I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ännu en "säga upp allt och dra"-tråd.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-08-06 15:54

Ännu en "säga upp allt och dra"-tråd.

Så här är läget: Jag är 23 år, hankat mig fram på olika jobb och nästan aldrig stannat längre än några månader på något ställe. Levt arbetslös ett tag och sen skaffat ett nytt kortsiktigt jobb. Jag har aldrig i hela mitt liv haft ett förhållande med en tjej och är inte någon som tror speciellt mycket på kärlek.

Bor med min alkoliserade mamma som faller ihop mer och mer för varje dag som går. Just nu jobbar jag på en resturangs slash pizzeria som behandlar mig som skit. Jag har testat så många jobb och försökt så himla mycket att hitta min plats. Mina vänner ger mig ständigt bevis på illojalitet och jag känner att skulle jag dra finns det inte saker jag jättemycket skulle sakna.

Så min plan, som är en aning naiv, är att dra iväg till ett varmt ställe där jag kan staden och vet vart man kan vända sig och även känner lite folk i. Så det stället som ligger närmast alla de sakerna för mig blir Las Vegas.

Läste en krönika av någon som beskrivit hur hemlösa lever i olika delar av USA och den personen rankade Vegas som det bästa stället för en hemlös.

Jag erkänner att det är rätt naivt att tro att gräset skulle vara grönare på andra sidan, men egentligen byter man bara problem mot problem och glädje mot glädje i andra propositioner.

Jag VILL verkligen göra detta och tänkt på det länge, men vet inte 100% om jag vågar.