I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Går det att hitta kärleken i dagens samhälle?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-11-22 01:20

Går det att hitta kärleken i dagens samhälle?

I dagens samhälle så har vi tillgång till internet, alla människor är mer eller mindre ytliga just för att man vill ställa mycket krav på att sin partner skall vara perfekt eftersom man kan alltid granska saker genom internet.

Under 1900-talets början så var det nog tuffare, man jobbade mycket på den sociala biten och det fanns ingen blogg att uppdatera. Så ja, jag vet inte.

Det känns bara som att det är svårt och grejjen med mig är att jag ställer krav som att jag skall ha mer erfarenhet i sex innan jag blir kär, men det kanske låter dumt för då kanske jag fastnar i den där ungkarlslivet för evigt. Jag vill ju också ha barn och en vacker fru. Men jag vet inte, vad tycker ni?

Jag tror att om 20 år till så kommer den sociala biten att bestå av facebook i princip, tycker att facebook berättar en hel del om ens liv (antal taggar och aktiviteter som finns där, väldigt mycket kvantitet på den sidan).

Men går det att finna kärlek? Jag är ingen tonåring så jag avundas väl lite på 15-åringarna idag som har lite mer lust.