I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-11-23 20:24

The Arrivals

dubbel, jag vet, men jag tycker nästan den passar bättre här....

jag vet att, iaf av de som skriver, troende och konspiratörer ofta blir en minoritet här på whoa för det finns några som snabbt kommer in och dödar trådar med kommentarer som gör att trådar snabbt sinar ut för det förs egentligen inte argumentation.

The Arrivals är iaf enligt mig o många jag känner o pratar med på internet en av dem bästa av alla olika konspirationer osv. det är en serie på 53 delar där man får läsa mkt själv. den tar upp frimurare, energier, interdimensioner, andlighet, djävulsdyrkare, kärlek, konstruktioner av samhället, arkitektur filmer, ockultism osv osv. med massa klipp från massa olika saker o som sagt ganska mkt text att läsa. men den är väldigt utarbetad och ger en helhetsbild som ofta inte lyckas i dokumentärer. den är kanske jobbig att gå igenom och som allt annat får den tas med nypor av salt o tittaren skapar sin egen bild av det hela.

Arrivals är vinklad i muslimskt ljus, men inte mindre värd att se för det. tvärtom skulle jag säga. religion är så misstolkad och smutskastad idag att det nästan inte går att föra diskussion om det. men denna ger en inblick i islams, speciellt, men även de andra en-enda-gud religioner i helhet också. den ger en väldigt bra inblick som gör att man förstår vad RIKTIG religion går ut på. och jag vet att religion inte är det enklaste att först sig på om man lever i västvärlden, uppväxt med evolutionsteorin och skola och TV som i det stora hela förkastar och dumförklarar religion. så jobbig att börja med men tunggung är den om man håller ut=)


till alla som känner någon form av misstro till samhället vi lever i, att något inte står helt rätt till, titta på the arrivals. det är inte bara religion utan tar upp så många olika perspektiv vilket just ger alla förvirrande pusselbitar i konspirationsvärlden en helhetsbild. många jag känner har under seriens gång lyckats se igenom de lögner om verkligheten som finns och velat ändra på sig själva efter att ha sett denna.
med ändring menar jag att ge kärlek, att försöka skapa så mycket positiva efterföljder av sitt eget handlande. även om man redan är det så finns det alltid
mer man kan göra och Arrivals öppnar upp ögonen för det.

och även om man är troende eller inte så kan denna vara bra för alla som misstolkat religionen. jag vet, för jag har vart en som misstolkat den grovt.
och man blir inte hjärntvättad så man blir religiös för er som blir rädda för det. jag känner många som sett den som fortfarande håller vid sin ateism, men den har ändå ändrat deras syn att acceptera och förstå religion i annat ljus.. så bli inte rädda, det är som sagt en av dem bästa helhetsbilderna som finns på nätet.

och alla ni som inte är så inne i sånt här men ändå har någon form av intuitiv känsla av att det finns mer än bara den externa världen som vi ser och känner. ta tiden och gå igenom serien. och främst av allt. läs typ inte ens i denna tråd. o om ni gör det, låt inte alla negativa påståenden som kommer att dyka upp komma åt eran tvivlan och påverka er så att ni förkastar hela serien och dess påståenden innan ni själva gjort er egen uppfattning.

"they try learn me to say yes, but me stilla say no"!

eller nåt.. det är allt jag vill säga i denna tråd. fred vare med er!


justja, delarna kan vara förvirrande på youtube, iaf förut, för illuminati blandade om avsnitten och lade samma avsnitt på olika siffror så det blev svårare att följa... men den finns på andra håll också om man söker lite.. ser nu att hela serien finns att följa även där....

deras hemsida heter wakeupproject

och så tre första avsnitt till arrivals..







you can hate me now=)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.