I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jordens datum är fel, Vi går under Lördag 21 maj.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2011-05-17 12:39

Jordens datum är fel, Vi går under Lördag 21 maj.

Nu har det kommit fram att Jorden kommer att vara med om en enorm jordbävning som kommer att orska att jorden går under.

Klockan 18.00 i USA ska det börja, så det blir 03.00 i Sverige.

Jag tycker sånt här är onödigt och skrämmer folk i onödan, det värsta är att jag tar sånt här på allvar. Är det rätt att gå ut med sånt här, eller är det fel?

Folk skrattar åt det, men vad händer om det är sant? Vi får väl se om vi överlever denna helg. Jag hatar sånt här ..

http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2430550/profeten-jorden-gar-under-nu-pa-lordag

http://www.expressen.se/nyheter/1.2438070/profeten-nasta-helg-gar-jorden-under

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-05-17 12:45
Läskigt, men vet ej hur troligt det egentligen är. Tycker det är onödigt att skrämma upp folk, eftersom många faktiskt blir oroliga.

2011-05-17 12:48
Jag personligen tror inte att det stämmer eftersom allt handlar om vad bibeln säger..

2011-05-17 13:25
Hur säker ska man kunna veta att bibeln är bullshit ?

2011-05-17 13:29
"Hur kan du vara så säker att det kommer hända den 21a maj?
Vi kan vara säkra för att det står i bibeln. Det handlar inte om människors tankar eller gissningar"

Haha
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-05-17 13:37
Vet man ju inte säkert, men som jag sa är det vad jag personligen tror.

2011-05-17 13:44
HAHAHA! Den dagen jag börjar leva mitt liv efter vad bibeln säger går jorden under.. det kan ni vara säkra på!

Herregud, jag skulle vilja höra av experterna säger och inte en religiös stolle! :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2011-05-17 14:06
Jag tycker sånt här är onödigt och skrämmer folk i onödan,

Du menar att det skrämmer idioter i onödan? För en förnuftig människa går inte på sånt här bullcrap...
At the gates of Eternity...

2011-05-17 15:14
Kollade på klippet och insåg att allt var från bibeln, så jag är inte särskilt orolig iallafall.

BC99

Visst, jag tycker att religiösa är idioter, men det finns många religiösa. Dumt att skrämmas ändå? =)
Poet

2011-05-17 16:15
Anenkefali: Menade inte att religiösa är korkade. Utan alla idioter som tror på det här domedags-bullcrapet, oavsett religion eller tillhörighet, är helt enkelt korkade nog.

Först skulle jorden gå under år 1000. Sen var det en felräkning, den skulle gå under år 1001. Sen var det 1999. Sen var det vid millenieskiftet. Sen var en till felräkning (självklart) och då skulle jorden möta sitt öde år 2001. Ungefär vid 2006 skulle något med planeterna och solen ske som skulle orsaka att jorden gick under. Och nu är det alltså 2012 som gäller?

Jag har förmodligen glömt ett hundratals andra tillfällen mellan åren 1000-2012 där jorden skulle gå under. När riktiga vetenskapsmän och riktig media (alltså inte Expressen, Aftonbladet mm) kommer ut med att jorden kommer gå under, backat med vetenskapliga bevis, då kan vi börja snacka om att oroa oss.

Tills det händer, så kan alla domedagsfanatiker have a coke, a smile and shut the fuck up!

2011-05-17 22:30
BC99 - nu känner jag mig lugn igen.

vore dock jävligt sjukt ifall de hände...

2011-05-18 02:45
Jordens datum är fel vaaaeh....
No cake for the impurity!

2011-05-18 09:04
Jorden ska väl, enligt någon galen domedagsförespråkare, gå under nästan varje dag. Är det något vi inte verkar lida brist på är det idioter.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Poet

2011-05-18 10:52
Jorden ska väl, enligt någon galen domedagsförespråkare, gå under nästan varje dag. Är det något vi inte verkar lida brist på är det idioter.

Exakt!

2011-05-18 11:19
Lugn nu pojkar och flickor!
Media har förvrängt bilden.
Gubben säger egentligen att vi kommer att vara med om en jordbävning som heter duga. Jorden går först under den 21 Oktober.
//Crooked//

2011-05-18 11:20
Haha palla ens lägga energi på att oroa sig.
//Crooked//

2011-05-18 11:43
Varför är detta skrämmande?

Antingen är det en helt vanlig Lördag, eller så dör alla. Det finns ingen direkt skräck i att dö, om alla andra också dör, eller? Det hade varit spännande om jorden blev lite som i Fallout, men sån tur har vi inte.

Tilläggas skall att jag inte brytt mig om detta då de som förmedlar "nyheten" i detta fallet är expressen.

Jag, personligen, tror inte vi behöver oroa oss... jorden kommer ju gå under 2012.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2011-05-18 11:43
Hela grejen med 21:a maj är väl i och för sig "the rapture", dvs alla rättrogna åker till himlen och vi andra får uppleva helvetet på jorden typ.

Nu är detta inget att oroa sig för i och med att det inte ens är bibeln som säger detta... det är en, mer eller mindre endast en enda snubbe som har hittat på att bibeln säger detta. För min del ser jag bibeln som en ungefär lika pålitlig källa som kalle anka, men som sagt... i detta fall är det i själva verket en halvdebil människas tolkning av kalle anka.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2011-05-18 11:44
Älskar för övrigt att tråden startades med; "nu har det kommit fram att...". I mitt huvud lät det som om författaren ville förmedla en sanning som inte tidigare varit känd.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Poet

2011-05-18 12:15
Antingen är det en helt vanlig Lördag, eller så dör alla. Det finns ingen direkt skräck i att dö, om alla andra också dör, eller? Det hade varit spännande om jorden blev lite som i Fallout, men sån tur har vi inte.

Eller en zombieapokalyps! :D

2011-05-18 12:34
Jag har läst barnbibeln.. Och där stod det då inte nått om att jorden skulle gå under 21 maj 2011..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-18 13:22

Det kanske inte blir en tråkig helg trots allt!

2011-05-18 14:20
Det är så jävla onödigt att "Profeten" sprider sånt! sist han gjorde det (ca 10 år sedan) tog flera hundratals människor sitt liv, för att dom var rädda. helt i onödan!

2011-05-18 15:30
varför åker han och hans gäng runt o varnar över hela jorden? det finns ingen plan b och jorden kommer att gå under ingen kan göra något åt saken njut av dom sista dagarna på jorden istället, ska bli kul o höra försvarstalet 22a maj!

2011-05-19 01:13
dom gör det för att visa sig säkra och stora...
men jorden kommer gå under men då säkert pga något som industrin råkat göra...typ klyva jorden eller nått i jakt på olja.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Redaktionen

2011-05-19 16:11
namaste
Admin

2011-05-19 17:27
RENSAT

Det som var off-topic är borta nu, håll er till ämnet.

//Jonas - moderator
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-05-19 19:32
Så roligt att han själv är så insnöad i sitt eget bullshit så det inte ens finns någon plan b. Vill verkligen höra intervju med han efter lördag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-19 19:48
Han kanske lite mindfucked att hålla på med matematik inlåst i ett rum i 10 år trots allt..

2011-05-20 05:29
Soft.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-05-20 06:36
21a maj är lördagen före löning, det känns nog som domedagen för rätt många...

Motorsågarna är fulltankade, konserverna inköpta, dags att fixa hagelgeväret! Har du fixat ett bra vattentorn att barrikadera dig i? Det är fan dags att avgöra vilken metod som är bäst en gång för alla :)
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2011-05-20 10:37
UncleSam: Jag har hittat nytt ställe i Malmö att gömma mig vid! Helenholmsverket! Hitta mig där, glöm vattentornet. Var uppe där med min klass, man hade inte överlevt länge pga den lilla ytan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Heleneholmsverket

Omöjligt att missa om du är i Malmö! :)

2011-05-20 13:53
Ser ut som ett bra ställe att bunkra upp i vid en zombieapokalyps, när det inträffar så kommer jag ner dit.. en bra bit att åka men! när det inträffar så tar jag med mig jaktgevär, ser ut som ett öppet område, perfekt för prickskytte!

Det ultimata skulle vara om det låg en jakt/fiske affär i närheten!
Poet

2011-05-20 13:59
Ja alltså det har ett stort jävla torn som man kan hålla utkik i. Det är inhägnat (inte för att tagtråd och vanligt hönsnät kommer hjälpa mot horder av zombies, men man får hålla low profile), lite gräsmark där vi kan bygga en latrin och det har ett stort platt tak där vi kan sprida jord och börja odla lite mat.
Groupie

2011-05-20 23:17
imorgon är det kört!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-05-21 00:06

2011-05-21 00:54
Awesome att man kan följa jordens undergång på Twitter.

2011-05-21 02:49
testie

Härligt OM jorden skulle gå under, undrar hur de som hänger på twitter och följer fanstyget känner sig?
Moderator

2011-05-21 03:29
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/Quakes/quakes_all.php
freakar ur, kan någon berätta om det är vanligt med jordbävningar på dessa ställen?
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Poet

2011-05-21 09:41
Trixig: Alla de ställen är common places för jordbävningar.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1474420/Idag-gar-jorden-under---igen.html

2011-05-21 14:24
är inte ett dugg orolig för vad gubben påstår... däremot så är det fakta att mänskligheten förr eller senare kommer skapa sin egen undergång om vi inte ändrar vårt sätt att leva, tänka och exploatera jorden. Gubben borde se till sig själv först innan han kommer med påståenden.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-05-21 15:39
Va-Ra: fakta alltså? Mycket osannolikt snarare. Inte mycket stoppar vår art, vi är på tok för fyndiga och anpassningsbara. Vi lär ha fortsatt stora utmaningar framför oss såsom vi alltid haft samt en hel del krig kvar att utkämpa sinsemellan men att vi på något vis skulle bli vår egen undergång är ej annat än modern, semireligiös domedagsfascination hos falska filantroper.

Trams alltså.
Intressepenisen hårdnar!

2011-05-21 17:50
va-ra.. Nja, det är inte fakta snarare den största bluffen i nutidshistoria.. Jag läste/tittade på en relativt intressant idé om att jorden-universum-galaxer kommer att gå under, att vintergatan kollapsar med andra galaxer och på så sätt "förintar" universum sig själv.. Rätt intressant teori, att galaxer drar sig samman och blabla.. kommer inte ihåg allt dom sa, men hursom så skulle det först hända inom 1.000.000.000.000.000 år eller någon liknande siffra, dvs.. inget att bry sig om.

2011-05-21 19:34
wasteapa01 P23

jo fast skillnaden mellan dåtidens krig och nutidens är att då hade man slagfält där ett par 100 dog i strider medan nutidens människan har förmågan och teknik till att bygga atomvapen som kan förgöra oss alla om den hamnar i fel händer. Fyndiga nog att bygga atomvapen, men inte fyndiga nog att kunna skapa fred och rusta ner... och nej det har inget med religion och göra. Bara ren fakta.

DMAt

se ovan

2011-05-21 19:47
Sen ska vi inte tala om hur vi förstör ekosystemet, naturen och fiskar ur våra vatten och hur all reklam och stora företag försöker lura i folk att vi inte alls det håller på att förstöra vår planet, bara för att folk ska fortsätta handla.

2011-05-21 20:18
Finns ingen klockan 18:00 i USA!

Men det händer väl klockan 06 i usa antagligen, och är det inte 6 timmar skillnad mellan oss och usa? Då borde det hända klockan 00.00 oavsett om tiden går fram eller tillbaka? Eller är jag slut i skallen?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-05-22 00:03
har inte hört nåt än...
Ridå

2011-05-22 03:41
fan..
No cake for the impurity!
Poet

2011-05-22 04:43
Ingen zombieapokalyps :'(

2011-05-22 05:08
Va-Ra.. jätte bra s.k "fakta" du la upp där, skrivet i sten att vi kommer atombomba bort oss själva från jordens yta, samt att det är skrivet i sten att vi förstör jorden.. läs ovan "det är den största bluffen i nutidshistoria" gissa vad jag syftade på?

2011-05-22 07:42
we are alive! haha!