I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur skiljer sig kristendomen från islam och tvärtom?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2010-10-26 16:50

Hur skiljer sig kristendomen från islam och tvärtom?

Tjena mors, från en ovetande men intresserad person kan jag inte hjälpa mig att egentligen inte se några stora klyftor eller egentliga skillnader mellan dessa två världsledande religioner.
Vilka vägledande påfund innehåller Bibeln som inte Koranen har? Finns det egentliga skillnader? Klart det finns skillnader jag är inte korkad. Dessa texter- vägmärken som ska leda en för att inte leva i synd, skiljer dom sig åt?

Finns det texter i Bibeln - Koranen som förespråkar samma ämne? Finns det psalmer/texter vart meddelande är exakt samma sak men annorlunda formulerat?

Det jag vill veta är egentligen, hur skiljer sig Islam och Kristendomen åt? & hur stor är skillnaden mellan dom? (i grund och botten)

Jag är inte religiös själv men har lite kött på benen sedan tidigare, tråden är öppen för allt men håll er gärna till kristendomen gentemot islam och tvärtom.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker