i fråga och ser ju inte ner på henne för det, skulle man gå runt och tycka varenda krogragg var en hora så skulle man nog va lite knas i skallen.

Samtidigt ligger det mycket i vad andra även har påpekat. Killar gillar att konkurrera, inte lika mycket som tjejer men än dock. Jag känner inte en enda kille som uppskattar tanken på att hans brud haft andra, för att använda finare ord; "snoppar" i sig ;P

Så därav så är det klart att en tjej som ändå visar att hon inte hoppar i säng med vem fan som helst får mer respekt.
För som kille inbillar man sig ju att man är en av få, och dessutom får sig en ego boost över att man uppenbarligen har nåt som andra inte har ifall en brud som är selektiv ändå väljer att vara med just dig.

I slutändan handlar allt ändå så jäkla mycket om personlighet.
Vad majoriteten snubbar söker hos en tjej är en tillit som handlar om att han inte ska behöva konkurrera med andra kalhyggen.
En tjej som är lätt på foten och vilken snubbe som helst kan få på rygg med lite fatöl och ett smajl betraktas helt enkelt som ett dåligt investeringsobjekt eftersom tillgången tillmötesgår efterfrågan.

Däremot ett objekt som innebär en viss risktagning men som slutar i fast ägandeform är mer åtråvärt eftersom man vet att pundaren på hörnet kommer inte få tillgång till ditt skit.

Precis som mina ltd airforce ;)

Så hur ska vi summera?
Spara dig om du vill, men du lär knappast lära dig själv, och du lär knappast lära känna hur snubbar fungerar. Och detta kommer göra eventuella förhållanden avsevärt knepiga för dig.

Rätta vägen att gå är väl att knulla bara med snubbar du bryr dig om. fuckar han dig..tja lär dig av dina misstag

2009-11-17 18:41
Nelione:
eeeh..och vad får dig att tro att det inte ÄR min egna uppfattning? ska jag skärpa mig och börja tänka som du? Hade jag inte bildat egna åsikter hade inte denna tråden funnits..Då hade jag med största sannolikhet följt stormen och gjort som majoriteteten, haft sex tidigare. Alltså tror jag nog att min "uppfattning" är mer "egen" än vad din är, om vi ska komma med skumma antaganden.
Glädjer mig dock att du vågar påpeka att du läser frida tidningar :)
Groupie

2009-11-19 19:06
Jag tror man missar enormt mycket... även utanför själva sexet..
Rappare

2009-12-17 12:58
Så om ni gillar en tjej och hon går med på att ha sex på er första date t.ex. då är det positivt och kan utvecklas till något mer? Kan det inte vara dåligt så att ni får en negativ syn på henne? Curious..

Det hände mig, 1 år och 7 månader har gått och vi är fortfarande ihop.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-12-17 13:15
Så om ni gillar en tjej och hon går med på att ha sex på er första date t.ex. då är det positivt och kan utvecklas till något mer? Kan det inte vara dåligt så att ni får en negativ syn på henne? Curious..

Jag får absolut ingen dålig syn på tjejen för det eftersom jag gör ju likadant?!
Har träffat min tjej i snart ett år och det utspelade sig exakt så.
Eller, det var ingen date utan till och med ett fylleragg utomlands.

Jag gillar tjejer som är spontana och det var väldigt spontant.
Hade jag däremot träffat en tjej som inte hade sex med mig trots att jag såg att hon VILLE så hade risken varit att jag inte hade köpt det. För det är inte spontant, snarare invecklat och jobbigt att hålla på att tänka så. Därav inget för mig.