|
|
|
|
|
Den ultimata låten
Jag såg filmen Oldboy. Den handlar om en man som blir kidnappad och inlåst i ett rum i 15 år. Sen får han komma ut och får en vecka på sig att ta reda på varför han blev kidnappad. Han hade TV och ett skrivbord och grejer. Fast han måste ju ändå haft ganska tråkigt. SpoilerHan blev galen till slut. I slutet klipper han av sin tunga och kryper runt och låssas att han är en hund.
Då tänkte jag så här. Tänk om man skulle bli inlåst i ett rum i 15 år och EN låt skulle spelas på repeat hela tiden. Men man fick välja vilken låt. Svårt val. Jävligt svårt. Först tänkte jag på min favoritlåt för tillfället men sen tänkte jag att jag har ungefär en ny sådan varannan vecka. Så då tänkte jag lite till och insåg att en av dom första låtar jag diggade som fan och fortfarande älskar är "Straight outta compton". Men sen tänkte jag att det är en ganska irriternade låt att somna till... Jag har gått och funderat på att om jag ska skapa den här tråden så måste jag ju kunna välja en låt själv. Men jag ändrar mig hela tiden. Några av de andra jag funderat på är:
Killah Priest - happy (den känns ju ganska uppmuntrande) NWA - fuck the police (en annan sånn där låt jag aldrig tröttnar på) Ett par låtar med Papa Roach (Ja, jag lyssnar på sånn musik) Eminem - the way I am Eminem - cleanin out my closet ( då insåg jag att jag skulle inte orka med hans deppiga musik konstant i 15 år)
och så fortsätter det... Jag kan inte bestämma mig helt enkelt. Men det skulle va kul att se vad någon annan skulle välja för låt som skulle spelas på repeat i 15 år. Och precis som i skolan så måste ni motivera era svar.
(Inlägget ändrat av greggan 2010-07-26 14:40:15)
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Skulle nog välja klassisk musik. Har ingen vidare koll på låtar inom genren, så blir svårt att välja låt.. I alla fall, inte typ bergakungens sal, utan en mera lugn låt, som kan hålla mig lugn och avslappnad.. sen brukar dom här låtarna vara rätt så långa, vilket förhoppningsvis inte skulle göra mig så less lika fort :)
Tror dock att man tillslut skulle bli tokig på denna låt, alternativt att man ser musiken som en del av en själv, och om låten en dag skulle sluta, skulle man nog bli galen. Skulle föredra total tystnad...
|
Hangaround
2010-07-26 00:24
|
Skulle nog välja total tystnad. 15 år med en enda låt på repeat? Fuck that. Efter 2 dagar har man hängt sig själv. Blir det lite för tyst kan man alltid sjunga på en massa låtar som man tycker är bra.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
Lätt något minimalistiskt. Och som Soomersault sa, en lågn jävla låt. Det får inte bli för mycket, det ska vara bakgrundsmusik. Annars Banana Phone bara för sakens skull.
|
|
|
Lätt något minimalistiskt. Och som Soomersault sa, en lågn jävla låt. Det får inte bli för mycket, det ska vara bakgrundsmusik. Annars Banana Phone bara för sakens skull.
|
|
|
En av Beethovens symfonier.
|
|
|
Queen - Bohemian Rapsody
Grattis till att ha sett en av världens bästa filmer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
va heter filmen?
soundcloud.com/jerrones
|
Hangaround
2010-07-26 10:32
|
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
Kanske en spoilervarning och Old boy i rubriken...?
För min del skulle det vara Nas - Represent eller ngn av illmatic-låtarna. Hade iofs hängt mig efter ett tag ändå.
www.fucksolar.com
FUCK SOLAR
|
|
|
Nas - The World Is Yours, lätt. Hade inte klarat 15 år såklart utan kanske tre dagar. Men tror inte jag hade klarat tre dagar med någon annan låt.
|
|
|
Någon symfoni av Beethoven, Bach, Mozart eller något.. Inte fan skulle jag orka lyssna på någon annan genre i 15år, jag skulle inte orka med klassisk musik heller... Men hellre det än övriga genrer =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
Producent
2010-07-26 14:41
|
Hade nog också kört på klassisk musik. Något långt stycke på 10 minuter eller så.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Beethoven- moonlight sonata
U little motherf#cker- If you aint got nothin' nice to say then don't say nothin'!
|
Producent
2010-07-26 17:04
|
Too dramatic. Annars hade den varit fet. "Gymnopedia" hade varit underbar om den inte vore så kort.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Hörde en väldigt lugn chillout/ambient låt förut med en massa naturljud, jag vart helt hänförd och det kändes som att jag låg på en bädd av mossa i den djupaste skogen och lyssna till självaste moder jord när hon försökte tala till mig i symbios till musiken. Som att man var i skogen kort och gott. Nu vet jag inte vad låten hette men den skulle kunna vara något, ganska lång var den också.
Eller en låt av Peter Jöback så man begår självmord innan han hunnit gå in på sista versen så man slipper allt lidande.
Vill man "träffa" folk ska man gå med i en skytteklubb
|
|
|
OpeL
Exakt så jag menade, något jävligt avslappnat. Eller Shpongle för att se hur lång tid det tar innan väggarna börjar röra sig.
|
|
|
sedlighetsroteln - ring snuten :)
har lyssnat på den i.. ja va de blir (10 år? :O) å tröttnar aldrig! :D
//Yde - lyssnar på den just nu
www.myspace.com/ydetobbe
"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
|
|
|
whitney houston - i will always love.
För att till slut bli kär i mig själv.
Dead serious.
|
|
|
|
|
|
trentemöller - take me into your skin. den är lång, lugn och skön. skulle dock bli fnoskig efter 2 dygn, så tystnad vore bättre.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. - Carl Sagan -
|
|
|
coolt att många skulle välja klassisk musik... när jag tänker efter lite mer skulle jag nog ta någon akustisk instrumental, kanske något med andy mckee
|
|
|
Spelar ingen roll vilken låt man väljer, alla kommer ju bli lika jobbiga/dåliga efter ett tag
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
får nog bli en låt med enbart naturljud känns det som
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
|
|
|
The final countdown! vore intressant att se hur starkt hatet är efter 15 år med den dängan.
eller en fet smäll bara, kaboom var 15e minut, annars tyst. hade ju flippat ur.
lite seriösare så tror jag på miljöljud av nåt slag, typ skog, stad eller nåt sånt.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
|
|
|
Johnny Cymbal - Mr Bass Man!!!!!
Why you little..
|
|
|
jag ändrar min till naturljud förresten. dock inte med talgoxe. blir fan tokig på alla jävla talgoxar som drar igång i gryningen med sitt jävla pipande precis när man ska somna!
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring. - Carl Sagan -
|
Moderator
2010-08-09 22:55
|
Kompositören John Cage har skrivit "världens längsta och långsammaste musikstycke" som just nu spelas upp i Halberstadt. Nästa ton kommer om ett par år. Dock sjukt irriterande med samma ton (för närvarande denna) som surrar på i åratal, men man slutar nog höra den efter ett par månader. Kanske samma killes 4'33 skulle vara bättre (det är 4 minuter 33 sekunder musiktystnad så man får höra bakgrundsljud). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
|
|
|
den här är jäkligt awesome också! det är solsystemet omgjort till toner vid varje runtsnurrning runt solen och man kan öka eller sänka takten som man känner för. den fascinerar mig fortfarande. ^^ http://www.whitevinyldesign.com/solarbeat/
|
|
|
Mabande P33: svintöntigt. vill han komma med i guiness rekordbok eller?
junkgirl: men va sopigt! har inte folk typ omgjort hela galaxens strålning till musik? okej förlåt nu vill jag väl va svårimpad, men det hade varit coolare om tonerna ändrades i förhållande till hur nära planeterna var till varandra? Nu känns det som det slumpas lite olika toner från dom vita tangenterna på ett piano medan merkurius kompar med ett ackord i C-dur.
Metallica - Sad but true
på högsta jävla volym resten av livet, det hade varit nåt.
Ridå
|
|
|
som jaojao sa, man hade ju tröttnat samma dag, kunnat texten utantill, sjukt jobbigt att sjunga på samma låt i 15 år :P men något lugnt hade jag nog också tagit, NÄÄÄK's - Maskrosbarn, eller kanske Rappin' 4 Tay - Playas Club, bara för dom sköna rösternas skull
Google me, bitch!
|
Moderator
2010-08-13 21:14
|
Töntnörden - Ungefär lika töntigt som att avsluta en låt mitt i en mening bara för att poängtera att man inte får tala till punkt.
Inte särdeles svårslaget rekord heller om det skulle vara syftet, det går ju att göra en remix i halvtempo.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
|
Konsertbesökare
2010-08-15 17:37
|
Bob Marley - Buffalo soldier Bob Marley - No woman no cry Bob marley - Could you be loved
Någon av dessa tre! bobban går inte att tröttna på :)
|
|
|
Skulle nog valt något av mina favoritbeats, så kan man variera med lite freestyle, skriva text och prodda nya låtar i 15 år.
Fatta hur många album man skulle släppa sen när man kom ut. :D
|
|
|
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.
|
|
|
205-bob_marley_and_the_wailers-sun_is_shining-fntx.mp3
|
|
|
Erasure - Always (2009 mix)
Men skämt å sido... Antagligen något med George Winston. Fast man hade ju tröttnat på det med. Den där 1000-års låten lät ju inte så dumt (inte för att jag har lyssnat men...)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
|
|
|
|
|
|
Dont stop believin' med Journey eller Fix you med Coldplay
/ Deedz. Jewoit! http://www.reverbnation.com/jewoitentertainment http://jewoit.tumblr.com/
|
|
|
Allman Brothers Band - In memory of Elizabeth Reed
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
|
Graffare
2010-09-29 02:02
|
|
|
|
Någon som kom ihåg "evighetslåten" som brukade gå runt julafton?
Den skulle jag välja iallafall, den är lung och tar typ aldrig slut..
|
|
|
självklart faller valet på the ketchup song
never change
|
|
|
Nancy Ajram - Meen Gheiry Ana. Dock skulle jag nog tröttna efter några dagar. :S
Till alla som valde naturljud - skulle ni verkligen klara av att höra exempelvis "vågornas sång" i 15 år?? :P
"It is very often nothing but our own vanity that deceives us."
|
|
|
Cage - Agent Orange!
Skall man ändå spendera 15 år i ett rum, så lär man bli galen, med musik eller utan. Varför inte skynda på processen en aning haha.
//Crooked//
|
|
|
Nic and the Family - Hej Hej Monika
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|
|
|
mabande: här drar vi upp purfärska grejer hehe. håller dock inte med för fem öre, att inte avsluta en mening "låt mig tala till p..." är en liten, förvisso fånig, heppis, men att göra en uppsättning med världens längsta låt med en låt son verkar va lång för att den spelas långsamt bara är pretentiöst, enligt mig.
nu kanske det är en ultrasvängig liten gingel om man är Gud eller nåt, va vet jag.
jaja, nu antar jag att du inte tog upp den för att du tyckte projektet va creddigt, men när jag läste om det blev jag så förnärmad att jag bara va tvungen att häva ur mig en åsikt.
har inte black sabbath gjort nån låt som bara är ett29 minuter långt icke-repetativt riff? nåt band är det iallafall. lite hårt på sina ställen vill jag minnas.
Ridå
|
|
|
Man vet att man lever i mp3-åldern när folk kallar Månskenssonaten "Moonlight Sonata". Och Bach skrev inga symfonier btw. MVH//Besserwissern
All hail the New York Giants!
|
|
|
Någon hiphoplåt hade jag nog verkligen inte pallat med i 15 år, även om jag tar någon favorit. Jag hade nog valt klassisk musik som vissa andra är inne på, det finns ju ofta en betydligt större komplexitet i den musiken än vad det gör i modern musik. Nu är jag ingen expert precis, men Beethovens symfoni nr 9 tycker jag om - speciellt andra satsen. http://www.youtube.com/watch?v=yWaouJ6ufLE http://www.youtube.com/watch?v=H1S5s1eP1mA Hela symfonin är väl lite mer än en timme lång tror jag, så det blir ju en hyfsad variation utan att behöva spela 1000-årslåtar och liknande... Eller så lirar man bara den här på repeat:
|
|
|
|
|
|
Tänk dig Lorentz på repeat i 15 år. Jag som knappt klarar av att lyssna igenom en vers av honom, shii'.
Käft
|