I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skulle du vilja veta hur du kommer dö?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-09-22 15:54

Skulle du vilja veta hur du kommer dö?

Igår när jag inte kunde somna låg jag som vanligt och tänkte på DÖDEN. Om du fick en chans att veta hur du kommer dö, skulle du då ta den? Du får inte veta när, och du kan inte förändra händelseförloppet för att förskjuta tidpunkten för döden. Motivera ditt svar.

Toastare

2011-09-23 22:50
Har sagt det till många att jag skulle vilja veta iallafall när. då kunde jag planera allt. skulle jag veta att jag kommer dö om ett par år. inte skulle jag jobba en enda dag till i livet utan bara ha kul.

Poet

2011-09-24 16:47
Japp! Jag vill veta när, hur och var jag dör. Jag menar om jag ska dö om en månad, tror ni jag tänker sitta här på Whoa samtidigt som jag kliar mina kulor? Hade vänt upp och ner på mitt skrivbord på jobb, sålt rubb och stubb och gjort något kul för pengarna...
At the gates of Eternity...

2011-09-24 17:28
Det beror på!

Som BC säger, skulle jag dö inom en snar framtid skulle jag vilja veta om det bara för att leva loppan. Handlar det om 20+ år framåt i tiden skulle jag inte vilja veta, inte idag iaf.

Jag skulle vilja veta drygt 2 år innan att jag skulle dö nån gång under år 2***(inte datum, tid, vart.. bara att jag kommer dö någon gång det året). Då kan man planera vad man ska göra under dessa två år.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-09-24 21:52
Svar ja om man får veta när.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-25 12:59
ska nån slags övermänsklig kraft dra mig till flygplatsen fast hela mitt medvetande vägrar?

Behövs ingen övermänsklig kraft.

Låt oss säga att du får veta att du ska dö i en flygolycka. Så, du bestämmer dig för att aldrig flyga. Men inte nog med det, du ser till att bosätta dig i ett område där inga flyglinjer går, så du kan vara rätt säker på att ett jetplan inte kraschar på dig. OCH du bosätter dig i en bunkar, så inga jävla mesiga privatplan ska kunna ramla på dig.

So far so good...

3 år senare blir du akut sjuk, eller blir allvarligt biten av en köttätande kaktus(det händer oftare än man kan tro!), eller bryter ryggraden när du snubblar i trappan. Dina vänner/grannar/tama intelligenta gnagare ringer efter ambulansen, och sjukvårdarna inser att det enda sättet att rädda dig är om de får dig till ett avancerat sjukhus i en storstad. Snabbaste sättet att få dig dit? Flygplan! Du är full av morfin och halvdöd, inte som att du kommer kunna göra så mycket åt saken.

Aj!

Okej, om jag vet att jag ska dö av att sätta ett kycklingben i halsen på en lyxresturang i frankrike.

Dör jag inte då om jag är i sverige och skjuter mig med ett gevär med hög kaliber rakt igenom skallen? Eller om jag hoppar från 100 meters höjd rakt mot asfalten med huvudet före?

Om du skjuter dig själv i huvudet för att lura ödet så tror jag nog att vi lugnt kan säga att det inte finns så mycket i huvudet som en gevärskula kan förvärra.

Men nej, du dör inte. Du får extrema hjärnskador men hålls vid liv av maskiner. Det visar sig att en neurokirurg i Frankrike jobbar på en experimentell metod som kan reparera majoriteten av skadorna du ådrog dig i ditt misslyckade självmordsförsök. Operationen är en framgång, och det enda du lider av är lite förlorat närminne. Bland annat för tidpunkten då du fick veta att du skulle dö genom att sätta ett kycklingben i halsen på en lyxresturang i Frankrike. När du återhämtat dig från operationen går du ut för att fira med en fin middag, och beställer kyckling...

Aj!

Även om man vet om tiden för sin egen död så är det ingen garanti för att man kan planera sitt liv. Säg att jag får veta att jag kommer dö om ett år, så jag bestämmer mig för att skita i alla måsten och leva loppan. Jag lånar pengar, nitar chefen och drar till Thailand för att ägna mitt sista år åt lyx, hor och svinlevnad. På flygplatsen visar det sig att någon gömt knark i mitt bagage, och jag spenderar mitt sista år i ett thailändskt fängelse.

Aj!

Fast på det stora hela tror jag inte det behövs några fantastiska omständigheter. Jag tror att vår egen dumhet skulle ta hand om det mesta. Skulle någon ALLVARLIGT undvika bilar hela still liv om du fått veta att du skulle dö i en bilolycka? Vi kommer ju dö ändå, är det värt att planera hela sitt liv runt att undvika ett specifikt sätt att dö? Vi vet att rökning dödar, att överdrivet intag av alkohol ökar risken för skador både långsiktigt och kortsiktigt, och att oskyddat sex med byhoran kan resultera i diverse otrevliga sjukdomar, men vi ägnar oss åt allt det där ändå! Skulle du undvika telefoner för att du fått veta att du kommer och dö i en tragikomisk iPhone-olycka?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2011-09-26 11:40
UncleSam said it!
At the gates of Eternity...
Producent

2011-09-30 23:02
Ptja, jag är ganska säker på att det vi kallar att dö handlar om att ens astrala kropp lämnar den fysiska kroppen och "åker hem" från sin utflykt "To be human on Earth, Spiritual Developement level X"
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Groupie

2011-10-02 17:08
Om man säger såhär då.
Vad skulle du helst välja?

Att veta HUR du kommer dö?
eller
Att veta NÄR du kommer dö?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-10-02 17:11
när.absolut.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Rappare

2011-10-02 17:12
Helt klart hur jag skulle dö, hade haft alldeles för stor ångest annars. Hade mått dåligt för varje dag som passerade.

2011-10-09 20:59
Jag skulle vilja veta när jag skulle dö men inte hur.
Har fått för mig att jag kommer dö ung och i en bilolycka...
Så skulle vara skönt att veta lite hur det blir.
Rahamadjan av GU-PA!

2011-10-10 12:18
jag vill inte veta varken när eller hur. vill att det blir en överraskning. ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-11 21:47
har itne läst hela tråden, så jag vet inte om nå´n vart klyftig nog att nämna detta, men hur man kommer att dö är ju absolut inte förutbestämt, huvudinlägget verkar antyda det men det är ju felaktigt.
En kula kan träffa fel offer, en trafikolycka är ju inte planerad eller förutspådd.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-10-12 18:38
Tänk om du kommer dö i sömnen nån gång, skulle du kunna gå o lägga dig i lugn o ro då?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Rappare

2011-10-12 20:48
ILLINI_DUDE skrev:
har itne läst hela tråden, så jag vet inte om nå´n vart klyftig nog att nämna detta, men hur man kommer att dö är ju absolut inte förutbestämt, huvudinlägget verkar antyda det men det är ju felaktigt.
En kula kan träffa fel offer, en trafikolycka är ju inte planerad eller förutspådd.
Whaaaat?

2011-10-13 15:37
vore störtskönt att få veta att jag skulle dö i sömnen! vilken frihet. aldrig vara rädd att dö smärtsamt och utdraget igen. men risken att svaret är något annat, så jag skulle inte vilja veta.

2011-10-13 15:41
Nej fyfan, läskigt att dö i sömnen ju. Då vet du ju aldrig säkert att du dör typ.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-10-13 15:49
exakt. vilken frihet! vad bryr jag mig om vad som händer efter min död?
jag är inte rädd att bli utblåst som ett ljus, jag är rädd för smärta.
Producent

2012-02-18 17:47
Ja skulle gärna vilja veta saker men inte just kanske de faktum att jag ska dö eller ens på vilket vis det kommer att försigå. men ja ska inte va den som e den såkkalde han, ja e bara en människa liksom ni liksom vi(förlåt för poetismen). Ja skäms inte, nästan aldrig. ja vet att ja har mina brister och att dom i vissa fall är obotliga och hemska, Men det rättfärdigar inte det faktum att ja tror på mig själv och på mänskligheten, för vi är va vi är, människor, eller mer precist människor med brister. De e med dom här orden som jag vill förändra världen och på så vis också jorden. Min mamma sa en gång till mig att "håkan, det är inte va det ser ut att va utan i själva verket är det mer en det du ser" och det har jag sett nu. Jag vill att ni också ser det, innan ni dör.

Det är ingen lek längre, förändra världen, ja vet att ni kan.
Ja e Snut, så Passarej! Lägre skatt å mera tjack!
Moderator

2012-02-19 16:48
Va? Vad hade det med tråden att göra?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Redaktionen

2012-02-19 23:25
haha!

ne jag vill inte veta hur. speciellt inte om det är så man dör i sömnen!
"ska vi hänga imorrn?"
-nae.. jag e lite trött. kanske dör.

...liksom! däremot hade jag velat veta när jag dör. om min dödslängtan tillslut hinner ikapp eller om man måste gå domdär jävla 100 åren folk pratar om. nej fyfan nu tar jag en cigg.
namaste