|
|
|
|
|
Tjejer och douchebags.
Jag har funderat på det här med attraktioner mellan två individer. När jag tänker på mina tjejkompisar, så har alla en sak gemensamt. Alla vill ha en snäll kille som är framgångsrik. En gentleman, som ger dom all typ av bekräftelse, samtidigt som han ska ha respekt och vara lojal, trogen. Men, ALLA attraheras till rena motsatsen. De träffar Riktiga douchebags. Vilket de här tjejerna är fullt medvetna om. Medan de faktiskt har killar i deras omgivning som är allt de egentligen Vill ha. Dessa så kallade "gentlemens".. Är det brist på självsäkerhet som hindrar dom från att faktiskt ge en bra kille en chans? Eller är det så att man helt enkelt attraheras av motsatsen till vad man egentligen vill ha?
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
En "gentleman" som är framgångsrik, är lojal och visar respekt är tråkig och intetsägande.. Är väl häftigare med douchebags.
Tittar man bakåt i tiden så är det krigarna som attraherar kvinnor, farliga män som kan skydda en.. men what do I know.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Nja... det handlar snarare om vart man är i livet och hur man mår. När jag mådde som sämst i mitt liv (jag var gravt deprimerad i flera år) så drogs jag till "bad girls". Någonstans djupt inne så visste jag vad jag hade att vänta från tjejer av den typen, men ändå så drogs jag till de. Men när jag senare kom ut ur min onda cirkel, så fann jag den kvinna jag är gift med idag. Och hon är inget annat än underbar. Ingen bad girl med "daddy issues" eller som är allmänt ghetto. Ironiskt nog en tjej, som när jag var 18-24 år gammal, hade ansett vara en "tråkig tjej", men nu är the love of my life. Desto bättre man känner sig själv, desto bättre vet man vad man söker.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Nice guys finish last.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
men alltså näe alla dras inte till dumhuvuden trots att de egentligen vill ha snälla partners, faktiskt. varför vissa gör det kan väl handla om hur många olika saker som helst, man kanske är så rädd för att vara ensam att man hugger första bästa ägg som visar intresse, eller han kanske var en falsk jävel som inte visade sina asiga sidor förrän man redan var för dödsdödarkär för att dra sig ur, man kanske inte tycker man förtjänar bättre än puckon, man kanske går igång på att försöka "ändra"/"hjälpa" de stackars elaka snubbarna, eller är destruktiv och skadar sig själv genom att välja puckon, eller gillar omgivningens reaktion på sin stora läskiga douchebagkille, eller har någon annan av alla 8965378657838 olika nivåer av daddyissues som också kan leda till idiotiska partnerval, och så vidare och så vidare.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Sant det Misery sa.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
bc99
åh, det känns alltid så jäkla "flygande grisar i djupfryst helvete" och fint när du håller med mig, speciellt i trådar om relationer!
|
|
|
Haha, believe it or not, så har jag aldrig tyckt/trott att du varit en ovettig person, tvärtom. Sen att våra åsikter går isär ibland är en helt annan femma :)
www.wallyjohnson.se
|
|
|
desamma! ^_^
|
|
|
Min uppfattning om de där "gentleman"-snubbarna är att de i själva verket ofta är helt sjukt falska, lismande jävla människor. De sitter alltid och jamsar runt med en hel jävla hög tjejkompisar, som alltid väljer fel killar (istället för deras snälla killkompis). Men vad fan säger det om dem att de i själva verket inte vill annat än att knulla varenda brud de har kontakt med?
Skillnaden mellan en snäll kille och en riktig jävla douche är inte sällan jävligt hårfin. Sen visst, det finns genuint trevliga människor och det finns direkt frånstötande människor, dessutom finns det människor däremellan. Min poäng är att folk sällan är så jävla förträffliga som de tror och en "gentleman" kanske bara är lite sexuell framgång ifrån att vara en douchebag.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
|
|
|
|
|
|
Kvinnor är slampor ofrivilligt det ligger i deras DNA, de atraheras i första hand av primitiva egenskaper punk fucking slut 10 for over.
www.enrichopic.spreadshirt.se
YOU wont be disapointed.
|
|
|
Tjejer vill ha ett svin som de kan göra om till en gentleman. De får ut någonting av att kunna manipulera och forma om killar.
Ingen brud vill ha en kille som är prefekt. Det är som ett puzzel som redan är lagt, vackert att titta på men väldigt väldigt tråkigt.
Så är det självkänsla med mera som spelar in som redan nämnts i tråden.
Henkso Känner igen mig där med många "snälla killar" man känner. Jepp de snälla killarna vill ju ligga lika mycket som de som är Bad boys oftast. Blir förbannad på de killar som ska leka riddare i skinande rustning när de egentligen bara vill få till det. Så falskt och slemmigt.
BC99 Känner igen mig väldigt väl där så jo är inte bara tjejer som attraheras av dåliga egenskaper.
Har bara varit med tjejer med olika issues men det är svårt när tjejerna som bara är söta och duktiga är så jävla tråkiga. Konstigt nog är anledningen att dessa dåliga tjejer vill ha mig att jag i deras ögon iafall är en "Snäll kille". Det blir det omvända, bad girls som vill ha en snäll kille som kan forma om dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
alltså när jag ser meningar som börjar med "Tjejer vill ha" och "Ingen brud vill"så får jag väldigt, väldigt svårt att ta något alls i inlägget på allvar.
|
|
|
och jadå jag inser att jag inte bidrog ett jota till diskussionen där.
|
|
|
Kvinnor är slampor ofrivilligt det ligger i deras DNA, de atraheras i första hand av primitiva egenskaper punk fucking slut 10 for over. Det där inlägget var väldigt primitivt. Alla människor, oavsett kön, är komplexa varelser.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
primitivt och bara rakt av osant.
|
|
|
Jag tror att folk gör en betydligt större grej av det här än det faktiskt behöver vara.
Gentlemen jobbar på att verka trevliga, douchebags jobbar på att få brudarna. När gentlemannen har druckit sitt glas rött, berättat om hur han hittade sig själv när han backpackade i Asien, och frågat en massa om tjejens jävla inredningsintresse (seriöst, varenda jävla tjej idag ska vara intresserad av inredning, som om någon bryr sig vilken färg du har på soffkuddarna!), så har douchebagen fått i henne två 6or tequila och frågat om de ska hem och knulla.
Om tjejen var intresserad av att ligga har douchebagen gjort det jävligt lätt för henne. Om hon INTE var intresserad av att ligga har hon just fått i sig 2 6or tequila, och det kan få vem som helst att omvärdera sina planer för natten.
Svensk hiphop har gått åt helvette när DJs tror att "lite av det bruna" betyder "spela mer Timbuk"
|
|
|
Alla människor är komplexa varelsar precis einstein det vore orubbligen dumt att påstå motsatsen.
Alla kvinnor har slampigheten som ett karaktärsdrag, vissa ger ett större utspel för det än andra, dvs vissa förnekar den och undertrycker den offentligt, andra gör det inte. De som inte verkar vara slampiga vid första intrycket, ger utspel för detta i andra mer stängda samanhang.
Det går inte att förneka, det är en del i kvinnligheten helt enkelt.
YOU wont be disapointed.
|
|
|
Jag menar ärligt talat, bara det faktum att folk med jämna mellanrum skapar sådana här trådar och liknande pekar ju för bövelen åt minstonne åt att det ligger något i mitt resonemang.
YOU wont be disapointed.
|
|
|
Eftersom det handlar om sex, hur komplexa vi än må vara som individer ska vi nog akta oss för ge ut indikationer som "att vi kommit så pass långt" i evolutionen att vi kan bortse från varifrån i kommer. Sex har väl alltid varit människans största hobby, apor har sex för att det är kul, och den starkaste i gruppen får mest brudar.(gäller iof nästan alla djur)
Det känns som att folk tar denna diskussion alltför seriös, tråkigt att sex är så pass tabu..
Självklart så ligger det något i vad både Misery och BC99 sa.. men jag väljer att tro att gener/dna styr oss mer än vad vi kanske vill erkänna. Speciellt "raptor-hjärnan"(sex, våld) den delen är nog inte mycket mer utvecklad nu, än när Julius Caesar härskade Rom.
Sedan tycker jag det är ett återkommande ämne bland killar att diskutera, vet inte med er tjejer. Har suttit ett antal gånger och pratat om att just det att tjejer väljer douchebags framför den "snälla killen". Vad definitionen av douche är vet jag heller inte, men jag ser det som så att "douchen" är rakare, och den snälla killen tar omvägar för samma ändamål, dvs att ligga. Nu drog jag många över en kam, vad jag påstår är inte att ingen kille här i världen inte gillar att lära känna någon. Det gör en hel del(inkluderat mig själv) men att påstå att dom/vi inte hoppas på att ligga/ser det som en bonus eller vad som känns allt för skevt.
Hm, well well.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
nej vi har ju haft samma hjärna i över 100 000 år så det är klart att den fungerar lika dant då som nu.
YOU wont be disapointed.
|
|
|
Brist på självsäkerhet. För när du tänker efter, hur länge stannar vi hos en kille som beter sig som ett rövhål? Ju mer självsäker och mogen tjejen är desto kortare tid innan hon tröttnar. Jag vet inte hur gammal du är, men jag kan säga att ingen tjej i min krets stannar hos ett rövhål särskilt länge. Sånt fungerar på fjortis-tjejer som inte vet bättre, men ju äldre man blir desto mer inser man att de inte är värt ens tid. Tyvärr så mognar ju killar en del killar väldigt mycket senare och tror att de enda sättet att få ett ligg är att bete sig illa mot tjejen eftersom det står så i böckerna som de läst om hur de ska göra. Sen undrar de varför de aldrig får ligg. Dom e patetiska hela bunten.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
|
|
|
precis de gillar det först sen klagar de och sticker till nästa som de gillar först och sen klagar de åter igen och sticker till nästa, tjejerna då alltså.
YOU wont be disapointed.
|
|
|
ZoO-Man P24
Du tolkar verkligen in det du läser som du själv vill att de ska stå :P
visst finns d tjejer som hoppar från kille till kille, precis som det finns killar som hoppar från tjej till tjej. Jag syftade iallafall på tjejer som vet bättre än att hålla sig fast vid rövhål, vilket INTE behöver betyda att de hoppar från kille till kille utan att de bara håller sig borta från de killar som inte behandlar dem som en drottning, vilket alla tjejer förtjänar ;)
|
|
|
Misery_chick Uttryckte mig nog för starkt och lite ogenomtänkt på vissa bitar där inser jag när jag läser det igen.
Byt ut mot några lite mer vaga uttryck istället.
Återkommer så ska jag se om jag kan försöka uttrycka mig lite bättre vad jag menar.
|
|
|
Sen har de flesta mesiga killar fått för sig att de är snälla killar för att de är mesiga. Väldigt få tjejer attraheras till mesiga killar, då känns den oborstade killen mycket bättre i jämförelse.
Med andra ord:
Mesig kille < Tuff kille < Snäll kille < Tuff och snäll kille < Tuff, snäll och rik kille etc :P
Redline!
|
|
|
Jag ligger bra till. Jag är tuff och snäll, dock väldigt fattig.
|
|
|
Jag tror mer att det handlar om att tjejen vill visa att hon är spec. Med det menar jag att om en tjej hittar en "tuff kille" (som bara har legat runt innan) och han stannar med henne, blir hon ett "kap". Hon vill visa att hon är någon.
Att om hon tar en "snäll kille" behöver dom inte jobba något, och med det blir hon inte värd att käpma för.
En tjej vill ha en "tuffing" som för dem kan gråta när de gjort fel. De ska visa att hon förändrar honom..
typ..
|
|
|
Gentlemen jobbar på att verka trevliga, douchebags jobbar på att få brudarna. När gentlemannen har druckit sitt glas rött, berättat om hur han hittade sig själv när han backpackade i Asien, och frågat en massa om tjejens jävla inredningsintresse (seriöst, varenda jävla tjej idag ska vara intresserad av inredning, som om någon bryr sig vilken färg du har på soffkuddarna!), så har douchebagen fått i henne två 6or tequila och frågat om de ska hem och knulla. hahahaha
Married to the money, fuck the world, that's adultery
|
Producent
2011-07-17 18:17
|
Jag tror att det finns massa brudar som gillar gentlemän. Till och med föredrar dem framför rövhål.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
SofiaOhrn: Du beskrev precis en väldigt svag och patetisk människa.
En person som har behov av att visa upp sig för andra via partnern hon väljer, som hon sen ändå vill förändra (som tydligen får tuffingen att gråta?) borde titta på sig själv och ändra de saker som gör henne så missnöjd med sig själv att hon måste ha en partner för att känna sig som ett kap.
Redline!
|
|
|
90% av världens tjejer är svaga.. Why are you surprised?
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
|
|
|
Indo: Where do you detect the surprise?
Jag vill påstå att 90% av världens befolkning är svaga.
Redline!
|
|
|
då undrar jag var resterande 10% befinner sig.
|
|
|
Misery_chick: Inte sitter de och tramsar runt på olika forum i alla fall. De brottar ner björnar i skogen, räddar barn från brinnande hus, odlar sin egna mat, älskar för kärlekens skull och gör en massa andra bad ass grejer.
Redline!
|
|
|
Doc.Oc
touché, min herre, touché
|
|
|
dr oct.
Det är inget fel med att vara svag. Jag tror världen hade varit en bättre plats om fler vågade erkänna och visa sin svaghet.
|
|
|
Va-Ra: Givetvis inte, alla är vi svaga på olika sätt. Men jag tycker det är fel att inte försöka motverka sin svaghet istället för att mata den.
Redline!
|
|
|
Man vill ha passionen! Att hata någon som är helt dum i huvudet fast samtidigt älskar man den personen.. Inte någon som är melankolisk.. De är så jag känner när jag väljer mina douchebags.. Hade en kille en gång som var sjukt bra, vi bråkade nästan aldrig och de var alltid bra. Sen tröttnade jag.. han åkte utomlands en längre tid och när han kom tillbaka så var de inte samma sak, alltså vi bråkade inte men jag tyckte han var för mesig. Då träffade jag min nuvarande douchebag. Vi har slagits med varandra och skrikigt för att sedan slänga oss i varandras armar. Jag kommer på mig själv och tänka är att den här passionen är så galen och de är så jävla roligt (och så jävla sjukt) att man känner så. Sen tror jag lite på den här gräset är grönare på andra sidan. Man vet aldrig vart man har en douchebag men man vet vart man har sin gentleman. De är som man hela tiden kämpar för något man inte riktigt kan få, bara bita i.
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
|
|
|
I rest my case!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
|
|
|
Har inte orkat läsa hela tråden
Men det jag vet om det här är att många "schyssta" killar är snäppet för feminima (femister sätt er ner), då de blir toffelriddare ganska omgående och slutar ut sina krogrundor med kompisarna i förmån för att stanna hemma och ge kvinnan fotmassage.
Utmaningen försvinner för tjejen, alla tvivel hon kan ha om honom försvinner, hon blir bergsäker på att vad hon än gör och hur hon än beter sig så kommer hon ha kvar sin toffelriddare, han blir omedelbart ointressant.
Därför finns det intresse för bångstyriga testosteron-paket som inte går att kontrollera. När han väl är känslig en gång i månaden väger det betydligt tyngre än det toffelriddaren gör på ett helt år.
Men man ska inte fara ut till någon ände av spektrumet, var en man, ge inte upp ditt liv, överrös henne inte i komplimanger, och var inte rädd för att vara en utmaning, ställ in nån träff, and you're golden.
facebook.com/idiomatisk - fan page
|
|
|
rainmaker
fast ja tror som dr oct: det är skilland på en kille som är mesig och som bara lägger sig som en dörrmatta inför sin tjej och på en kille som är snäll och varm men som ändå står upp för sig själv och vem han är. Tjejer ( och killar är likadana när det gäller tjejer ) tröttnar oftast på de killar som jag nämnde först.
|
|
|
Visst är det så. Är dock ett rätt vanligt fenomen, ser det runt i kring mig hela tiden bland killar jag känner, att när de väl får en tjej så går de in 100% för det, är henne till lags hela tiden och tror det beteendet ska generera en bra relation, slutresultatet däremot blir alltid att de gör slut. Många gånger är det killen som gör slut eftersom tjejen inte möter hans nivå av "puttinuttighet" och många gånger är det tjejen som gör slut för att hon orkar inte mer.
Många gånger kan man nog med fördel fundera vilka beteenden man anammar och vilket resultat man vill att det ska uppnå. Om vi utgår ifrån premissen att alla förhållanden tar slut så är det överdrivna fjäskandet en snabbiljett till slutstationen.
facebook.com/idiomatisk - fan page
|
|
|
Många gånger kan man nog med fördel fundera vilka beteenden man anammar och vilket resultat man vill att det ska uppnå. Om vi utgår ifrån premissen att alla förhållanden tar slut så är det överdrivna fjäskandet en snabbiljett till slutstationen.
I agree! Tror också att de har att göra med att en person som lägger sig som en dörrmatta och fjäskar överdrivet, egentligen inte riktigt är sig själv/ tror att de måste vara på ett visst sätt för att bli älskade, och att tjejer ser igenom det och börjar längta efter någon som är genuin och vågar va sig själv. Fast de är ju oxå lätt att sitta på whoa och vara smart om saker och inte lika lätt att vara det i verkligheten :P
|
|
|
Självförtroende är attraktivt. Det utesluter inte att någon är snäll, men mesar tenderar att tro att de är de enda snälla.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
|
|
|
Fast det är "vetenskapligt bevisat" att kvinnor drar sig till män med högt testosteron. Hur mycket sanning det ligger i det kan jag ej besvara. Har läst det båda i Illustrerad vetenskap(-97) och hört det från olika håll.
Don't!
|
|
|
Oj! Tillägg, under ägglossning detta sker.
Don't!
|
|
|
Tjejer gillar en utmaning. Killen får inte vara för ivrig att vara till lags; ingen pushover helt enkelt. Lyckligtvis behöver man inte vara en douchebag för det :)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
|
|
Mitchy
Fast det är "vetenskapligt bevisat" att kvinnor drar sig till män med högt testosteron. Dessa "vetenskapliga undersökningar" har blivit skarpt kritiserade. För det första eftersom det oftast är män som står för dessa undersökningar, och dessa är oftast outbildade i genusvetenskap. För det andra eftersom man inte har byggt undersökningarna på vilka typ av kvinnor man har använt i undersökningarna, man har in princip struntat i att ta reda på varför vissa kvinnor dras till män med högre testoseron och andra inte. Är det större risk att tex en kvinna med dåligt självförtroende dras till män med högre testoseron? För det fjärde så påstår dessa forskare att män med högre testoseron-halt skulle ha bättre gener, vilket skulle vara anledningen till varför kvinnor dras till dessa, vilket är helt fel. Män med hög testoseron-halt har visat sig ha sämre gener: har oftast sämre utbildning, sämre chanser för att klara sig bra i samhället och sämre hälsa. Vilket gör att hela deras teori faller.
|