I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den ultimata låten

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2010-07-25 23:26

Den ultimata låten

Jag såg filmen Oldboy. Den handlar om en man som blir kidnappad och inlåst i ett rum i 15 år. Sen får han komma ut och får en vecka på sig att ta reda på varför han blev kidnappad. Han hade TV och ett skrivbord och grejer. Fast han måste ju ändå haft ganska tråkigt. SpoilerHan blev galen till slut. I slutet klipper han av sin tunga och kryper runt och låssas att han är en hund.

Då tänkte jag så här. Tänk om man skulle bli inlåst i ett rum i 15 år och EN låt skulle spelas på repeat hela tiden. Men man fick välja vilken låt. Svårt val. Jävligt svårt. Först tänkte jag på min favoritlåt för tillfället men sen tänkte jag att jag har ungefär en ny sådan varannan vecka. Så då tänkte jag lite till och insåg att en av dom första låtar jag diggade som fan och fortfarande älskar är "Straight outta compton". Men sen tänkte jag att det är en ganska irriternade låt att somna till... Jag har gått och funderat på att om jag ska skapa den här tråden så måste jag ju kunna välja en låt själv. Men jag ändrar mig hela tiden. Några av de andra jag funderat på är:

Killah Priest - happy (den känns ju ganska uppmuntrande)
NWA - fuck the police (en annan sånn där låt jag aldrig tröttnar på)
Ett par låtar med Papa Roach (Ja, jag lyssnar på sånn musik)
Eminem - the way I am
Eminem - cleanin out my closet ( då insåg jag att jag skulle inte orka med hans deppiga musik konstant i 15 år)

och så fortsätter det... Jag kan inte bestämma mig helt enkelt. Men det skulle va kul att se vad någon annan skulle välja för låt som skulle spelas på repeat i 15 år. Och precis som i skolan så måste ni motivera era svar.

(Inlägget ändrat av greggan 2010-07-26 14:40:15)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.