The Arrivals

dubbel, jag vet, men jag tycker nästan den passar bättre här....

jag vet att, iaf av de som skriver, troende och konspiratörer ofta blir en minoritet här på whoa för det finns några som snabbt kommer in och dödar trådar med kommentarer som gör att trådar snabbt sinar ut för det förs egentligen inte argumentation.

The Arrivals är iaf enligt mig o många jag känner o pratar med på internet en av dem bästa av alla olika konspirationer osv. det är en serie på 53 delar där man får läsa mkt själv. den tar upp frimurare, energier, interdimensioner, andlighet, djävulsdyrkare, kärlek, konstruktioner av samhället, arkitektur filmer, ockultism osv osv. med massa klipp från massa olika saker o som sagt ganska mkt text att läsa. men den är väldigt utarbetad och ger en helhetsbild som ofta inte lyckas i dokumentärer. den är kanske jobbig att gå igenom och som allt annat får den tas med nypor av salt o tittaren skapar sin egen bild av det hela.

Arrivals är vinklad i muslimskt ljus, men inte mindre värd att se för det. tvärtom skulle jag säga. religion är så misstolkad och smutskastad idag att det nästan inte går att föra diskussion om det. men denna ger en inblick i islams, speciellt, men även de andra en-enda-gud religioner i helhet också. den ger en väldigt bra inblick som gör att man förstår vad RIKTIG religion går ut på. och jag vet att religion inte är det enklaste att först sig på om man lever i västvärlden, uppväxt med evolutionsteorin och skola och TV som i det stora hela förkastar och dumförklarar religion. så jobbig att börja med men tunggung är den om man håller ut=)

till alla som känner någon form av misstro till samhället vi lever i, att något inte står helt rätt till, titta på the arrivals. det är inte bara religion utan tar upp så många olika perspektiv vilket just ger alla förvirrande pusselbitar i konspirationsvärlden en helhetsbild. många jag känner har under seriens gång lyckats se igenom de lögner om verkligheten som finns och velat ändra på sig själva efter att ha sett denna.
med ändring menar jag att ge kärlek, att försöka skapa så mycket positiva efterföljder av sitt eget handlande. även om man redan är det så finns det alltid
mer man kan göra och Arrivals öppnar upp ögonen för det.

och även om man är troende eller inte så kan denna vara bra för alla som misstolkat religionen. jag vet, för jag har vart en som misstolkat den grovt.
och man blir inte hjärntvättad så man blir religiös för er som blir rädda för det. jag känner många som sett den som fortfarande håller vid sin ateism, men den har ändå ändrat deras syn att acceptera och förstå religion i annat ljus.. så bli inte rädda, det är som sagt en av dem bästa helhetsbilderna som finns på nätet.

och alla ni som inte är så inne i sånt här men ändå har någon form av intuitiv känsla av att det finns mer än bara den externa världen som vi ser och känner. ta tiden och gå igenom serien. och främst av allt. läs typ inte ens i denna tråd. o om ni gör det, låt inte alla negativa påståenden som kommer att dyka upp komma åt eran tvivlan och påverka er så att ni förkastar hela serien och dess påståenden innan ni själva gjort er egen uppfattning.

"they try learn me to say yes, but me stilla say no"!

eller nåt.. det är allt jag vill säga i denna tråd. fred vare med er!

justja, delarna kan vara förvirrande på youtube, iaf förut, för illuminati blandade om avsnitten och lade samma avsnitt på olika siffror så det blev svårare att följa... men den finns på andra håll också om man söker lite.. ser nu att hela serien finns att följa även där....

deras hemsida heter wakeupproject

och så tre första avsnitt till arrivals..

you can hate me now=)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Jag fattar inte. Vad är det du försöker sälja?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Ännu en massa Youtube klipp som bevis........
Charlie Sheen: "I don’t pay them for sex. I pay them to leave."
Blaze_We P23

Du menar, ännu en youtube-hjärntvättad ungdom som tror att alla andra är tv-hjärntvättande?
tngsten P26 haha, you said it!
Charlie Sheen: "I don’t pay them for sex. I pay them to leave."
Så att inte någon blir förvirrad o inte hittar det 53:e avsnittet kan jag säga att det finns 1 intro + 51 avsnitt...alltså 52 avsnitt...

Finns att ladda ner på the pirate bay fortf btw...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Om ni faktiskt koncentrerar er lite så BÖR ni också se att nått är FEL i den värld vi lever i.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jippi

Ja man behöver väl inte ens koncentrera sig för att komma till den insikten men det betyder ju inte att konspirationsteorierna är vettiga.
Moderator

2009-12-03 15:58
Äh fel och fel. Vi gör väl så gott vi kan.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Folk kan ju kolla först innan de avfärdar saker..
Fan vad trött jag blir på trångsynta och fördömande människor som inte ens kan ge saker en chans med ett öppet sinne innan de förkastar saker.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lepra

Jag avfärdar ingenting, men jag har svårt för folk som baserar sin världsbild på ett antal youtube klipp. Principiellt så förstår jag vad som förmedlas i dessa och dylika klipp; men jag föraktar presentationsformen och den subkultur som den givit upphov till.

Vi kan väl kalla dessa klipp för vad de är: dåligt gjord propaganda.
tngsten P26

Nej, vi kan kalla det för medial förmedling.

Det TS gör är ju att visa på videoklipp (uppladdade och styckade på en videosite, i detta fallet YT) istället för att du ska behöva tanka hem det själv via någon torrent sida eller liknande, alt köpa filmen.

Sen skriver han inte att han "baserar sin världsbild" på det här, utan att det har gett han pespektiv på saker.

Om du med presentationsformen menar att det är via en tråd han gör så här och med hjälp av YT klipp så kan du ju ställa dig frågan "vilket sätt är smidigast och mest lättillgängligt för folk när du startar en tråd (som denna t.ex)"

Om du hellre hade sett en massa länkar till böcker som du tipsas om att köpa, eller filmer eller TV-program som går om 2 veckor.... Hur mycket underlag finns det egentligen då för trådens användare att diskutera om?
YT klipp är smidigheten man är ute efter, speciellt eftersom du kan infoga dom direkt i tråden. Alla klipp är inte bullshit, man får väl vara lite källkritisk som med allt annat.. Dela pärlorna från svinen så att säga..

sen ang subkulturen till fritänkande och öppnet sinne för möjliga teorier (även om man slutligen avfärdar större delen av dom) är åtminstone för mig något oerhört bra. Det är synd att inte fler tar till sig saker utan trångsynthet, men det är jag. Fast det här sista var ju inte vad jag skulle svara på egentligen utan allt det första jag skrev.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lepra

Kalla mig elitist, men jag har verkligen ruttnat på att folk i min umgängeskrets uttalar sig som om de vore auktoriteter på något spännande nytt forskningsområde. Mig veterligen så kan man inte doktorera i konspirationsteori (än?).

Jag vägrar, verkligen vägrar, låta mig hjärntvättas i geopolitiska, sociologiska, kosmologiska och allmänt naturvetenskapliga frågor av någon som hoppat av medialinjen på gymnasiet.

Någonstans så har jag en grundläggande förståelse för min omgivning och tillämpar mina värderingar och kunskap på ett - för mig - praktiskt sätt.

Jag är 100% med dig när det kommer till att ifrågasätta saker och fritänkande, men det här har gått för långt nu. Är inte du trött på evighetslånga diskussioner om femte dimensionens tv-varelser som styr ekonomin och offrar spädbarn?

Hur påverkar all denna kunskap mitt liv egentligen? Gör denna kunskap mig till en bättre medborgare, yrkesman, sambo och kanske pappa?

Är det här praktiskt överhuvudtaget?
det kan den absolut göra! det är bara information precis som vilken information som helst. eller kanske till och med ännu bättre=P jag läser lärarprogrammet nu och efter 3.5 år där så har jag blivit ännu mer övertygad. vi läser en bok nu som praktiskt taget ordagrant normaliserar synen på en ny världs ordning. den har exakt samma information fast om man läst om NLP och riktig religion, i boken är allt om religion falsk propaganda som inte stämmer, så kan man se att vår kurslitteratur bara är propaganda för att ta bort statsgränser, att alla ska bli likadana osv osv. men om man inte sätter sig in i det, och bara förkastar allting som bull så uttalar man sig om något man inte egentligen har en aning om för man inte av olika orsaker inte vågar. info är bara info. du gör vad du vill. se sen uttala
fyllfinne

Vi är väl alla egentligen likadana? Eller?

Jag _har_ satt in mig i det här. Förmodligen långt innan du visste vad discoverychannel var för något ;) Argument som att jag inte förstår för att jag inte satt mig in i materialet håller inte. Det är som att säga att jag aldrig kan förstå mig på grönsaker för att jag inte är vegeterian.

Vilket ämne ska du bli lärare i? Om du blir mattelärare så känns det här cool på något sätt, men om du är pluggar historia så blir jag genast nervös av någon anledning.
vi är absolut alla likadana egentligen, ingen ifrågasättning där=) jag är typ lika gammal som dig ifall din ålder stämmer... ;)
jag har alltid tyckt allting kännts fel, tills jag fick reda på dem här teorierna, då verkade världen helt plötsligt mkt mer logisk. all mitt inre liv fick en plats nånstans. för det handlar ju inte bara om djävulsdyrkande män, det är så mkt mer som tas upp...

nej jag vet ju inte hur mkt du satt dig i detta, det stämmer. jag menade mer allmänt, för jag pratar dagligen med folk som inte är insatta men tror sig ha en klar uppfattning om det hela utan att ens ha en aning om men uttalar sig och man hör i deras sätt att dem liksom inte vet vilka argument eller teorier som finns. allting avfärdas bara på grund av ordet konspiration. mer så jag menade.

jag ska bli lågstadielärare;) got to get them while theyre young you know=) så det inkluderar väl en del historia. jag måste ju följa läroplanen men jag kan även presentera annat, som ifrågasättandet av evolutionsteorin osv. du vet inte heller något om mig så du behöver inte genast bli nervös eller rädd. jag är nästan helt vanlig och helt godhjärtad och är inte ute efter att hjärntvätta någon.
· Englund, Tomas (2007) Utbildning som kommunikation. Deliberativa samtal som möjlighet. Daidalos.

låna den om och läs så kan man få en överblick av samma information som "konspirationer" fast med nya värds ordningens vinkel. helt sjukt enligt mig. infon om filosoferna är ju mest info bara men sen vad författaren gör efter det är bara sjukt tycker jag....

och det som står om religion är bara lögn och missuppfattningar, dem kritiserar religionen så mkt som möjligt, för det är agendan, att ta kål på religion, speciellt islam, som fortfarande står emot infiltrationen..

o ena sidan ska man vara öppen för vi lever i en demokrati, med rättigheter osv yttrandefrihet och religionsfrihet. men man ska inte behöva bli exponerad för religiösa utsmyckningar, som burqa, för då rasar individualiteten och den gemensamma normen. om inte något uttrycker individualiteten så är det just burqa, då framhävs bara personen inte något yttre.

och i gemensam kollektiv argumentation övertalar man människor och den med bäst argument vinner, men det behöver inte alltid vara ett bra förslag som vinner, så länge argumentet är så logiskt och bra att majoriteten köper den, det vill säga rekonstruktivism, att man skriver betydelse på något redan befintligt, men problematiserar det med språket för att få med sig folk. sen tolkar han utifrån sig själv och implicit propagerar (ordagrant) för en "ny värld". för mig iaf som har samma information sen tidigare fast med en annan vinkling blir boken för mig helt wack..

ah, luddigt kanske men check it out dem som orkar.
Military men are dumb stupid animals to be used as pawns for foreign policy." Henry Kissinger, 1976

The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little longer. (The New World Order) cannot happen without U.S. participation, as we are the most significant single component. Yes, there will be a New World Order, and it will force the United States to change its perceptions. -- Henry Kissenger, April 19th 1994

You can fool some of the people all of the time and those are the ones you want to concentrate on. --- George W. Bush

For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it.
- David Rockefeller's Memoirs

men jag kan även presentera annat, som ifrågasättandet av evolutionsteorin osv.

Alltså du är verkar trevlig, men måste man ifrågasätta allt?

Jag har verkligen inget emot evolutionsteorin. Även om den är helt felaktig, så är den totalt harmlös på något sätt. Alternativen däremot..
Alltså du är verkar trevlig, men måste man ifrågasätta allt? =)=)
du ifrågasätter ju också, men vi är samma samma som sagt=) "Även om den är helt felaktig, så är den totalt harmlös på något sätt. Alternativen däremot.. "

o jag behöver väl liksom inte ifrågasätta den i den mening att jag säger att den inte stämmer, men typ... jag får väl hitta på nåt under åren=P kan ju presentera flera olika teorier medan vi jobbar med sånt, men blir väl tvungen att säga att evolutionsteorin är den allmänt/vetenskapligt accepterade. men som sagt jag får hitta på olika sätt att presentera allt under åren som jag är lärare.

igår läste jag i en annan bok om "Novus Ordo Seclorum" i en annan kursbok:
"Amerika är inte bara en koloni i behov av immigranter som bosätter sig i landet, trots att de inte behövs för den politiska strukturen. För Amerika har den avgörande faktorn alltid varit det motto som står tryckt på alla dollarsedlar: Novus Ordo Seclorum, En Ny Världsordning."
sen skrivs det att NWO jobbar för att avskaffa fattigdom och förtryck. och det syns ju jättebra i amerika o övriga världen, visst?

Novus Ordo Seclorum översatt bli en ny sekulär världsordning, vilket är tydligt också om man överblickar. och om man lär sig religion och ser att den är skriven i metaforer och liknelser, och om man lär sig budskapet av dessa så inser man ganska snabbt att den bild som vi matas av om religion är bara missuppfattningar, eller bara lögner. tex så är det ateister som lär ut religionskurser på universitet, utifrån vetenskapliga premisser osv osv. detta gör att hela syftet förloras och dem som tar kursen inte får den riktiga religionen förmedlad till sig. get it?

more to come!=) godnatt!
fyllfinne

tex så är det ateister som lär ut religionskurser på universitet, utifrån vetenskapliga premisser osv osv. detta gör att hela syftet förloras och dem som tar kursen inte får den riktiga religionen förmedlad till sig. get it?

Ja, men så är det ju med en massa saker. Det finns ju läkare som röker?

Jag tycker inte att barnen behöver få information om en massa teorier som inte är vetenskapligt accepterade. Inte för att de alternativa teorierna är fel, utan snarare att en överstimulans av konspirationsteorier inte direkt förbereder barn/ungdomar för verkligheten. Man ju vara praktiskt också.

Ska jag sitta på en arbetsintervju med inställningen att chefen framför mig kanske kanske är en utomjording som på nätterna offrar spädbarn till sumeriska gudar?

Det kanske är så, många chefer är mysko, obama är mysko - men jag får ju inte direkt hjälp under intervjun av den kunskapen. Barn och ungdomar behöver och måste veta vad evolutionen är. De behöver inte nödvändigtvis veta vad Kreationism är för något, eller vem Moloch är, eller var Planet X befinner sig just nu, eller att jorden går under 2012 för att några indianer ansåg det. Get it?

Kunskap som inte kan tillämpas praktiskt är egentligen värdelös på individnivå.
jo fast om man är ateist och ska förklara religion så blir det per automatik fel, för dem tror inte så dem "vet" inte. det skulle ju bli en helt annan föreläsning om en troende skulle stå där framme.

såklart kommer jag inte slänga ur mig sådant som du tog upp. självklart inte det skulle ju bara vara sjukt och för förvirrande för dem när dem är helt vana med teve och evolutionsteorin osv osv :D

men du vet man kan hitta andra vägar att liksom belysa olika saker i samhället utan att säga: kolla dem här är satanister osv vad det nu kan tänkas vara.

och man kan arbeta för att utveckla deras medvetenhet på olika sätt. jag har inte börjat jobba än så jag har ingen perfekt plan för det än det får växa fram med tiden tills dess får jag följa läroplanen=)

ska på arbetsintervju nu, inshallah så får jag den..
Moderator

2009-12-28 13:39
fyllfinne
* "Novus Ordo Seclorum översatt bli en ny sekulär världsordning"
- Nej, Novus ordo seclorum betyder "en ny ordning i tiden"
"Sekulär" stammar mycket riktigt från "saeculum" via "secularis", men "seclorum" innebär tid (direktöversatt blir det någonting i stil med åldrarna, generationer, århundraden - eller hela mottot översatt till engelska "A New Order of the Ages").

Mottot syftar till att betyda "Begynnelsen av den nya amerikaanska eran", d.v.s. "Shit, kids, vi skapade ett nytt land! Checkiddout!"

Eller i korthet: att ta ett citat helt ur sitt sammanhang (både historiskt, tematiskt och presentationsmässigt) kan lätt bli helt förvirrat.

tngsten
* "Jag tycker inte att barnen behöver få information om en massa teorier som inte är vetenskapligt accepterade."
- Inga problem för mig, men om nån försöker lura på dem grejer som inte är vetenskapligt hållbara är det en annan femma...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
men denna ger en inblick i islams, speciellt, men även de andra en-enda-gud religioner i helhet också. den ger en väldigt bra inblick som gör att man förstår vad RIKTIG religion går ut på.

Vilken otrolig tur att du är här för att berätta för oss andra vad RIKTIG religion är. Suck.
Look with your own eyes - See with your own mind
hehe. suck-suck.... jag har väl inte berättat nåt om budskapen i religionerna, har jag?? jag skrev att "serien" gör det på ett bra sätt, bortsett från den beskrivningen man får av religion från den vetenskapliga, västerländska, vita, ateistiska perspektivet. tex att det är religion som startat alla krig osv osv. men det är inte en religion som kan göra det utan människan som infiltrerar religionen. men om man lyssnar till budskapet av religion så säger den att man inte ska starta krig, inte förtrycka, inte göra illa någon annan osv osv... det är bara den moderna manipulationen. samma blodslinje. i bushs familj tex spåras det tillbaka familjemedlemmar till makten till 1500-talet. det var väl feodal samhälle då?? alltså att "religionen" styrde och ställde? om man kollar till bush agerande och följer symbolik och mystism så blir det klart och tydligt att han inte är ett dugg evangel eller kristen vad han nu påstår... så...
"vi skapade ett nytt land efter att vi mördat och koloniserat en hel kontinent, eller fan, två till och med"

yeeeey kids !
Nej du antydde att du, till skillnad från oss övriga, visste var "RIKTIG" religion gick ut på. För att det inte ska uppstå någon förvirring gällande vad du sa bifogar jag citatet igen!

men denna ger en inblick i islams, speciellt, men även de andra en-enda-gud religioner i helhet också. den ger en väldigt bra inblick som gör att man förstår vad RIKTIG religion går ut på.
hehe yes alla påstår vi saker
men DENNA (arrivals) ger en inblick i islams, speciellt, men även de andra en-enda-gud religioner i helhet också. DEN (arrivals) ger en väldigt bra inblick som gör att man förstår vad RIKTIG religion går ut på.

där riktig religion står för vad heliga skriften säger, inte de begreppen vetenskapen. för mig betyder vetenskap ingenting. den förklarar hur världen mekaniskt fungerar och håller ihop. sen slutar den förklara där det, för mig, väsentliga kommer in, betydelsen..... svårt att acceptera?=)
Där riktig religion står för vad DU tror menar du? Jag har inte ens nämnt vetenskap så låtsas inte som om det är fallet.
oj glömde visst fullfölja en mening där i förra inlägget..

men ah jo jag kan ju bara prata utifrån mig själv. men fortfarande så kan inte en icke-troende beskriva religion i rättvist ljus så att säga...
och jag försöker bara säga att budskapet av religion har gått förlorat i all smutskastning av religion, inte vad budskapet är...

vad ni hakar upp er på små obetydligheter=P
Om man beskriver religion från en neutral ståndpunkt måste det väl ändå vara rättvist. Man behöver kanske inte lägga in sina egna tolkningar i en beskrivning?

Budskapet med religion har blivit så förvridet av olika ledare världen över. Religion är inte ett statiskt synsätt utom någonting som alla tycker olika om. Vissa säger att man inte får ha kondom för att då kommer satan medans andra talar tolerans och förstående.
I asked God for a bike, but I know God doesn’t work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.
rättvist från ett neutralt synsätt kan det väl bli. och om man inte är en motståndare till religion, då kan det i vissa fall finnas risk att det implicit i framförandet lyser igenom hur man tolkar religionen. men så är det väl med allt, i alla områden...

och visst har religion blivit förvridet och infiltrerat, men det stora problemet är ändå smutskastningen som nu sker från den vetenskapliga och moderna (osv) sektorn. det finns en stor agenda att få bort all religion. thats a fact...

man kan inte skylla tex krig och mord på en religion som förmedlar fred och goda handlingar. det är människan som infiltrerat (frimurare/satanister/paganer/osv) religionen och använt religion som en mekanik att utöva egenintresse och makt. och nu använder samma blodslinje som använde religion som verktyg, vetenskapen som verktyg för att bränna bibeln och synen på religion, med felaktig information och lögner.

och eftersom människor alltid varit ignorant så har de fallit för lögnerna. precis som exempelvis soldaterna och alla som stödjer kriget mot terrorism. samma skit samma historia, olika roller bara.

tex han som kollat på hollywood filmer och hur dem framställt araber (finns i arrivals). inte en enda film han sett har framställt araber på ett bra sätt. alltid den stereotypa skäggiga, sjalbärande, onda svärdsmannen typ. och det är den mannen som representerar en muslim i medievärlden här i väst. och det är en helt felaktig bild. nästan hela sydostasien tex är bebott av muslimer men dem får man aldrig se eller höra om. jag var där i somras och människor där var helt fredsliga och glada med en sån otrolig känsla och energi, trots sin fattigdom. till skillnad från det här landet där alla stirrar ner och stressar nervöst förbi, trots att vi har det materiellt, eller vad man ska säga, välställt. även om jag generaliserar så går det inte att förneka skillnaden..

och enligt media är kvinnan förtryckt vilket också är helt fel. bara för att inte de lever efter samma normer som här betyder inte att de är förtryckta. det är bara den vita "fria" mannen som åt dessa olika kulturer utifrån sin egen norm och levnadsstandard beskrivit dem deras tillvaro. men som igen är helt fel. fråga själva och lär känna så får ni se hur bra det fungerar=P sen finns det såklart förtryck också men det finns det i vårt samhälle också det är inte religionen i sig som skapar det, det är återigen människans egen mörker som inte alltid hålls tillbaka. kvinnan har en väldigt hög roll i islam. det finns så mycket fördomar och felaktiga tolkningar (som tolkats av "oss") som finns om islam.

vad som går förlorat är budskapet. nu har jag bara läst koranen än så länge, som för övrigt inte har blivit omskriven varje gång man tryckt den (hint-hint), och i ett råd av mäktiga män tillskrivit jesus gudomliga krafter (han var bara en vanlig människa och profet). man får tex inte ta till våld, om det inte sker i självförsvar. aldrig första slaget så att säga. alla andra som tolkar det på något sätt och skadar andra i sin handling gör haram och följer inte det riktiga budskapet (sunnah)

jag vet inte om ni kollat på serien.. om inte gör det istället för att argumentera bara för att argumentera, sen kom och argumentera

fred!

och visst har religion blivit förvridet och infiltrerat, men det stora problemet är ändå smutskastningen som nu sker från den vetenskapliga och moderna (osv) sektorn. det finns en stor agenda att få bort all religion. thats a fact...

man kan inte skylla tex krig och mord på en religion som förmedlar fred och goda handlingar. det är människan som infiltrerat (frimurare/satanister/paganer/osv) religionen och använt religion som en mekanik att utöva egenintresse och makt. och nu använder samma blodslinje som använde religion som verktyg, vetenskapen som verktyg för att bränna bibeln och synen på religion, med felaktig information och lögner.

Den vetenskapliga och moderna sekrtorn som smutskastar? (att kalla rationella förkastanden från religösa överhuvuden som säger att satan tar dig om du använder kondom är bara bull) Religionen smutskastas av människorna som gör hemska saker i dess namn. Dessa människor är inte frimurare/satanister/paganer/osv, utan människor som tolkar böcker på olika sätt. Människan infiltrerar inte religionen, det är människan som bär / är religionen.
Att folk sen kollar på TV och får en ensidig bild av muslimer / araber som tokiga är synd men allt främmande brukar utmålas som hotfullt men det gäller inte bara religion, mellanöstern eller ryssen. Nästan allt du ser på TV är vinklat i någon form.

Jag skulle dock ha lättare och ta till mig allt du säger om det inte var för att frimurare/satanister/paganer/osv står för allt det onda här i världen.

I asked God for a bike, but I know God doesn’t work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.
förresten, ligger på avsnitt 15 ;)
ohyeeeaaaah han kollar o grejjer=)

hehe.. men ja.. i agree to disagree=)

jag trro deras plan är så fulländad att folk per automatik hamnar i ett mönster och tar efter och främjar deras mall, i dem flesta fallen helt omedvetet. men att det finns en grupp som planlagt hela grejen, med en agenda att krossa religion och alla spiritualitet/andlighet hos folk.... jepp, det är jag övertygad om=)

Länk till http://www.sprword.com/videos/campfema/

den där har inget med religion o göra men visar hur regeringen i usa kontrollerar och listar oliktänkande människor. varför? dem påstår att de är potentiella hot mot staten=P hur är en person som tror på tex en domendagsprofesia ett hot? dem bara håller på med en plan att ta kål på alla som tänker själv. du sköna nya värld=)
they want you to rise up, with youre heads high.. so they can cut it off.....order out of chaos kontra ignorans
Moderator

2009-12-30 21:59
"order out of chaos kontra ignorans" låter väldigt mycket som Vetenskap vs. Blind tro :)
Åtminstone om man betänker vad det är som strukturerar det "kaos" som finns kring oss och vilka som gång efter annan visar upp en ganska massiv vägg av ignorans ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
nej dem ignoranta fortsätter blunda och går på som vanligt och andra (oliktänkande) ställer sig upp i protest och blir slaktade som kycklingar=) sen finns bara de som går per automatik kvar=) nej. vad vet jag. det var bara en av mina lösa påståenden. det finns så många lager och skikt i det hela så allt som sägs kommer du/ni kunna hitta kritik till och argumentera bara för att argumentera emot. men det är bra iaf då får man tänka till lite efter lite extra=)

wake up neo, the matrix is watching you......
Sen finns det de som blickar innåt, bortom the doors of perception, då de konstaterat att lösningen finns där (väldigt stora delar av Asien exempelvis). Du kanske skulle testa det också, om du nu är så öppensinnad av dig :) Du kan inte förändra världen innan du förändrar dig själv, och baserat på vad du skrivit här tycks du vara allt annat än upplyst. Märk väl att detta är min personliga tolkning.
hehe med risk att låta dryg så är det nog bara din personliga tolkning=)

jag har vart bortom the doors of perception många ggr;) och det enda jag gör är blickar inåt. botten av mig är botten av andra så att säga. men det är också bara en filosofi lr vad man ska säga. sen finns det så många aspekter till. men botten av mig är botten av andra. jag har krossat och byggt upp mig själv och min världsbild otroligt många ggr=) och nu känner mig säkrare och lugnare än någonsin.

och jag kanske inte gör så alltför mycket, men det kommer väl. det jag känner att jag kan göra nu är just att jobba med mig själv och sprida positive vibes genom mitt eget handlande och visa att det finns annat än den externa lyckan som majoriteten sitter fast i (?)

jag väljer att jobba med barn exempelvis eftersom för mig är det ett arbete i det här samhället där jag kan få ut något mänskligt ifrån. jag får både ge och få så att säga=)

sen inshallah så kanske jag kan göra ännu mer. men ärligt, ska jag gå med i nån förening och kriga i tio år för nåt som är förgängligt? ofta så läggs koncentrationen också på allt annat än just problemet, därför man först måste sprida budskapet om problemen. men hittar/vägleds jag till något bra så...

därför tror folk kanske jag är största pessimisten och bara sitter o klagar, men så är det absolut inte. men jag tänker heller inte gå runt och låtsas som att allt är helt perfekt bara för det finns fina ord som rättvisa, demokrati, deliberativ kommunikation osv osv

Moderator

2010-03-11 08:54
fyllfinne?
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå