I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är illuminati? är det bara en bluff?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-11-05 19:32

Vad är illuminati? är det bara en bluff?

På senare tid har jag och mina kompisar diskuterat illuminati väldigt mycket...

vad är illuminati egentligen? Själva ordet betyder "de upplysta" något i den stilen, men vad är deras uppgift? Är det som i änglar och demoner att det är en anti katolsk gammal sekt?

Något som jag kan tänka mig är att dom vill visa t.ex kyrkan eller staten att dom har makt, t.ex 2012 är det bara en bluff för att skrämma upp mänskligheten och skapa totalt kaos? Det har ju varit många stora bluffar som har skapat mer eller mindre kaos i olika tillfällen som efteråt bara visat sig vara en stor bluff... vad tror ni?

Motivera gärna vad ni tror!

bless

2013-03-25 10:43
Jag skulle saga att det är mer komplicerat än så. Detta är frukterna av att mysterielärorna blivit pushade på allmänheten, så som Bailey uppmanade till.
Att Tolle och Foster tar från olika källor av mysticism (och märk att även om de tar från bibeln så gör det med esoteriska tolkningar) visar vilken brunn dem hämtar vatten ifrån.

*Suck*

Jag ger upp. Du förstår inte, och vill uppenbarligen inte förstå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-25 12:23
Tillbakakaka=)

2013-03-25 13:48
Det dem vill är att vi "dödliga" människor ska dela upp oss i grupper och peka på varandra för att gå runt i samma cirklar som inte leder oss nånstans. Dem lyckas rätt så bra med det. Men som jimi hendrix sa " when the power of love overcomes the love of power´, we shall have peace". Han dog i en överdos. Michael Jackson sa "If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and then make the change", jag ska inte ens gå in på vad som hände med honom. JFK sa "Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable" ja vi har alla sett klippet. Om du vill komma upp till toppen och förändra världen från det som styrs nu måste du tyvärr vara beredd att dö innan du lyckats få igenom dina tankar. Bråka inte om livet, argumentera inte om vem som har rätt i småsaker. Släpp ditt ego. Älska din nästa och var vaken, dvs, se själv, hör själv, tänk själv, ta ställning.

2013-03-25 13:54
Hur tror du det gick till då?

kan varit ett eko från ett möte mellan Odin och Ra...vad vet jag. kändes rätt iaf...

Tillbakakaka

fett sött ord...!:)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-03-25 14:51
kan varit ett eko från ett möte mellan Odin och Ra...vad vet jag. kändes rätt iaf...

Men då kan det fortfarande vart oplanerat=)

fett sött ord...!:)

Haha visst. Det finns en sockertopp i personen med det hårda budskapet som ingen vill höra på.

2013-03-25 14:57
en del av "budskapet" roar mig faktiskt. även om öronen och ögonen som uppfattar det analyserar det som en roman eller en spelfilm.

-Mark Twain
Producent

2013-03-25 16:30
Ska vi diskutera Illuminati tycker jag det är viktigt att ta upp detta också:

Den symbol som oftast förknippas med Illuminati är en pyramid med ett öga i (se bilden ovan). Kan detta också vara en symbol för det "tredje ögat" som väcks till liv i kundalini-uppvaknande? Finns det ett samband mellan Kundalini (ormkraften) och Satan?
"Sat Nam" (betyder sanningen inom dig) och "Sa Ta Na Ma" är heliga mantran i kunaliniyoga.

De flesta av oss känner nog inte till så mkt om varken Yoga, Falun Gong, Tai Chi, meditation, chakran, kundalini etc. Kanske detta är själva källan i konspirationen om den nu finns, att vi inte ska känna till det? Visste ni t.ex. att många som praktiserar Falun Gong i Kina blir tillfångatagna, fängslade och torterade? En form av inkvisition alltså.

Det här är bara vad jag tror, men Illuminati kanske inte vill att vi ska känna till sådant som gör oss spirituellt starka, och för att skrämma bort oss från sanningen har de bland annat använt religion som redskap. Jag tänker framför allt på Abrahams tre religioner Kristendom, Islam och Judendom.

Man kan bli rädd för sin egen kraft och samhällets makthavare kan definitivt bli skrämda av att människor är starka och självständiga

- http://www.kundalini-yoga.se/vanligafragor.html

De stora energikanalerna (som chi flödar genom) och 7 chakran:

Kundalini är alltså "ormkraften" som väcks till liv genom specifika Yoga och meditationsövningar. Varje chakra ska ha en särskild egenskap och kunna aktiveras, öppnas och stängas genom olika specifika meditationer.
Ett intressant samband är att den Kristna guden skapar världen på 6 dagar och vilar på den 7:e (siffran 7 återkommer i Biblen ett flertal gånger).
"7e himlen" är också ett känt uttryck, och de nedersta chakrat som styr sexualiteten (kundalini är het och sexuell i sin natur samt stimuleras genom orgasm) kanske är symboliskt för helvetet (vad har kristendomen haft för syn på sex genom tiderna?).

I kristna bibeln blir Adam och Eva lurade av en orm som vill ge dem kunskap så att de själva kan bli som Gudar:

Shiva (lägg bland annat märke till ormen runt halsen och den 3-uddiga Trishulan som bland annat symboliserar de 3 energikanalerna):

Baphomet, gudagestalt som tillbetts av bland annat Tempelriddarorden (lägg märke till positionerna med händerna samt övrig symbolik):

"Djävulens högaffel" som också är Poseidons och Shiva's symboliska vapen:

Yoga ryggböjning:

Scen ur "Exorcisten":

Scrolla fram till 6:40

Satan ska alltså vara den sumeriska guden "Enki"; den gud som ville att människor skulle få spirituell kunskap och själva bli som gudar, medan hans rivaler vill få oss att bli slavar och hålla oss ovetande om kunskap ockulta.

2013-03-25 19:39
Äntligen någon som har koll här!

2013-03-25 19:42
Det är precis det som är konspirationen. Ett dubbelspel där vi ska tro att det är meningen att vi ska bil 'gud-människor'. Att det är detta som 'dem' alltid undanhållit från oss, vilket dem ju på ett sätt har, men det är bara ett drag i spelet. Dem vill att vi skall öppna upp till detta, vilket citaten som jag tagit upp visar.

Producent

2013-03-25 20:22
DiggeriDoo

Nu har jag inte läst allt du skrivit i denna tråd men jag förstår inte riktigt vad du menar med att "dem vill att vi skall öppna upp till detta", när du samtidigt skriver att dom undanhållit oss detta. Är inte det att säga emot sig själv?

Ett dubbelspel där vi ska tro att det är meningen att vi ska bil 'gud-människor'.

Vore det inte bra om vi blev det då? Eller är det meningen att vi ska hållas svaga och må dåligt? Anser du att t.ex. Kundalini Yoga och Falun Gong är ondskefullt på något sätt? Förklara gärna.

2013-03-25 20:23
Sen kan man ju ifrågasätta sådant som om bilden från Exorcisten och yoga-övningen egentligen hör ihop. Eller att siffran sju från de olika lärorna har något verkligt samband.

MEN; de ockulta lärorna, som kabbalah OTO osv, använder sig av chakra-systemet och kundalini-väckande. Det är en del av mysticismen. Det är sådana läror som förut bara nådde vissa kretsar, som idag är ganska standard-grejer. Och det är meningen att vi skall ta del av dem och förankra dem i våra liv. Vilket, återigen, är mycket tydligt när man studerar 'deras' påståenden.

There is no question therefore that the work to be done in familiarizing the general public with the nature of the Mysteries is of paramount importance at this time…When the Great One comes with His disciples and initiates we shall have the restoration of the Mysteries and their exoteric presentation, as a consequence of the first initiation
– Alice Bailey

The Masonic Movement when it can be divorced from politics and social end and from its present paralyzing condition of inertia will meet the need of those who can, and should, wield power. It is the custodian of the law; it is the home of the Mysteries and the seat of initiation. It holds in its symbolism the ritual of Deity; and the way of salvation is pictorially preserved in its work. The methods of Deity are demonstrated in its Temples, and under the All-seeing Eye the work can go forward. It is a far more occult organization that can be realized, and is intended to be the training school for the coming advanced occultist.
– Alice Bailey

“We have been projecting the transformation in 2012. It is happening now.”
- Barbara Marx Hubbard

2013-03-25 20:32
Jasså, kanske inte då=)

Som du ser i citaten ovan så är det meningen att dessa läror skall göras allmänna. Tidigare så var dem 'gömda'. Och det kan lätt kan verka som att denna information läcker genom springorna från 'eliten'. Men det är inte ett misstag från deras sida, det är meningen att den skall läcka. Vilket citaten visar på.

Vi kan aldrig bli några 'gud-människor', det är det jag argumenterar. Det enda som händer med dessa läror är att man öppnar upp sig för entiteter och ger tillträde för dem för sin perception. Alla dem här lärorna kommer ursprungligen från entiteter. Varför är dem så måna om att projicera detta på oss? Varför är de så måna om att förstöra monoteismen? Varför tar de skepnad som olika varelser till olika grupper? Det är samma entiteter som 'eliten' är i kontakt med. Verkar dem kärleksfulla som dessa new-age läror målar dem som? Jag säger nej, dem är blodtörstiga och har alltid vart det. Egyptierna, babylonierna, inka osv, alla dessa folk som dyrkade dessa entiteter offrade mycket blod för deras skull. Det är samma krafter som 'eliten' idag arbetar för.

Dessa läror målas upp för de lägre initierade, vilket idag betyder vem som helst som har internet, som vackra och fina, men det finns mycket mer bakom det hela. Jag rekommenderar att kolla på videon som jag länkade.

2013-03-25 20:37
Egyptierna, babylonierna, inka osv, alla dessa folk som dyrkade dessa entiteter offrade mycket blod för deras skull. Det är samma krafter som 'eliten' idag arbetar för.

Tacka vet jag Korsriddarna och Osmanska riket. Eller den gamla häxbränningen i Sverige, där satte vi stopp för de ockulta subborna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-03-25 20:58
Det enda som händer med dessa läror är att man öppnar upp sig för entiteter och ger tillträde för dem för sin perception.

Det där låter ju bara löjligt.

2013-03-25 21:02
Det där låter ju bara löjligt.

Folk brukar säga det.

Men faktum är att alla dessa läror tror på att de får kontakt med entiteter. Men i stora delar av det som sprids i väst sållas denna del bort, just för folk har så svårt för den tanken.

2013-03-25 21:02
DiggeriDoo

Jag tror du missuppfattar Xlnt. Vad han skriver är att religioner försöker skrämma människor att tro att det är farligt att vakna upp för den spirituella kraften inom oss, eftersom det skulle innebära att dom inte kan kontrollera människor längre. När man vaknar upp så inser man också att man inte behöver någonting utanför sig själv längre, eftersom allt redan finns inom en, och det skulle innebära slutet för de flesta religioner och deras makt-utövande.

För övrigt så försökte jag mig på bryggan idag för första gången på yogan. Snart ska jag gå ner i trappor som hon i excorcisten :D

2013-03-25 21:34
Vad han skriver är att religioner försöker skrämma människor att tro att det är farligt att vakna upp för den spirituella kraften inom oss, eftersom det skulle innebära att dom inte kan kontrollera människor längre.

Ja, jag måste ha läst som en någon som inte läser noga.

Folk gillar att använda ordet 'skrämma' om det som Gud varnat för. Men sanningen är den att det inte är religioner som sitter på makten, det är ockultisterna. Och dem har hållit denna information hemlig fram tills dess att dem lyckats förminska monoteismens roll i människors liv och gjort oss okunniga om den. Efter det kunde dem öppnare börja sprida sin information.

Dem har hi-jackat begreppet spiritualitet och andlighet, som att detta inte skulle finnas med i dyrkan av Skaparen. Vilket är en av de många villfarelserna som dem använder sig av.

Den sanna frigörelsen ligger i att komma till insikt om att allt i livet är resultatet och åkomman av Guds vilja, och sedan att underkasta sig det. Skaparen är Den som vet bäst hur själen uppnår frid och uppvaknande, inte några entiteter eller självutnämnda gurus osv.

När man vaknar upp så inser man också att man inte behöver någonting utanför sig själv längre, eftersom allt redan finns inom en, och det skulle innebära slutet för de flesta religioner och deras makt-utövande.

Ni kommer se riktigt maktutövande när dessa människor uppnått det dem vill;

“Out of the full spectrum of human personality, one-fourth is electing to transcend… one-fourth is resistant to election. They are unattracted by life ever-evolving… Now, as we approach the quantum shift from creature-human to co-creative human the destructive one-fourth must be eliminated from the social body.. Fortunately you, dearly beloved, are not responsible for this act. We are. We are in charge of God’s selection process for planet Earth. He selects, we destroy. We are the riders of the pale horse, Death.”
- Barbara Marx Hubbard

Det riktiga uppvaknandet ligger i att inse att Gud är orsaken till allt. Så det är till Gud man bör vända sig och söka vägledning hos. Inte all de tusentals olika påhittade metoderna från entiteter och människor.

2013-03-26 12:52
Det riktiga uppvaknandet ligger i att inse att Gud är orsaken till allt

Även onda entitet, ondska och pungcancer

2013-03-26 13:22
om en gud skapat allt....då kan man väl mest se denne någon som någon som skapat ett aquarium med livcyklar i.

vill han verkligen att alla fiskhelveten ska börja be till denna skapare eller vill han se liv i rörelse???

-Mark Twain

2013-03-26 14:23
Min personliga åsikt att det finns ett högre väsen. Sedan 2008 ha jag varit "enlightenment", som jag ha förstått ha varit en "förbjuden" kunskap att inneha. Jag kommer ifrån lång släkt, där andlighet var en del av livet. Att respektera moder natur och vad den ge oss. Den ge oss mat, husrum och försöker vara en bättre man.

Sedan när jag var liten så jag ha haft "drömmar" om framtiden. T.e.x. Estonia katastroffen såg jag två år innan de hände. Men vågade inte då berätta, för jag var 11-12 år gammal och folk skulle tro att jag e psykotiskt person. Men när de hände så skrev jag allting om Estonia, tog upp alla fakta vad det skrev i media och så vidare.

Folk kan söka upp Pineal Gland. Det är den delen av hjärnan där man få kontakt med gud. Katolska kyrkan alltid ha vetat denna kunskapen, men valde inte berätta. Här en bild som ha tagit utanför vatikanen:

Men jag ser ifrån ett andra håll att alla kan bli gudar. Det kan reta upp många kristina men ur min erfarenhet av detta ha varit mkt positivt. Jag ha varit mer lugnare, mer sansad som en individ. Detta är den förbjudna kunskapen. Om mer folk skulle veta det, så skulle all religion i världen gå ner, för då skulle kyrkan ha ingen makt över den personen längre.
Producent

2013-03-26 17:15
Folk kan söka upp Pineal Gland. Det är den delen av hjärnan där man få kontakt med gud

Pineal Gland (Tallkottskörteln) sägs vara ett säte för psykisk förmåga och "det sjätte sinnet" (få kontakt med gud vet jag inte dock?) Fluorid som bl.a. finns i kranvatten sägs urholka denna körtel.

2013-03-26 18:23
Pineal Gland (Tallkottskörteln) sägs vara ett säte för psykisk förmåga och "det sjätte sinnet" (få kontakt med gud vet jag inte dock?) Fluorid som bl.a. finns i kranvatten sägs urholka denna körtel.

Jag ha också läst om det och vad jag mena med gud, för dom gjorde en studie när dom stimulerade den delen av hjärnan att folk trodde att dom fick kontakt med gud.

Detta är mkt intressant dokumentär.

2013-03-26 19:20
Statos P32
Katolska kyrkan alltid ha vetat denna kunskapen, men valde inte berätta. Här en bild som ha tagit utanför vatikanen:

Bara för att dem har en kotte? Påven har även kotte på sin stav. Visst, det KAN symbolisera det, men det kan vi inte veta. Dock så skall vi ha klart för oss att den katolska kyrkan är en produkt av romerska imperiet och dess införlivande av paganska traditioner till sin religion. Jesuiter har en stor roll i katolska kyrkan. Och jesuiter har en förkärlek till mysticismen. De österländska traditionerna florera i katolska kyrkan. Nunnor lär sig hinduism osv. Så från den vinkeln skulle det inte vara så konstigt om dem även tagit till sig traditionen om tallkottkörteln. Många kristna känner till detta och avsäger sig katolska kyrkans läror, just för att dem inte alls är bibliska som dem säger.

Men jag ser ifrån ett andra håll att alla kan bli gudar.

På vilket sätt kan vi bli gudar?

Jag ha varit mer lugnare, mer sansad som en individ.,

Detsamma säger jag om mitt inträde till islam, fast ett mycket större lugn och känsla av synkronicitet och vägledning än när jag praktiserade dessa ’hemliga läror’.

Om mer folk skulle veta det, så skulle all religion i världen gå ner, för då skulle kyrkan ha ingen makt över den personen längre.

Fast meningen är att folk skall få reda på det här. Dem vill att folk ska göra uppror mot detta samhälle och hooka upp med denna ’hemliga kunskap’;

...it will be fought largely with mental weapons and in the world of thought;… the appearance of the coming world religion and the spread of esotericism… There is no question therefore that the work to be done in familiarizing the general public with the nature of the Mysteries is of paramount importance at this time…
- Alice Bailey

”The new world order must be appropriate to a world which has passed through a destructive crisis and to a humanity which is badly shattered by the experience. The new world order must lay the foundation for a future world order which will be possible only after a time of recovery, of reconstruction, and of rebuilding.”
- Alice Bailey

“We have been projecting the transformation in 2012. It is happening now.”
- Barbara Marx Hubbard

Jag ha också läst om det och vad jag mena med gud, för dom gjorde en studie när dom stimulerade den delen av hjärnan att folk trodde att dom fick kontakt med gud.

Dem trodde att dem fick kontakt med Gud är inte samma sak att dem fick kontakt med Gud. Som Rick Strassmans undersökning också visade, där testpersoner rökte DMT, vilket påstås vara det ämnet som tallkottkörteln utsöndrar vid rätt stimuli (men i kroppen finns väl MAOI som hindrar DMT’n att ’berusa’, till skillnad från när man röker det). Iaf, i testet så kommunicerade alla försökspersoner med någon annan form av liv/medvetande/entiteter. Det är dessa entiteter som man kommunicerar med när man utövar många av de olika andliga läror, som magi, shamanism, med ’spirit-guides’, ascended masters, aliens osv. Dessa ’varelser’ kan ’manifestera’ fantastiska visioner och kan kommunicera perception som ’öppnar upp ögonen’ till en oerhört bredare verklighet än vi annars vart vana med/känt till.

Gör detta dem till gudar? Jag säger nej. För dem arbetar i hemlighet, dem tar skepnad som olika varelser, dem manipulerar och besätter människor. De människor på elitmakten som följer dessa entiteter finner jag iaf inte så trovärdiga och kärleksfulla. Varför skulle vi sluta upp med samma läror som dem är på, som kommer från samma entiteter som dem hämtar sin information ifrån?
Och i vinkel av en Skapare så skulle det vara ett mycket konstigt och orättvist sätt att förmedla sitt budskap. Genom att hemlighålla sanningen från majoriteten av världens befolkning till dessa hemliga ordrar.

Nej, jag säger att Guds budskap och vägledning finns tillgänglig för alla. Entiteterna vill att vi skall ansluta oss till någon av de hundratals läror dem har för att vi ska lämna Gud och genom det ge tillträde för dem i vår perception. Och när dem lyckats omvända tillräckligt många så kan dem börja med sin New World Order;

“Out of the full spectrum of human personality, one-fourth is electing to transcend… one-fourth is resistant to election. They are unattracted by life ever-evolving… Now, as we approach the quantum shift from creature-human to co-creative human the destructive one-fourth must be eliminated from the social body.. Fortunately you, dearly beloved, are not responsible for this act. We are. We are in charge of God’s selection process for planet Earth. He selects, we destroy. We are the riders of the pale horse, Death.”
- Barbara Marx Hubbard

2013-03-26 19:41
Dem trodde att dem fick kontakt med Gud är inte samma sak att dem fick kontakt med Gud

diggi-classic!

vad får dig att tro att du "känner" att du mött gud bättre än någon annan? (om man nu ska tro att någon öht mött någon gud)

är inte den inställningen ganska...."smuggig"?

-Mark Twain

2013-03-27 01:55
DiggeriDoo: Du kan mycket och om din tro hjälper dig så all heder. Folk kan säga Man kan ha kontakt med Gud. Men min inställning till "Gud" är han inte vill bli dyrkad. Han sagt till mig flera gånger att han tycker de e löjligt att man lägger honom i en kungatron. De enda han vill att alla ha sitt egen uppfattning och han VILL bli kritiserad. Han vill också att allt han säger, kanske inte överstämmer i dagens samhälle. Tiderna ändras. Och att säga mitt religion är bättre än ditt, är helt fel inställning.

Jag ha karelska rötter och kristna försökte omvända våran tro till de ortodoxa-kristna. Men ändå så ha jag en sammanhang med de andliga. Så min kontakt med de andliga är falska? Vi karjeler ha varit väldigt känt att våra "hemliga läror".

Producent

2013-03-27 07:04
DiggeriDoo

Vet inte hur värt det är att diskutera med någon som redan "vet" sanningen om Gud och meningen med livet. Kan bara säga att jag är emot religioner som talar om för människor vad som är ett 'korrekt' sätt att leva och tänka på, vad som är ond moral respektive god moral osv. Känns väldigt medeltida och stelbent samt icke-intellektuellt.

Just beträffande moral så tycker jag Richard Dawkins lägger fram det på ett bra sätt här:

Vad jag däremot är för är alltså sådant som får oss människor att utvecklas på olika sätt, så som fritt tänkande, fri kreativitet, fri inhämtning av kunskap, vetenskap grundad på fakta och bevis, hälsa och motion (där Yoga och meditation av olika slag etc. är en stor del av det).
Jag anser att staten och kyrkan bör vara separerad, men att folket bör ha fri tillgång till kunskap (som bl.a. nätet ger oss) samt en hälsovård med tydliga alternativ (där t.ex. Yoga finns med och läkare kan ordinera detta om det visar sig hjälpa.. synd bara att de flesta inte gör det utan skriver ut piller ist.).

http://articles.nithyananda.org/2012/05/scientific-study-of-kundalini - Studie i hur Kundalini Yoga påverkat hälsan positivt för de som deltagit

97% av deltagarna rapporterade återhämtning från depression
89% av deltagarna rapporterade frihet från fobier
82% av deltagarna rapporterade frihet från ilska och frustration
88% av deltagarna visade tydlig återhämtning från sömnlöshet
76% av deltagarna rapporterade återhämtning från panikattacker
76% av deltagarna rapporterade frihet från otrygghet
73% av deltagarna rapporterade en ökning av mental fokus
71% av deltagarna rapporterade frihet från humörsvängningar

Vore det inte då bra om fler kände till detta samt utövade det?

Att seriöst hävda att farliga alien demoner börjar härja i ens kropp om man ger sig in i detta... vet inte vad jag ska säga. Speechless! Snacka om skrämselpropaganda á la Exorcisten.

Hela den där filmen "Age of Aquarius" var ju inte heller något annat än just det också. Kristen vinklad propaganda.
Det påstods ju bl.a. att personer som t.ex. Jordan Maxwell får fritt spelrum att vädra sina åsikter hur som helst, men så är dock inte fallet riktigt med tanke på hur mkt dessa personer försökts tystas ner och hotats av bl.a. CIA så vitt jag vet.
De flesta vet inte ens vem Jordan Maxwell är, eller filmen Zeitgeist för den delen. De flesta alltså. Det är inte direkt så att det visas på TV dagligen, tvärtom.

På internet kan dock saker komma fram som varit dolt länge eftersom information på nätet inte kan kontrolleras (än så länge iaf.). Det betyder dock inte att de flesta kollar upp denna information, eller tror på den. Folk i allmänhet gör inte det. Folk i allmänhet garvar mest bara åt ordet konspiration (precis det den s.k. eliten vill) och om nu eliten ville att vi skulle få reda på allting om så skulle det varit känt, för länge sedan.

För övrigt vore det väl bara bra om vi gick in i en ny tidsålder som betecknades av gemenskap, spirituell utveckling och fred. Som jag förstått det är det ju just detta som eliten försöker motarbeta eftersom de tjänar stora pengar på olja, krig, vapen, läkemedel etc.
Den typ av utopi/nytt Atlantis som jag och många andra vill se är alltså inte alls nödvändigtvis den typ av värld som den globala eliten vill ha. De vill ist. ha en kommunistisk världsregering med censurerat internet etc. som jag förstått det om man nu ska tro på en sådan konspiration.

Men alla har väl olika syn på detta beroende på vart man vänt sig för att få information.
Filmen du länkade verkade tydligt gå i en och samma riktning; den förespråkar kristendom och att acceptera Jesus som sin frälsare. Det är klart, har man den tron klar för sig från början (och kanske är stolt över den/blivit del av ens identitet etc.) tenderar man sedan att se upp till information som stämmer överens med ens grundinställning och samtidigt avfärda information som säger emot den inställningen.
Jag är kanske lite likadan där också men jag vill iaf. inte påstå mig veta den absoluta sanningen om Gud och meningen med hela vår tillvaro.

Detsamma säger jag om mitt inträde till islam, fast ett mycket större lugn och känsla av synkronicitet och vägledning än när jag praktiserade dessa ’hemliga läror’.

Så bra att du hittat något som gör dig lugn och lycklig då. Räkna dock inte med att alla andra kommer uppskatta denna religion lika mycket som du. Jag gör det inte t.ex.

2013-03-27 09:56

Jag erkänner, jag har inte praktiserat det som Eckhart Tolle lär ut, jag har bara på liten skala tagit del och implementerat det mindset som han pratar om. Sen har jag lyssnat och praktiserat andra, tex Jon Kabat Zinn. Men genom att lyssna på det han säger så kan man ändå dra parallellerna.

jag tror inte du har praktiserat ett skit förutom islam. det mesta säger att du ljuger. så då måste jag tro att du alltid ljuger.

att praktisera något är verkligen inte att läsa om något på internet. även om man kan lära sig grunden i mycket på det sättet. men om man inte fysiskt springer så kommer man aldrig veta hur det känns. och det är fett ovärdigt att SÄGA ATT MAN HAR DET ÄNDÅ!
jag har kallat dig hycklare tidigare. känns det otippad att "lögnare" adderas till ord att kalla dig nu?
varför behöver man ljuga om en sån sak? kändes det som att skrämselpropagandan inte räcker till? sanningen/fakta ska smutsas ner....?varför ljuger man om vad man gör eller har gjort?

till sist, jag tror inte att någon religion förespråkar lögner för att locka till sig mind-slaves.
byt taktik diggeridoo

-Mark Twain

2013-03-27 11:44
Statos P32
Men min inställning till "Gud" är han inte vill bli dyrkad. Han sagt till mig flera gånger att han tycker de e löjligt att man lägger honom i en kungatron.

Hur har Gud sagt detta till dig? På vilket sätt fick du kontakt med Gud?

De enda han vill att alla ha sitt egen uppfattning och han VILL bli kritiserad.

Jag finner det mycket underligt att Gud skulle vilja att Han uppfattades på olika sätt. Det skulle betyda att människor definierar Gud. Men Gud och verkligheten kan bara ha ett sätt att vara (dock kan de finnas i multipla lager och uppfattar olika i de olika ’lager’, men fortfarande ett sätt).

Han vill också att allt han säger, kanske inte överstämmer i dagens samhälle. Tiderna ändras.

Detta är minst lika underligt. Skulle Gud ha fel? Betyder det att Gud, som Allsmäktig Skapare inte känner till framtiden?

Tiderna förändras världsligt, absolut, men det andliga varandet och riktlinjerna förblir desamma. Det är något som man märker när man läser Koranen, att alla de ’inre’ (psykologiska och andliga m.m.) aspekterna överensstämmer som att den skulle vara skriven idag.

Och att säga mitt religion är bättre än ditt, är helt fel inställning.

Det beror hur man ser på det. Det finns bara ett sätt som kan vara den ultimata sanningen. Gud är Den som varnat att ta andra religioner.

Jag ha karelska rötter och kristna försökte omvända våran tro till de ortodoxa-kristna.

Jo jag känner till detta (kände dock inte till att det fanns karelsk magi, det var intressant), min mamma kommer från Lappeenranta, som ligger i södra karelen. Min mamma brukar också prata om hur de kristna tvingade på sin religion på folket. Hon älskade någon serie som gick för inte så länge sen som målade liknande (dock vet jag inte om den utspelades på karelen, kollade själv inte på den).

Men ändå så ha jag en sammanhang med de andliga. Så min kontakt med de andliga är falska? Vi karjeler ha varit väldigt känt att våra "hemliga läror".

Det beror på hur man definierar ordet falska. Jag tror visst att man kan ha kontakt med andar på ett ’äkta’ sätt och göra olika ritualer (som på klippet) och att det på ett sätt blir äkta. Men islam lär att detta är falskt på det sättet att du lägger tillit till trolldom, ’spells’, stenar eller andra ’saker’, som man tex läser på osv. Eller att lägga tillit till andar osv. Dem själva är skapade och har inte kunskap om allt. De kan måla en bild som mycket mer utvecklade än oss för att dem har inblick på ett annat plan av verklighet, men dem känner inte till allting, de kan inte göra korrekta påståenden om framtiden osv. Och många gånger så manipulerar dem.

Sann skydd och sann information kommer såklart från Skaparen. Och Skaparen är Allvetande och behöver således inga medlare. Gud ser allt i våra hjärtan och tankar och vet exakt vad vi är i behov av. Så det är till Gud som vi bör vända oss till i allt. Det finns inget behov och det kommer inte verklig framgång från att sätta tro och tillit till annat än Gud. Annat som själv är skapat och underkastat, med brister och behov.

2013-03-27 11:51
xlnt P30
Kan bara säga att jag är emot religioner som talar om för människor vad som är ett 'korrekt' sätt att leva och tänka på, vad som är ond moral respektive god moral osv. Känns väldigt medeltida och stelbent samt icke-intellektuellt.

Just beträffande moral så tycker jag Richard Dawkins lägger fram det på ett bra sätt här:

Sam Harris har en hel föreläsning om det, men i vanlig anda från den här gruppen (som Dawkings och Harris är i), så är syftet och målet att smutskasta religion och att predika just ateism. Det är deras religion=P Deras intellekt har spelat dem ett stort spratt som får dem att bete sig som små översittar-barn. JAg skulle säga att dem är mer extremister än de flesta religiösa.

Det är något onödigt att diskutera den religiösa moraliteten om man först in diskuterar och kommer överens att det finns en Skapare som är Allsmäktig osv. För det är inte vi religiösa som kommer med dess saker. Det är Skaparen som uppenbarat en ’manual’ där Skaparen beskriver Sig själv och syftet med skapelsen. Tror man inte på Skaparen så kommer man såklart inte heller acceptera många av de regler som Skaparen önskar för oss.

Vore det inte då bra om fler kände till detta samt utövade det?

Jag säger nej, eftersom det kan öppna kanaler till andra entiteter vilket oftast leder till att man hamnar i ett tillstånd där man lägger tro och tillit på annat än Gud. Och dessa entiteter vill ha vår dyrkan, för dem själva hatar Gud.

Att seriöst hävda att farliga alien demoner börjar härja i ens kropp om man ger sig in i detta... vet inte vad jag ska säga. Speechless! Snacka om skrämselpropaganda á la Exorcisten.

I så fall känner du kanske inte till alla de fall som folk hamnat i kort-, och långvariga psykoser pga att entiteter fått tillträde till deras perception och håller på och härjar där. Alla former, och speciellt inför kundalini-meditation, så varnar man att inte börja innan man har kommit en bit med annat. Man varnar också för det inom magi (för att man bokstavligen framkallar demoner, jag länkade till klipp där en order gör detta), inom shamansm också för att man får kontakt med entiteter och vissa av dem är ’krigare’ och vill människan illa. Osv osv. Att säga att det är skrämselpropaganda är att inte känna till denna information eller att ignorera den för man så gärna enbart vill tro positivt om det.

Det påstods ju bl.a. att personer som t.ex. Jordan Maxwell får fritt spelrum att vädra sina åsikter hur som helst, men så är dock inte fallet riktigt med tanke på hur mkt dessa personer försökts tystas ner och hotats av bl.a. CIA så vitt jag vet.

Har CIA försökt tysta ner honom? Det är inget jag känner till då jag tar gärna emot belägg på det. Här är ett klipp om hur han förklarar att han är ’beskyddad’ av frimurare och att han inte har blivit störd av sådana myndigheter;

Dem som blivit mördade och förföljda är tex John Todd, William Cooper och Fritz Springmeier. Dem alla är kristna och gör just kopplingen med satanismen och dessa ockulta doktriner. Med politiken och new age lärorna.

De flesta vet inte ens vem Jordan Maxwell är, eller filmen Zeitgeist för den delen. De flesta alltså. Det är inte direkt så att det visas på TV dagligen, tvärtom.

Det spelar ingen roll, för Jordan Mxwell har fingret i många saker som finns på nätet. Och det finns många fler riktningar att närma sig dessa läror. Det finns ett otal fronter som dessa entiteter sprider sitt budskap. Vilket visar hur manipulativa dem är som tar form som olika saker, men budskapet är alltid desamma.

Det finns många människor som har ’vaknat upp’ till dem här sakerna. Gå in på Akademibokhandeln och kolla i deras andliga bokhylla så får du se vilka slags böcker man finner där. Det finns så många olika förgreningar som på ett sofistikerat sätt prediskar dessa läror. Mycket enkelt och oskyldigt. Sedan dras man in i det djupare och djupare. Jag har själv gått den vägen och har många runtom mig som gör det. Och det ät tydligt att sådan information sprids mer och mer;

“This must form the theme of all the propaganda work to be done during the next few decades – until the year 2025 – a brief space of time indeed to produce fundamental changes in human thought, awareness, and direction, but – at the same time – a quite possible achievement, provided the New group of World Servers and the men and women of goodwill perform a conscientious task.”
– Alice Bailey

2013-03-27 11:51
För övrigt vore det väl bara bra om vi gick in i en ny tidsålder som betecknades av gemenskap, spirituell utveckling och fred. Som jag förstått det är det ju just detta som eliten försöker motarbeta eftersom de tjänar stora pengar på olja, krig, vapen, läkemedel etc.

Det är det som är en del av konspirationen. Eliten skall målas som motståndare till detta. Men det är eliten som har denna ’utopi’ vision av samhället och som projicerar den på oss. Alice Bailey tex, var en UN figur, och grundade det andliga bokförlaget Lucifer Publishing Company, och UN stöder denna. Idag heter den dock Lucis Trust. Hon sa också att UN skall spela en stor roll för de ockulta lärorna.

Om vi säger så här. Dessa ’hemliga’ läror. Vem satt på dem innan dem började spridas? Var det inte eliten? Så var kommer denna information ifrån? Eliten. Dem vill skapa det Nya Atlantis. Utopin är deras vision. Det är dem som projicerar den på oss.

Jordan Maxwell tex, hyllar Helena Blavatsky, likaså gör Michael Tsarion. Blavatsky var grundare till teosofiska sällskapet, som också Alice Bailey var i. Dem båda grundade också och var medlemmar i hemliga sällskap, ordrar som viktiga människor blir medlemmar i. Ett annat exempel är David Icke, hans budspat är precis det som Alice Bailey skrev om. Så dessa konspirationsteorier kommer från de ockulta lärorna. Det är den esoteriska läran som presenteras som lösningen. Bara att dem gördet på ett mycket snyggt sätt. Och det är dem som avslöjar detta som råkar illa ut.

Filmen du länkade verkade tydligt gå i en och samma riktning; den förespråkar kristendom och att acceptera Jesus som sin frälsare.

Yes, jag är muslim så jag accepterar såklart inte Jesus som frälsare. Men den övriga informationen ser jag inte hur man skulle kunna avsäga. Den är tydlig i sig själv. Och dem är inte dem enda som gjort kopplingen. Finns många före dem som gjort den. Vilken lika explicit information finns det emot den? Dem pekar klart och tydligt ut kopplingen med politik och new age, och vart dessa esoteriska läror kommer ifrån.

2013-03-27 11:52
Blweria
jag tror inte du har praktiserat ett skit förutom islam. det mesta säger att du ljuger. så då måste jag tro att du alltid ljuger.

Typiskt att du skulle använda det påståendet emot mig, och dra slutsatser som du inte kan ha en aning om. Men det visar din enkelspårighet, tack.

Jag har aldrig skrivit att jag praktiserat Eckhart Tolles läror, och med läror menade jag meditationsmetoder, speciellt mycket. Jag har lyssnat och tagit till mig det mindset som han presenterar. Sedan har jag praktiserat shamanism, chi-meditation, och andra hopkok av inre resor. Detta gjorde jag i flera år. Så nej, jag har inte ljugit.

Se vilken tankeverksamhet du engagerar dig i, som får dig att läsa in saker bara för att ta varje chans att smutskasta mig.

2013-03-27 12:04

Hela den där filmen "Age of Aquarius" var ju inte heller något annat än just det också. Kristen vinklad propaganda.

Haha du såg hela? Så extremt trött film, blev knappt 5 minuter för mig... VM i motsägelser och dassiga videoklipp i den här tråden, nästan så man ska ringa Guinness

2013-03-27 13:25
Men det visar din enkelspårighet, tack.

bra att du ser det enkeltriktade spåret. det var min bild av dig jag försökte ge till dig.

ok, definiera "lögn" kanske?

-Mark Twain

2013-03-27 13:28
Se vilken tankeverksamhet du engagerar dig i, som får dig att läsa in saker bara för att ta varje chans att smutskasta mig.

jag belönar inte extremister med full tankeverksamhet. jag spar en kraften till något som GER något. så som musik.
i trådar där du sprider skit tänker jag mig själv som en pinne i en hjul. barnsligt? nja...vill inte tappa bort barnet i mig så...

-Mark Twain

2013-03-27 13:30
Nej, svara du ist på vad jag ljugit om? Ge mig gärna citat där jag säger att jag praktiserat DET som Tolle snackar om.

Jag klumpar ihop hans läror med de esoteriska, även om det finns vissa skillnader, men jag argumenterar att det är sofistikerade sätt att få sekulära människor närma sig de esoteriska lärorna. Så när jag sagt att jag praktiserat 'dessa läror', så menar jag mysticismen och esoteriska/ockulta lärorna.

2013-03-27 13:34
Fast jag menar att du engagerar dig enormt, för att försöka hitta saker att använda emot mig. Vilket leder till att du använder vad som helst och formulerar dig hur som helst, bara för att förminska mig. Och det är det som visar din enkelspårighet. Du är inte överhuvudtaget villig att resonera, bara försöka framställe mig som inte trovärdig.
Producent

2013-03-27 14:07
Jag vill vara med i debatten igen.

Digeridoo

På vilket sätt kan du bevisa, bortom rimliga tvivel, att det inte är en ondskefull entitet som har gett oss koranen (medan "gud" kanske väljer att inte kommunicera med oss alls, eller kommunicerar på helt andra sätt?
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-27 14:29
KurtRussel: Word! :)

2013-03-27 14:34
Hejsan alla foliehattar! Jag försöker få en nyanserad bild av vad begreppet illuminati innebär.

Som jag ser det, så är det en grupp onda människor, som tillhör en annan religion än dig, som försöker manipulera dig och andra till onda läror genom symboler och liknande.

Vet någon första gången då detta uttryck kom upp?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Producent

2013-03-27 15:21
så är syftet och målet att smutskasta religion och att predika just ateism. Det är deras religion

Ateism är att inte ha någon religion alls, d.v.s. vara fri i sitt sinne och leva på sitt eget vis, ha vilka kläder man vill etc. till skillnad från då t.ex. islam som påtvingar kvinnor att bära slöja etc.
Själv ser jag mig inte som absolut ateist utan mer som spirituell Satanist eftersom jag tror på att vi kan bli som gudar själva, mkt med hjälp av allt det som kristendom/islam är emot så som Kundalini Yoga, Tai Chi och allt som hjälper till att höja upp livsenergin/chi http://see_the_truth.webs.com/

Tror man inte på Skaparen så kommer man såklart inte heller acceptera många av de regler som Skaparen önskar för oss.

Varför skulle man ens tro på en enda skapare av hela universum till att börja med? Kan ju lika gärna vara en kraft eller flera skapare, och denna 'manual' som du pratar om kan ju lika gärna vara skriven (eller ÄR det snarare) av människor som råkade ha ockult kunskap etc. för att sedan hävda att det är Guds ord och se till att folk börjar tro det.

Jag säger nej, eftersom det kan öppna kanaler till andra entiteter vilket oftast leder till att man hamnar i ett tillstånd där man lägger tro och tillit på annat än Gud. Och dessa entiteter vill ha vår dyrkan, för dem själva hatar Gud.

Kan ju också vara så att islam och kristendom får en att tro det eftersom dessa två 'religioner' i själva verket är program för att hindra människor från sann, riktig spirituell utveckling?

Alla former, och speciellt inför kundalini-meditation, så varnar man att inte börja innan man har kommit en bit med annat.

Varnar 'man'? du menar de kristna?
Det jag vet är att man bör börja med fysisk Yoga smått och i sin egen takt för att inte skada sig då vissa positioner/övningar kan vara rätt avancerade och påfrestande för ryggen etc.
Det där med entiteter som kommer och härjar har jag svårt att tro på om man bara sysslar med vanlig Yoga och meditation. Då skulle isf. väldigt många blivit drabbade med tanke på hur många som sysslar med det idag. Har man seanser där man tillkallar andar man inte känner till något om är det kanske dock en annan sak.
http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/Undesirable.html

Har CIA försökt tysta ner honom?

Hört han nämna det i en intervju iaf.

Dem som blivit mördade och förföljda är tex John Todd, William Cooper och Fritz Springmeier. Dem alla är kristna och gör just kopplingen med satanismen och dessa ockulta doktriner. Med politiken och new age lärorna.

Kan ju vara för att de spred ut för mkt insiderinformation och inte nödvändigtvis för att de var kristna i sig.

2013-03-27 16:38
KurtRussel P29
Svara då först på det förra inlägget.

Statos P32
Jag är nyfiken på ett svar från dig med.

2013-03-27 16:43
Ateism är att inte ha någon religion alls,

Nej, men sättet som dem pushar sin agenda på, med det stora engagemanget och den usla attityden, toppar många andra extremister. På så vis beter dem sig likadant eller värre som de människor som de kritiserar.

vara fri i sitt sinne och leva på sitt eget vis, ha vilka kläder man vill etc. till skillnad från då t.ex. islam som påtvingar kvinnor att bära slöja etc.

Jag har aldrig vart mer fri i sinnet. Alla regler som finns inom islam har vishet bakom sig. Men det är fortfarande lönlöst att diskutera dessa punkter innan man tror på Gud, för då tror man inte att det finns en Skapare som uppenbarat vägledning till oss.

Själv ser jag mig inte som absolut ateist utan mer som spirituell Satanist eftersom jag tror på att vi kan bli som gudar själva,

Hur är du en gud? Kan du få solen ’gå upp’ från motsatt sida imorn? Kan du göra så att blommorna börjar växa imorn? Kan du ändra tyngdkraften så att du kan flyga utanför min balkong imorn? Säg mig på vilket sätt är du en gud?

mkt med hjälp av allt det som kristendom/islam är emot så som Kundalini Yoga, Tai Chi och allt som hjälper till att höja upp livsenergin/chi

Yes, jag brukade argumentera likadant förut.

Men rent hypotetiskt. OM det finns En Skapare, som skapat allt med en viss funktion, på ett visst sätt, vem är värd mest att lyssna på för att finna sanningen i livet? Är det entiteter? Andra människor? Något som själv är skapat. Eller är det Skaparen själv?

Varför skulle man ens tro på en enda skapare av hela universum till att börja med? Kan ju lika gärna vara en kraft eller flera skapare,

Ja, men då får man också lägga fram belägg för det. Logiken, vetenskapen och det som verkar mest troligt är att det finns En Skapare, inte fler.

och denna 'manual' som du pratar om kan ju lika gärna vara skriven (eller ÄR det snarare) av människor som råkade ha ockult kunskap etc.

Det finns flera saker som talar emot detta. Tex så är budskapet från de ockulta lärorna totalt motsatt till monoteismen. Monoteismen/Gud uppmanar att sätta tro och tillit till Skaparen av allting, Upprätthållaren av allting. När man riktar tro och tillit till skapelsen så gör man orätt mot Skaparen. Och det är detta som de ockulta lärorna manipulerar oss att göra.

I Koranen så talar Gud emot de som i hemlighet smider planer. Guds budskap är öppet och tillgängligt till alla, för att alla skall ha möjligheten att välja väglening, medan den ockulta är hemlig och man måste bli inbjuden eller initierad på något sätt för att ta del av.

Dessutom så står det saker i Koranen som inte skulle ha kunnat skrivas av människor. Och det kan inte heller vara skriven av entiteter för entiteter är skapelser och har inte kunskap om allting, så när de förutspår framtiden så finns det alltid vissa fel i sina förutsägelser. Tex så sa ’Ra’, som David Wilcock kanaliserar, från början att det stora skiftet skall ske år 2000. När inget hände så ändrades datumet till 2012.

Men i Koranen och de profetior Profeten Muhammed (saw) gjorde har slagit in som förutspått. Vilket både tyder på att det varken är människor eller entiteter som skrivit det.

2013-03-27 16:43
Kan ju också vara så att islam och kristendom får en att tro det eftersom dessa två 'religioner' i själva verket är program för att hindra människor från sann, riktig spirituell utveckling?

Det kan man tänka sig, och det är inget konstigt att man tänker så i vårt samhälle. Men jag iaf har utövat chi-meditation och att höja upp mina energier/vibrationer innan jag blev muslim. Och då tyckte jag också att det var en otrolig källa till spirituell utveckling och kontakt med andligheten. Men det finns inga ord för den enorma skillnad mellan den spirituella utvecklingen, kontakten av ’oneness’, eller känslan av bliss jag fick genom islam. Och jag argumenterar att det beror på att när man underkastar sig Skaparen, som är Den som känner till allt i vårt inre, som känner till våra behov bättre än vi själva,att det är då vi uppnår verklig frigörelse. De andra metoderna är att sätta tro och tillit till skapelsen istället för Skaparen.

Varnar 'man'? du menar de kristna?

Nej, jag menar lärarna inom det specifika området.

Det där med entiteter som kommer och härjar har jag svårt att tro på om man bara sysslar med vanlig Yoga och meditation.

Det finns såklart mer sofistikerade metoder, det har jag sagt. Och metoder som inte innefattar några entiteter. Men när man fördjupar sig så kommer man närma sig det. Meditation kan tex börja som bara att stilla tankarna. Och öppna nyfikenheten, leda till tex att lära sig om och fördjupa sig om chackra-kanalerna, som kan leda till tredje ögat, som kan leda till kundalini, som öppnar upp portalen. Det finns många olika vägar och förgreningar, inte bara de österländska, som leder till entiteterna.

Då skulle isf. väldigt många blivit drabbade med tanke på hur många som sysslar med det idag.

Det finns det. Men jag pratar inte om mindfullness och ’vanlig’ meditation och yoga.

Har man seanser där man tillkallar andar man inte känner till något om är det kanske dock en annan sak.

Det är bara ett annat sätt. Men samma sak gäller de metoder jag nämnt också.

Hört han nämna det i en intervju iaf.

Tydligen så säger han i så fall motsägelser. För i den jag länkade så verkar han inte haft så stora problem. Dessutom så hänger han med feta filmskapare och annat viktigt folk. Jag tror inte han blivit speciellt trakasserad. Samma sak gäller David Icke.

Kan ju vara för att de spred ut för mkt insiderinformation och inte nödvändigtvis för att de var kristna i sig.

Exakt, den riktiga informationen, inte den som Maxwell och Icke sprider. Mycket skillnader i det dem sprider.

2013-03-27 17:46
DiggeriDoo: Tro du att det finns bara en gud eller flera st gudar? Du är sån person som söker konflikter. Att du "älskar" att du kan motargumentera bort med ditt intelligens. Du kan söka frågor ifrån mig, men jag tro att du är vilsen av dig. Du måste ha upplevt ett traumatiskt händelse i ditt liv att du bara försvara det du tro på. Jag tro ej på islam, inte på kristendomen, inte på nånting. Jag tro på att jag e sprituell och jag få vägledning ifrån nånstans. Den ha hjälpt mig mycket i mitt liv, speciellt varenda gång jag ha mått dåligt, så kommer ett "högre väsen" inom mig.

I Koranen så talar Gud emot de som i hemlighet smider planer. Guds budskap är öppet och tillgängligt till alla, för att alla skall ha möjligheten att välja väglening, medan den ockulta är hemlig och man måste bli inbjuden eller initierad på något sätt för att ta del av.

Ha du nånsin tänkt att varför de ockulta, så kallade "frimurare" blev så hemliga? Glöm inte bort att de va frimurare som skapade arbetsförmedlingen, skapade AA möten och etc. Och många folk tro på här i Sverige att dom är ockulta? En gång tiden så var dom öppen mot alla. Alla var välkommna i deras loger. Folk gick till dom när dom behövde ett jobb, för dom hade just de viktigaste kontakterna.

Då kom andra världs kriget. Hitler visste att frimurarna skulle varit ett hot mot hans system, så han avrättade en hel del frimurare i Tyskland och där efter gick frimurar ordern underjord. Casanova var en frimurare, Mozart var också en frimurare.

illuminati var tydligen en del av ordern och resten är historia. Visste ni dom konsprations teorierna kom ifrån Hitler själva? Men sen var han med i en annan hemlig förening som gick under: The Thule Society.

Och därefter så skapade Skull n Bones. Där dom använder "religionen" som ett medel för vinna deras krig. Samma sak vad som händer i mellanösten. Dom vill att Mellanöstern ska hata USA och västvärlden. Och vad händer där efter? Ett tyst krig ha på börjat. Ett uppbyggnad till ett världs krig, där dom bråkar vilken religion till hör de bättre för mänskligheten.

Sen finns de muslimska hemliga föreningen "Nation of Gods and Earths", där Malcom X skapade. Där bland annat Busta Rhymes, The wu tang clan, The sugerhill gang och etc..

Dom tro att dom 95% är lättlurade så när en "helig krig" kommer till ytan, så kommer bara dom 5% överleva kvar i jorden. Så säg inte att islam är ett öppen religion. Ni ha också hemliga föreningar, där bara äkta muslimer är välkommna och med mera. Glöm inte bort att Guru ifrån gangstarr hade 7grand, för nr 7 är ett viktigt nr både i alla hemliga föreningar i världen.

Dom snacka lika mycket kryptiskt som vilken hemliga föreningar i världen.

2013-03-27 17:48
Nej, men sättet som dem pushar sin agenda på, med det stora engagemanget och den usla attityden, toppar många andra extremister. På så vis beter dem sig likadant eller värre som de människor som de kritiserar.

plockbord ala blweria:)

ateism är inget samfund, ingen förening, ingen grupp. det finns inga DEM när man talar om ateister.

så den lilla kommentaren blir ännu en liten "skräckpropaganda" direkt från extremisten!

-Mark Twain

2013-03-27 19:06
Tro du att det finns bara en gud eller flera st gudar?

En Skapare. Jag tror inte att det innan skapelsen satt två eller fler gudar som planerade hur skapelsen skulle se ut. Och jag tror inte att Skaparen behövde skapa ’under-gudar’ för att skapa skapelsen, så som tex hinduismen eller kabaalah.

Du är sån person som söker konflikter.

Bara för att jag inte tror som alla andra? Jag presenterar min åsikt, och många reagerar på den, och jag förtydligar vad jag menar.

Att du "älskar" att du kan motargumentera bort med ditt intelligens.

Nej, jag ser det som en plikt att förmedla islam. Jag älskar inte det här. Ofta tänker jag varför jag ens gör det. Och svaret på det är; för att folk inte har en aning om vad islam är, så jag försöker framställa den utifrån dess egna läror, inte utifrån vad andra sagt om den.

Du måste ha upplevt ett traumatiskt händelse i ditt liv att du bara försvara det du tro på.

Jag har upplevt flera mer eller mindre traumatiska saker. Jag behöver inte försvara den, jag bara förmedlar den ur ett rättvisare perspektiv. När någon skriver något som jag inte tycker stämmer så ger jag min syn på det.

En gång tiden så var dom öppen mot alla. Alla var välkommna i deras loger. Folk gick till dom när dom behövde ett jobb, för dom hade just de viktigaste kontakterna.

Jag har aldrig sagt att alla som är med i en hemlig order är onda som bara gör onda saker. Hur många miljoner eller biljoner har inte Rockefellers spenderat på positiva saker? Jag känner frimurare som är mycket goda människor.

Då kom andra världs kriget. Hitler visste att frimurarna skulle varit ett hot mot hans system, så han avrättade en hel del frimurare i Tyskland och där efter gick frimurar ordern underjord.

Så vitt jag känner till så var Hitler mycket påverkad av ockultismen. Som du säger ingick han själv i en. Det var en tid då Helena Blavatsky hade gjort stor inverkan, också i Tyskland. Hitler skickade trupper till Himalaya för att hämta lärdom från de högsta munkarna, dem trodde på astrologi osv.

Visste ni dom konsprations teorierna kom ifrån Hitler själva?

Vilka konspirationsteorier syftar du på?

Och därefter så skapade Skull n Bones. Där dom använder "religionen" som ett medel för vinna deras krig.

Exakt, dem använder religionen, vilket inte gör läran (även om jag argumenterar att kristendomen är långt ifrån autentisk i dagsläget) felaktig, utan människorna som använder den för sina egna ändamål.

Samma sak vad som händer i mellanösten. Dom vill att Mellanöstern ska hata USA och västvärlden. Och vad händer där efter? Ett tyst krig ha på börjat. Ett uppbyggnad till ett världs krig, där dom bråkar vilken religion till hör de bättre för mänskligheten.

Jag argumenterar att det inte handlar om religion. Återigen, du själv säger att ’dem’ ’använder’ religionen till att skapa dessa konflikter. Ledarna i de muslimska länderna är oftast förtryckare och går helt emot islam. I Syrien tex så ber de så kallade muslimerna till bilder av Bashar.;

Så ja, jag håller med om att konflikten blir upptriggad, men absolut inte av religiösa ledare. Dem framställer konflikten som religiös för att smutskasta och få oss att tänka just att religion bara är orsak till krig.

Sen finns de muslimska hemliga föreningen "Nation of Gods and Earths", där Malcom X skapade. Där bland annat Busta Rhymes, The wu tang clan, The sugerhill gang och etc..

Dom tro att dom 95% är lättlurade så när en "helig krig" kommer till ytan, så kommer bara dom 5% överleva kvar i jorden. Så säg inte att islam är ett öppen religion. Ni ha också hemliga föreningar, där bara äkta muslimer är välkommna och med mera. Glöm inte bort att Guru ifrån gangstarr hade 7grand, för nr 7 är ett viktigt nr både i alla hemliga föreningar i världen.

Jag har inte sagt att det inom islam inte finns mysticism och ockulta trosuppfattningar. Men det är grupper som avvikit från religionen. Dem klassas inte ens som muslimer av de lärda. Dem dyrkar också sig själva och andra än Gud. Dem är vilse från sanningen.

Vad jag säger att Guds religion finns öppen och klar och tydlig för alla som vill ta del av den. I Koranen och bevarandet av Profeten Muhammeds (saw) förklaringar och hans följeslagares förståelse på dessa. Det är islam och det finns bevarat för den som vill.

2013-03-27 19:11
ateism är inget samfund, ingen förening, ingen grupp. det finns inga DEM när man talar om ateister.

så den lilla kommentaren blir ännu en liten "skräckpropaganda" direkt från extremisten!

Återigen väljer du att ta det jag säger och framställa det på ett negativt sätt.

Det kan knappast ha undgått dig att Sam Harris, Richard Dawkins, Lawrence Krauss &Co har en gemenskap tillsammans. De föreläser tillsammans, de nämner varandra, de nämner varandras böcker osv osv. På det sättet är just dem ett samfund. Jag använde det i symbolisk mening, det borde vart ganska tydligt. OCh på så sätt är det 'dem'. Dem tillsammans har en ateistisk approach i allt dem gör i media.

2013-03-27 19:44
nej, dom har kanske ett samförstånd men knappast ett samfund.

alla som räknar matte kanske också har ett samfund?

alla som andas?

alla som är?

det skulle iofs inte vara dumt. att födas och direkt utan någon konstig bok kunna vara med. oavsett och kravlöst :)

vilken utopi!

-Mark Twain
Producent

2013-03-27 20:38

Har dem etablerat det som en gigantisk ateistisk organisation med byggnader som liknar kyrkor/moskéer som skickar ut ateistiska budskap, har ateistiska ledare som predikar om 'sanningen' för barn, har atiest-skolor samt skrämselpropaganda och folk som går runt och knackar dörr, delar ut flygblad om ateism etc.? tror inte det..
De argumenterar väl bara för sin ståndpunkt (med sakliga argument som bygger på fakta om evolution, biologi etc.) och låter sedan varje individ tro på vad den vill utefter det, så vitt jag vet iaf. Alla får tro på vad dem vill.

Jag har aldrig vart mer fri i sinnet.

Känner kvinnorna inom islam samma frihet då?
Att tvingas bära slöja eller niqab och inte få röra sig fritt och ha sex/gifta sig med vem man vill? Låter inte som frihet om du frågar mig.

Alla regler som finns inom islam har vishet bakom sig.

Nu känner jag inte till alla regler inom islam men att t.ex. vara ärlig mot mig själv och människor i allmänhet, undvika alkohol och droger är exempel på egna 'regler' jag försöker leva efter. Om nu dessa regler finns i islam så skulle jag säga att de är bra regler, och det skulle nog de flesta människor idag också säga så länge det är vägledning från samhället och inte stränga regler som innebär brutal bestraffning att bryta emot.

Men sedan finns det vissa andra regler inom islam som jag vill ifrågasätta för vems skull de egentligen finns till. Att t.ex. kvinnor bör skyla sig för att inte väcka åtrå hos män, är det verkligen kvinnans skyldighet att skyla sig för att män ser dem som sexobjekt annars? Det är väl snarare männens skyldighet att skärpa till sig och inte våldföra sig på kvinnor/se dem som sexobjekt oavsett hur de skulle råka vara klädda. Det tror jag de flesta håller med om idag också år 2013.

Att inte praktisera sådant som ligger i linje med andra trossystem som Hinduism så som yoga är en annan regel att ifrågasätta. För mig låter det bara som begränsningar av människors frihet och ett hinder för personlig utveckling.

Hur är du en gud? Kan du få solen ’gå upp’ från motsatt sida imorn? Kan du göra så att blommorna börjar växa imorn? Kan du ändra tyngdkraften så att du kan flyga utanför min balkong imorn? Säg mig på vilket sätt är du en gud?

Kanske låter långsökt och konstigt, men enligt det jag tror på så är Satan densamma som Enki (sumerisk gud) som skapade människan genom väldigt avancerad genteknik. Gudarna var egentligen utomjordiska varelser som kom (antagligen från Venus) till jorden och de första människorna som skapades var tänkta att arbeta som slavar åt dessa gudar.
Enki ville dock ge oss kunskap att själva kunna bli som gudar medan hans rivaler ville hålla oss som slavar, ovetande om allt det ockulta (som egentligen bara är ett ord för gömd/dold).
Att bli som en gud innebär i det här fallet att få tillgång till mer delar av hjärnan och nå vår fulla potential (kundalini yoga, meditation etc. hjälper oss att uppnå det). Spiritualitet är bara ett annat ord för allt som har att göra med sinnet och hur man kan påverka/förstärka/utveckla det med meditation, hypnos etc.

Att t.ex. få solen att gå upp eller ändra tyngdkraften så jag kan flyga kan jag förstås inte, men det är inte vad jag menar med att bli en gud heller.
Alltings uppkomst, jordens position och dess bana runt solen etc. tror jag har att göra med en kosmisk ordning som möjligtvis kan ha påverkats av gudar. Jag tror alltså att det finns många s.k. gudar och inte bara en enda.
Att däremot läsa tankar, flytta objekt med tanken och levitera är sådant jag tror är möjligt om vi bara skulle arbeta för att utveckla vår spirituella förmåga, men som kristendomen har motarbetat oss att uppnå.

Vart allting kom ifrån från första början vet varken du eller jag, men jag gissar på att det har att göra med en kosmisk grundordning. Tror alltså inte att en enda Gud skapat hela schabraket. Förstår inte riktigt varför det är så viktigt att tro det heller.
Producent

2013-03-27 20:38
Men rent hypotetiskt. OM det finns En Skapare, som skapat allt med en viss funktion, på ett visst sätt, vem är värd mest att lyssna på för att finna sanningen i livet? Är det entiteter? Andra människor? Något som själv är skapat. Eller är det Skaparen själv?

Åter igen förstår jag inte varför det skulle finnas en enda skapare av allting, och varför man ska tro på att just den kristna/judiska/islamiska skaparen är den enda rätta att tro på. Vart kom denna skapare ifrån då? Något borde väl ha skapat skaparen så att säga.

Ja, men då får man också lägga fram belägg för det. Logiken, vetenskapen och det som verkar mest troligt är att det finns En Skapare, inte fler.

På vilket sätt säger logiken och vetenskapen detta?

Det finns flera saker som talar emot detta. Tex så är budskapet från de ockulta lärorna totalt motsatt till monoteismen.

Att de som skrivit bibeln och koranen hade ockult kunskap är inte detsamma som att de förmedlar denna kunskap i skrifterna. Jag menar bara att det påverkar sinnet i att skapa en förtrollning hos läsaren eftersom skrifterna är laddade med ockult energi som de okunniga inte känner till och har svårt att värja sig emot. Ju fler som tror på samma sak desto starkare energi eftersom tankar är energi, det är det jag tror.

medan den ockulta är hemlig och man måste bli inbjuden eller initierad på något sätt för att ta del av.

Ockult betyder ju dold så ja. Den mest ockulta kunskapen är antagligen också den mest kraftfulla/mäktiga eftersom kunskap är makt.

Men i Koranen och de profetior Profeten Muhammed (saw) gjorde har slagit in som förutspått.

Exempel?

Men jag iaf har utövat chi-meditation och att höja upp mina energier/vibrationer innan jag blev muslim. Och då tyckte jag också att det var en otrolig källa till spirituell utveckling och kontakt med andligheten.

Om du tyckte det, varför slutade du isf. med det?

Det är bara ett annat sätt. Men samma sak gäller de metoder jag nämnt också.

Nja, att syssla med yoga eller att sitta och meditera för sig själv är inte samma sak som att aktivt söka kontakt med andar under en seans. Och skulle man stöta på främmande entiteter som verkar hotande finns det tekniker för att undgå detta, vilket fanns att läsa på sidan jag länkade innan.

Tydligen så säger han i så fall motsägelser. För i den jag länkade så verkar han inte haft så stora problem. Dessutom så hänger han med feta filmskapare och annat viktigt folk. Jag tror inte han blivit speciellt trakasserad. Samma sak gäller David Icke.

Personligen är jag inte allt för mkt för Icke (tycker han verkar vara en galenpanna). Men han har iaf. också beskrivit att han försökts bli nedtystad och misskrediterad många gånger men fortsätter ändå. Anledningen till att han 'tillåts' fortsätta är väl dels att hans publik inte är särskilt stor samt att det skulle verka allt för misstänkt om han plötsligt försvann, och samma med Maxwell antar jag.

Exakt, den riktiga informationen, inte den som Maxwell och Icke sprider. Mycket skillnader i det dem sprider.

Delar av den informationen de spred kan ha varit för känslig för eliten, men det innebär väl inte att man måste acceptera Islam eller Jesus som sin frälsare för det.