|
|
|
|
|
Utseendet är viktigast..
Tja, satt och tänkte nyss.... Varför är i stort sätt ALLIHOP i dag utseendesfixerade?.. Killar ska alltid tänka "Hon ser bra ut, henne skulle jag vilja ha sex med".. Tjejer ska alltid tänka på fantasi/hollywood killar.. dvs.. Killar med muskler, inoljad kropp och stå och posa som en homosexuell.... Inser folk inte att världen inte är så perfekt som dom vill tro?...
Jag exempel tänker såhär: Jag är inte sjukt snygg, och har världens finaste kroppsform... jag behöver inte en tjej/kvinna som ser bra ut.. jag är ute efter att må bra vid henns sida, att hon ska få mig att tänka "Jag vill vara med henne dag in och dag ut för att hon får mig att må så jävla bra"..
Medans kanske någon annan tänker: Henne vill jag vara med för att hon har stora bröst och fin rumpa.. ser ut som en modell..
Missförstå mig inte att jag har dåligt självförtroende och försöker se ner på andra... min tanke och teori är mer....varför handlar det ALLTID om utseende... visst självklart jag också kolla om en tjej ser bra ut.... MEN.. jag är inte ute efter utseendet.. skulle jag träffa en tjej med 3 ögon och hon är schyst, får mig må bra och jag känner mig som mig själv vid hennes sida... varför ska jag skämmas?....
som jag ser det så är det en statusgrej idag? nån som ar någon åsikt? eller håller med och har något att tillägga?..
Do it:)..
och till folk som kommer börja kritisera och vara omogna och börja hålla på... fine.. detta var bara min åsikt.. HEJ!
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Det är väl helt enkelt så samhället är format. Min tjej får gärna både vara snygg och trevlig.
Vill jag bara ligga, sure, då kan hon bara vara snygg o korkad. Vill jag ha en flickvän, då får hon vara trevlig och gärna snygg. Dock kan jag inte hjälpa vem jag blir kär i. Är det en mongolid i rullstol så, fine.. hoppas vi blir lyckliga!
Äger dig som staten
|
|
|
Du får se de såhär. Den som blir ihop med någon endast för utseendets skull kommer inte få ett speciellt givande eller långvarigt förhållande. Det är bara dom som förlorar på de. Jag tror snarare folk är jävligt bra på att bygga upp illusioner kring de motsatta könet. Många är så att, går det för lätt, är det för avslappnat då är det inte längre intressant. Det handlar egentligen bara om omogenhet, de flesta vaknar upp när de börjar närma sig trettio och har haft sin del av svåra förhållanden. Man lär sig av sina misstag och ungdomen är till för att göra misstag så att man utvecklas.
Själv tycker jag att utseende är viktigt för de kan bli lite halvjobbigt att ha ett sexliv med någon man inte är fysiskt attraherad av.
my name is xelly smelly
|
|
|
mindtrix: Vill jag bara ligga, sure, då kan hon bara vara snygg o korkad bara för att utmana själva den meningen:D... Varför MÅSTE hon vara snygg?.. Tänk hon är sjukt dålig i sängen och sjukt snygg??? Xelly P24: Visst kan det kännas bra med en tjej som ser sjukt bra ut, MEN.. Attraktionen byggs inte alltid på utseende utan också på hur personen är:)
|
|
|
jag behöver inte en tjej/kvinna som ser bra ut.. jag är ute efter att må bra vid henns sida, att hon ska få mig att tänka "Jag vill vara med henne dag in och dag ut för att hon får mig att må så jävla bra"..
Ja, men de funkar endast om du är ute efter ett långt liv med personen. Jag menar, skulle du kunna tänkte dej va tillsammans me ngn brud som ser ut som ringaren i notre dame men hon får dej att må bra? Nä, för då skulle ni bara va kompisar.. Men jag håller me dig lite, har träffat tjejer med sämre looks men man diggade deras personlighet å de kan göra att tjejen på ngt sätt blir finare :)
|
|
|
utseende är viktigt för mig, men det finns mycket viktigare saker. det viktigaste är såklart hur hon är som person, men jag måste vara attraherad av henne också. jag har svårt att bli attraherad av nån som inte ser bra ut! sen är min definition på "se bra ut" långt ifrån andra. det "perfekta" utseendet är inte alltid det för mig. men jag är fett kräsen på mina chicks! :)
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
whoait Självklart, men man måste fortfarande ha en fysisk grund attraktion till personen, eller ja jag måste de iaf.. Tänk efter lite nu, jag tror inte du kan vara ihop med någon som är skit ful bara för att den är världens grymmaste person och när ni har sex så tänker du bara på hur grym hon är som person o inte hur hon ser ut? :P Men självklart kan någon som inte har värsta utseendet men grym person och utstrålning bli jävligt attraktiv..
my name is xelly smelly
|
|
|
jag tror ärligt talat inte att folk i gemen är så utseendefixerade som många verkar tro. jag tror att det är en bild vi får genom media och jag tror inte att den stämmer överens med hur de flesta tänker. visst bryr sig folk om utseendet, men jag har oerhört svårt att tro på att majoriteten av människor baserar sina val av partners på utseendet. jag skulle tippa på att de flesta går efter lukt och hur personen får dem att må snarare än "hmm, han har inga muskler" eller "äsch, pyttesmå pattar, jag får fortsätta leta". plus att jag känner många människor som normalt anses fula men som är väldigt vackra pga vilka vansinnigt trevliga människor de är. utseende är väldigt relativt.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. - Carl Sagan -
|
|
|
För att utseendet utstrålar först i mina ögon, sen skiter jag i vad för personlighet hon har, alla har väl en personlighet som skiljer sig från andra. Men när det gäller relation så tänker jag mer på hur hon tänker, klara hon sig själv, är hon självständig, kan jag sitta hemma om helgerna och spela spel eller bara ta det lugnt utan att hon tjatar på att vi ska ut. Självklart spelar utseende roll, jag tänder mer på utseende, jag skulle inte vilja vakna bredvid nån som är smart men är skit ful. Jag gör inte det heller för att skryta till mina vänner om vem jag är med, jag gör det för att jag känner att jag kan. Vill man leva med en ful person så har man bara sig själv att skylla, jag anser att när jag väl hamnar i relation så är det inget jag ser som temporär trots att alla relationer jag haft som har skitit sig, så tänker jag så. Jag tror inte att alla är ytliga, men det är en bonus, om min vän har en flickvän som jag tycker är ful så bryr jag mig inte, jag bryr mig mer om att han ska ha det bra, alla väljer sitt och man ska inte bry sig om vad andra tycker.
http://soundcloud.com/orlandog
|
|
|
Forskning har visat att personer som folk tycker är trevliga, också blir snyggare i folks ögon.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|
|
|
mvh behövs det verkligen en undersökning för att du ska komma på det?
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
Jag tycker inte alls att hollywood killar är snyggast. Det känns som om du sätter människor i fack. Jag har aldrig gått på utseende före personlighet. Så sluta säg att Tjejer alltid ska tänka på hollywoodkillar med feta muskler.
|
|
|
utsidan speglar det inre
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
somliga av oss tycker att folk som t.ex. Stephen Merchant är råsnygga.  jag är fullt allvarlig. jag vet att det är många som inte tycker att långa smala snubbar med glasögon ser bra ut, men jag tycker att han är råsnygg. vem som ser bra ut och inte är så jäkla relativt att det inte spelar någon roll med utseende öht. det kommer alltid att finnas folk som tycker att man är snygg, vissa som tycker att man ser ut som en hög hästbajs och andra som bara inte bryr sig. jag går efter lukt framförallt. luktar personen "rätt" så kör jag på.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. - Carl Sagan -
|
|
|
Varför MÅSTE hon vara snygg?.. Tänk hon är sjukt dålig i sängen och sjukt snygg??? Är hon "sjukt snygg" skiter jag helt i hur bra hon är i sängen, kvittar mig om hon ligger som en död fisk, då får man göra sin thääng ändå haha
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
|
|
|
Det är det som är problemet "snyggt" och alla positiva utseendestermer är alltför individuella för att det riktigt ska gå att diskutera.
Jag märker rätt ofta att andra killar säger att "shit den där bruden är så JÄÄÄVLA SNYGG" utan att jag känner minsta lilla attraktion för damen ifråga och vice versa
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|
|
|
Klart utseendet är viktigt..
Nu till våren t.ex så ser man många snygga tjejer, det är nice. Men när man ser en snyggaste tjejen i parken o sen tänker "damn, den där skapelsen kan jag gå fram o klämma bäst jag vill på när jag vill :D" då är det så jävla nice. Niceare än om man ser en tjej o tänker "uäh hon såg väl ok ut.. Men vänta! vad går där borta.. PAOW! :O.. Men vänta det var ju den första tjejen som var min :S.." Då är det ju inte så nice. Så vill man ju dessutom bli tänkt på från sin tjej också(första exemplet) man vill ju troligen att dem ska vara nöjda o tillfreds med vem dem har i sin ägo.
Men alla har ju olika smak, min smak t.ex är rätt långt ifrån många andra av mina kompisars smak, så det finns ju någon "PAOW!! :O " snygging för alla.
Klart det är så.. Sen är ju såklart hjärnan grymt viktig också?, allt är ju viktigt..
Orka vara en sån där snubbe som försöker ragga brudar genom att säga "jag är jätteoytlig och bryr mig baaara om det inre!" Vem fan vill ha en sådan kille föresten?, jag skulle inte vilja ha en tjej som säger "hej jag tycker om dig, och det yttre, det spelar ju absolut ingen roll!!" hur sexig känner man sig då? ;P..
Kör på bara, man tar det som är nice!
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
|
|
|
hellre en snäll och rolig snubbe än en muskulös och "snygg" bad boy. iaf för mig.
|
|
|
Ja.. Vem vill ha "snygga" ? själv gillar jag snygga.
Vad som är snyggt är ju jävligt subjektivt, självklart vill jag ha någon som är snygg i mina ögon ingen annans, men fan såklart hon ska vara snygg i mina.
|
|
|
snygghet i all ära men är personen skittråkig eller korkad tappar jag allt intresse direkt. sen är jag iof inte flickväns typen för jag ser inte att jag nu kommer träffa ngn som jag vill dela mitt liv med. men, när jag väl når det stadiet tror jag att jag kommer träffa ngn som jag är attraherad av både fysiskt och mentalt. tittar man på stan på folk som åtminstonde ser ut att vara pojk- och flickvän så är de flesta "jämnsnygga", det finns givetvis några undantag som bekräftar regeln som gjort så kallade överragg. men jag tror i grund och botten att man dras till ngn fysiskt, sen stannar man tack vare det mentala.
|
|
|
Någonting säger mig att har man åtminstone snygga kompisar så blir man själv snygg.
Hemsk nog måste jag säg att det är tack vare media som har gjort såhär. Det vore kul att veta hur det var förr, alltså om folk var också lika utseendefixerade på 70-talet då varken internet eller mobiltelefon fanns.
|
|
|
skönhet är väl knappast ngt ideal som kommit på senare år. kanske för typ hundra år sedan kanske man tittade på höftbredden för att se om kvinnan hade goda avelsförutsättningar.
|
|
|
Philip: Du menar alltså att man var inte så noga med utseende på 1700-1800-talet?
|
|
|
en skönhet är alltid en skönhet, som jag skrev, men man hade säkert vissa andra preferenser. dagens ideal med pinsmal kropp och smala höfter tror jag inte var ngt att föredra på 1700-1800-talet då det inte främjade barnafödande.
|
|
|
. dagens ideal med pinsmal kropp och smala höfter Finns verkligen det där idealet i verkligheten? Jag tycker det mest är ett sånt där klichecitat som jämnt dyker upp i såna här debatter. Finns ju vissa som gillar det där idealet, men dem flesta jag pratat med gör då inte det.. Men låt folk tycka som dem vill? Personligen tror jag ideale N idag är mycket bättre än förut, ideal har jämnt, och kommer jämnt finnas, men idag finns bättre förutsättningar för olika ideal, det finns fatchick lovers, gothare, modell juppies, punkare, emos, indie's, folk som gillar små bröst, stora bröst, blont, brunt, svart, orangnt, taniga snubbar, muskliga snubbar, jamen ni fattar :) Förut t.ex fanns ju bara korsett modet och sånt. Sluta gnälla bara :)
|
|
|
jag föredrar helt klart pinnsmala pojkar men flickor ser jag hellre lite mage, höfter och bröst på. någon som är längre än mig och har något man kan hålla fast sig i. ^_^
dock tycker jag att de vackraste människorna ofta är smala och spensliga flickor men det är nog bara för att jag själv saknar tiden innan jag blev kvinna och beteendekraven utifrån blev värre.
vad som attraherar en och vad man tycker är vackert behöver ju inte vara samma drag är väl vad jag försöker säga.
|
|
|
Utseendet är viktigt. Jag måste attraheras av den jag är tillsammans med annars fungerar det inte. Jag har testat motsatsen och det var inte min grej.
Däremot är inte utseendet det _viktigaste_. Det viktigaste är att hon är en bra person med liknande värderingar som mig och lever sitt liv någorlunda lika som mig, men med en fotsula i ansiktet attraheras jag inte och då har vi ett problem..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
alltså vem fan vill ha en ful tjej?
kalla mig ytlig men det e ju sant... om man vill ha nån att umgås med som man inte är attraherad av som får en att må bra så skaffar men en kompis. Jag skulle i alla fall aldrig kunna tänka mig att va ihop med nån jag tycker är ful... men jag skulle heller aldrig ha ett seriöst förhållande med en tjej utan personlighet...
|
|
|
Hörde ett fånigt citat som faktiskt stämmer rätt bra, iallfall på mig; "Utsidan ger insidan en chans". Snygga personer som beter sig som as brukar bli rätt fula i mina ögon.
hejhej
|
|
|
Men det är väl ändå relativt självklart att man vill vara tillsammans med en person man är relativt attraherad av. Annars vore det konstig..
Sen så är det ju rätt så självklart att man vill vara med en tjej som är fin på insidan också..
Det är ju verkligen inte varken eller, utan det finns såpass mycket människor så man kan hitta någon som passar en själv på båda sätten.
Sen att de många människor har ett väldigt likriktat och tråkigt ideal är en helt annan femma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Varför ens bry sig om andra i samhället när du själv vet vad DU tycker? Är du ute efter att bara ha kul i ett halvår, tänk så här; pussy has no face, blame it on alcohol. Vill du ha ett förhållande, självklart ska DU tycka att hon ser bra ut i dina ögon, spelar ingen roll vad dom andra tycker. Så känner jag iaf.
Google me, bitch!
|
|
|
Det är ju så simpelt att det inte går för man attraheras av utseendet helt enkelt. Går du ut på stan/byn eller vad det nu är så kommer du antagligen titta på de som du tycker ser bra ut/söt/fin/vacker etc och inte de som du inte tycker ser bra ut. Därefter blir det så att du vill känna henne som person kanske för att veta mer, är hon smart (vilket väldigt väldigt sällan brudar som är snygga är) så kör man på. Har hon dålig personlighet kan hon gtfo. Utseendet går i första hand för att vilja lära känna en person kan man säga. Dåligt formulerat, men du förstår.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
|
|
|
allt spelar roll :-p men jag är långt ifrån utseendesfixerad... utseendet spelar roll men spelar mindre roll när man väl känner personen på insidan också. det jag inte gillar är omogna,sallad eating bitches som är torra liksom,såna går bort i mina ögon direkt.
|
|
|
Vad/vem som är snyggt är ju enbart subjektivt, medan jag tycker en person ser ut som en påse skit så tycker killen bredvid mig att hon ser ut som en ängel. Ser bruden någorlunda bra ut och det finns en viss ytlig attraktion kan man självklart bygga på den, har personen i sig en bra personlighet så kan denna bli 5 gånger så tjusig.
Jag själv är petig som fan när det gäller både utseendet och personligheten, åtminstone när det kommer till flickväns material.
Sedan att killar söker pinnsmala brudar känns bara som någon "kliché" som går runt i varje diskussion gällande "utseende" & diverse. Vad jag vet så gillar ingen av alla killar jag träffat riktigt smala brudar, så det känns som att det faller rätt så platt.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Sedan att killar söker pinnsmala brudar känns bara som någon "kliché" som går runt i varje diskussion gällande "utseende" & diverse. Vad jag vet så gillar ingen av alla killar jag träffat riktigt smala brudar, så det känns som att det faller rätt så platt. Aah, håller med.
|
|
|
tror ni har missuppfattat det här med ideal. jag gillar inte heller brudar som ser anorektiska ut, men idealet i "samhället", dvs hur modeller i reklamer ser ut och allt annat man bombarderas med ger det idealet med pinnsmala tjejer. min uppfattning är att det faktiskt är tjejer som bidrar till att förstärka det idealet också. i alla fall i min värld.
|
|
|
Jaja, det kanske bara är för att varken jag eller någon jag känner eller träffat tror på det pinnsmala idealet, eller att jag inte uppfattar idealet i media som särskillt pinnsmalt som man inte själv söker upp det på diverse modesidor osv.
Eller jo jag har väl träffat på en o annan kille som gillar det där smala idealet, men jag tror nog faktiskt jag träffar på fler tjejer som är inne på brad pitt-idealet ¨på killar eller vad vi ska kalla det :)..
Jag tror iaf inte vi killar bidrar speciellt mycket till det där..
|
|
|
hellre en snäll och rolig snubbe än en muskulös och "snygg" bad boy. iaf för mig.
tjena ;)
Why you little..
|
|
|
Det måste ju finnas en attraktion.Och i ärlighetens namn, oftast är det ju ett utseende man fastnar för, något hos personen man gillar. Sen är det ju förståss från person till person vad exakt man gillar. Så det där med att "alla tjejer/killar vill ha si och så" det stämmer VERKLIGEN INTE. Men missuppfatta mig inte, utseende är viktigt, men inte viktigast. Långt ifrån! Finns det tex ingen personkemi så spelar det ju ingen roll om killen/tjejen är råhet. Man måste ju kunna ha kul ihop osv!Och när man älskar en person så blir den ju snyggast, bäst och vackrast. Även om man tidigare kanske bara tyckt den var söt. Men utan någon som helst attraktion till varandra upptäcker man ju inte personen.. Iaf inte så lätt? Killar ska alltid tänka "Hon ser bra ut, henne skulle jag vilja ha sex med".. Tjejer ska alltid tänka på fantasi/hollywood killar
. Det är stor skillnad på "pojkväns material" och "engångsligg" som jag skrev högre upp. Så mycket mer som spelar roll i ett förhållande. Så dina argument om att utseendet är viktigast, de håller inte..
|
|
|
Det är snarare energin, eller utstrålningen som jag attraheras av. Väldigt få personer besitter det jag attraheras av.. De ska vara unika i sin enkelhet, men även ha en polerad yta så att säga och viktigast av allt.. de ska ha en fin stil på kläder och i övrigt. Med fin menar jag attraktiv och att den passar in i dennes person.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
alltså klart man vill ha någon som både är grym psykiskt och fysiskt, sedan vad folk definerar snygg är en smaksak... sedan om någon tyckeer hollywood eller paradisehotel brudar är sköna så är det väl so what? låter lite fördomsfullt av trådskaparen
LGTM
|
|
|
jag har gått från att ha attraherats av bara smala killar till nu mulliga killar. Detta pga EN enda person lyckades rubba hela min smak verkar de som. Men jag klagar inte! jag attraheras nog mera av hur folk för sig än hur dom ser ut.
kul att de körs
|
|
|
Det är skillnad på ful och ful, tycker jag.
Detta kanske låter hemskt och gör mig till en dålig person MEN när jag ser en tjej som inte är attraktiv eftersom hon inte verkar bry sig om sitt utseende så får jag intrycket att hon förmodligen är en ganska lat och tråkig människa som inte kommer vara så rolig i sängen eller intressant att prata med. Mina fördomar säger mig att om hon inte bryr sig om sin kropp och utseende kanske hon inte heller bryr sig om sin hygien eller något annat heller. Hon verkar helt enkelt inte intressant och det finns ingen attraktion där. I såna fall är det alltid trevligt att bli motbevisad efter att ha pratat med personen och ens första intryck visar sig vara felaktigt. Men tyvärr så händer detta nästan aldrig i verkligheten. I alla fall inte i min verklighet där de ofta är oerhört osäkra med dåligt självförtroende och en ibland en väldigt defensiv attityd. Som att de vet att killar inte gillar dem så de orkar inte ens försöka. Vilket är tråkigt och inte alls exklusivt för "fula tjejer", finns attraktiva tjejer som har dåligt självförtroende och är väldigt defensiva med.
Sen finns det tjejer som kanske har konventionellt "fula" drag i sitt utseende som de helt enkelt inte kan göra något åt men utöver det bryr sig väldigt mycket om hur de ser ut, hälsa och hygien osv . Dessa personer är väl undataget och stämmer inte alls in på det jag beskrev tidigare. Ofta är det enkelt att se skillnad på de här och de tidigare nämnda "fula" personerna. Behövs inte mer än ett första intryck som mer än ofta visar sig vara korrekt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Tjejer ska alltid tänka på fantasi/hollywood killar.. dvs.. Killar med muskler, inoljad kropp och stå och posa som en homosexuell... Hur visste du? ..känner mig heeeeelt avslöjad nu!! haha... naaa men så är det ju inte. Tro mig, brudar spanar in snubbar och tänker : hade lätt pallat att han tar mig, right here..right now! Ingen olja där inte och helst inte nån bög blick heller! Brudar är mer sexfixierade än killar..med eller utan olja. akta dig :P
U little motherf#cker- If you aint got nothin' nice to say then don't say nothin'!
|
|
|
Är jag den enda som diggar pinnsmala brudar,? men gillar ju andra med, men alla klagar på : hon är för smal... Jag ser inget fel med det...
Fast åandra sidan så har jag aldrig varit kär i en bruud eller om kärlek är när man har en snygg tjej som är största bitchen(alltså gillar inte hur hon är, men snygg var hon), som man är otrogen mot med hennes bästa kompis(hon var snyggare) och då blev jag lite ledsen i ögat att hon inte ville hålla på längre :/ Och är det fel på att man raggar som fan på att få en tjej, sen när man har haft sex så är det inget roligt längre och hon blir inte snygg längre....?
Tror det beror på att "jag vet inte vad jag har förs jag har gjort bort mig" Men jag går bara efter snygga brudar med fina kläder, if u get me, inget noklass shit duger för mig . Är detta normalt ?
|
|
|
Och är det fel på att man raggar som fan på att få en tjej, sen när man har haft sex så är det inget roligt längre och hon blir inte snygg längre....? Det beror helt på hur bra hon var och hur enkelt det var att få henne i säng
WE ARE LEGION
|
|
|
Svårt ska det vara annars är det ingen match !
|
|
|
Det är skillnad på att vara vacker och snygg. Jag vill påstå att nästan alla kvinnor är vackra men långt ifrån alla är snygga.
Sen har ju alla olika smak. Vissa tycker om blondiner med silikonbröst, andra brunetter med a-kupor, en del föredrar större kvinnor osv.
Men att många väljer partner primärt pga utseendet är väl inte direkt en ny grej?
Redline!
|
|
|
De där Hollywood-snubbarna skulle jag kalla mer vackra än snygga isf, och det är inget som jag själv tänder på. Det ser för fejkat ut. Jag föredrar knubbiga män av någon anledning.
|
|
|
Killar går mest på utseende, brudar går på status, personlighet, confidence etc
personligen är jag booty och lår snubbe. Ju större desto bättre!!!
|
|
|
Vi människor må vara sociala varelser med en rätt avancerad hjärna med förmåga att tänka "rationellt". För det är väl så du menar TS. Att det på något sätt vore rationellt att tänka som du gör och inte fästa sig så mycket vid utseendet? Men samtidigt är vi ju också biologiska varelser och de primitiva drifterna styr en del med, vi kan inte bortse från att vi inte bara existerar på en mental nivå utan också på en fysisk.
Det yttre speglar genuppsättningen. Detta är ju inget som vi tänker medvetet "hon/han har bra gener, jag borde ligga", men det styr ju vilka som vi attraheras av. Då vi har olika genuppsättningar så attraheras vi av olika saker, även om det finns vissa drag som är vanligare att människor dras till. Symmetri brukar vara en sak som det talas om är vanlig att anse som attraktivt.
Sen kommer även det sociala planet in. Vad har vi lärt oss är attraktivt (både på det sociala planet och det biologiska)? Vad associerar vi till för egenskaper, från vår uppväxt, vissa attribut (vad är bra, dåligt, hälsosamt, "status")? För vårt psyke styr även det biologiska, det kan man ju exempelvis se vid "fobier" då kroppen helt irrationellt kanske rycker eller utsöndrar bisarra mängder adrenalin.
Sedan sa min bror en gång till mig: "varför ska man ha en snygg tjej om inte för att visa upp?". Och visst ligger det även något i det. Klart vi bryr oss om vad andra tycker, vi vill ju vara "rätt" för vår omgivning också.
Nu vidare till "utsidan ger insidan en chans". Så slitet men sant ändå. I alla fall så undrar jag hur du väljer vilka kvinnor du talar med överhuvudtaget? Går du fram till alla kvinnor? Sållning brukar vara rätt nödvändig då det knappast går att veta vilka egenskaper någon besitter genom att stirra på utsidan. Därför undrar jag om du verkligen brukar prioritera att gå fram till kvinnorna med tre ögon först? Är det i sådana fall ett medvetet val att gå fram till "fula", är det inte någon form av omvänd utseendefixering? Som om fula skulle besitta fina egenskaper, alla kletiga musslor skulle ruva på en pärla?
Personligen skulle jag inte någonsin kunna tänka mig att vara tillsammans med någon där både inte ömsesidigt hyste stort gillande för varandras attribut och fann varandra fysiskt attraktiva. Det lika lite som att bli tillsammans med någon utan lite svart humor eller ambitioner och planer. När jag varit intresserad av någon som jag funnit attraktiv först har det ofta fallit helt platt när det visat sig att personlighetsdragen inte varit särskilt angenäma.
Jag håller med marvingaye angående att det inte är särskilt attraktivt med personer som struntar i sitt utseende i övrigt.
Och slutligen undrar jag hur tusan du menar att homosexuella poserar?
(Jag reserverar mig för klumpiga formuleringar då jag ännu inte sovit för natten då jag skrev ovanstående, glömde klicka "Posta")
I love
|