I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

E.T's , UFO's, Gud?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2010-11-03 00:15

E.T's , UFO's, Gud?

Såg just en rulle 'The Fourth Kind' som i princip handlar om bortförande, antika civilnationer, E.T etc. *Baserad på verkliga händelser*

Jag anser mig själv vara en person som tänker logiskt och det enda logiska jag kommer fram till på tal om 'aliens' är att det måste finnas, eller snarare att de finns. Det är omöjligt att det inte skulle finnas, titta upp på en bar himmel och se mig i ögonen och säg mig varför det inte skulle finnas, nu ska du inte göra det såklart.

Jag kikade även på Into the universe with Stephen Hawkings: Aliens för några veckor sedan och han pratade som att det är självklart att aliens finns men att han inte riktigt kan tro på dessa skrönor som går runt om bortförande och liknande saker. Att det inte finns någon logiskt förklaring till varför de skulle utföra experiment på oss, och om dem gör det. Varför? Tror han nämnde något med jorden, vi har otroligt mycket resurser på jorden så det köper jag. Eller är dessa utomjordiska varelser som oss? Att dom forskar om oss för att utöka sin kunskap precis som att vi studerar en ny form av liv eller ett nytt djur.

Dessa skrönor pågick ju under 80 till tidigt 90 tal har jag för mig, oerhört många samtal gick till UFO blabla tjosan. För mig låter det logiskt, varför skulle de studera oss längre än så? Knappast så att vi studerar ett djur i 100 år trotts att vi lärt oss det vi behöver inom det första? Om djuren sedan fick utvecklas under 100 kanske 1000 tals år, då skulle vi så klart gå tillbaka och titta hur utvecklingen av arten fortsatt, eller? Jag tror det.

Det finns också skrönor om antika gudar, hur vår Gud kom att ens existera i första hand. Tyvärr kommer jag inte på mycket om detta men jag vet att det finns en massa material om det ute på internet, så om någon engagerad eller intresserad själv vill minnas någon dokumentär eller 'teori' om det så dela gärna med er.

Vare sig ni tror på utomjordisk liv eller inte.. så har ni nog något att säga. Kika gärna på filmen The Fourth Kind, lite läskig men enligt mig väldigt bra och intressant! ;)



En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker