I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart är världen påväg?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2010-12-08 13:43

Vart är världen påväg?

Hajar har funnits på jorden ca 400 miljoner år. Dom är gudar, dom håller balans i ekosystemet. Vi behöver syret från haven som hajarna kontrollerar. Utan dom kan vi inte andas. Men vad händer nu när vi dödar 70 miljoner hajar per år och hela 90% av alla hajar är utrotade för att asiaterna vill ha sin jävla hajfenssoppa? De fiskar upp dom, skär av fenorna, slänger i dom igen och låter dom sjunka till botten och dö. Sen tillverkar de även piller från hajfenor. De tror de har en läkande kraft, att dom inte kan bli sjuka. Men hur sjukt är det egentligen? Vi människor är bara en apa utan hår som tror att vi kan göra som vi vill, bestämma hur allt ska vara. Vilken art som ska leva och vilket art som ska utrotas. Våra framtida generationer kommer se oss som barbarer. Vi gör slut på allt fossilt bränsle, vi förstör haven och utrotar många arter. Men det värsta är att vi vet vad vi håller på med. Sen kan jag inte sluta tänka på hur fin vår planet var innan vi kom. Skulle jag ha ett virus i min hand som utrotade människan skulle jag nog inte tveka, hur sjukt det än låter. Dock är vi inte alla bovar, så ni som känner som jag, kämpa för en förändring.

I choose my own destiny, hiphop way to heaven!