I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-04-19 23:08

Katoliker..


tänkte bara kolla lite med er katoliker, lite småfrågor om hur ni håller fast vi religionen..

fastar du?
varför väljer du att fasta isf?

(fastan går ju mest ut på att avstå från kött och välja fisk eller liknande istället, då historien bakom detta är att kött står för välmående, och då Jesus dog på en fredag bör man visa sin solidaritet genom att fasta dessa dagar, så har jag då uppfattat det)

hur pass troende är du?
hur ser du på katolska läran egentligen?

har ni ens någon gång gått i katolsk kyrka?

andra synpunkter och vad ni tycker om religion



Alltså, en del fastar ju på långfredagen, askonsdagen fram till påskdagen och vissa alla fredagar.. för alla del, vissa inte alls.

När det gäller mig så fastar jag alla fredagar på året och alla andra fastedagar, har gått i katolsk kyrka och gör detta ibland, läser stycken ur bibeln då och då, ber ibland, och kör på de klassiska korstecknet vardagligen. Dock mest pga. hur jag blivit präglad under uppväxten.

Bibeln innehåller faktiskt en jävla mycket bra visdomsord och stycken som är fett värda att läsa!