I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är illuminati? är det bara en bluff?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2010-01-05 15:22
hehe den bjuder jag på, kom inte på foliehatt i studens hetta :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-05 16:02
Mörten - Nja, rent känsloargument är det väl inte. Dock ett påhopp (troligtvis grundat i att foliehatten/tefatsmunken som langade ett klipp utan relevans fortfarande efter 200 inlägg inte fattat att h*n fortfarande inte har langat fram någon form av bevisning) :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-05 16:14
dundermannen

i agree to disagree..... jag har läst foucault.... skrev om han i min c-uppsats, där jag skrev om hur teve mindfuckar våra barn=)

men jag behöver inte hålla med honom bara för att han är en accepterad postmodern filosof right? då syftar jag på att han menar att det inte är en maktelit som styr.... det är väl därför vi får läsa om honom.... därför han är accepterad......

såklart det finns massor av människor och grupper som försöker manipulera oss. men som jag säger man måste se igenom agendan i allt. alla människor har en förståelsehorisont som är uppbyggd av den tidigare upplevelsen/förståelsen av världen och kommer att leva efter den och prata efter den och försöka övertala efter den.... jag tror ändå att det finns en grupp människor som är extrabra på detta och dem har omvänt så att allt förkastligt har blivit något att hylla så dem behöver itne göra så mkt längre det går i oss per automatik....

och att man bytte från religionen till liberalerna kan jag såklart inte svara på exakt. det är bara ett steg i planen.... men om man ser till på dagens situation så iaf en sak tydlig och det är att man i religionens namn gjort massa idiotiska saker som man nu i modern tid kan peka på för att smutskasta skiten så att dess riktiga budskap går förlorad och för att åstadkomma skiftet till anti krist;) man behövde väl nånting nytt att manipulera den stora massan med. precis som vi är på väg till nåt slags "revolution" nu till 2012. time will tell hur dem planerat bara. en sak är säker, dem har total överläge på situationen. bara kolla på vem som kommer ut med all propaganda om 2012, bara för att förvirra och fylla oss med ideer och bli rädda osv osv jag vet inte exakt för jag får inte ta del av deras plan=) men något nytt är på väg det står i mina skolböcker=P

och att vi är antisemiter är bara löjlig... och om människor börjar hata på judar så är dem ignoranta och dumma.... den "judiska konspirationen" syftar till zionistjudar, och till de fåtal zionistjudar som äger viktigt shit. och staten israel som massmördar folk osvosv

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-05 16:20
jag länkar inte videos för dig mabande för att bevisa nånting. jag bryr mig inte alls om att bevisa nånting......

det här gör jag som sanningens slav

kanske väcks några iaf i dessa trådar, och får frågor besvarade och hittar sig själva... och för de som är intresserade.....

2010-01-05 16:31
fyllfinne Och om inget händer 2012, antar jag att det helt plötsligt bara var en coverup,,, för den riktiga vändningen som kommer 20blabla.

2010-01-05 16:32
nej jag tror själv inget kommer hända...... om nåt händer så är det manmade tror jag.. men som sagt, time will tell

2010-01-05 16:41
fyllfinne: Intressant ämne på uppsatsen, kan man få en länk till den (om det inte finns risk för outing av ditt namn förstås)?

2010-01-05 17:41
Hmm. Jag har ändrat åsikt nu. Bevisen är för överväldigande.

Jorden kontrolleras uppenbart av 13 (med avsikt inavlade) familjer, som vill ha total kontroll över jordens befolkning, och också döda 5.5 miljarder (därför att dom tycker jorden är överbefolkad och det är farligt för miljön). Men eftersom det redan är för sent att rädda jorden (dom kommer döda människorna ändå) ska dom bo under marken (kanske med utomjordingar som dom fått teknologi av) eller i baser på mars eller månen. Dom kommer finansiera det hela med knark, inte för att dom inte kan finansiera det på andra sätt, utan för att dom tycker det passar fint.

Här är ett bra citat som visar sanningen:

"The acquisition and consolidation of ever greater wealth, natural resources, total political power, and control over others are the motivating forces which drives the decisions of the Illuminati. The toll in human suffering and the loss of innocent lives are non issues for these individuals, who are aligned with very dark and malevolent 4th dimensional aliens. The dominant group of 4th dimentional malevolent aliens controlling and manipulating the human Iluminati are known as Draconians or Drakos Reptilians. Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation."

Den här förklaringen gör plötstligt hur jag ser hur allt hänger samman. Mina ögon har öppnat sig. Och för alla som inte tror på detta, kom med några bevis på motsatsen då!
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-05 21:33
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

*asgarv*

2010-01-10 20:22
det är sorgligt hur de mest erfarna tyckarna alltid vill fastna i argumentationens och ordets spiral utan att göra egen research. Enkel fakta. Bilderbergsgruppen finns och består av världens mäktigaste människor, de samlas regelbundet och fattar beslut i de största världsfrågorna. Fakta, de är ett hemligt sällskap och man får inte ta del av det. Fakta, i en demokrati är det de STÖRSTA brottet som kan begås.

Jag säger inte att någon ska tro något speciellt, men jag menar att det i sig självt borde få en öppen-sinnad människa att bli nyfiken och göra sin research.

Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article439668.ab

(för er som medvetet eller omedvetet ratar all infrotmation från youtube)

Sen om man inte känner till Bohemian grove och vilka som går dit/gått dit så borde man kolla upp det också. Informationen finns ute, men ficklampan skiner på blondinbella (inte bokstavligt nu era idioter). Om din granne tillbad en stor träuggla och utförde mystiska, mörka, ritualer bakom stängda dörrar, och du fick reda på det, skulle du inte blivit nyfiken att veta mer/misstänksam? skulle du låtit denna sitta barnvakt åt ditt barn? Om världens makthavare besökte samma möte, skulle du inte bli ännu mer nyfiken? det finns ute på video. Som sagt, information finns ute men ficklampan pekar någon annanstans.

Och det största argumentet för alla de godtrogna som ratar allt detta är just... Om det nu låg till så, skulle det inte ha kommit ut för länge sen då? skulle de inte va exponerat? Stackars godtrogna människor som inte ens ett århundrade efter andra världskriget tror att världen är full av bara godhet. Building 7? som bara föll? folk kollar på oväsentligheter. En massa fakta finns ute, det är upp till en själv att knyta ihop det till nåt om man vill... men att ignorera faktan och sen smålé åt de som inte gör det och samtidigt kalla sig för sanningssökare...

2010-01-10 20:44
Tja det är ju det här med att dra slutsatser. Vi vet att bilderbergsgruppen samlas varje år, vi vet att det är möten i bohemian grove varje år. Vad för slutsatser kan vi dra från det? Att det finns en hemlig skuggregering som kallas "New World Order" och är ondkefulla? Nej.

Faktum är ju dessutom att varken Bilderbergsgruppens arbete eller Bohemian Grove är så värst hemliga, det är väl mest konspirationsteoretiker som vill mena det.

Bill hayton har tex gjort ett radioprogram om Bildebergs gruppen som man kan lyssna på här:

http://www.bbc.co.uk/worldservice/specials/1256_wryw_archive/page4.shtml

Jag tänker inte säga att det är ok med tex bilderbergsgruppen. Men man kan inte med faktumet att gruppen finns sluta sig till att ondskefulla och hemliga organisationer med avsikt störtade world trade center.

2010-01-10 21:28
building 7.... den tredje byggnaden alltså.... hur kan den rasa om inte ägaren i förväg vet om det?

och du länkar till bcc.. finns en dokumentär om nyhetskanalerna också. med klipp ifrån innan, mellan och efter sändningarna eller det som ska visas. som antagligen spritts av någon som vill visa vad agendan egentligen är. där före, mellan och efter sändningsmaterialet kan man se och höra hur uppgjort och falskt opch med avsikt vilseledande tex bcc är.... bara så du vet...

2010-01-10 22:08
Byggnad sju är redan förklarad vad mig anbelangar, jag antar att du inte tror på det. Pallar man se 40 minuter så får man se hur skadad byggnaden blev på filmen här: http://www.archive.org/details/abc200109111323-1404

Ge gärna länk till filmen om BBC. Egentligen blir jag bara förbannad av konspirationskritikernas vägran att acceptera journalism, samma journalism som avslöjat watergate och vars journalister riskerar sina liv i krigshärdar. Men den kan väl ge mig några skratt i alla fall.

2010-01-10 22:10
"konspirationskritiker" råkade jag skriva eftersom jag var så förbannad. Teoretiker menar jag förstås.

2010-01-10 23:01
okej, dunderpojken

bilderberggruppen är oerhört hemlig och har uppmärksammats av ett fåtal sk konsperationsteoretiker på senare år och fått större uppmärksamhet iom internet. Mötena planeras i hemlighet i olika hotell runtom, nya varje år, och hålls bakom låsta dörrar. Ett exempel är när dom utrymmer ett helt hotel på folk genom att fejka en eld där inne, endast för att kunna hålla ett möte helt privat.

Poängen är att oavsett hur hemligt det är eller inte, så ska de inte va hemligt alls när det rör sig om världens mäktigaste människor med makt att göra vad fan som helst

Angående bomemian grove ugglan, den är inte så värst hemlig? det har skrivits ett flertal böcker genom tiderna om denna platsen och ritualerna där, och spekulerats i amerikansk media, men ingen har lyckats ta sig in förutom alex jones med dold filmkamera för några år sedan, så jo den e fett hemlig... och det är förståeligt när man ser ritualerna.

WTC ska kunna bli träffade av ett flertal boeings innan dom ramlar (och då ramlar de inte freefall speed).. Building 7 blev inte ens träffad. så mannen, googla upp hur många bbc o abc dokumentärer du vill

2010-01-10 23:22
"oerhört hemlig" visst. Diskuterar man det på ett svenskt hiphopforum är det inte oerhört hemligt. Antar att du inte lyssnade på radioprogrammet, men du litar väl ändå inte på media så då är det ju inte så konstigt att du inte hänger med i världen. Maud Olofsson var på ett bilderbergmöte. Har det gått så långt att Maud är med och styr världen i hemlighet kan väl resten av oss ge upp.

Här är en artikel från Spy magazine som handlar om hur dom infiltrerade Bohemian Grove: http://sociology.ucsc.edu/whorulesamerica/power/bohemian_grove_spy.html

Här är omslaget på en film harry shearer (saturday night live, spinal tap) har skrivit och regisserat, som handlar om hans upplevelser på Bohemian Grove

Jag håller med om att det är en otäckt att några av världens mäktigaste människor träffas och diskuterar. Men det betyder inte att det är en konspiration.

Wtc tänker jag inte ens snacka om, jag är trött på det.

2010-01-11 06:29
tror jag hum hum "fick" den från piratebay så vågar inte länka... du får ta mig på orden,.,,, att dem också förut scengjorde krigsscener och visade på nyheterna som om det var från ett pågående krig... liksom ärligt... och nu gör dem typ samma sak med israel och usa. nyheterna är helt snevridna... hur ska man lita på dem? dem använder NLP och lögner... det är fakta inte teori

2010-01-11 06:48
"det som kejsarens nya kläder, tror din röst får vara med och styra världen. två politiker från lilla sverige, blev plötsligt inbjudna till bilderbergen, valår, det här var några månader innan, säkert bara slump att dem råkade vinna"

2010-01-11 11:59
Du kan väl säga vad den heter iallafalla? Antar att det inte var dokumentären om Rupert Murdoch?

2010-01-11 15:34
fyllefinne

Av ren och skär nyfikenhet, på vilket sätt skulle bilderberggruppen ha bidragit till alliansens seger i svea rikes riksdagsval? Om det nu var det du insinuerade...?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2010-01-11 18:00
det var det icke nej... ska se om jag kan hitta den igen. den låg i ett paket med några gig andra dokumentärer o har inte kvar på datorn=)

jag var tyvärr inte inbjuden på det mötet eller medlem i deras pakt=)

2010-01-11 18:03
ser man på.

2010-01-11 18:51
Vad snygg Bill Clinton var när han var ung. Gud vilken långsam dokumentär. Jag pallar inte kolla, jag har saker att göra. 13 minuter in och det enda vi fått reda på var att vissa lokastationer inte gick ut med att klipp dom visade var producerade av kandidaterna, inte stationerna själva. Vad är det som är så konstigt, att man pratar bakom kameran och diskuterar vad som ska sändas? 18 minuter, man bryr sig inte om en kandidat som har cirka 4%'s stöd. Wow. Hehe stackats Abrahams föresten.

Kollade på typ halva, har inte riktigt tid nu kanske ser resten senare. Tycker faktiskt att det var en ganska intressant dokumentär, även om den inte var så värst välproducerad. Men det fanns inget i de delar jag såg som är skäl att inte lita på journalister eller misstro all media. Däremot verkar det delvis vara en intressant inblick i hur media fungerar, någor som är viktigt att veta, framförallt för människor som tror på konspirationsteorier. Mediakritik är a och o, att förstå media är nödvändigt för att kunna sortera information och förstå omvärlden. Däremot, att förkasta alla media som fabricerad lögn är att utsätta sig själv för ett kunskapsvacuum som innebär att du inte längre vet något och lika gärna kan hitta på vad du tycker ska vara sanning.

2010-01-11 18:56
meeen du måste ju kolla hela o se deras konversationer o shit. haha men ja ta din tid senare du. inte för att du komemr ändra åsikt men=)

det är säkerligen bara en liten bit liksom. det där var det som "planerats" där framför kameran, vad görs inte utanför då?

dem får sin nyhet uppifrån, behöver inte bry sig om dess hållbarhet eller sanningshalt. och sen får dem order: inget om detta ämne tex. dem gör bara som dem blir åt sagda, precis som skådespelare och artister.. image.. lögn, en falsk verklighet för en ignorant publik...

2010-01-12 09:33
fyllfinne

Alltså nu räcker det. Du är ju bara för mycket =)

Ikväll ska jag exakt kolla på den där 57 minuter filmen och återkomma.

=)

Helvete att du tvingar mig till ännu en gång ödsla min dyrbara tid på detta. Grrr. =)

=)

2010-01-12 17:39
haha thats the spirit!:D:D:D

2010-01-14 21:02
The Truth Hurts
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.

2010-01-14 21:10
The truth hurts, that's why they deny science and logic.
If they'd accept it, their lives wouldn't feel as important.
'Cause they "know a secret"...

10-4, over...

2010-01-14 21:16
vad hände med RFID chippen i skallen håller illuminati på med sånt eller fortfarande ?
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.

2010-01-14 21:24
Ja, det var länge sen man hörde nåt om det - de kanske gav upp den planen och satsade på att folk ska ham ed sig en ständigt uppkopplad mobil istället? (ja, iphonen måste ju vara en del av konspirationen) :)

10-4, over...

2010-01-14 22:19
de finns inget bevis på vilka folk som e med i illuminati och man kan inte bevisa att de inte finns vi ser ju ba på media och youtube osv böcker men tänk om de nu finns illuminati att de ändrar tänk om de vill få oss att tänka på att de finns osv för att de är nåt av deras plan man vet aldrig nåt om illuminati

2010-01-14 22:34
precis. jag börjar nu misstänka att ni är illuminati som försöker övertyga mig om att illuminati inte finns genom att posta massa skitdumma bevis.

2010-01-14 22:46
exakt dundermannen så som jag sa jag har vetat om illuminati lite för länge så man orkar inte men kan säga att världen är materalistisk och media gömmer en del saker osv för jag ialafal är religiös kristen, och jag tror på domedagen osv och flera bevis som har skrivits förr händer idag osv
rätta mig om jahg har fel ingen är perfekt

2010-01-14 22:49
dundermannen: du behöver inte oroa dig, jag är Illuminati (jag har ju läst Atlas Shrugged). De där tomtarna har inget med min bizznizz att göra!
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2010-01-14 22:57
Läst den redan? var den bra?

2010-01-14 23:07
Dundermannen: redan och redan, tog två månader av min värdefulla tid som arbetslös. Otroligt läsvärd och intressant, även om alla filosofiska argument visst inte ska vara helt hundra enligt dem som är inlästa på området, vilket jag inte är. Lätt topp fem böcker jag läst. Men det krävs nog att man är relativt liberal för att stå ut med den, det är 1217 sidor propaganda liksom.
- Jag vill ha bas!

2010-01-14 23:22
kommer de inte nån film på Atlas Shrugged har hört det haha ;P

2010-01-14 23:29
Har väl snackats en del om film, nu snackas det om en miniserie på 6 x 1h. Tror det formatet funkar bättre. Annars blir väl typ halva filmen John Galts tal hehe.
- Jag vill ha bas!

2010-01-15 17:04
haha okej

2010-01-15 22:52
här har vi en historielektion jag inte får lära ut=)

2010-01-15 23:10

man kan ju inte neka deras likhet iaf=)

2010-01-15 23:14
släkten är ju inte dålig annars heller

2010-01-16 12:18
ignorans kommer öka tecken på domedagen ,;)

2010-01-16 15:18
fyllfinne - 6 levels of separation

2010-01-16 16:07
fyllfinne

Okay nu har jag kollat på http://www.youtube.com/watch?v=ez4zVwxCCtc&feature=player_embedded

Kan lätt rekommendera den. Mycket bra dokumentär.

Ändrar den någonting? Svar: nej.

2010-01-16 19:45
den ändrar inget... vi är fortfarande styrda av DEM=) javet

2010-01-21 00:09
nån som vet nåt om Area 51 har hört att folk har åkt till mars osv har hört att de har sett ufo när de va på månen men de har aldrig lagt ut bilder på det nasa har försökt radera all sanning om rymden osv

2010-01-21 10:17
Area 51 äe väl en så gammal konspirationsteori att ingen bryr sig längre. Inte på modet att tro på rymdvarelser längre, hellre illuminati. Jag gillade rymdvarelserna mer.

2010-01-22 16:33
haah samma här men de säger att de radera kort när de va på månen osv de såg ufon över dom och så vidare , typ att de vill hjälpa människor och man får hjälp av dem fattar inget ,:p

2010-01-23 19:29

ny youtube där många av delarna (13 sammanlagt) tar upp ufos/aliens. den bekräftade också mina tankar om att det är interdimentionella varelser och har inte kommit hit utan alltid varit här och att de är spirituella av sin natur alltså inte fysiska...