Tänker ni utanför boxen (The Matrix, Illuminati)

Övrigt - Vardagsfilosofi

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Skriv tydligare då.
cry me a river!
--> thcrew
kolla upp konspiration 58, där har vi nånting RIKTIGT läskigt.
http://www.kommandot.se/wp/
Skriv tydligare då.

För mig är det faktiskt helt enkelt och tydligt.

Och konspiration 58, vilket dåligt försök, som dock verkar fungera, till att få folk att tänka att alla konspirationer är uppbygda med sådana vaga "bevis", slumpvis valda saker. Så är icke fallet. Likt sådana videos på Youtube där folk av ilska och hat mot sådana riktiga "dokumentärer" som gör egna och tar olika slumpvis valda historiska/religiösa händelser och sätter ihop till en konspiration.

Later!
För mig är det faktiskt helt enkelt och tydligt.

Jo, men du verkar ju rätt förvirrad också å andra sidan.
cry me a river!
--> thcrew
everythingisOK Ohno, på något sätt lyckas du misstolka typ varenda mening som jag skriver. Jag återkommer senare.

Väntar ivrigt på ditt svar fortfarnade.........
Charlie Sheen: "I don’t pay them for sex. I pay them to leave."
Jag har aldrig varit klarare än nu. Det är mycket information att lära sig och hålla reda på och skilja mellan, så ja, det kan bli lite svårt men förvirrad är jag absolut inte.

Okej men bra då, jag underdrev på min siffra för jag chansade bara men antog det var mycket större.För om vi ser och jämför så är det mest denna lilla del av världen som blivit uppfödd till att tro att vi är majoritet och alla andra är grottmänniskor (ta mig nu inte bokstavligt=P). Vi kommer in i länder och koloniserar och tvingar andra länder att anpassa sig genom folkmord och demokrati. Så det jag menar är att här i väst genom franska revolutionen till exempel (hade en stor roll) tog till vara på ett slags skifte i det kollektiva medvetandet, för att hela tiden ha ett överläge i skiftet, precis som håller på att ske nu (med bland annat 2012 hysterin), fast genom andra metoder. Så Rotschilds finansierade kriget mot Napoleon och sedan dess öppnat sina internationella affärer och planer ordentligt. Däri ligger bland annat att underkasta religionens riktiga budskap framför moderniteten. Och vi alla är andliga, vare sig man erkänner det eller inte, och det är det dem också vet och därför vill att människor ska sluta tänka på det, och leva efter de lägsta energierna, mat och sex, på ett destruktivt sätt, kika MTV och vilken mat som erbjuds oss, allting är skit. I det ligger också att hålla oss omedvetna eller ignoranta av den andliga världen. Men de har också massa agenter för de andliga med hjälp av new age som till exempel The Secret. "Materialisera din värld som du vill, du är skaparen", vilket leder till att alla vet bäst för alla är connected och behöver inte lyssna på andra för de har alla svar eftersom de skapar sin egen.

Som sagt, kyrkan är underkastad moderniteten och därför dragit många troende på villovägar, och en tillåtelse att göra som man vill och välja det som passar en bäst. Detta leder till att budskapet kan komma i andra hand och glömmas bort. Och de som inte är religiösa, Sverige till exempel är ett av världens minst troende länder, har sina huvuden fyllda med feltolkningar som riktig religion inte står för. Därför säger jag att det är människor som har gjort inte religion. För att få ett helt folk att skylla på någonting som baseras på osanning.

Jag bryr mig inte om hur jag blir tagen jag bara diskuterar. Det är du som väljer att se på mig som en idiot istället för att ha en vänligare ton även om du inte håller med mig.

När jag säger att budskapen är sanning pratar jag ur en religiös persons perspektiv.
Och budskapen i sig har ju egentligen inte ändrats bara ignorerats och det är väldigt enkelt att se om man läser lite inom ämnet. Man dricker, ljuger, är otrogen, misshandlar, mördar, bryr sig inte och listan görs lång.
Så budskapen följs inte. Hörde någonstans att där vid 60-talet när man tog bort religionen från skolan (tror detta sammanhang drogs i USA) så ökade våldet från och med samma år med en massa procent.

Och som religiös ska man ju inte rättfärdiga häxjakt, inkvisition, misshandel, mord och övriga synder. I dagens samhälle däremot görs allt detta till något eftersträvansvärt och häftigt.

Jag säger inte att man ska lyssna på flera gudar eller tro på flera gudar. M an måste separera det som jag säger om "dem" och mig själv. Jag säger att en del av dem själva tror på detta, inte jag.

så uppstår en situation av kognitiv dissonans vilket sannolikt leder till att man ändrar tanken så att beteendet blir okej. Det är av förklarliga skäl rätt jobbigt att göra sånt man själv tycker är fel stup i kvarten.

Precis, den inneboende moraliska själen bryts ner och tillåts ignoreras för att få leva i all "lyx" eller bekvämlighet med mera.

ironiskt nog berättade jesus det du skrev för en sisådär 2000 år sedan. enligt skriften dvs. inte direkt något nytt under solen med andra ord.

Precis, det är det jag säger också.

All seeing eye kommer längre bak i tiden än kristendomen. Den representerar Horus, son till Isis och Osiris. Han kallas också Lucifer inom ockulta kretsar.

Moderator

2010-02-27 01:45
knatcha - City of Inner London måste vara en riktig jättehemlighet, för en strikt googling ger två träffar :)

everythingisOK
* "För om vi ser och jämför så är det mest denna lilla del av världen som blivit uppfödd till att tro att vi är majoritet"
- Det är väl bara du, den upplyste och kunnige av oss, som visat att du trott på det medan den ack så grundlurade joda råkade sitta på den korrekta infon?

* "Han kallas också Lucifer inom ockulta kretsar."
- Jahapp? Är det alla "ockulta kretsar" som gör det eller är det bara nån av de tusentals som finns som gör det? Wiccaner eller Church of Satan, eller nån annan?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
'everythingisOK,

Det är mycket information att lära sig och hålla reda på och skilja mellan, så ja, det kan bli lite svårt men förvirrad är jag absolut inte.

jag är inte övertygad, men ser fram emot ditt nya försök.

Okej men bra då, jag underdrev på min siffra för jag chansade bara men antog det var mycket större.

Nu yrar du igen. Du påstod att din slutsats inte var tramsig för halva jordens befolkning. Sen yrar du till det som att du egentligen pratade om antalet religiösa. Skärp dig för fan.

Så det jag menar är att här i väst genom franska revolutionen till exempel (hade en stor roll) tog till vara på ett slags skifte i det kollektiva medvetandet,
..Vem gjorde det?..

för att hela tiden ha ett överläge i skiftet, precis som håller på att ske nu (med bland annat 2012 hysterin), fast genom andra metoder. Så Rotschilds finansierade kriget mot Napoleon och sedan dess öppnat sina internationella affärer och planer ordentligt. Däri ligger bland annat att underkasta religionens riktiga budskap framför moderniteten.
Och vad menar du styrker detta?

Och vi alla är andliga, vare sig man erkänner det eller inte,
Enligt vem, dig?

och det är det dem också vet och därför vill att människor ska sluta tänka på det, och leva efter de lägsta energierna, mat och sex, på ett destruktivt sätt, kika MTV och vilken mat som erbjuds oss, allting är skit.

Människor är lata, ovanstående tilltalar lätjan. Det behövs ingen konspiration för att få oss att bli soffpotatisar. Skärp dig.

I det ligger också att hålla oss omedvetna eller ignoranta av den andliga världen.
Vilket fortfarande rimmar förjävla illa med A) 5 religioner täcker 80% av jordens befolkning B) Antalet religiösa blir fler för varje år. Om dom försöker hålla oss ignoranta för andligheten måste dom alltså göra ett förbannat dåligt jobb.

Men de har också massa agenter för de andliga med hjälp av new age som till exempel The Secret. "Materialisera din värld som du vill, du är skaparen", vilket leder till att alla vet bäst för alla är connected och behöver inte lyssna på andra för de har alla svar eftersom de skapar sin egen.

Ja, och New Age har ju fått ett enormt genomslag, inte sant? Kom med något bättre.

Suck.
cry me a river!
--> thcrew
Som sagt, kyrkan är underkastad moderniteten och därför dragit många troende på villovägar, och en tillåtelse att göra som man vill och välja det som passar en bäst. Detta leder till att budskapet kan komma i andra hand och glömmas bort. Och de som inte är religiösa, Sverige till exempel är ett av världens minst troende länder, har sina huvuden fyllda med feltolkningar som riktig religion inte står för. Därför säger jag att det är människor som har gjort inte religion. För att få ett helt folk att skylla på någonting som baseras på osanning.

Du påstår det, å andra sidan känner jag mig rätt säker på att du inte har den blekaste om kyrkans utveckling. Har du ens varit i kyrkan annat än på skoltid? Kyrkan säger inte att man är fri att välja det som passar en bäst, kyrkan säger att det bara finns en väg.

Vidare visar forskning att svenskar inte alls är så icke-troende. (tidigare sa du ju förresten att alla var andliga så bestäm dig). Däremot har det uppenbarligen gått utför för den organiserade religionen, men i slutändan tror folk mer eller mindre likadant ändå, färgade som vi är av de kristna idealen.

I övrigt är ditt uttalande om "riktig religion" skrattretande, det ordet brukar i dessa sammanhang endast nyttjas av vatikanen :)

Vilka feltolkningar är det förresten som du syftar på, kan du kläcka ur dig något som inte har med homofrågan att göra?

Jag bryr mig inte om hur jag blir tagen jag bara diskuterar. Det är du som väljer att se på mig som en idiot istället för att ha en vänligare ton även om du inte håller med mig.

Jag håller sällan med folk, likväl ser jag inte alla som idioter. Du skriver så jävla rörigt att man får ägna en halvtimme åt att försöka lista ut vad du egentligen säger genom att läsa sjutton inlägg tillbaka. Det är aningen tröttsamt.

Man dricker, ljuger, är otrogen, misshandlar, mördar, bryr sig inte och listan görs lång.
Och vi drack, ljög, slog, dödade, knullade osv. inte förut? Eller menar du att kyrkan idag säger att dessa saker är okej? Annars har du ju inte direkt någon poäng.

Så budskapen följs inte.
Att budskapen inte följs kan du ju inte beskylla kyrkan för, det får du väl beskylla människan för? Att de inte följs är inte heller någon överaskning, det finns en anledning till att det står att vi människor alla är syndare - då som nu.

Hörde någonstans att där vid 60-talet när man tog bort religionen från skolan (tror detta sammanhang drogs i USA) så ökade våldet från och med samma år med en massa procent.

Hörde någonstans att ödlor styr jorden. I övrigt orkar jag bara skriva correlation does not imply causation.

Kan ju förövrigt kontra med ett lika intetsägande påstående.

Religionen är större i USA än i Sverige, likväl har du mer våld i USA.

Och som religiös ska man ju inte rättfärdiga häxjakt, inkvisition, misshandel, mord och övriga synder. I dagens samhälle däremot görs allt detta till något eftersträvansvärt och häftigt.
Knappast av kyrkan och av kristna.

Precis, den inneboende moraliska själen bryts ner och tillåts ignoreras för att få leva i all "lyx" eller bekvämlighet med mera.
Vadå bryts ner, vem är du att bestämma vilken moral jag ska ha? Moralen är inte min herre. Att det dessutom skulle ha något med en konspiration att göra förstår jag inte. Inget tyder på det. Hur kan du bli förvånad över att vi, precis som alla djur på jorden, vill leva i överflöd? Det är ju ett gynnsamt förhållande.

All seeing eye kommer längre bak i tiden än kristendomen. Den representerar Horus, son till Isis och Osiris. Han kallas också Lucifer inom ockulta kretsar.

Absolut, men som jag skrev om du hade haft läsförmåga så är Guds öga förekommande över hela jorden, även där kontakt inte funnits, precis som soldyrkan. Det är universella koncept. Eye of Horus har förövrigt jävligt få likheter med treenighetens öga, rent estetiskt (som om det hade spelat någon roll). Vad fan någon kallas inom ockulta kretsar är helt irrelevant. Att jag kallar någon för astralödla gör inte personen till astralödla.

-----

Hur vore det förresten om du faktiskt besvarade mina frågor istället för att skriva en ännu grötigare text (fast du blivit ombedd att förtydliga dig).
cry me a river!
--> thcrew

Ah men även om en människa är andlig så är det inte säkert att den personen är medveten om det. Därför spelar det ingen roll om det skulle vara så att hela världen är religiös, om dem inte följer det som ska följas. Man kan ju kalla sig kristen, muslim, buddist med mera utan att egentligen ”vara” det.

Just nu så pratas det överallt om ett skifte. På utbildningar på universitet pratas det om ett skifte, en revolutionerande anda. Denna anda jämförs med franska revolutionen som var den som bytte strukturen för hela samhället, från kyrkligt, adligt makthavande till borgerligt. Rotschilds var en av familjerna jag kan nämna var med sedan och styrde krigen och kontrollerade att saker gick som de skulle.

Ja alla människor är andliga, bland annat enligt mig, och ungefär 70-80% av jordens befolkning som du sa. Även om man är andlig och medveten om det kan man bli vilseledd. Om man hela tiden möts av ignorans så tar man efter. Om vi inte är medvetna om att vi är andliga, eller om vi väljer att följa det som går emot den andliga moralen som följer med att man är andlig, känslan av att känna av rätt och fel, så blir det också lättare att falla för deras manipulation. Precis som i vilket område i livet som helst så finns det okritiska personer som bara följer.

Och ja jag skulle säga att new age har fått ett enormt genomslag. Så stort att i många fall är människor som följer new age inte ens medvetna om att dem gör det.

Mjo fast kyrkan till exempel har också blivit modifierad från sin ursprungliga form vilket gör att det då i Bibeln finns missledande text. Det finns massa undantag som tillåts göras, jag säger inte att kyrkan förespråkar det utan det moderna samhället. Och eftersom kyrkan har fallit för moderniteten så missar man mycket av följandet av trons regler.

Och eftersom det mesta man hör om kyrkan/religioner, om man inte går till kyrkan/moskén, är förklarat inte av religiösa män, utan oftare av vetenskapsmän eller andra icke troende som med moderna ord förklarar religion med modern vinkling. Därför blir det fel. Det finns så många ord inom religion som blir feltolkade, som underkastelse till exempel. I den moderna mannens mun smakar ordet illa för det förknippas med att man inte är fri och så vidare, men inom religion har det inte alls med det att göra.

Att det finns en pågående kamp mot monoteism i media är väl ingen som kan ha undgåtts av någon? Hela andan om religion blir felaktig när den förklaras av ateister på universitet och skrattas åt i media av människor, man pratar om förtryck, och en svartsjuk gud och skyller på religionen för en massa saker. Att hela islam i den moderna, humanistiska, nyliberala världen är helt misstolkad råder ju ingen tvivel om, har du ärligt missat det?

Kyrkan säger inte att dricka, supa osv är okej men moderniteten säger det. Inte rakt ut så klart det skulle ju vara fel, därför det behövs en konspiration. Bläddra på din teve en dag så ser du vad jag menar. Och jag har aldrig skyllt kyrkan att budskapet inte följs, vart skulle jag ha gjort det? Jag skyller den på den konspirationen som nästlats in i varje aspekt av våra liv.

Jag har aldrig vart i USA men visst har man sett och hört att dem är mycket mer religiösa. Men sen röstade dem på Bush två gånger, eller nej juste, han fuskade, åtminstone första gången. Men USA är ju också byggt med en fin plan att bygga stora förorter och låta dem leva i misär, och importera droger och vapen till dem. Klämma dem i ett hörn till dem spricker, som Palestina ungefär. Därför är våld så vanligt där. Även om man föds religiös så blir man dragen därifrån av all lockelse och misär, ”hur ska det finnas en gud när allt detta händer mig?”- ungefär. Hiphop min vän hiphop pratar om detta i oändlighet.

Fast egentligen blir det inte helt irrelevant vad ockultismen kallar den för att det är ockulta kretsar som planlägger allting. Om man följer toppen av makten i all historia så är den ockult.
Jag har en metafor också som gör det lite tydligare om man inte vill läsa all text som jag skriver:

Jag jämför religion med drogpropagandan som man får höra när man går i högstadiet. De kommer och pratar om missbruk, hasch leder till heroin varje gång osv. sen när man röker några gånger tänker man, ”fan det här var ju inget farligt, varför ljuger dem”? Och så börjar man en karriär som missbrukare. Sen tar man sig ur eller fortsätter tills total botten är nådd eller aldrig. Lika kan man tänka om religion. Om man föds in i en religiös familj till exempel, så växer man upp med alla dessa religiösa perspektiv, himmel/helvetet, man får inte si eller så med mera. Sen märker man som barn inte av några egentliga konsekvenser. Man kan ljuga utan att något händer en, man kan slå andra barn och sedan säga förlåt så blir allting bra. Då blir alla regler som man växt upp med lite meningslösa och man tappar tron till dem. Då kan man tillåta sig själv att följa den destruktiva levnadsstandard som förmedlas och höjs som status i media, som finns överallt dygnet runt.
Ah men även om en människa är andlig så är det inte säkert att den personen är medveten om det. Därför spelar det ingen roll om det skulle vara så att hela världen är religiös, om dem inte följer det som ska följas. Man kan ju kalla sig kristen, muslim, buddist med mera utan att egentligen ”vara” det.

Absolut, men nu håller du bara på att trixa bort dig själv igen. Du får bestämma dig hur du ska ha det. Skriva ihop något som hänger samman, och sen komma tillbaka. Det funkar inte att du byter fram och tillbaka stup i kvarten och snubblar på dina egna tankegångar.

Jag jämför religion med drogpropagandan som man får höra när man går i högstadiet

och vad grundar du det på? dina egna fördomar? ärligt talat verkar du inte ha så bra koll på ämnet.

Lika kan man tänka om religion. Om man föds in i en religiös familj till exempel, så växer man upp med alla dessa religiösa perspektiv, himmel/helvetet, man får inte si eller så med mera. Sen märker man som barn inte av några egentliga konsekvenser.

Jag har växt upp i en av dessa religiösa familjer, jag har märkt av konsekvenser, vad menar du egentligen? Att jag inte märkt av den "yttersta konsekvensen" är ju föga förvånande, då jag inte dött ännu.

Man kan ljuga utan att något händer en, man kan slå andra barn och sedan säga förlåt så blir allting bra. Då blir alla regler som man växt upp med lite meningslösa och man tappar tron till dem. Då kan man tillåta sig själv att följa den destruktiva levnadsstandard som förmedlas och höjs som status i media, som finns överallt dygnet runt.

På vilket sätt skiljer sig detta för barn som växt upp i kristna kontra icke-kristna familjer menar du? Din slutsats om att reglerna skulle bli meningslösa baseras bara på din egen okunskap om det kristna budskapet, därför faller hela ditt resonemang. Tyvärr.

Thank you, come again!
cry me a river!
--> thcrew
oj, jag hoppade över en del...

Just nu så pratas det överallt om ett skifte. På utbildningar på universitet pratas det om ett skifte, en revolutionerande anda. Denna anda jämförs med franska revolutionen som var den som bytte strukturen för hela samhället, från kyrkligt, adligt makthavande till borgerligt. Rotschilds var en av familjerna jag kan nämna var med sedan och styrde krigen och kontrollerade att saker gick som de skulle.

Jag arbetar på ett universitet. Vilket skifte du talar om har jag ingen aning om, för jag antar att du inte talar om skiften baserade på demografiska förändringar, eller "anställningsbarhetens" ökade inflytande. Att vi skulle stå inför något samhällsomvälvande eller samhällsomstörtande hör då iaf jag väldigt lite av, med undantag för bruset från 2012-dårarna.

Rotschilds var en av familjerna jag kan nämna var med sedan och styrde krigen och kontrollerade att saker gick som de skulle.

Jo, du har påstått det nu ett antal gånger. Inget blir sant bara för att du upprepar det.

Ja alla människor är andliga, bland annat enligt mig, och ungefär 70-80% av jordens befolkning som du sa.
Alla religiösa anser inte att alla människor, eller ens religiösa, är andliga. Så nej, den gubben gick inte. Sen sa du ju nyss att alla som sa sig vara ditt minsann inte nödvändigtvis var datt. Bestäm hur fan du ska ha det och håll dig till det.

Även om man är andlig och medveten om det kan man bli vilseledd.
Nähä? Stoppa pressarna.

Om man hela tiden möts av ignorans så tar man efter. Om vi inte är medvetna om att vi är andliga, eller om vi väljer att följa det som går emot den andliga moralen som följer med att man är andlig, känslan av att känna av rätt och fel, så blir det också lättare att falla för deras manipulation. Precis som i vilket område i livet som helst så finns det okritiska personer som bara följer.

Hur vet du att vi inte bara följer en annan andlig moral? Finns ingen absolut moral är ju moralen i högsta grad relativ - detsamma gäller naturligtvis frågan om rätt och fel.

Och ja jag skulle säga att new age har fått ett enormt genomslag. Så stort att i många fall är människor som följer new age inte ens medvetna om att dem gör det.

Ja, vad är väl 4-5 miljarder människor mot ett fåtal miljoner. Sanna mina ord, genomslaget är enormt. Att överhuvudtaget tala om New Age som något homogent känns misslyckat i sig.

Mjo fast kyrkan till exempel har också blivit modifierad från sin ursprungliga form vilket gör att det då i Bibeln finns missledande text.

Istället för att komma med tomma påståenden får du gärna vara mer konkret. Vilka modifikationer anser du ha skett? Det som fastslogs under de första kyrkomötena står fast än i dag. Visst är tolkningen av skriften ett alltid pågående arbete, men det är oerhört bakvänt att påstå sig veta att den tidigare tolkningen minsann var absolut rätt och den senare minsann är absolut fel. Kyrkan själv är helt övertygad om att de rör sig närmare Gud, inte längre ifrån. Men till sak:

Jag förväntar mig att du kläcker ur dig åtminstone 3 exempel där bibeln modifierats från sin ursprungliga form (vafan som nu menas med det då någon ursprunglig form inte finns dokumenterad).

Det finns massa undantag som tillåts göras, jag säger inte att kyrkan förespråkar det utan det moderna samhället. Och eftersom kyrkan har fallit för moderniteten så missar man mycket av följandet av trons regler.

Som?

I övrigt tillåts inga undantag, det finns bara en väg. Vissa kyrkor är mer "kärleksfulla" än andra, men i slutändan måste man välja - ett liv i ljuset, eller ett liv i mörkret. Väljer man att leva i ljuset kommer man också sträva efter ett liv utan synd. Rätt logiskt, och lika sant idag som när jesus, enligt skriften, sa det för 2000 år sedan.

Och eftersom det mesta man hör om kyrkan/religioner, om man inte går till kyrkan/moskén, är förklarat inte av religiösa män, utan oftare av vetenskapsmän eller andra icke troende som med moderna ord förklarar religion med modern vinkling. Därför blir det fel.

Jaha? Men nu går de flesta kristna till kyrkan och de flesta muslimer till mosken. Att det blir fel när du utifrån dina villfarelser uttalar dig om kyrkan har jag förstått, men det har väl inget med religionen att göra. Sen vet jag inte om det är så många vetenskapsmän förutom teologer som ger sig på ämnet, och de brukar i regel vara rätt spot on i vad de säger.

cry me a river!
--> thcrew
Att det finns en pågående kamp mot monoteism i media är väl ingen som kan ha undgåtts av någon? Hela andan om religion blir felaktig när den förklaras av ateister på universitet och skrattas åt i media av människor, man pratar om förtryck, och en svartsjuk gud och skyller på religionen för en massa saker. Att hela islam i den moderna, humanistiska, nyliberala världen är helt misstolkad råder ju ingen tvivel om, har du ärligt missat det?

Kampen mot monoteismen är knappast så stor som du vill få den att verka som. Det finns ett fåtal som orkar ta frågan på största allvar, dumt nog, och ett fåtal som tycker de är häftiga. Att sedan folk som argumenterar mot religion i 99% av fallen är stolpskott har mer med människans beskaffenhet att göra än någon underliggande konspiration. Sen skulle jag nog inte säga att det är islam som är misstolkad, men jag förstår vad du vill komma till. Ditt problem är bara att även islam växer så det knakar.

Så: vi har en konspiration och en makt mäktig nog att härska i tusentals år och få allt att gå precis enligt planerna. denna makt ska tydligen ha vänt sig mot religionen. likförbannat växer religionerna. Är det dags för det första bakslaget på tusentals år, måntro?

Kyrkan säger inte att dricka, supa osv är okej men moderniteten säger det. Inte rakt ut så klart det skulle ju vara fel, därför det behövs en konspiration. Bläddra på din teve en dag så ser du vad jag menar. Och jag har aldrig skyllt kyrkan att budskapet inte följs, vart skulle jag ha gjort det? Jag skyller den på den konspirationen som nästlats in i varje aspekt av våra liv.

Vadå moderniteten, människan har supit i tusentals år, kyrkan har sagt att det är fel i tusentals år. Följande slutsats är helt rimlig: Varken kyrkan eller människan har förändrats särskilt mycket i fråga.

Att det skulle behövas en konspiration för att folk skulle dricka är fan ett av de mer bisarra påståenden jag hört. Vem styrde konspirationen på vikingarnas tid måntro?

Den konspiration som nästlats in i varje aspekt av ditt liv är din egen vanföreställning och inget annat. Dags att rensa hjärnan tror jag, innan du slår över på allvar.

Jag har aldrig vart i USA men visst har man sett och hört att dem är mycket mer religiösa. Men sen röstade dem på Bush två gånger, eller nej juste, han fuskade, åtminstone första gången.

Så, man kan inte vara kristen om man röstar på Bush, eller vad är det egentligen du säger? Fusk i den aktuella valkretsen betyder inte heller att Bush legat bakom det, precis som inte Reinfeldt och Sahlin ligger bakom att SD-sedlar kastas i en vallokal i en by i ångermanlands inland.

Men USA är ju också byggt med en fin plan att bygga stora förorter och låta dem leva i misär, och importera droger och vapen till dem.
Jasså, vilken strålande plan. Vem menar du kom på den planen? Ödlan Bengt? Måste ju vara en bra mäktig ödla det där, med tanke på att typ hela världen gjorde samma misstag, inkl. Sverige.

Klämma dem i ett hörn till dem spricker, som Palestina ungefär.
Årtusendets sämsta jämförelse.

Därför är våld så vanligt där
För att ödlan Bengt vill det?

Även om man föds religiös så blir man dragen därifrån av all lockelse och misär, ”hur ska det finnas en gud när allt detta händer mig?”- ungefär.

Föds man religiös numer?

Jag skulle förövrigt gissa på att det fanns fler kristna i bronx än på manhattan.

Hur misär skulle kunna attrahera förstår jag inte heller.

Din gudsfråga står nog förövrigt alla kristna inför mer än en gång i sitt liv. Har man tro har man också förtröstan.

Fast egentligen blir det inte helt irrelevant vad ockultismen kallar den för att det är ockulta kretsar som planlägger allting.

Nej, ödlan Bengt. I ödlekretsar kallas Bengt för Horus, Jesus, Amun-Ra, Bush, Rotschild SR etc. Passa dig. Bengt planlägger allt!
cry me a river!
--> thcrew
Oj oj oj….. Jag orkar inte mer. Denna rad för rad argumentation är inget för sådana här diskussioner..

Nej jag snubblar ingenstans, det är ett multidimentionellt tankesätt och måste vinklas från många olika håll, men du hänger inte med. Det är rörigt jag vet, men inte i mitt huvud och inte med många andra jag pratar med, så det är inte mitt fel att du inte förstår.

Jag skrev att det är en metafor, en liknelse du vet. Inget att ta helt bokstavligt. En liten trudilutt för att det ska bli enklare att förstå det jag menar. En målande bild.

Kan du förstå tankegången som kan uppstå med metaforen? Man upptäcker att deras drogpropaganda är skitsnack, så man slutar tro på den. Men den är inte helt och hållet skitsnack bara upplagt så att det blir som skitsnack. Sen sitter man där som en missbrukare i slutändan i alla fall. Samma blir många gånger med religion i dagens samhälle. Upplägget blir misstolkat och osammanhängande med övriga upplevelser, som tex TV förmedlar. Där får man ljuga och manipulera och vara egoist osv. Så då stämmer inte upplägget som man blivit lärd riktigt. Sen sitter man i slutändan som en syndare. Det är konspirationen. Bara för att det inte hänt dig betyder det inte att det inte finns.

Jag har pratat med flera på olika utbildningar och på alla pratas det om en ändring som är på väg. Dem säger inte det rakt ur men det finns jag vet och jag behöver inte bevisa något för dig (och inget av de andra, tex att Jesus inte egentligen är guds avlade son), du är ju här och argumenterar bara med tomma ord och vilseleder likt förbannat och vrider allt som jag skriver till någonting annat.

Dina argumentationstekniker är helt låga och det är inte ett dugg givande att prata med dig. Det enda du gör är att dissekera allt jag skriver utan mening, du har ingen aning om det jag försöker få fram och har inget egentligt intresse ens för du kan redan allting. Du är bara dryg. Tack och hej!
Moderator

2010-02-27 16:53
* "Det är rörigt jag vet, men inte i mitt huvud och inte med många andra jag pratar med, så det är inte mitt fel att du inte förstår."
- Om det är på ett sätt i ditt huvud och på ett annat sätt när du skriver det: är det ditt eller läsarens fel?

10-4, over...
.. Jag orkar inte mer. Denna rad för rad argumentation är inget för sådana här diskussioner..

Nej jag snubblar ingenstans, det är ett multidimentionellt tankesätt och måste vinklas från många olika håll, men du hänger inte med. Det är rörigt jag vet, men inte i mitt huvud och inte med många andra jag pratar med, så det är inte mitt fel att du inte förstår.

Du påstår att joda sätter sig över dig, kan det bero på att du gör samma sak? Du säger själv att du har ett högre, mer avancerat tänkande. Faktum är att det är en skyddsmekanism från din sida att säga att du tänker på flera plan när de fakta och påståenden du lägger fram är korthus, det är lätt att säga att folk inte ser hela bilden men då ska de bitar vi inte förstår faktiskt hålla för granskning.

Kan du förstå tankegången som kan uppstå med metaforen? Man upptäcker att deras drogpropaganda är skitsnack, så man slutar tro på den. Men den är inte helt och hållet skitsnack bara upplagt så att det blir som skitsnack. Sen sitter man där som en missbrukare i slutändan i alla fall. Samma blir många gånger med religion i dagens samhälle. Upplägget blir misstolkat och osammanhängande med övriga upplevelser, som tex TV förmedlar. Där får man ljuga och manipulera och vara egoist osv. Så då stämmer inte upplägget som man blivit lärd riktigt. Sen sitter man i slutändan som en syndare. Det är konspirationen. Bara för att det inte hänt dig betyder det inte att det inte finns.

Men hur förklarar en konspiration att missleda människor hur världen ser ut bättre än det faktum att folk är folk? Människor har en mängd olika intressen och därmed har vi en mängd olika budskap i samhället.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
evrythingisOk
Oj oj oj….. Jag orkar inte mer. Denna rad för rad argumentation är inget för sådana här diskussioner..

du skapar rad för rad argumentation genom att du rör ihop saker, säger emot dig själv, säger emot logik, hoppar mellan saker och ståndpunkter etc. Enda sättet att bemöta vad du skriver blir därför att bena upp skiten. Om du lyckades formulera något konkret som hänger ihop på ett vettigt sätt så skulle svaren garanterat bli annorlunda.

Nej jag snubblar ingenstans, det är ett multidimentionellt tankesätt och måste vinklas från många olika håll, men du hänger inte med.

Ärligt talat har jag betalt för att förstå bra mycket mer komplicerade saker än detta. Jag hänger med över förväntan, med tanke på hur rörig du är, och du motsäger dig själv på så många plan att det blir löjligt. Men det var åtminstone en kreativ bortförklaring, det ska du ha cred för.

Jag skrev att det är en metafor, en liknelse du vet. Inget att ta helt bokstavligt. En liten trudilutt för att det ska bli enklare att förstå det jag menar. En målande bild.

Jo tack, jag vet vad en metafor är. Du fortsätter dock yra bort allt jag skriver för att slippa bemöta det, föga förvånande.

Kan du förstå tankegången som kan uppstå med metaforen? Man upptäcker att deras drogpropaganda är skitsnack, så man slutar tro på den.
Men nu ser det ju inte riktigt ut så i verkligheten, vilket jag påpekat. Ingen vettig kristen slutar vara kristen för att Gud inte straffar personen i fråga när den syndar. Ingen vettig kristen förväntar sig att Gud ska straffa personen. Där brister ditt resonemang, och därmed blir metaforen aningen värdelös. Om Gud varit en straffande Gud och människor förväntat sig banning, ja då hade du haft en poäng. Det du alltså påstår skulle vara ett resultat av infiltration etc. är alltså snarare en grundläggande del av den kristna tron, från dag 1. Close, but no banana.

Sen sitter man i slutändan som en syndare.
Alla är syndare, i början och slut. Vidare är det aldrig för sent att vända om.

Jag har pratat med flera på olika utbildningar och på alla pratas det om en ändring som är på väg. Dem säger inte det rakt ur men det finns jag vet och jag behöver inte bevisa något för dig (och inget av de andra, tex att Jesus inte egentligen är guds avlade son)

Aha, det är den vanliga. Jag har hört nånting, men vet inte riktigt vad, och tänker inte säga det till dig. Men tro mig, det är så!

Briljant jävla argument där.

Förövrigt tror jag inte att Jesus är Guds avlade son.Tror inte heller att han är del av någon jävla konspiration. Lite vett har jag allt kvar.

du är ju här och argumenterar bara med tomma ord och vilseleder likt förbannat och vrider allt som jag skriver till någonting annat.

I de fall jag vrider något är det för att få dig att förstå att du 1) skriver som en kratta 2) motsäger dig själv, alt. all rim och reson.

Dina argumentationstekniker är helt låga och det är inte ett dugg givande att prata med dig. Det enda du gör är att dissekera allt jag skriver utan mening, du har ingen aning om det jag försöker få fram och har inget egentligt intresse ens för du kan redan allting. Du är bara dryg. Tack och hej!

Ang. det första läs längst upp.

Ang. aning - så har jag läst det mesta och sett det mesta, även om jag börjar bli relativt less nu då det bara blir mer och mer skräp i konspirationsgenren.

Kan allt gör jag inte, dock kan jag nog för att skjuta sönder dina vanföreställningar utan större ansträngning. Tack för mig!
cry me a river!
--> thcrew
Mabande,

* "Det är rörigt jag vet, men inte i mitt huvud och inte med många andra jag pratar med, så det är inte mitt fel att du inte förstår."
- Om det är på ett sätt i ditt huvud och på ett annat sätt när du skriver det: är det ditt eller läsarens fel?

10-4, over...

:- )

Klart slut!
cry me a river!
--> thcrew
10-4, over...

:- )

Klart slut!

Whoas egen treenighet är här, vem ska jiddra eller sätta emot=)

Jag jobbar i en frireligiös skola och jag ser det jag skriver om dagligen. TV lyser igenom barnens beteende. MTV, The Simpsons och alla övriga hjärnvåldtäkter. Det finns ingen gud där inte. Barn verkar tänka så att om dem inte ser någon konsekvens kanske det inte stämmer, jag har inte frågat eller börjat luska i det än. Men att media förvrider deras tro råder ingen tvekan om. Och är inte de vuxna
medvetna om detta så förklaras inte det heller för barnen.

Jag har själv läst det klart och tydligt. Jag vågade inte bara skriva det egentligen;)

Bland annat en deliberativ bok som heter Utbildning som kommunikation eller Kommunikation som utbildning. Det var som att läsa en kurs för att bli ateist. Samma med den föreläsare/seminariumledare vi hade. Och boken var också en mindfuck till att man ska acceptera allt som innebär konspiration för det bara är så, det måste bli så, deal with it. Den propagerade helt öppet för en ny världsordning och att ett skifte håller på att ske med samhällsstrukturen. Och detta har jag hört finns i många andra utbildningsprogram. Man säger sig vara öppen men om någon inte håller med är den inte demokratisk och inte värd att vara med- typ.

Det är fortfarande inte jag som har en dålig attityd i tråden, jag försöker bara presentera något som jag anser missas. Det betyder inte att jag ser på mig själv som mer avancerad för det är jag absolut inte, det har ni absolut rätt i. Det är ni som kallar mig vriden och förvirrad med ingen verklighetsförankring, hur ska vi ha en diskussion då? Och genom att gå in med attityden att "skjuta sönder mina vanföreställningar" är du bara ute efter att få mig se dum ut vilket gör att du bara försöker vända allting jag skriver mot mig själv och därav missar hela min poäng. Jag har fortfarande inte sagt att allt jag säger stämmer helt, jag får ut mina tankar bara. Det är sjukt mycket information om massa olika saker som inte vi får ta del av, det borde inte heller ni kunna neka.

Allt felaktigt jag säger kommer från mig själv och allt som är sanning kommer från Allah.
Moderator

2010-02-28 00:47
...och där åkte den omreggande fyllfinne ut än en gång.

Mabande - Admin Crew: Regulators
Allt felaktigt jag säger kommer från mig själv och allt som är sanning kommer från Allah.

Undrar varför Allah inte fick yttra något.

Kul så länge det varade.
:D
Roligt hur folk kan tro på religioner och annat bullshit men kan inte ens tänka i dom banor att vi lever i en konspiration.

VI, VI på jorden ÄR GUD! Vi skapar, vi förstör och vi följer!
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Efter den franska revolutionens dimma och massa tvister lagt sig så fick frankrike en ny despot, nämligen kejsaren Napoleon och senare hans bror också.. med förnyad centralisering och envälde.

Ville bara påtala det till tråden eftersom everythingisOK talade om det..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Moderator

2010-03-04 20:28
crue
* "Roligt hur folk kan tro på religioner och annat bullshit men kan inte ens tänka i dom banor att vi lever i en konspiration."
- I den här tråden har väl den främste förespråkaren för religion även varit den främste förespråkaren för konspiration?

10-4, over...